Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Wat is jouw mening over deze gallery? |
Gallery gegevens
|
Naam gallery |
zx-6r 2005 |
Geplaatst door |
buldogo2 op 20-5-2008 22:43 |
Hits |
Deze gallery is 16801 maal bekeken. |
Voertuig bij deze gallery
|
Soort voertuig |
|
Merk + type |
Kawasaki ZX6R (Momenteel in bezit) |
Kleur / Bouwjaar |
Groen / 2005 |
Opgegeven max. vermogen |
137 pk / 101 kW |
Opgegeven max. snelheid |
296 km/h |
Gallery afbeeldingen
|
Pagina 3 van 3
|
|
Voorkantje
|
|
|
Achterkantje...
|
|
|
Mwa met bike
|
|
Pagina 3 van 3
|
Pagina 7 van 8
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Royal Club |
11-3-2009 0:30 |
Posts: 60390 |
Quote: ding is goed misbruikt
dan laat je de schuldige nog even voor wat het is, gezien die nog niet vastgesteld is
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
buldogo2 |
11-3-2009 0:33 |
|
Royal Club |
11-3-2009 0:35 |
Posts: 60390 |
als je ook ziet hoeveel letterlijke noobs er op motoren rijden in amerika
die kopen dan gewoon een motor, en denken er zelf wel op te kunnen leren rijden.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
buldogo2 |
11-3-2009 0:38 |
Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
als je ook ziet hoeveel letterlijke noobs er op motoren rijden in amerika
die kopen dan gewoon een motor, en denken er zelf wel op te kunnen leren rijden.
Klopt, ze zijn daar veel te makkelijk over dat soort dinge...
Hoop alleen dat dit et laatste is, kan bijna nx meer zijn kwa schade,, heb bijna alle belangrijke onderdelen al vervangen en of gecontroleert nu . Alleen de zuigers ed niet...zul je zien dat ik over 400 km en vastloper kreig ofzo
Moet wel toegeven dat er in NL ook een hoop scoota rijdertjes motor zijn gaan rijde en et ding behandele als en scooter
Dit bericht is gewijzigd door buldogo2 op 11-3-2009 om 0:39 uur.
|
|
Born to ride |
|
4takker |
11-3-2009 0:39 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
als je ook ziet hoeveel letterlijke noobs er op motoren rijden in amerika
die kopen dan gewoon een motor, en denken er zelf wel op te kunnen leren rijden.
heb je ooit iets anders dan mafkezen in america gevonden
ik heb ook een amerikaanse motor maar die heeft tot nu toe nog niet zulke dingen vertoond
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Royal Club |
11-3-2009 0:39 |
Posts: 60390 |
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
buldogo2 |
11-3-2009 0:43 |
Posts: 2101 |
Met het geld wat ik er nu in gestoken heb is het financieel rendabeler dat ik er nog een jaartje op rond rijd...was al aan het kijken om volgende zomer een andere te gaan halen (da van die zx-10r 08/09 of een ducati 1098s/1198s was geen grapje).
Ga binnekort eerst op een duc proefrijde. en dan nog op een 10r een ritje zien te regelen,, weet ik waar ik voor moet gaan spare
|
|
Born to ride |
|
zx7r |
13-3-2009 11:51 |
Posts: 3868 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
Met het geld wat ik er nu in gestoken heb is het financieel rendabeler dat ik er nog een jaartje op rond rijd...was al aan het kijken om volgende zomer een andere te gaan halen (da van die zx-10r 08/09 of een ducati 1098s/1198s was geen grapje).
Ga binnekort eerst op een duc proefrijde. en dan nog op een 10r een ritje zien te regelen,, weet ik waar ik voor moet gaan spare
Pfff, zo is het niet leuk rijden meer, met het gevoel dat bij elke km problemen kunnen ontstaan. Import moet je vaak mee uitkijken idd. Schade gevalletjes kunnen killing zijn.
Ik zou zeggen verkoop hem, ruil hem in tegen wat anders/nieuwers.
Duc vergt ook wat onderhoud, zie dat je zelf veel doet dus dat scheelt. Maar sommige modellen hebben wat moeilijke kleppen om te stellen, en een beurtje van een duc is wat duurder dan een jap.
Edit:
De nieuwe zx6r schijnt echt hemels te rijden, zelfs beter dan al zijn concurrenten. Andere vering, gewichtsverdeling etc. Daar moet je is een testritje op maken.
Dit bericht is gewijzigd door zx7r op 13-3-2009 om 11:53 uur.
|
|
|
|
buldogo2 |
13-3-2009 13:24 |
Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zx7r
[...]
Pfff, zo is het niet leuk rijden meer, met het gevoel dat bij elke km problemen kunnen ontstaan. Import moet je vaak mee uitkijken idd. Schade gevalletjes kunnen killing zijn.
Ik zou zeggen verkoop hem, ruil hem in tegen wat anders/nieuwers.
Duc vergt ook wat onderhoud, zie dat je zelf veel doet dus dat scheelt. Maar sommige modellen hebben wat moeilijke kleppen om te stellen, en een beurtje van een duc is wat duurder dan een jap.
Edit:
De nieuwe zx6r schijnt echt hemels te rijden, zelfs beter dan al zijn concurrenten. Andere vering, gewichtsverdeling etc. Daar moet je is een testritje op maken.
Dit bericht is gewijzigd door zx7r op 13-3-2009 om 11:53 uur.
Klopt heb je allemala voledig gelijk in,, alleen omdat ik nu deze dure reparatie heb gedaan wil ik er toch nog min. 1 zomer mee door rijde,, ga der iig niet meer mee in de winter rijde...ga binnekort even kijke voor een oude xr ofzo daarvoor.
Die nieuwe 6 schijnt idd supper te stuuren,, ik vind alleen het cocpit uitzicht echt ziek lelijk,, de luchtbuis hebbe ze amel verstevigings ribels ingemaakt echt cheap...zoiso wil ik toch wat meer koppel hebben denk ik. Vandaar dat ik eerst op de nieuwe 10r en de 1098 proef wil rijde,, onderhoud van duc heb ik al over gepraat bij bigelaar (ducati dealer) kleppe stelle is et enige wat ik niet zelf zou doen dan daarbij omdat dat idd zo secuur komt met die desmodrolische kleppen, maar als ik zelf de koppen er af haal ben ik met pakingen en al 350 kwijd (moet iedere 1200km)
Da vond ik wel redelijk te doen.
En voor de geintreseerde...
Moest toch wachte voordat ze belde voor me onderdelen, dus was ik maar verder gegaan met het schoon maken en poetsen van het frame...
Vandaag even de achterbrug gepoetst en in de wax gezet,, zelfde gedaan met het frame.
De voor en achterkant 10mm late zakken... voorwiel er uit gehaald en klauwe der af gehaald...
Voorvork schoon begonne te maken,
Klauwe schoon gemaakt en nieuwe blokjes in gezet (was nodig had ng maar 0.75mm voering ofzo :X).
en toen wou ik me wiele schoon gaan maken,, dus achter et schijfje der af gehaald...ging goed.
Wou ik voor etzelfde doen...draai k et kopje van en inbusboutje dol |(. gewoon et laatste boutje wat los moet ook nog -O-. Mja daar ga ik me morge wel weer druk over maken.
Ze staat der nu dus zo bij
Vanmidag ook de onderdele opgehaald...weer ยค1000,- en dat ziet der dan zo uit...
Dus morge word het een drukke dag, mis alleen 1 schakel vorkje nog...was wat fout gegaan bij de leverancier,, dus kan alles vrijdag pas echt dicht schroeven :/ .
|
|
Born to ride |
|
buldogo2 |
18-3-2009 12:34 |
Posts: 2101 |
Woehoee...
Gisteren me blokje af gemaakt en onder me brommert terug gehangen, vandaag alles verder afgemonteert en voor het eerst weer gestart sinds de grote operatie :Y.
Eerst even olie kanalen vol late pompen met korte start burste (zodat ze niet start).
Waarna ik het beest probeerde te starten...en wat denk je,, ze starte bijna meteen *D, en klonk als en beest 8-). gelijk gekeken of nergens iets lekte of wat dan ook, bleek ik 1 slang klem over het hooft gezien te hebben :$. Netjes aangedraait... en alle problemen waren opgelost.
Meteen daarna alles netjes af gemaakt...paar laatste dingetjes er op...Mooie nieuwe goude D.I.D ketting der op, als laatste uiteraart de kuipen.
Toen kwam et grote probleem,, heb zelf geen keting klinker...en je hebt toch wel een keting nodig om te kunne rijde :X. Alleen op maandag is der geen motor zaak die open is |(. Was er 1 die toevallig wel open was op maandag,, maar die dede zo onklant vriendelijk, kortaf en schagie aan de telefoon dat ik zoiets had van "ja dan stikt mar.
Toen maar even keting der op gelecht en zelf profisorisch geklonken (gewoon om rustig mee naar de motor zaak te kunnen rijden de volgende dag was het plan).
Belt en maat op van me,, en die kwam der ineens mee aan dat ik naar bas broeders kon bellen (fietsen maker/brommer boer...heeel tofe kerel kwam der echt vaak).
Dus ik gelijk gebeld om kwart voor 5...had eigelijk geen tijd mar na en gezelig gesprekje zij i dat ik maar gou ff langs moest komen.
Dus ik gelijk daar heen gereden (wel op me gemakje natuurlijk met die keting...en met et eerste ritje na de "revise" .
Onderweg daarheen had ik et gevoel dat me motor smoorde naarmate ik meer gas gaf...mja ik moest rustig rijde dus kon dat niet echt testen.
Verder reet ze echt als NOOIT te voren,, en da is zachtjes uitgedrukt :Y.
Heb alles netjes spanings loos gemoneteert en goed schoongemaakt en gesmeert, en da was echt te merken!! et sture ging weer als en mes door boter :9.
Bij basje even snel de keting geklonken, nog even klein praatje gemaakt en weer naar huis gereden,, meteen gekeken wat ze deed als ik gas gaf...en idd, hoe meer gas hoe minder vermogen :X.
Halverwegen de terug weg dacht ik er ineens aan dat ws de kabels van de vlinder klep verkeert om zaten (hoort bij lage toere bijna dicht te staan en met meer toere open te gaan.) en gelukkig was het dat ook.
Even opgelost,, en stukje gaan test rijden. eerst even goed warm gereden, toen wou ik even kijken of de bak iid niet meer raar deed in ze 2...Op dat moment de schrik van me leven!! ze deet wel raar in ze 2, maar in een positive manier. trok em zowat achterover toen ik de gaskraan open draaide . Wat en verschil dat 1e tantje meer op et achtertandwiel!! De kawa gromt door de versnelingen alsof et niets is *O*.
Mja,, genoeg gelult...lijstje met vervangen en veranderde delen:
In de bak...
2e versnelings tandwiel uitgaande as,
6e versneling uitgaande as,
3e en 4e versneling ingaande as,
alle 3 de schakel vorken en de asjes daarvan,
Complete schakel wals,
Op de rest van de bike,
bugies
olie (Castrol uiteraart)
Olie filter (orgineel)
keting (D.I.D gold/Black)
voortandwiel (Orgineel kawa)
Achtertandwiel (stealthe met gouden hart en 1 tandje grooter als orgineel)
Keting gelijder
Uitlaat geschuurt en opnieuw in de blanke lak gezet
Voor en achter 10mm verlaacht
Remblokken voor vervangen
tank schoongemaakt van binne
Keteken plaat (oude was ik is overheen geredeXD)
Keteken plaat houder aangepast (lelijke flap der af)
Ook weer me orgineele trotle body terug gezet met de "nieuwe injectoren van de body die ik er toen op gezet had.
Verder alles schoon gemaakt gepoetst en of gepolijst...
Ik ben iig en blijman nu :+ 8-).
Het monster...
Helaas nog geen goede foto's van het eind resultaat (motor heeft daar nog niet lang genoeg stil voor gestaan met dit lekkere weer *O*) maar zal morgen even kijken wat ik kan doen.
8-)
Dit bericht is gewijzigd door buldogo2 op 18-3-2009 om 12:34 uur.
|
|
Born to ride |
|
Royal Club |
18-3-2009 12:37 |
Posts: 60390 |
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
gprnick |
18-3-2009 12:42 |
Posts: 3360 |
chill voor je
|
|
|
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
18-3-2009 13:41 |
Posts: 12846 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
buldogo2 |
24-3-2009 11:51 |
Posts: 2101 |
|
|
Born to ride |
|
Tzr Madness |
24-3-2009 12:13 |
Posts: 4656 |
heet
|
|
|
|
buldogo2 |
24-3-2009 14:04 |
Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tzr Madness
heet
|
|
Born to ride |
|
zx7r |
4-4-2009 18:39 |
Posts: 3868 |
Top dattie weer lekker rijdt, maar nu krijg je het probleem dat je hem waarschijnlijk toch langer dan gewenst blijft houden
|
|
|
|
buldogo2 |
5-4-2009 16:54 |
|
- Kevin - |
5-4-2009 17:04 |
Posts: 8086 |
|
|
|
|
buldogo2 |
5-4-2009 22:25 |
Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]
Top man, dat je Kawa eindelijk goed rijdt en hopelijk ook zo blijft rijden !!
Die duc is mooi, maar volgens mij is de linkvoorvorkpootkeering lek, zo lijkt het teminste. Ik weet niet of die nieuw is, zoniet heeft de vorige eigenaar er flink wat mee gegooit dan wel wheely's mee gemaakt.
Thnx , ben der zelf ook erg blij mee .
Ducati stond 7000km op de teller,, poot was ok niet lek. Zat zoeen kunstofje op waarmee je de veeruitslag kon zien. Ik denk dat je dat ziet op de foto . zoiso voorlopig nog geen duc voor mij...dus maakte voor mij ook niet uit,, wou gewoon vast op en duc gerede hebben zodat ik weet waar ik voor spaar
|
|
Born to ride |
|
zx7r |
7-4-2009 17:17 |
Posts: 3868 |
|
|
|
|
Jasper Strahiem |
7-4-2009 18:29 |
Posts: 1950 |
Wat super mooi voor je dat hij nu weer goed is!
Nu hopen dat die probleemloos blijft.
Zware hot!
|
|
Make the most of now |
|
buldogo2 |
9-4-2009 22:33 |
Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zx7r
[...]
7000km, let er even op wanneer je er een koopt, wanneer die ze laatste beurt heeft gehad. Als deze bijvoorbeeld nog ze '6000' beurt nodig heeft. Tel dan wat bij de verkoopprijs op.
Ik ben me hier van bewust,, heb bijna alles al nagevragen kwa koste en beurten aan een duc,, heb ook de werkplaatshandlijding al op me comp staan waar alles netjes in staat . maar zoals al gezecht op ze vroegste word het volgende zomer pas (2010 dus). deze zomer eerst en sm kome ws...en of een auto.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
Wat super mooi voor je dat hij nu weer goed is!
Nu hopen dat die probleemloos blijft.
Zware hot!
Thnx
|
|
Born to ride |
|
bioflap |
18-4-2009 19:02 |
Posts: 842 |
Top motortje..
Ik wacht nu al op de dag dat ik op zon ding stap..
Maar jezus.. een Duc..
Daar zou ik dus echt niet rustig op kunnen rijden.. weetje hoe duur die dingen..xD
|
|
Toekomstige naam: Bioflap |
|
buldogo2 |
18-4-2009 19:04 |
Posts: 2101 |
|
|
Born to ride |
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 7 van 8
|
|