Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Wat is jouw mening over deze gallery? |
Gallery gegevens
|
Naam gallery |
e30 316i |
Geplaatst door |
crossgek op 23-3-2008 18:13 |
Hits |
Deze gallery is 17269 maal bekeken. |
Pagina 3 van 7
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Mopar |
30-3-2008 14:59 |
Posts: 4772 |
Het huis moet je er zo af kunnen halen.
Als alle bouten los zijn, gewoon een dikke rubberen hamer pakken en rossen maar
wss zit ie gewoon vast geplakt
|
|
|
|
Leen |
30-3-2008 15:00 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
poelie trekker gaat niet.
de as hoeft er niet uit , maar moet met huis en al eraf..
volgens mij iig , ik kan ook nergens een handleiding , tekening oid vinden.
je kan alleen het complete huis eraf halen, met fan en al.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
30-3-2008 15:03 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
je kan alleen het complete huis eraf halen, met fan en al.
jah dat verwachte ik al : staat ook in mijn post die jij quote..
v-snaar eraf.
4 m6 boutjes eruit
en dan kan het hele spul (fan , koppeling, as , huis) naar voren eraf..
maar dat gaat dus niet
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Het huis moet je er zo af kunnen halen.
Als alle bouten los zijn, gewoon een dikke rubberen hamer pakken en rossen maar
wss zit ie gewoon vast geplakt
geen ruimte , zit een plastic fan voor met een viscokoppeling , en die raak ik liever niet..
heb al wel een stuk hout gehad wat er tussendoor paste en toen geslagen , met stalen hamer maar dat deed niks..
hoef je btw niet te schreeuwen :
bmw blabla not , het is zelfs de kleinste motor..
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 30-3-2008 om 15:04 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Leen |
30-3-2008 15:04 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
jah dat verwachte ik al :
v-snaar eraf.
4 m6 boutjes eruit
en dan kan het hele spul (fan , koppeling, as , huis) naar voren eraf..
maar dat gaat dus niet
moet kunnen, heb het al zovaak gedaan.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
30-3-2008 15:06 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
moet kunnen, heb het al zovaak gedaan.
even voor de duidelijkheid.
zit hij ook nog met een passing in het blok ?
dus dat hij eerst recht naar voren wegmoet..
of is gewoon dat huis vlak , het blok vlak , en zit dit tegen elkaar en houden alleen de bouten hem op de plek..
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 30-3-2008 om 15:07 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Leen |
30-3-2008 15:08 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
even voor de duidelijkheid.
zit hij ook nog met een passing in het blok ?
dus dat hij eerst recht naar voren wegmoet..
of is gewoon dat huis vlak , het blok vlak , en zit dit tegen elkaar en houden alleen de bouten hem op de plek..
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 30-3-2008 om 15:07 uur.
fan zit vast op je waterppomp toch?
of is dat alleen bij de 6 cil blokken zo?
gewoon waterpomphuis losdraaien, en dan kan je hele zooitje er zo uittrekken.
en achter die fan zit ook nog een grote moer, die kan je ook nog loshalen om die fan los te krijgen.
bij 6 cil blokken iig, 4 cil hek geen ervaring mee.
Dit bericht is gewijzigd door Leen op 30-3-2008 om 15:09 uur.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
30-3-2008 15:19 |
|
Leen |
30-3-2008 15:20 |
Posts: 26877 |
ah, dat is bij een 4 dus wel aardig anders ja.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
30-3-2008 15:21 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
ah, dat is bij een 4 dus wel aardig anders ja.
je zou toch zeggen zijn hij nou zo naar voren weg gepakt moet kunnen worden ?
naja , ik denk dat zo even naar werk ga even een stukje harder hout en een grotere hamer , en een paar bandenlepels ophaal.
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 30-3-2008 om 15:22 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Leen |
30-3-2008 15:22 |
Posts: 26877 |
ja je zou het wel zeggen
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
7-4-2008 17:46 |
Posts: 10560 |
k bestel dus ook nooit meer banden op autobandenmarkt als ik ze echt nodig ben..
heb ze 28 maar besteld.
krijg 31 maart bericht: 2/3 dagen zijn ze binnen
vrijdag 4 april nog niks gehoord, dus gemaild.
krijg zelfde dag een mail terug
sorry voor ongemak ed , er is iets mis gegaan met verzenden , we gaan het zo snel mogelijk regelen.
mail dus direct weer wanneer ik ze kan verwachten.
krijg net een mailtje , geld is afgeschreven 14 april komen ze binnen
auto heeft dan 3 weken op bakstenen gestaan , en op de site staat met 2/3 dagen zijn de banden binnen.
en telefoon wordt niet opgenomen
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 7-4-2008 om 17:48 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Mopar |
7-4-2008 18:02 |
Posts: 4772 |
Zou ook nog kunnen dat je motor steunen helemaal gaar en ingezakt zijn, dat je daardoor geen ruimte hebt om het spul eraf te halen.
Ik ken bmw niet goed (gelukkig ) maar anders moet je de radiator eraf halen, en/of de fan-shroud.
Moeilijk kan het niet zijn, tenzij je motorsteunen natuurlijk gaat zijn (als dat het is, zou kunnen) en je daarom ook niet genoeg ruimte kan creeren zelf met de radiator eraf.
In dat geval :
Krik onder de motor, niet onder de carter pan natuurlijk, maar op een stevig punt, en dan de motor wat omhoog krikken.
Wellicht helpt dat.
Manier op je motorsteunen te controleren is om hem in zijn vooruit te zetten, rem erop, en dan gas geven.
Als je motor dan erg opzij trekt (zie je vanzelf wel wat teveel is) zijn je steunen mol.
Bij amerikanen is het vaak alleen de rechtermotorsteun die gaar is, omdat de motor daar zo hard op drukt als alle PK's vrijkomen :P
edit : Maar aangezien een BMW niet capabel is om veel pk's te genereren zal dat het geval wel niet zijn.
Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 7-4-2008 om 18:04 uur.
|
|
|
|
mcdronkz |
7-4-2008 18:10 |
Posts: 32777 |
En wederom een keiharde BMW diss van edzel.
|
|
|
|
Leen |
7-4-2008 18:12 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
k bestel dus ook nooit meer banden op autobandenmarkt als ik ze echt nodig ben..
heb ze 28 maar besteld.
krijg 31 maart bericht: 2/3 dagen zijn ze binnen
vrijdag 4 april nog niks gehoord, dus gemaild.
krijg zelfde dag een mail terug
sorry voor ongemak ed , er is iets mis gegaan met verzenden , we gaan het zo snel mogelijk regelen.
mail dus direct weer wanneer ik ze kan verwachten.
krijg net een mailtje , geld is afgeschreven 14 april komen ze binnen
auto heeft dan 3 weken op bakstenen gestaan , en op de site staat met 2/3 dagen zijn de banden binnen.
en telefoon wordt niet opgenomen
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 7-4-2008 om 17:48 uur.
ik had ze besteld en volgende dag binnen.
wel automatische incasso gedaan.
|
|
|
|
Arjanus |
7-4-2008 18:25 |
Posts: 9073 |
bij mij duurde het ook 3 weken omdat die eikels ze 2 x op het verkeerde adres afgeleverd hebben
verder is autobandenmarkt wel vaak de goedkoopste en hoor ik meestal goeie berichten over hun, dus de volgende keer dat ik banden nodig heb ga ik het wel weer proberen, hopend dat het van ons een uitzondering was
Dit bericht is gewijzigd door Arjanus op 7-4-2008 om 18:25 uur.
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
7-4-2008 22:49 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Zou ook nog kunnen dat je motor steunen helemaal gaar en ingezakt zijn, dat je daardoor geen ruimte hebt om het spul eraf te halen.
Ik ken bmw niet goed (gelukkig ) maar anders moet je de radiator eraf halen, en/of de fan-shroud.
Moeilijk kan het niet zijn, tenzij je motorsteunen natuurlijk gaat zijn (als dat het is, zou kunnen) en je daarom ook niet genoeg ruimte kan creeren zelf met de radiator eraf.
In dat geval :
Krik onder de motor, niet onder de carter pan natuurlijk, maar op een stevig punt, en dan de motor wat omhoog krikken.
Wellicht helpt dat.
Manier op je motorsteunen te controleren is om hem in zijn vooruit te zetten, rem erop, en dan gas geven.
Als je motor dan erg opzij trekt (zie je vanzelf wel wat teveel is) zijn je steunen mol.
Bij amerikanen is het vaak alleen de rechtermotorsteun die gaar is, omdat de motor daar zo hard op drukt als alle PK's vrijkomen :P
edit : Maar aangezien een BMW niet capabel is om veel pk's te genereren zal dat het geval wel niet zijn.
Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 7-4-2008 om 18:04 uur.
probleem had niks met ruimte te maken , zoals vrij duidelijk is op de foto's.
en ruimte wordt niet anders van verrotte motorsteunen.
distributie was al gelukt btw , dankzij een paar foto's en de tip dat een bepaald schroefdraad linksom was..
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
ik had ze besteld en volgende dag binnen.
wel automatische incasso gedaan.
ik ook automatische incasso
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
bij mij duurde het ook 3 weken omdat die eikels ze 2 x op het verkeerde adres afgeleverd hebben
verder is autobandenmarkt wel vaak de goedkoopste en hoor ik meestal goeie berichten over hun, dus de volgende keer dat ik banden nodig heb ga ik het wel weer proberen, hopend dat het van ons een uitzondering was
Dit bericht is gewijzigd door Arjanus op 7-4-2008 om 18:25 uur.
probleem is vooral dat ik niet meer wou rijden met die gladde banden (profiel was gewoon weg binnen 70%) en velgen even wou spuiten , dus de banden er direct afgedraait heb na het bestellen. volgende x bestel ik gewoon als ik zie aankomen dat de banden bijna versleten zijn. en draai ik oude eraf als er nieuwe zijn.
vandaag paar velgen gehaald voor opel van kameraad , ook 4x100.
mocht ze wel even op de bmw zetten tot ik mijne binnen had.
passen die krengen niet omdat het grote gat int midden te klein is
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Leen |
7-4-2008 22:52 |
Posts: 26877 |
centergat is te klein ja :P
scheelt maar 0.5mm ofzo, maar toch
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
7-4-2008 22:55 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
centergat is te klein ja :P
scheelt maar 0.5mm ofzo, maar toch
is het veilig om gat gewoon uit te draaien naar mijn maat.
en hem dan ook nog op een opel te zetten..
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
7-4-2008 22:56 |
Posts: 10835 |
gewoon een keer met de dremel erdoor dus
die fan moet je er trouwens wel af kunnen halen met een steeksleutel dacht ik,(36 ofzo) mocht hij in de weg zitten als je een keer goed hard wil slaan.
Fan trouwens nooit plat leggen want dan gaat hij kapot, maar dat zul je vast wel weten
volgens mij moet het pomphuis er zo naar voren uit kunnen, zit beetje vastgerot denk ik.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Leen |
7-4-2008 22:56 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
is het veilig om gat gewoon uit te draaien naar mijn maat.
en hem dan ook nog op een opel te zetten..
ja hoor, niks aan het handje.
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
7-4-2008 22:57 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
is het veilig om gat gewoon uit te draaien naar mijn maat.
en hem dan ook nog op een opel te zetten..
als die gaten van de wielbouten in de velg niet conisch zijn zou ik dat niet doen.
anders is het geen probleem lijkt mij.
heb met mijn volvo ook met opel velgen rond gereden waarvan het naafgat 20mm groter was
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
7-4-2008 22:57 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
gewoon een keer met de dremel erdoor dus
die fan moet je er trouwens wel af kunnen halen met een steeksleutel dacht ik,(36 ofzo) mocht hij in de weg zitten als je een keer goed hard wil slaan.
Fan trouwens nooit plat leggen want dan gaat hij kapot, maar dat zul je vast wel weten
volgens mij moet het pomphuis er zo naar voren uit kunnen, zit beetje vastgerot denk ik.
is al opgelost. riem is vervangen.
de moer van de fan is linksom draad. daarna stelde het ook niks voor eigenlijk..
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]
als die gaten van de wielbouten in de velg niet conisch zijn zou ik dat niet doen.
anders is het geen probleem lijkt mij.
heb met mijn volvo ook met opel velgen rond gereden waarvan het naafgat 20mm groter was
zijn wel conisch.
maar "normaal" drukken de bouten hem alleen maar tegen de naaf , en nu moeten de ook andere krachten verduren.
denk dat ik ze morgen maar even pasmaak als hij akkoord gaat.
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 7-4-2008 om 22:59 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
8-4-2008 10:43 |
Posts: 10560 |
heb vandaag even op school overlegd.
en wordt beweerd dat bij alu velgen de centergaten van belang zijn.
en erg gaan trillen als deze niet op de juiste maat zitten.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
8-4-2008 10:48 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
heb vandaag even op school overlegd.
en wordt beweerd dat bij alu velgen de centergaten van belang zijn.
en erg gaan trillen als deze niet op de juiste maat zitten.
onzin, hij centreert m genoeg op de bouten, aangezien die ook conisch zijn
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
8-4-2008 10:59 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
onzin, hij centreert m genoeg op de bouten, aangezien die ook conisch zijn
mm.
als het mijn velgen had ik ze vanmiddag opgedremeld en geprobeerd.
maar mijn leraar blijft beweren dat bij allu velgen altijd een plastic centreerring moet worden gebruikt omdat de bouten allu velgen niet voldoende centreren.
en het zijn niet mijn velgen.
moeilijk
met staal moet het wel goed gaan..
en zolang ik geen ervaringen hoor van mensen met allu velgen , waar het wel goed gaat probeer ik het maar niet
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 8-4-2008 om 11:04 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 3 van 7
|
|