linge-tuning |
12-3-2008 20:09 |
Posts: 460 |
ooh ik zie t nu, cil is omgebust. dus je behoud de vlinderpoort dan van de cr85 cil? en zelf een binnenkopje gedraaid voor de vhm kop?
|
|
|
|
Royal Club |
12-3-2008 20:10 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
hoe heb je die slag van die krukas eigenlijk verkort?
exentrische bussen in de krukwangen oid?
slijptol en lassen
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
linge-tuning |
12-3-2008 20:10 |
Posts: 460 |
@ sypie, draadvonken denk ik
|
|
|
|
Joel_koningslust |
12-3-2008 20:15 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
@ sypie, draadvonken denk ik
waarom denk je dat? ik denk eigenlijk ook eerder dat ze een exentrische bigendpen erin geperst hebben
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
DR-Ruben |
12-3-2008 20:16 |
Posts: 41 |
he crossgek brommercross is totaal wat anders dan wat jij in je kop hebt en volgens mij ben je er ook nog nooit wezen kijken.
en trouwens als je bij motorcross verliest ligt het puur aan de rijder omdat die motor het allemaal wel kan bij brommercross is het gewoon een kwestie van je kunt je brommer wel zo gigantisch opvoeren maar dan houdt hij het geen 8 uur vol het is de grens zoeken van de brommer en dat is kunst.
kom anders kijken op 29 maart in st. isidorushoeve
en heb dan nog eens een mening
|
|
|
|
-simon- |
12-3-2008 20:18 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DR-Ruben
he crossgek brommercross is totaal wat anders dan wat jij in je kop hebt en volgens mij ben je er ook nog nooit wezen kijken.
en trouwens als je bij motorcross verliest ligt het puur aan de rijder omdat die motor het allemaal wel kan bij brommercross is het gewoon een kwestie van je kunt je brommer wel zo gigantisch opvoeren maar dan houdt hij het geen 8 uur vol het is de grens zoeken van de brommer en dat is kunst.
kom anders kijken op 29 maart in st. isidorushoeve
en heb dan nog eens een mening
motorcross licht ook aan de motor en rijder. als de motor niet goed is afgesteld de vering enzo. maar de meeste die crossen voor de hobby stellen hem gewoon op gewicht af en dan is/vinden ze het wel goed.
en bij brommercross kan de brommer het wel 8 uur volhouden en snel zijn maar je moet het zelf ook volhouden.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Sypie_Honda |
12-3-2008 20:19 |
Posts: 13830 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
waarom denk je dat? ik denk eigenlijk ook eerder dat ze een exentrische bigendpen erin geperst hebben
jah soiets dacht ik ook ja.
en draadvonken is gewoon een manier van metaal verspanen.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
50cc crosser |
12-3-2008 20:19 |
Posts: 1866 |
als je brommer gewoon blijft rijden kom je al in de top tien want de helft heeft het voor die tijd al kapot of het zin er af
|
|
2 stroke ain't for everybody but for those that it is |
|
Joel_koningslust |
12-3-2008 20:23 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]
jah soiets dacht ik ook ja.
en draadvonken is gewoon een manier van metaal verspanen.
idd, met draadvonken zou je een nieuw gat in je krukas kunnen maken, maar dat zou waarschijnlijk gedeeltelijk over het oude gat vallen dus zou je al 2 compleet nieuwe dichte krukaswangen moeten draaien. en al met al zou het dan veel te duur worden.
een exentrische bigendpen is gewoon 10x makkelijker en goedkoper
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Sypie_Honda |
12-3-2008 20:26 |
Posts: 13830 |
dat bedrijf je in zweden, vrm.se verkoopt MT krukassen met een verlengde slag zodat je met een 45mm cilinder precies op 70cc komt.
zou wel eens willen weten hoe hun dat doen, denk ook met exentrische pen.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
13-3-2008 14:09 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DR-Ruben
he crossgek brommercross is totaal wat anders dan wat jij in je kop hebt en volgens mij ben je er ook nog nooit wezen kijken.
en trouwens als je bij motorcross verliest ligt het puur aan de rijder omdat die motor het allemaal wel kan bij brommercross is het gewoon een kwestie van je kunt je brommer wel zo gigantisch opvoeren maar dan houdt hij het geen 8 uur vol het is de grens zoeken van de brommer en dat is kunst.
kom anders kijken op 29 maart in st. isidorushoeve
en heb dan nog eens een mening
dus als je op techniek niet meekomt moet je gaan brommercrossen en zorgen dat je een ander voorblijft op vermogen
aha.
ben idd nog nooit 8uur naar een stelletje brommertjes over de crossbaan wezig kijken , en eigenlijk spijt me dat niks
maar als ik mijn crossmotorluchfilter zie na een half uur , en het zo hard gaat als jullie beweren is het aardig te vergelijken..
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 13-3-2008 om 15:32 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
brommercrosglanebrug |
13-3-2008 14:18 |
Posts: 1552 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DR-Ruben
he crossgek brommercross is totaal wat anders dan wat jij in je kop hebt en volgens mij ben je er ook nog nooit wezen kijken.
en trouwens als je bij motorcross verliest ligt het puur aan de rijder omdat die motor het allemaal wel kan bij brommercross is het gewoon een kwestie van je kunt je brommer wel zo gigantisch opvoeren maar dan houdt hij het geen 8 uur vol het is de grens zoeken van de brommer en dat is kunst.
kom anders kijken op 29 maart in st. isidorushoeve
en heb dan nog eens een mening
ik ben het niet helemaal met jou eens. ik denk dat het juist de rijder is, en niet het vermogen. een kameraad van mij rijd ook brommercross met orgineele brommer. loopt totaal niet hard. maar word wel elke keer 2de of 3de in lonneker of buurse. meer rijden ze er niet.
|
|
|
|
DR Gert-Jan |
13-3-2008 14:28 |
Posts: 248 |
Tuurlijk, het grootste punt is dat de rijder en brommer het volhouden. Maar met een standaard brommer kom je niet ver voorin (tenzij de opgevoerden het allemaal begeven). Daarom gaan we voor meer vermogen, en zowiezo, wat is er leuk aan om rondjes rond te hobbelen op een standaard brommer? Wij doen vooral mee omdat het mooi werk is om te crossen, en dat doe je graag met een beetje vermogen
|
|
Team DR --> www.drekracers.nl |
|
brommercrosglanebrug |
13-3-2008 15:14 |
|
dokocrosser |
13-3-2008 16:17 |
Posts: 1433 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
dus als je op techniek niet meekomt moet je gaan brommercrossen en zorgen dat je een ander voorblijft op vermogen
aha.
ben idd nog nooit 8uur naar een stelletje brommertjes over de crossbaan wezig kijken , en eigenlijk spijt me dat niks
maar als ik mijn crossmotorluchfilter zie na een half uur , en het zo hard gaat als jullie beweren is het aardig te vergelijken..
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 13-3-2008 om 15:32 uur.
Dat filter vervangen tijdens de wedstrijd is bij een brommertje nergens voor nodig. Een motor zuigt natuurlijk veel meer lucht aan en dus ook meer zand.
En veel brommercrossers rijden ook motorcross. MX3 rijders Dakar rijders Nederlands en wereldkampioenen rijden ook brommercross dus geheel onproffesioneel is het ook niet. Er zijn er genoeg die meer aan een brommer uitgeven dan jij per jaar aan je motor. En die veel proffisioneler te werk gaan dan jij.
|
|
|
|
DR-Ruben |
13-3-2008 22:26 |
Posts: 41 |
precies... maar goed laten we ophouden over dat filter gedoe want als iemand het zo nodig vind om een filter te vervangen terwijl het niet hoeft, moet hij dat fijn doen.
morgen is de honda klaar en kunnen we trainen dus foto's zullen volgen.
|
|
|
|
-simon- |
13-3-2008 22:31 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GertieSM
Tuurlijk, het grootste punt is dat de rijder en brommer het volhouden. Maar met een standaard brommer kom je niet ver voorin (tenzij de opgevoerden het allemaal begeven). Daarom gaan we voor meer vermogen, en zowiezo, wat is er leuk aan om rondjes rond te hobbelen op een standaard brommer? Wij doen vooral mee omdat het mooi werk is om te crossen, en dat doe je graag met een beetje vermogen
je brommer kan nog zo snel zijn en het volhouden maar als degene die erop zit het niet kan benutten heb je er niks aan. hier hebben ze ook al wellis op een std. puch bij de automaatjes klasse brommercross 1e of 2e geworden. is dan wel een cross met 2 manches maar de rijder stuurt het ding toch rond.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
DR-Ruben |
13-3-2008 22:33 |
Posts: 41 |
ja maar als je brommer te weinig vermogen heeft op de baan en je dus af en toe mee moet helpen na bochten/zware stukken dan vergt dat veel meer van de rijder.
|
|
|
|
dokocrosser |
13-3-2008 23:03 |
Posts: 1433 |
het is idd wel zo dat de rijder de grootst bepalende factor is ja
je kunt nog zoon snelle brommer hebben maar als je niet kunt rijden dan heb je er niks aan
m'n pa kon 3 jaar geleden met onze gare yamaha dt snelle derbi's enzo in de bochten makkelijk inhalen terwijl ze veel sneller zijn
|
|
|
|
DR Gert-Jan |
16-3-2008 12:28 |
Posts: 248 |
Nu weer ff on-topic.
Koppelingsplaten waren versleten, dus nieuwe besteld, komen maandag binnen, en dan is ie klaar (op de stickers na) en kunnen we gaan trainen
|
|
Team DR --> www.drekracers.nl |
|
BIET |
16-3-2008 12:35 |
Posts: 22355 |
Schattig dingetje
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
DR-Ruben |
16-3-2008 17:54 |
Posts: 41 |
misschien woensdag op de testbank dus als het doorgaat dan komen d'r ook wel filmpjes.
|
|
|
|
DR Gert-Jan |
19-3-2008 18:19 |
Posts: 248 |
Gisteren Haan wielen gehaald en zodadelijk gaan we testrijden.
Testbank gaat vandaag niet door. Was te druk. Dus maar eens zien wanneer we er wel op kunnen
|
|
Team DR --> www.drekracers.nl |
|
-simon- |
19-3-2008 18:20 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GertieSM
Gisteren Haan wielen gehaald en zodadelijk gaan we testrijden.
Testbank gaat vandaag niet door. Was te druk. Dus maar eens zien wanneer we er wel op kunnen
wel filmpje he.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
19-3-2008 18:42 |
|