Frysk |
28-3-2011 15:59 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Alle rede om een R2 te kopen ipv een gewone MTX dus?
Jep, zelfde als nsr en ns1 idee.
Mijn mtx is omgebouwd maar die zou ik zo ruilen tegen een r2 en nog geld toegeven ook.
|
|
giggitybyte |
|
Paul de Salmiakbal |
28-3-2011 16:01 |
Posts: 5285 |
Maar waarom kopen zo veel mensen dan een gewone MTX ipv R2?
Minder van te krijgen/weinig in Nederland te krijgen?
Want de R2 is neem ik aan ook gewoon in 50 en 80cc uitgevoerd?
|
|
|
|
Frysk |
28-3-2011 16:12 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Maar waarom kopen zo veel mensen dan een gewone MTX ipv R2?
Minder van te krijgen/weinig in Nederland te krijgen?
Want de R2 is neem ik aan ook gewoon in 50 en 80cc uitgevoerd?
Alleen 80cc en niet in nl verkocht.
|
|
giggitybyte |
|
Paul de Salmiakbal |
28-3-2011 16:15 |
Posts: 5285 |
Aah daarom dus
Dus als je die op brommerkenteken wilt moet je het framenummer van een MTX inslaan oid?
|
|
|
|
Frysk |
28-3-2011 16:16 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Aah daarom dus
Dus als je die op brommerkenteken wilt moet je het framenummer van een MTX inslaan oid?
Jep, m'n ns1 had nsr kenteken.
|
|
giggitybyte |
|
Tobias Verhoef |
28-3-2011 16:25 |
Posts: 1832 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
Frame is degelijker
Grotere tankinhoud
Schijfrem voor
Betere vering achter
Beter zadel
Dikkere voorvork
Is het frame dan anders?
Hoeveel groter?
Het nadeel van zo'n r2 is wel dat tandwiel achter. Of kan je dat weer oplossen met een andere velg?
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
grasmaaier89 |
28-3-2011 18:29 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Is die achterband niet veeeeeelste breed?
Wat is er eigenlijk allemaal anders (lees: beter) aan een R2 dan aan een normale MTX?
Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 28-3-2011 om 15:37 uur.
Ja, hij is een beetje te breed. Ik had eerder voor een 120 moeten gaan.
En de R2 is beter in:
frame is dikker en degelijker
vering is beter
achterbrug is dikker
4bouts achtervelg
dikkere voorvork met dikkere kroonplaat en met schijfrem
stabieler bij hoge snelheden tov een MTX. (komt mede door t gewicht)
Tankinhoud is meer en beter geplaatst
en voordeel is met de passagiersteuntjes is dat ze op t frame is zitten, en niet op de achterbrug. Dan krijgt passagier geen klap in zn benen bij een drempel Wel zo lekker.
Enigste nadeel is dat tie zwaar is, dus als je klein en licht bent heb je een nadeel (kwestie van wennen tot dat voorbij is)
En een achtertandwiel is moeilijk te krijgen, tenzij je er eentje op maat laat maken Of een SH-velg erin zetten, maar dat is ff passen en meten....
EDIT: en een NS1 velg is letter plug&play! Alleen spacertjes maken en viola
De remklauw heeft al een bevestigingspunt op de achterbrug!
Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 29-3-2011 om 8:35 uur.
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
grasmaaier89 |
17-4-2011 15:21 |
Posts: 14412 |
Heb net een 3737 (Malossi toch) cilinder op mn blok gezet
alleen hij trekt niet lekker door onderin zn toeren? Is dit normaal?
ik kan m niet eens onder 6K toeren houden in zn 5 of 6 of ik moet al volgas blijven geven om m nog enigzins vooruit te kunnen krijgen
Ligt t aan mn afstelling (18mm Keihin origineel met 110 sproeier, gasnaald op zn hoogst, sportfiltertje) of ergens anders aan?
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
Marcooow |
17-4-2011 17:27 |
|
grasmaaier89 |
17-4-2011 17:31 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]
niet te zwaar vertand?
ik heb er net een 15 tands erop gezet ipv een 17.
Nu is 15/53.
En nog steeds heb je die EEENOOOORME dip onderin zn toeren. Pas bijna 7K begint de pret. Maar dat maakt een heleboel kabaal en mn verbuik is ook niet echt leuk meer
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
Marcooow |
17-4-2011 17:32 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]
ik heb er net een 15 tands erop gezet ipv een 17.
Nu is 15/53.
En nog steeds heb je die EEENOOOORME dip onderin zn toeren. Pas bijna 7K begint de pret. Maar dat maakt een heleboel kabaal en mn verbuik is ook niet echt leuk meer
die 3737 is toch de snelle versie?
cilinder is gewoon hoogtoerig, denk ik
|
|
faster than a bullet! |
|
grasmaaier89 |
17-4-2011 17:50 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]
die 3737 is toch de snelle versie?
cilinder is gewoon hoogtoerig, denk ik
ja, daar staan ze wel om bekend ja.
Maar ik heb er maar kort van kunnen genieten Schakelpookje zat ineens los. De las was kapot gegaan.
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
Pushpin |
17-4-2011 17:57 |
Posts: 841 |
waar is dat bij dat meer?
|
|
|
|
grasmaaier89 |
17-4-2011 18:11 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pushpin
waar is dat bij dat meer?
ergens tussen Bergen op Zoom en Heerle
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
mxbeunking |
17-4-2011 19:29 |
|
grasmaaier89 |
17-4-2011 19:39 |
|
mxbeunking |
17-4-2011 19:43 |
Posts: 2305 |
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
grasmaaier89 |
17-4-2011 19:54 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: piet van der voort
[...]
haha lagge, bij sh heb je zo een uitgellubberd voorspat bord die naar voren hangt, dat als je een hobbeltje neemt dat hij dan tegen je voorwiel aan zit...
ja hij was een beetje verbogen Ik heb dat spatbord ook nog ergens liggen volgens mij :P
maar hij raakte geen voorwiel aan. Had zat ruimte.
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
mxbeunking |
17-4-2011 19:56 |
|
grasmaaier89 |
17-4-2011 20:25 |
|
mxbeunking |
17-4-2011 20:29 |
|
grasmaaier89 |
17-4-2011 20:31 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: piet van der voort
[...]
haha oke, ziet er beter uit
:P
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
grasmaaier89 |
22-4-2011 13:31 |
|
Frysk |
22-4-2011 13:36 |
Posts: 34930 |
Klopt ja :p remt nu ook weer beter ?
|
|
giggitybyte |
|
grasmaaier89 |
23-4-2011 8:49 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Klopt ja :p remt nu ook weer beter ?
neuj, toen ik het ging vervangen voelde ik aan de schijf en kwam erachter dat hij nogal "ingeremd" is. Staat dus een beetje bol (maar dan negatief).
Hij is misschien nog 1mm dik bij het remgedeelte :P.
En ik heb mn originele cilinder er weer op zittn met een zuigertje Ik heb nu ineens koppel en een goedlopende powerband. Heerlijk!!
En kan nu met nog niet eens 1/3 gas open lekker 60 rijden op 6000 toeren
Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 23-4-2011 om 9:10 uur.
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|