Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - MTX-R2

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1115 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery MTX-R2
Geplaatst door grasmaaier89 op 13-2-2008 22:54
Hits Deze gallery is 41474 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda MTX-RII (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Geel/zwart / 1993
Opgegeven max. vermogen 12 pk / 9 kW
Opgegeven max. snelheid 110 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
MTX R2 [Toon slechts deze afbeelding]
Ik heb je voor het eerst ontmoet [Toon slechts deze afbeelding]
Silhouet [Toon slechts deze afbeelding]
Ik voor de brom en... [Toon slechts deze afbeelding]
Linksachter de mijne [Toon slechts deze afbeelding]
Beunhazen [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

Pagina 38 van 41
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 37, 38, 39, 40, 41Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Frysk 28-3-2011 15:59 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Alle rede om een R2 te kopen ipv een gewone MTX dus?


Jep, zelfde als nsr en ns1 idee.

Mijn mtx is omgebouwd maar die zou ik zo ruilen tegen een r2 en nog geld toegeven ook.
 
giggitybyte
Paul de Salmiakbal 28-3-2011 16:01 Print reply

Posts: 5285
Maar waarom kopen zo veel mensen dan een gewone MTX ipv R2?
Minder van te krijgen/weinig in Nederland te krijgen?
Want de R2 is neem ik aan ook gewoon in 50 en 80cc uitgevoerd?
 
Frysk 28-3-2011 16:12 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Maar waarom kopen zo veel mensen dan een gewone MTX ipv R2?
Minder van te krijgen/weinig in Nederland te krijgen?
Want de R2 is neem ik aan ook gewoon in 50 en 80cc uitgevoerd?


Alleen 80cc en niet in nl verkocht.
 
giggitybyte
Paul de Salmiakbal 28-3-2011 16:15 Print reply

Posts: 5285
Aah daarom dus
Dus als je die op brommerkenteken wilt moet je het framenummer van een MTX inslaan oid?
 
Frysk 28-3-2011 16:16 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Aah daarom dus
Dus als je die op brommerkenteken wilt moet je het framenummer van een MTX inslaan oid?

Jep, m'n ns1 had nsr kenteken.
 
giggitybyte
Tobias Verhoef 28-3-2011 16:25 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]

Frame is degelijker
Grotere tankinhoud
Schijfrem voor
Betere vering achter
Beter zadel
Dikkere voorvork



Is het frame dan anders?
Hoeveel groter?

Het nadeel van zo'n r2 is wel dat tandwiel achter. Of kan je dat weer oplossen met een andere velg?

 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
grasmaaier89 28-3-2011 18:29 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Is die achterband niet veeeeeelste breed?
Wat is er eigenlijk allemaal anders (lees: beter) aan een R2 dan aan een normale MTX?

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 28-3-2011 om 15:37 uur.



Ja, hij is een beetje te breed. Ik had eerder voor een 120 moeten gaan.

En de R2 is beter in:
frame is dikker en degelijker
vering is beter
achterbrug is dikker
4bouts achtervelg
dikkere voorvork met dikkere kroonplaat en met schijfrem
stabieler bij hoge snelheden tov een MTX. (komt mede door t gewicht)
Tankinhoud is meer en beter geplaatst
en voordeel is met de passagiersteuntjes is dat ze op t frame is zitten, en niet op de achterbrug. Dan krijgt passagier geen klap in zn benen bij een drempel Wel zo lekker.

Enigste nadeel is dat tie zwaar is, dus als je klein en licht bent heb je een nadeel (kwestie van wennen tot dat voorbij is)
En een achtertandwiel is moeilijk te krijgen, tenzij je er eentje op maat laat maken Of een SH-velg erin zetten, maar dat is ff passen en meten....

EDIT: en een NS1 velg is letter plug&play! Alleen spacertjes maken en viola
De remklauw heeft al een bevestigingspunt op de achterbrug!

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 29-3-2011 om 8:35 uur.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
grasmaaier89 17-4-2011 15:21 Print reply

Posts: 14412
Heb net een 3737 (Malossi toch) cilinder op mn blok gezet

alleen hij trekt niet lekker door onderin zn toeren? Is dit normaal?
ik kan m niet eens onder 6K toeren houden in zn 5 of 6 of ik moet al volgas blijven geven om m nog enigzins vooruit te kunnen krijgen

Ligt t aan mn afstelling (18mm Keihin origineel met 110 sproeier, gasnaald op zn hoogst, sportfiltertje) of ergens anders aan?
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Marcooow 17-4-2011 17:27 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
Heb net een 3737 (Malossi toch) cilinder op mn blok gezet

alleen hij trekt niet lekker door onderin zn toeren? Is dit normaal?
ik kan m niet eens onder 6K toeren houden in zn 5 of 6 of ik moet al volgas blijven geven om m nog enigzins vooruit te kunnen krijgen

Ligt t aan mn afstelling (18mm Keihin origineel met 110 sproeier, gasnaald op zn hoogst, sportfiltertje) of ergens anders aan?


niet te zwaar vertand?
 
faster than a bullet!
grasmaaier89 17-4-2011 17:31 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


niet te zwaar vertand?


ik heb er net een 15 tands erop gezet ipv een 17.
Nu is 15/53.

En nog steeds heb je die EEENOOOORME dip onderin zn toeren. Pas bijna 7K begint de pret. Maar dat maakt een heleboel kabaal en mn verbuik is ook niet echt leuk meer
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Marcooow 17-4-2011 17:32 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]


ik heb er net een 15 tands erop gezet ipv een 17.
Nu is 15/53.

En nog steeds heb je die EEENOOOORME dip onderin zn toeren. Pas bijna 7K begint de pret. Maar dat maakt een heleboel kabaal en mn verbuik is ook niet echt leuk meer


die 3737 is toch de snelle versie?
cilinder is gewoon hoogtoerig, denk ik
 
faster than a bullet!
grasmaaier89 17-4-2011 17:50 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


die 3737 is toch de snelle versie?
cilinder is gewoon hoogtoerig, denk ik



ja, daar staan ze wel om bekend ja.
Maar ik heb er maar kort van kunnen genieten Schakelpookje zat ineens los. De las was kapot gegaan.

 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Pushpin 17-4-2011 17:57 Print reply
Posts: 841
waar is dat bij dat meer?
 
grasmaaier89 17-4-2011 18:11 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pushpin
waar is dat bij dat meer?



ergens tussen Bergen op Zoom en Heerle
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
mxbeunking 17-4-2011 19:29 Print reply

Posts: 2305
tweeling

Maar wel een hot, vind hem mooier als een sh
 
Draaiwerk nodig? = PB
grasmaaier89 17-4-2011 19:39 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: piet van der voort
tweeling

Maar wel een hot, vind hem mooier als een sh


nah, mooier weet ik niet.
Hij is wel beter, dat wel

Had ook liever een SH en deze in de schuur hebben staan Echt als dagelijks vervoer is dit niet echt de meeste leukste oplossing met al die politie hier
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
mxbeunking 17-4-2011 19:43 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]


nah, mooier weet ik niet.
Hij is wel beter, dat wel

Had ook liever een SH en deze in de schuur hebben staan Echt als dagelijks vervoer is dit niet echt de meeste leukste oplossing met al die politie hier


haha lagge, bij sh heb je zo een uitgellubberd voorspat bord die naar voren hangt, dat als je een hobbeltje neemt dat hij dan tegen je voorwiel aan zit...
 
Draaiwerk nodig? = PB
grasmaaier89 17-4-2011 19:54 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: piet van der voort
[...]


haha lagge, bij sh heb je zo een uitgellubberd voorspat bord die naar voren hangt, dat als je een hobbeltje neemt dat hij dan tegen je voorwiel aan zit...


ja hij was een beetje verbogen Ik heb dat spatbord ook nog ergens liggen volgens mij :P
maar hij raakte geen voorwiel aan. Had zat ruimte.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
mxbeunking 17-4-2011 19:56 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]


ja hij was een beetje verbogen Ik heb dat spatbord ook nog ergens liggen volgens mij :P
maar hij raakte geen voorwiel aan. Had zat ruimte.


ja dat weet ik ook wel, maar ze zitten zo lelijk, deze is tenminste wat hoger
 
Draaiwerk nodig? = PB
grasmaaier89 17-4-2011 20:25 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: piet van der voort
[...]


ja dat weet ik ook wel, maar ze zitten zo lelijk, deze is tenminste wat hoger


dit is niet de originele

 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
mxbeunking 17-4-2011 20:29 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]


dit is niet de originele



haha oke, ziet er beter uit
 
Draaiwerk nodig? = PB
grasmaaier89 17-4-2011 20:31 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: piet van der voort
[...]


haha oke, ziet er beter uit



:P


 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
grasmaaier89 22-4-2011 13:31 Print reply

Posts: 14412


grappig om te weten dat bijna elke moderne scooter dezelfde maten heeft voor en remklauw als een Mtx R2
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Frysk 22-4-2011 13:36 Print reply

Posts: 34930
Klopt ja :p remt nu ook weer beter ?
 
giggitybyte
grasmaaier89 23-4-2011 8:49 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Klopt ja :p remt nu ook weer beter ?


neuj, toen ik het ging vervangen voelde ik aan de schijf en kwam erachter dat hij nogal "ingeremd" is. Staat dus een beetje bol (maar dan negatief).
Hij is misschien nog 1mm dik bij het remgedeelte :P.


En ik heb mn originele cilinder er weer op zittn met een zuigertje Ik heb nu ineens koppel en een goedlopende powerband. Heerlijk!!
En kan nu met nog niet eens 1/3 gas open lekker 60 rijden op 6000 toeren

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 23-4-2011 om 9:10 uur.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 38 van 41
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 37, 38, 39, 40, 41Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved