Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - MTX-R2

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1089 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery MTX-R2
Geplaatst door grasmaaier89 op 13-2-2008 22:54
Hits Deze gallery is 41511 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda MTX-RII (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Geel/zwart / 1993
Opgegeven max. vermogen 12 pk / 9 kW
Opgegeven max. snelheid 110 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
MTX R2 [Toon slechts deze afbeelding]
Ik heb je voor het eerst ontmoet [Toon slechts deze afbeelding]
Silhouet [Toon slechts deze afbeelding]
Ik voor de brom en... [Toon slechts deze afbeelding]
Linksachter de mijne [Toon slechts deze afbeelding]
Beunhazen [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

Pagina 25 van 41
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 39, 40, 41Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

kenny77 27-7-2009 18:00 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
Ik kan niet mn cilinder helemaal eraf halen...
ik eenmaal begonnen met demonteren, was ik eindelijk zover dat ik koelvloeistof kon tappen.
Bleek ik helemaal niks te hebben waarin ik t ken bewaren
nja... bummer.. morgen dan maar afmaken en ff 1,5 liter cola wegdrinken

maar om even een spoiler te laten zien van de toestand, viola:

Blok en cilinder een beetje vies
afbeelding


poort
afbeelding


met zuigertje in zicht
afbeelding


en als laatste mn rem, waar ik moet van huilen...

beetje uitgezoomd
afbeelding

ingezoomd
afbeelding


Emmer, pot, bloemen vaas van thuis/buren?

Ik ben eens benieuwd of er nauw aan geklooit is.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-7-2009 om 18:14 uur.
 
grasmaaier89 27-7-2009 19:33 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]

beter ff de boel zuiver maken voordat je hem eraf trekt



hij is er nu af, en er kwam ook een beetje olie uit.
Hij is nu ook schoongemaakt, voor zover dan.
foto's ff straks uploaden, maar eerst poortmapje

 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
kenny77 27-7-2009 19:34 Print reply

Posts: 29286

 
grasmaaier89 27-7-2009 21:09 Print reply

Posts: 14412
nou, foto's zijn er nu.
volgens mij is er vrij weinig speciaals aan.


Nah, iig.. die moer die goed vastzat heb eraf gekregen met dit apparaat des wonders



Toen kop eraf gehaald, zitten wat van die kleine kuiltjes in.
Daarna de cilinder eraf gehaald, wat ging dat makkelijk zeg

Toen zag ik zuiger en viel me meteen 1 ding op, er miste iets
Jullie mogen raden wat



En nu de cilinder aan de binnekant.
viola:




En mn allereerste poortmapje gemaakt, ik schrijf geschiedenis in deze gallery







Uw oordeel word op prijs gesteld, want ik heb geen flauw benul of tie nou ietjes of veel bewerkt is of helemaal niet.
Voor mij gevoel is wel iets verandert iig.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
kenny77 27-7-2009 21:15 Print reply

Posts: 29286
sow die zuiger ziet er goed uit!

ziet er niet echt bewerkt uit, btw.

(maar je moet de afstand van de bovenkant cilinder tot bovenkant van de poort meten. )


Edit: uitlaatpoort hoogte is exact gelijk aan een originele mbx80 cilinder, die is ook 17mm.

Dus aanpassen die hap.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-7-2009 om 21:18 uur.
 
grasmaaier89 27-7-2009 21:19 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
sow die zuiger ziet er goed uit!

ziet er niet echt bewerkt uit, btw.

(maar je moet de afstand van de bovenkant cilinder tot bovenkant van de poort meten. )


hehe, zuiger heeft zn beste tijd wel gehad ja
maar cilinder ziet er nog puntgaaf uit, desondanks er iets van mn zuiger is afgesprongen

hmm, ik kan nu wel zeggen dat tie ori. is misschien

En ik ga nog is ff meten dan
brb over 3 kwartier of eerder.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Royal Club 27-7-2009 21:20 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
sow die zuiger ziet er goed uit!

ziet er niet echt bewerkt uit, btw.

(maar je moet de afstand van de bovenkant cilinder tot bovenkant van de poort meten. )


Edit: uitlaatpoort hoogte is exact gelijk aan een originele mbx80 cilinder, die is ook 17mm.

Dus aanpassen die hap.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-7-2009 om 21:18 uur.


gewoon even breed maken als TPR vlinder
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
kenny77 27-7-2009 21:22 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


gewoon even breed maken als TPR vlinder


zoiets dus.


 
grasmaaier89 27-7-2009 21:32 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


zoiets dus.

afbeelding




wel breed

maar ik heb ff opgemeten, en het is gewoon identiek aan een MBX cilinder
26mm vanaf uitlaat, en 34,5 van de andere.
alleen als ik de diameter opmeet kom ik 50mm uit ipv 49,5.

Dus ik ga eens zoeken naar de juiste zuiger en 2 veertjes erbij ipv 1 veer
Wel raar dat er niks beschadigd is geraakt toen de veer eruit is gespronge
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
jan-dx11 27-7-2009 21:33 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


gewoon even breed maken als TPR vlinder

neej joh, even breed als een cr 125 elsinore!


 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
RAYMONDDDD 27-7-2009 21:37 Print reply

Posts: 1299
EUREKA je mist een zuiger veer
 
grasmaaier89 27-7-2009 21:41 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RAYMONDDDD
EUREKA je mist een zuiger veer



dat heb je goed geraden, maar het blijft een mysterie.. zuiger breekt af, maar geen krassen in mn cilinder
mja, nieuwe zuigertje met 2 veertjes doet wonderen, en ook ff de pakkingen vervangen. Die zagen er helemaal dramatisch uit Koppakking was btw vloeibaar, dus overgaan op papier kan denk ook geen kwaad.


EDIT EDIT!!

ik ga ff opnieuw meten, ik zag iets verkeerds..!

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 27-7-2009 om 21:42 uur.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
kenny77 27-7-2009 21:43 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]




wel breed

maar ik heb ff opgemeten, en het is gewoon identiek aan een MBX cilinder
26mm vanaf uitlaat, en 34,5 van de andere.
alleen als ik de diameter opmeet kom ik 50mm uit ipv 49,5.

Dus ik ga eens zoeken naar de juiste zuiger en 2 veertjes erbij ipv 1 veer
Wel raar dat er niks beschadigd is geraakt toen de veer eruit is gespronge


Wel vreemd ik dacht dat een mtx r2 cilinder iets grotere poorten (uitlaatpoort) had als de mbx80.

Is het cilinder hemd aan een stuk, of zit er een versmalling in?

Maar je hebt inderdaad massel gehad.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-7-2009 om 21:44 uur.
 
grasmaaier89 27-7-2009 21:57 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Wel vreemd ik dacht dat een mtx r2 cilinder iets grotere poorten (uitlaatpoort) had als de mbx80.

Is het cilinder hemd aan een stuk, of zit er een versmalling in?

Maar je hebt inderdaad massel gehad.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-7-2009 om 21:44 uur.



ik dacht het ook, met de gedachte dat tie breder was
als er nog iemand een poortmap had van een R2 cilinder, weten we t zeker.
Misschien heeft Simon16 er nog één liggen, of hij heeft m al verkocht (inboxed)
Mar ik heb ff opgemeten, maar klopt denk op sommige plekken niet.
Ik ga morgen maar eens een preciezere poortmap maken om de hoogte te weten te komen.
Hier iig de gegevens.

de poort van 20x10: 33mm
de poort van 10x17: 34,5mm
de poort van 20x17: 27mm
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
kenny77 27-7-2009 22:00 Print reply

Posts: 29286
En hoe ziet het cilinder hemd eruit?

Als je wilt geef ik je even een poortmap van een NS1 cilinder, voor de uitlaatpoort maten?

Edit: het beste is om met een schuifmaat en de cilinder zelf de poorten te meten.


poortmapie ns1







Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-7-2009 om 22:02 uur.
 
grasmaaier89 27-7-2009 22:02 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
En hoe ziet het cilinder hemd eruit?

Als je wilt geef ik je even een poortmap van een NS1 cilinder, voor de uitlaatpoort maten?

Edit: het beste is om met een schuifmaat en de cilinder zelf de poorten te meten.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-7-2009 om 22:01 uur.



owja, ff nog een foto van maken.
dat zal laat worden denk, dus die komt morgen wel
Ff hond uitlaten, daarna eten en daarna ff wat "bewerken" bestuderen
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
kenny77 27-7-2009 22:05 Print reply

Posts: 29286
oke.

maar ziet het hemd zo uit als op de eerste cilinder of de 2de?

2de is namelijk mbx80 cilinder.


 
grasmaaier89 27-7-2009 22:45 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
oke.

maar ziet het hemd zo uit als op de eerste cilinder of de 2de?

2de is namelijk mbx80 cilinder.

afbeelding



ik heb de eerste hempie
en ik heb toch de moeite genomen om foto's te nemen.



maar volges deze topic http://www.brommerforum.nl/showtopic/52687/1 lijkt het erop dat ik een MBX cilinder heb.

 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
kenny77 27-7-2009 22:46 Print reply

Posts: 29286
inderdaad mbx cilinder. :-(

zit er ook zo'n rand'tje in het blok?
Dan heb je ook een mbx80 blok (of schakel je normaal)
 
grasmaaier89 27-7-2009 22:52 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
inderdaad mbx cilinder. :-(

zit er ook zo'n rand'tje in het blok?
Dan heb je ook een mbx80 blok (of schakel je normaal)



ik wordt van hot naar heg gestuurd hier

nah, ik denk dat het gewoon een MBX cilinder is dan... jammer, had liever een MTX-R2 cilinder willen hebben.
maar ik weet dat een MBX cilinder heel veel potentie heeft.

En ja, ik schakel gewoon normaal als alle andere schakelbrommers. 1 beneden, en de rest naar boven.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
kenny77 27-7-2009 22:53 Print reply

Posts: 29286
meteen alles even checken nu je het toch open hebt liggen.

mbx80 cilinder kan je wel leuk laten lopen, zat ook op mijn nsr btw.
 
grasmaaier89 27-7-2009 22:55 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
meteen alles even checken nu je het toch open hebt liggen.

mbx80 cilinder kan je wel leuk laten lopen, zat ook op mijn nsr btw.



een maat van me zag foto's van mn blok via de krukas, en zag een hoop olie en prut
Hij komt morgen langs om even zn neus in mijn zaken te steken. Wordt nog wat.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
kenny77 27-7-2009 22:57 Print reply

Posts: 29286
toppie.
 
Fallie 27-7-2009 23:09 Print reply

Posts: 1163
ik schakel juist andersom, 1 omhoog rest naar benede w at houd dat in? Wat heb k voor blok?
 
maikel-1991 27-7-2009 23:10 Print reply

Posts: 545
was jij bij dat balonnenfeest in joure ? xD
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 25 van 41
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 39, 40, 41Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved