buldogo2 |
22-1-2009 18:12 |
Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
[...]
hoe bedoel je?
Nouja,, zotezien heb je een cr80 spruitstuk (wat insteek is) waar je dan weer een zelfgemaakt hulpstukje in doet waar je een opschroeg carb van een mtx 80 oid op sschroeft...waarom doe je niet gelijk gewoon een opschroefspruitstuk monteren?
Begrijp me niet verkeert hor,, vind et een erg geil(rood) blokje...maar vind da even beetje vaag
|
|
Born to ride |
|
BSTS |
22-1-2009 18:14 |
Posts: 4241 |
makkelijker te demonteren met 1 slangenklem denk ik ?
|
|
sprintjah |
|
linge-tuning |
22-1-2009 18:14 |
Posts: 460 |
-Keihin's zijn goede carbs
-tis een 18mm van een honda NS1, dus goede maat voor een snelle 50cc
-Had deze carb al en het is een originele, geen imi
-CR80 spruitje was gratis en vangt de trillingen beter op dan opschroefellende
Edit:// en wat Bennie hierboven zegt, gebruiksgemak!
daarom
Dit bericht is gewijzigd door linge-tuning op 22-1-2009 om 18:15 uur.
|
|
|
|
geert-nsr |
22-1-2009 18:23 |
Posts: 6438 |
Je hoort altijd dat annodiseren erg duur is.
Wat was jij kwijt voor deze spulletjes?
Erg gaaf blok en zal ook wel lekker lopen denk.
Heb ook een blok gehad met sobw cilinder en opmaat etc.
Helaas liep het niet lang want onsteking ging kapot.
Maar kan zeggen dat zoiets absoluut niet traag is. Veel sneller als ori 80 of een gewoon 70cc tje.
|
|
|
|
buldogo2 |
22-1-2009 18:24 |
Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
-Keihin's zijn goede carbs
-tis een 18mm van een honda NS1, dus goede maat voor een snelle 50cc
-Had deze carb al en het is een originele, geen imi
-CR80 spruitje was gratis en vangt de trillingen beter op dan opschroefellende
Edit:// en wat Bennie hierboven zegt, gebruiksgemak!
daarom
Dit bericht is gewijzigd door linge-tuning op 22-1-2009 om 18:15 uur.
Wat maken die trillingen uit?? en nu heb je een gruwelijk lang inlaat traject...ik weet dat origneel carb. is...en van ns-4 is helemaal mooi...zijn iets van 21mm effectief...gebruikersgemak vind ik ook beetje onzin,, et zijn of 2 moertjes,, of een schroefje...
Margoed...het is niet mijn brommer
|
|
Born to ride |
|
Joel_koningslust |
22-1-2009 18:32 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
[...]
Wat maken die trillingen uit?? en nu heb je een gruwelijk lang inlaat traject...ik weet dat origneel carb. is...en van ns-4 is helemaal mooi...zijn iets van 21mm effectief...gebruikersgemak vind ik ook beetje onzin,, et zijn of 2 moertjes,, of een schroefje...
Margoed...het is niet mijn brommer
als je m er vaak op en af schroeft trek je die carb ook helemaal rot
en aangezien je bij zon blok best veel bezig bent met afstellen enzo moet hij er wel vaak op en af
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
linge-tuning |
22-1-2009 18:35 |
Posts: 460 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
[...]
Wat maken die trillingen uit?? en nu heb je een gruwelijk lang inlaat traject...ik weet dat origneel carb. is...en van ns-4 is helemaal mooi...zijn iets van 21mm effectief...gebruikersgemak vind ik ook beetje onzin,, et zijn of 2 moertjes,, of een schroefje...
Margoed...het is niet mijn brommer
inlaat traject is zo lang nog niet, athans voor op straat. denk gasschuif tot membraam minstens zo kort als jou inlaat. en mijn blok trilt iets meer als een std nsr blok..
|
|
|
|
- Kevin - |
22-1-2009 18:47 |
Posts: 8086 |
Maar weet een hot gestemd, blijft een toffe Honda met zeer leuke onderdelen erop. Hopelijk blijft je "nieuwe" setup wel heel! Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen, maar ik denk wel goed .
|
|
|
|
linge-tuning |
22-1-2009 19:15 |
|
linge-tuning |
22-1-2009 23:00 |
Posts: 460 |
heb het freesvirus te pakken dus gister een remarmpje getekend, ga het conventioneel frezen op school.
Het origineel (Fabrieks honda 1982):
|
|
|
|
G33RT |
23-1-2009 18:19 |
Posts: 376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
[...]
Wat uit mijn post begrijp je niet?
Ik heb een zgan honda blok(carters zijn nieuw besteld, komen niet onder een straatbrommer vandaan), met HRC drijfstang, 6-bak, mooi cilindertje, opmaat pijp en cnc cil.kopje, waarom zou ik dat vervangen voor een roestig ori 80cc blok, en dan weer alles aanpassen (inlaat, uitlaat, koeling etc...)
Dit bericht is gewijzigd door linge-tuning op 22-1-2009 om 18:01 uur.
Omdat je net verteld dat het een straat brommer is? En die setups van jou zijn alles behalve betrouwbaar...
Majah ik probeer je niet over te halen, vroeg het me gewoon af.
|
|
|
|
BSTS |
23-1-2009 18:26 |
Posts: 4241 |
this niet bepaald een pekelfiets he, dus denk dat je straatbrommer niet te letterlijk op moet vatten.
|
|
sprintjah |
|
linge-tuning |
23-1-2009 18:27 |
Posts: 460 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: G33RT
[...]
Omdat je net verteld dat het een straat brommer is? En die setups van jou zijn alles behalve betrouwbaar...
Majah ik probeer je niet over te halen, vroeg het me gewoon af.
Ik geef je gelijk dat het veel betrouwbaarder is, maar ik ga dit blok gewoon niet aan de kant zetten voor een 80cc blok...
|
|
|
|
Frysk |
23-1-2009 18:31 |
Posts: 34930 |
wat heeft dat anodiseren gekost? benk erg nieuwschierig naar
en ik zou nog een USD vorkje passend maken en daar de buitenpoten van rood laten anodiseren
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 23-1-2009 om 18:34 uur.
|
|
giggitybyte |
|
buldogo2 |
23-1-2009 18:33 |
Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
[...]
inlaat traject is zo lang nog niet, athans voor op straat. denk gasschuif tot membraam minstens zo kort als jou inlaat. en mijn blok trilt iets meer als een std nsr blok..
Mja oke,, heb je al is goed gekeken dan naar mijn inlaat traject? .
En mijn blokje trilt denk ok wel aardig hor,, 93cc die ruim 14k draait. Maargoed, zoals ik al zij,, verder wel mooi blokje ...brommer ok trouwnsl
|
|
Born to ride |
|
BSTS |
23-1-2009 18:48 |
Posts: 4241 |
die lange usb voorvorken er in vind ik veel te lomp voor eem mt-tje.
ik had zon gilera gsm voorvork erin, het wiel stuurde pas een seconden na ik het stuur bewoog zo ongeveer zo gammel word dat.
( sarcastisch bedoeld, maar het rijd iig voor geen meter )
|
|
sprintjah |
|
- Han - |
23-1-2009 18:51 |
Posts: 9667 |
|
|
<10.000 posts |
|
Frysk |
23-1-2009 18:53 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: - Han -
[...]
dan eerder goud denk ik. Dat zijn alle crosmotors toch ook?
hij heeft soort van SM.. dan moet ie kitscherig zijn
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BSTS
die lange usb voorvorken er in vind ik veel te lomp voor eem mt-tje.
ik had zon gilera gsm voorvork erin, het wiel stuurde pas een seconden na ik het stuur bewoog zo ongeveer zo gammel word dat.
( sarcastisch bedoeld, maar het rijd iig voor geen meter )
Derdi DRD Limited bijv zijn kort
|
|
giggitybyte |
|
- Han - |
23-1-2009 18:54 |
Posts: 9667 |
limited vork is niet aan te komen. En veelte lomp
Gewoon zon oud model senda voorvorkje. Of rieju, das hetzelfde
dit dan:
Dit bericht is gewijzigd door - Han - op 23-1-2009 om 18:55 uur.
|
|
<10.000 posts |
|
mtxrijder |
23-1-2009 19:02 |
Posts: 338 |
mwa..
hij ziet er zo al super vet uit.. en nou heb je er al heel veel uren in gestoken
|
|
|
|
Sypie_Honda |
23-1-2009 19:07 |
|
Royal Club |
23-1-2009 19:08 |
Posts: 60390 |
die balhoofdhoek is dat niet vrij extreem?
setje apehangers erop
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Sypie_Honda |
23-1-2009 19:10 |
Posts: 13830 |
ja lijkt wat zo door de foto volgens mij.
ding stond vrij normaal weet ik nog wel, want was achter ook vrij hoog.
dit was volgens mij aardig de originele hoek.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Royal Club |
23-1-2009 19:11 |
Posts: 60390 |
zal wel verschil 21inch > 17inch zijn
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Sypie_Honda |
23-1-2009 19:12 |
Posts: 13830 |
maar dan zou de balhoofdshoek toch juist kleiner/scherper moeten zijn
btw conventioneel frezen is koel
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|