Joel_koningslust |
18-1-2009 15:36 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
[...]
jaja
ik had ze idd ook al gezien ja
die man had echt super veel elsinore delen ofniet
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
kenny77 |
18-1-2009 15:43 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
ik had ze idd ook al gezien ja
die man had echt super veel elsinore delen ofniet
Ik ook , maar ik vond 2 reseveren carters wel al genoeg.
Maar hij is aan het goede adres aangekomen.
|
|
|
|
linge-tuning |
18-1-2009 15:55 |
Posts: 460 |
morgen ga ik de carters even parelstralen en de originele kleurcode uitzoeken, dan kan het opbouwen beginnen.
In hoeverre verschilt een MT krukas van een CR80 krukas? alleen de drijfstang lengte toch?
|
|
|
|
kenny77 |
18-1-2009 15:56 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
morgen ga ik de carters even parelstralen en de originele kleurcode uitzoeken, dan kan het opbouwen beginnen.
In hoeverre verschilt een MT krukas van een CR80 krukas? alleen de drijfstang lengte toch?
De drijfstanglengte was geloof ik 91mm, en het big-end, was een stuk dikker.
|
|
|
|
Svenn... |
18-1-2009 16:01 |
Posts: 44 |
hot
|
|
|
|
linge-tuning |
18-1-2009 16:02 |
Posts: 460 |
thnx
|
|
|
|
linge-tuning |
18-1-2009 16:11 |
Posts: 460 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
De drijfstanglengte was geloof ik 91mm, en het big-end, was een stuk dikker.
oke, want deed vandaag een MT krukas erin en de lagermaten, breedte en diameter van de wangen en de slag was allemaal het zelfde.
kwam er vandaag ook nog achter dat de achterbrug van de MT langer is dan de achterbrug van de CRF
|
|
|
|
kenny77 |
18-1-2009 16:13 |
Posts: 29286 |
Ja, mijn vader heeft ook het inwendig van de cr80 in zijn mt blok zitten. Past allemaal zo erin.
|
|
|
|
linge-tuning |
22-1-2009 17:01 |
Posts: 460 |
Kreeg vandaag het pakketje van ATM binnen! :love:
kopje
kopje op het blok
flensje vd carb
(bijna) compleet blokje
stuurklem
Buitenkant vd CR80 carters gestraald om weer rood te spuiten
|
|
|
|
yamahadt1986 |
22-1-2009 17:09 |
Posts: 1713 |
nice man
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
Jakob 125 |
22-1-2009 17:23 |
Posts: 472 |
idd, mooi project.
|
|
2-stroke |
|
TECstar |
22-1-2009 17:24 |
Posts: 4664 |
geil blok geworden man !
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
barry |
22-1-2009 17:35 |
Posts: 7387 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
Kreeg vandaag het pakketje van ATM binnen! :love:
afbeelding
kopje
afbeelding
kopje op het blok
afbeelding
Cool hoor ,
Je ziet het freespatroon ook nog lopen op de 1ste foto
|
|
He? |
|
Frysk |
22-1-2009 17:41 |
Posts: 34930 |
|
|
giggitybyte |
|
G33RT |
22-1-2009 17:47 |
Posts: 376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
ATM daar heb ik m'n cilinder ook eens heen gestuurd om te boren + zuiger af te draaien
So what?
Zeer mooi project, zoals ik al eerder heb gezegd, maar je houd de setups nog wat tam? Of heb ik iets gemist?
|
|
|
|
Frysk |
22-1-2009 17:51 |
|
linge-tuning |
22-1-2009 17:55 |
Posts: 460 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: G33RT
[...]
So what?
Zeer mooi project, zoals ik al eerder heb gezegd, maar je houd de setups nog wat tam? Of heb ik iets gemist?
Tam absoluut niet, maar wel 50cc.
Blok komt rechtstreeks onder een SOBW EXPI-racer uit, had met de vorige setup 14pk ongeveer en top van +- 120 met twv 15/47.
Omdat het 2x over niet heel bleef heb ik nu gekozen om met een athena std uit de doos te gaan rijden, omdat het uiteindelijk toch gewoon straat vervoer is...
|
|
|
|
G33RT |
22-1-2009 17:57 |
Posts: 376 |
Ik heb ook heel lang met 50/70 cc rond gereden, maar moet toch zegge dat een (ori) 80cc gewoon altijd sneller is, en veeeeeeeeeeel betrouwbaarder, is dat geen idee?
|
|
|
|
kenny77 |
22-1-2009 17:59 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: G33RT
Ik heb ook heel lang met 50/70 cc rond gereden, maar moet toch zegge dat een (ori) 80cc gewoon altijd sneller is, en veeeeeeeeeeel betrouwbaarder, is dat geen idee?
80 origineel is echt niet sneller als zijn sobw blok, veel langsaamer zelfs.
Mar ziet er goed uit!
|
|
|
|
linge-tuning |
22-1-2009 18:01 |
Posts: 460 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: G33RT
Ik heb ook heel lang met 50/70 cc rond gereden, maar moet toch zegge dat een (ori) 80cc gewoon altijd sneller is, en veeeeeeeeeeel betrouwbaarder, is dat geen idee?
Wat uit mijn post begrijp je niet?
Ik heb een zgan honda blok(carters zijn nieuw besteld, komen niet onder een straatbrommer vandaan), met HRC drijfstang, 6-bak, mooi cilindertje, opmaat pijp en cnc cil.kopje, waarom zou ik dat vervangen voor een roestig ori 80cc blok, en dan weer alles aanpassen (inlaat, uitlaat, koeling etc...)
Dit bericht is gewijzigd door linge-tuning op 22-1-2009 om 18:01 uur.
|
|
|
|
honda fryslan |
22-1-2009 18:02 |
Posts: 1914 |
zooooo vet
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
- Kevin - |
22-1-2009 18:04 |
Posts: 8086 |
|
|
|
|
buldogo2 |
22-1-2009 18:06 |
Posts: 2101 |
Vraag me alleen af waarom je zo moeilijk doet met de carb/spruitstuk...
|
|
Born to ride |
|
BSTS |
22-1-2009 18:07 |
Posts: 4241 |
Orgineel 80 cc loopt goed, maar is niks spectaculairs aan.
50 of 70 cc is veel meer fun,
|
|
sprintjah |
|
linge-tuning |
22-1-2009 18:07 |
Posts: 460 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
Vraag me alleen af waarom je zo moeilijk doet met de carb/spruitstuk...
hoe bedoel je?
|
|
|
|