Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Honda MT5 SuperMotard LC

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 817 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Honda MT5 SuperMotard LC
Geplaatst door linge-tuning op 7-2-2008 13:56
Hits Deze gallery is 62746 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Er is nog geen voertuig aan deze gallery gekoppeld.

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Amen [Toon slechts deze afbeelding]
pret-pakket [Toon slechts deze afbeelding]
HPI 2003 + DPR opmaat [Toon slechts deze afbeelding]
Pro-x CR80 koppeling [Toon slechts deze afbeelding]
Blokje [Toon slechts deze afbeelding]
Stuurklem gefreesd op school [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

Pagina 23 van 35
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 33, 34, 35Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

linge-tuning 11-5-2008 8:08 Print reply

Posts: 460
Je ziet toch die foto's van mijn cilinder? Daar zie je duidelijke foto's van aux poorten.
 
LEGOMAN 11-5-2008 12:20 Print reply

Posts: 1428
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
Je ziet toch die foto's van mijn cilinder? Daar zie je duidelijke foto's van aux poorten.


ja maar sypie had het over standaard in het carter daar dus van.. en dan nog maar weer, geven die aux poorten nou koppel? is het de moeite om ze erin te maken omdat ze er standaard oid ook al in zitten??
 
honda power of dreams, all other...dream of that power
linge-tuning 11-5-2008 18:10 Print reply

Posts: 460
bij mt'tjes doen ze bij de sobw welles de std aux poorten in het carter opvullen met defcon, en dan aux poorten in de cilinder maken, zit dichter bij de spoelers.

Maken kan je gewoon met een accuboormachine, klein beginnen (3 of 4mm) en dan steeds groter tot de grote die jij wilt.
 
LEGOMAN 11-5-2008 18:51 Print reply

Posts: 1428
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
bij mt'tjes doen ze bij de sobw welles de std aux poorten in het carter opvullen met defcon, en dan aux poorten in de cilinder maken, zit dichter bij de spoelers.

Maken kan je gewoon met een accuboormachine, klein beginnen (3 of 4mm) en dan steeds groter tot de grote die jij wilt.


maar zijn die in je blok opgevuld of kan beide eventueel ook dan?
 
honda power of dreams, all other...dream of that power
linge-tuning 11-5-2008 19:48 Print reply

Posts: 460
kan, maar ik weet niet hoe dat uitpakt.

update

Gister de cilinder helemaal nagemeten @ work en hij is soms iets ovaal (honderdste van een mm) maar voor op straat maakt dat niet zoveel uit. Als deze zuiger weer versleten is, en het cilindertje bevalt me wel qua prestaties en betrouwbaarheid komt er toch een nieuw wandje in.

Dus bij deze maat ff een zuigertje gezocht in het magazijn met een zuigerspeling van 0,04mm. Werd een 2e overmaats KTM SX50 zuiger.







Omdat de voet voor de vorige zuiger al eens afgedraaid is door PS, is het hemd te lang, dus dan moet ik of het blok uit elkaar halen en kotteren etc of het hemd in korten. Aangezien ik nog niet weet of dit echt een super cilinder is ga ik het hemd maar inkorten. Als dat gedaan is, en mijn VHM kop binnen is, kan ik de cilinder op hoogte zetten en dan maar weer eens proberen aan te lopen.

ook nog ff een steun gemaakt om mijn blok in te hangen als ik er mee bezig ben:



En een foto van mn membraampje:


Dit bericht is gewijzigd door linge-tuning op 27-10-2009 om 20:45 uur.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 11-5-2008 19:51 Print reply

Posts: 10560
omg
pro-x is echt niet half zo goed als vertex.
heb nog nooit verhalen gehoord van tegenvallende vertex zuigers, en van prox zijn er genoeg.

mijn cr had met 10 uur een pro-x compressie af opgereden. en dan rijdt ik helemaal niet debiel hard ofzo. en mijn laatste pro-x zuiger is in 1000stukken geknapt naar 3 uur rijden zonder duidelijk oorzaak , dealer hield het op fabrieksfout vd zuiger.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Erik 39 11-5-2008 19:54 Print reply

Posts: 15088
Met Prox is niks mis hoor, gister nog over gehad met oud Enduro kampioen toevallig, hij rijdt ook altijd met Prox.

Btw, leuk om te lezen dit. Ziet er leuk uit allemaal, wel een beetje jammer dat het een MT'tje is XD

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 11-5-2008 om 19:54 uur.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
crossgek - Forum en Sales Moderator 11-5-2008 19:56 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Met Prox is niks mis hoor, gister nog over gehad met oud Enduro kampioen toevallig, hij rijdt ook altijd met Prox


t is gewoon goedkoper....

heb nog nooit verhalen gehoord dat een prox het beter uithield als een vertex. bijna iedereen die met beide ervaring heeft zegt ook dat waar een prox 10 uur meegaat een vertex 12/13 goed kan doen.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Erik 39 11-5-2008 19:57 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


t is gewoon goedkoper....

heb nog nooit verhalen gehoord dat een prox het beter uithield als een vertex. bijna iedereen die met beide ervaring heeft zegt ook dat waar een prox 10 uur meegaat een vertex 12/13 goed kan doen.

Dan is Prox dus de beste keuze, omdat die de helft goedkoper zijn
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
crossgek - Forum en Sales Moderator 11-5-2008 19:58 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

Dan is Prox dus de beste keuze, omdat die de helft goedkoper zijn


jah
als je bij een zuigerwissel de moeite , pakkingset , naaldlager ed niet meerekend. wel idd
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Erik 39 11-5-2008 20:01 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


jah
als je bij een zuigerwissel de moeite , pakkingset , naaldlager ed niet meerekend. wel idd

Naaldlager gaat echt niet naar de klote door een zuigerwissel? Wat voor moeite is het nou dan
Gister nog over gehad, een originele CRF450 zuiger was 325euro geloof ik, zoiets. een prox was 150. Voor dat bedrag wil ik mn zuiger wel eens wisselen hoor
Ik ga wss ook weer 125 crosser halen gek
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
crossgek - Forum en Sales Moderator 11-5-2008 20:03 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

Naaldlager gaat echt niet naar de klote door een zuigerwissel? Wat voor moeite is het nou dan
Gister nog over gehad, een originele CRF450 zuiger was 325euro geloof ik, zoiets. een prox was 150. Voor dat bedrag wil ik mn zuiger wel eens wisselen hoor
Ik ga wss ook weer 125 crosser halen gek


naja voor mijn motor kost orrigineel 125 geloof ik. vertex 120 en prox 90.

maar ik vervang bij een zuigerwissel ook mijn naaldlager , pakking en bougie. en bij prox gaan die dus een stuk korter mee wat eigenlijk niet nodig is. maar ik ga er ook niet op gokken 2 zuigers mee af te rijden...

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
linge-tuning 11-5-2008 20:10 Print reply

Posts: 460
crossgek waarom heb jij altijd wat te zeiken?

Prox is idd goedkoper, maar scheelt bij een sx50 zuiger maar een tientje, verwaarloosbaar dus. Vond de afwerking uit de doos gewoon beter en dan nog, jij hoeft er niet mee te rijden toch? Het beste is toch altijd OEM producten....
 
linge-tuning 24-5-2008 21:57 Print reply

Posts: 460
Jeej vandaag pakketje binnengehad!

en daar zat in:






Mooi CNC gefreesd cilinder kopje, thnx to barry!

Nu nog ff cilindervoet afdraaien en de boel weer opbouwen!

Kreeg ook een in een keer een ingeving om m'n velgrandjes kaal te maken, niet polijsten, gewoon geschuurd, voor t contrast, en je hoeft het niet bij te houden.

Iig resultaat na 10 minuten :X


dus moet nog wel ff paar uurtjes schuren voor ik dit resultaat heb:

 
- Kevin - 25-5-2008 12:07 Print reply

Posts: 8086
Dat is een mooie cilinderkop! Leuke sticker zit erop geplakt . Die Honda Montesa Deparage SM is trouwens wel heel erg mooi. Daar begint je MT wel steeds meer op te lijken . Je had die ook gewoon kunnen kopen en flink op kunnen voeren .

Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 25-5-2008 om 12:07 uur.
 
linge-tuning 25-5-2008 12:34 Print reply

Posts: 460
ja toen ik me MT kocht wist ik niet eens dat die Deperage SM's bestonden, nu werk ik bij de importeur kost maar 4000 euries heur
 
Derbi-Olaf 25-5-2008 12:36 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
ja toen ik me MT kocht wist ik niet eens dat die Deperage SM's bestonden, nu werk ik bij de importeur kost maar 4000 euries heur

enwat heb je al in deze brom gestoken kwa geld?Ö
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Jelmer MX 25-5-2008 12:38 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
ja toen ik me MT kocht wist ik niet eens dat die Deperage SM's bestonden, nu werk ik bij de importeur kost maar 4000 euries heur

die sm's op kenteken 4000?!
 
linge-tuning 25-5-2008 12:39 Print reply

Posts: 460
Zoals die dr nu staat 2600 ongeveer, zonder die hele brommerhobby eromheen

@ Jelmer: Jep, maar dan heb je ook een ALU frame (geen staal zoals derbi) goede vering, am6 blok met 19mm std erop. en 83,5 kg drooggewicht ipv 97 kg voor n senda droog...

Dit bericht is gewijzigd door linge-tuning op 25-5-2008 om 12:39 uur.

Dit bericht is gewijzigd door linge-tuning op 25-5-2008 om 12:41 uur.
 
Joel_koningslust 25-5-2008 12:41 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
Zoals die dr nu staat 2600 ongeveer, zonder die hele brommerhobby eromheen

@ Jelmer: Jep

Dit bericht is gewijzigd door linge-tuning op 25-5-2008 om 12:39 uur.


dan is jou dealer toch een afzetter, bij de hm dealer hier in de buurt betaal je 3450euro rijklaar inclusief btw en alles
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Jelmer MX 25-5-2008 12:42 Print reply

Posts: 13514
ooh ik dacht echte sm.. ik dacht al dat is wel heel weinig.
 
linge-tuning 25-5-2008 12:43 Print reply

Posts: 460
Nee een "echte" SM (Honda Montesa CRM450x) kost ¤11800 compleet met afleveringskosten, bpm volges mij ook etc..
 
linge-tuning 25-5-2008 12:44 Print reply

Posts: 460
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


dan is jou dealer toch een afzetter, bij de hm dealer hier in de buurt betaal je 3450euro rijklaar inclusief btw en alles


Ik weet de prijzen niet precies!!!! iig een stuk duurder dan derbi. wij verkopen over het algemeen toch crossers of crossers met kenteken, geen bromfietsen!!! zal het even op zoeken op me werk anders

en trouwens misschien klopt t wel want je hebt ook de goedkopere serie die heeft stalen frame etc...

Dit bericht is gewijzigd door linge-tuning op 25-5-2008 om 12:46 uur.
 
Joel_koningslust 25-5-2008 12:50 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
[...]


Ik weet de prijzen niet precies!!!! iig een stuk duurder dan derbi. wij verkopen over het algemeen toch crossers of crossers met kenteken, geen bromfietsen!!! zal het even op zoeken op me werk anders

en trouwens misschien klopt t wel want je hebt ook de goedkopere serie die heeft stalen frame etc...

Dit bericht is gewijzigd door linge-tuning op 25-5-2008 om 12:46 uur.


die wat ik zei is met alu frame en alles
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
linge-tuning 25-5-2008 12:52 Print reply

Posts: 460
oh oke, zal t wel even nakijken dan voordat ik verkeerde prijzen ga rond lullen :P
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 23 van 35
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 33, 34, 35Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved