Derbi-Olaf |
7-5-2008 17:49 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/13836/avatar) Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GJSchoonbeek
[...]
Kom ik aan met mijn 4plaatjes..:P
tja, brommers
komen gewoon niet zoveel krachten op te staan, en waarom zou je dan gaan overdrijven,
dan kan er alleen maar meer stuk gaan eh
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Royal Club |
7-5-2008 17:51 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/10377/avatar) Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]
ja?..
je hebt 14plaatskoppelingen (in oudere crossers metname volges mij)
so, what's your problem?
of een boel vermogen
of een slappe koppeling
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Derbi-Olaf |
7-5-2008 17:52 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/13836/avatar) Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
of een boel vermogen
of een slappe koppeling
ik heb 5 platen, met sterke veren, en nog eens ringetjes erachter
(koppelmonster XD)
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
7-5-2008 17:54 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/7636/avatar) Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
7platen?!?!?
ik heb in mijn cr125 ook 7 of 8 gevoerde platen.
en ook van een aardig grote diameter.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
BSTS |
7-5-2008 18:09 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/9809/avatar) Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]
Jep, zoiets ja.
Kun je eventueel ook demontabel maken, hoewel dat niet echt diehard tof is.
die van mij is demontabel dronkz.
|
|
sprintjah |
|
henk43 |
7-5-2008 18:13 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/14618/avatar) Posts: 916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
Waarom geen monoschock
1. mijn frame is al gepoedercoat
2. dan is t achter een grote lege ruimte en icm met lange achterbrug is dat geen porum.
3. dit veert ook goed
4. er komen deze zomer goede twinshocks op, dit zijn nog maar imitatie veertjes.
@ mcdronks: ja je heb wel gelijk, maar ben nou eenmaal aan een mt begonnen met ombouwen en kan nu niet meer terug.
Voor wil ik deze zomer kijken voor een dikkere voorvork met een naaf met schijfrem en daar de derbi velg om laten spaken, maar dit is gewoon weer een duurgrapje dus dat isnog geen 1ste prio
Dit bericht is gewijzigd door linge-tuning op 6-5-2008 om 21:39 uur.
zonde als je er schijfrem op doe, op die andere site zij je ook dat ja alles van honda wou hebben, en dat vond ik het beste idee eigenlijk.
zo is hij onwijs vet, dat je gewoon met oude honda onderdelen een hele vette brommer kan maken.
|
|
Nobody said it was easy |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
7-5-2008 18:15 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/7636/avatar) Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: henk43
[...]
zonde als je er schijfrem op doe, op die andere site zij je ook dat ja alles van honda wou hebben, en dat vond ik het beste idee eigenlijk.
zo is hij onwijs vet, dat je gewoon met oude honda onderdelen een hele vette brommer kan maken.
honda heeft ook genoeg schijfrempruttel..
een toffe cr voorvork en naaf ofzo. zullen hem ook wel staan (wel 85 nemen denk ik voor de verhoudingen)
en er zitten nu toch ook senda velgranden op ?
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
linge-tuning |
7-5-2008 20:32 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/16344/avatar) Posts: 460 |
Jep die senda velgen zijn het enigste wat dus van een ander merk komt... Ik kon de set voor 160 euro kopen, 2ehands maar echt zgan. Ik had liever excel velgen gewild, alleen dat is ook weer zo overdreven, 300 euro per velg (gaat dan wel personeelskorting af voor mij, maar dan nog)
De voorvork/voornaaf met schijf etc moet ik gewoon gaan proberen er staan nog tientallen complete voorvorken van alle jaren honda crossers op zolder op mn werk, dus moet gewoon gaan kijken/passen/proberen.
Het proxkoppelingshuis is idd een duur dingetje, maar toch beter als origineel. Het wordt namelijk van gewalst aluminium gemaakt en daarna nog hard-geanodiseerd. Gelukkig zat de koppeling al in het blok en hij doet goed zn werk. Een kickstart heb ik toch niet nodig.
Ik heb ook een VHM kop bestelt (voor de looks) en ik ga morgen naar de bromfietszaak voor een onbewerkt GE2 cilindertje. Vindt het best zat zo voor op straat.
|
|
|
|
G33RT |
8-5-2008 10:05 |
Posts: 376 |
Echt mooi dat koppelings huis, maar heeft het wel zin? Ik bedoel een ori koppelingshuis is toch gewoon goed? En hier zal je denk ik geen prestatie winst mee halen, en ik denk ook niet dat je last had van een slippende koppeling toch?
|
|
|
|
Frysk |
8-5-2008 10:36 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/6584/avatar) Posts: 34930 |
Wat kost zon prox koppeling, met m'n vorige setup slipte ik al door 4 plaats met sterkere veren en ringetjes *zucht*
|
|
giggitybyte |
|
G33RT |
8-5-2008 11:07 |
Posts: 376 |
Dat heb ik dus echt nog nooit gehad, ik heb het altijd gered met 4 plaats koppeling met sterke veren met soms nog een ringetje er achter (of 2) om de veren op spanning te houden...
Maar je kan dacht ik ook je koppelingshuis laten uitdraaien/frezen? zodat er 5 platen in passen toch? of heb ik dat verkeerd begrepen?
|
|
|
|
linge-tuning |
8-5-2008 13:31 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/16344/avatar) Posts: 460 |
van een mt8 4plaats kan je idd een5plaats maken.
Dit is een 4plaats, maar alleen het buitenhuis is van prox (ยค230) het binnenwerk kan nog een heel eind uitgedraaid worden voor een 5e en misschien wel een 6e plaat.
En hij zat al in het blok toen ik het blok kocht, heb m niet zelf gekocht. Maar ik hou wel van van die unieke hebbendingetjes. Er komt ook een VHM kop, vforce membraam etc...
|
|
|
|
linge-tuning |
9-5-2008 17:57 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/16344/avatar) Posts: 460 |
|
|
|
|
ikkejw |
9-5-2008 18:03 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/9762/avatar) Posts: 9886 |
he, die poorten van de membraamholte naar de spoelkanalen, zouden die veel nut hebben?
dan maak ik dat ook ff bij mijn 110
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
THOMASJEUHHH |
9-5-2008 18:04 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/6457/avatar) Posts: 4159 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
he, die poorten van de membraamholte naar de spoelkanalen, zouden die veel nut hebben?
dan maak ik dat ook ff bij mijn 110
boostpoorten?
zijn veel verschillende meningen over,
kan je spoelwerveling verstoren, maar het zou ook helpen onder en boven in toeren,
|
|
bwoaahhppp,,.. |
|
ikkejw |
9-5-2008 18:08 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/9762/avatar) Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
[...]
boostpoorten?
zijn veel verschillende meningen over,
kan je spoelwerveling verstoren, maar het zou ook helpen onder en boven in toeren,
boostpoort is toch dat schuine poortje (wannabe spoelpoort) boven de inlaatpoort?
maareh ik zie net dat ik nooit genoeg ruimte daar voor heb, of ik moet ook spoelkanalen van de tapeindgaten willen maken
Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 9-5-2008 om 18:08 uur.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Sypie_Honda |
9-5-2008 18:17 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/8086/avatar) Posts: 13830 |
aux poorten noemen ze dat, die kanaaltjes direct vanaf het membraanhuis naar de spoelers.
MB/MT blokken hebben ze standaart al, in het carter. ik zou ze er niet in gaan maken, mja als ze er al zitten, care.
een "nicasil" wand in een jitiizeren cilinder noemen ze toch ferrosealen?
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
linge-tuning |
9-5-2008 18:17 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/16344/avatar) Posts: 460 |
Aux poorten heten die vanuit membraamhuis die zorgen voor meer koppel onderin en hebben wel degelijk zin.
Edit: sypie was me voor
@ sypia ja idd ferrosealen
Dit bericht is gewijzigd door linge-tuning op 9-5-2008 om 18:18 uur.
|
|
|
|
THOMASJEUHHH |
9-5-2008 18:26 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/6457/avatar) Posts: 4159 |
fuck ja! je hebt gelijk was ff in de wat ofzo,
ik heb ze toevallig van middag nog gemaakt in een mbx80 cilinder,
alleen daar heb je veel minder ruimte dan bij 50cc's vanwege de tapeindes
|
|
bwoaahhppp,,.. |
|
LEGOMAN |
9-5-2008 19:01 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/11557/avatar) Posts: 1428 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
aux poorten noemen ze dat, die kanaaltjes direct vanaf het membraanhuis naar de spoelers.
MB/MT blokken hebben ze standaart al, in het carter. ik zou ze er niet in gaan maken, mja als ze er al zitten, care.
een "nicasil" wand in een jitiizeren cilinder noemen ze toch ferrosealen?
waar en hoe zitten die dingen aangesloten dan? zo via het membraam huis is toch veel directer ofniet?
|
|
honda power of dreams, all other...dream of that power |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
9-5-2008 19:05 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/7636/avatar) Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
Ik Ik heb nog een rede gevonden waarom die de 1ste x vastliep, dat lag deels aan de koeling (waterpomp was lek) en deels aan de zuiger. Toen het blok nog onder de racer zat, zat er een gedesaxeerde zuiger in van kitaco (piston pen zit 1,5mm uit het midden) die kan beter tegen brede uitlaatpoorten omdat ie tegen de inlaat kant wordt aangeduwd. Ik heb er een een ori honda zuiger inlaten zetten, met de pistonpen in het midden, dus ging tie sneller happen.
Dit bericht is gewijzigd door linge-tuning op 9-5-2008 om 17:58 uur.
blabla
pistonpen zit uit het midden om de krukas verder gedraait te hebben als normaal (op het moment dat de zuiger is bdp staat).
hierdoor drukt de zuiger tijdens de hoogste druk niet recht op de krukas maar heb je al kracht haaks op je krukas, en dus roterende kracht.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Sypie_Honda |
9-5-2008 19:11 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/8086/avatar) Posts: 13830 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: LEGOMAN
[...]
waar en hoe zitten die dingen aangesloten dan? zo via het membraam huis is toch veel directer ofniet?
uuhm ja is moeilijk uit te leggen.
ik maak wel is even een foto voor je en dan kleur ik ze wel aan in paint.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
linge-tuning |
9-5-2008 22:39 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/16344/avatar) Posts: 460 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
blabla
pistonpen zit uit het midden om de krukas verder gedraait te hebben als normaal (op het moment dat de zuiger is bdp staat).
hierdoor drukt de zuiger tijdens de hoogste druk niet recht op de krukas maar heb je al kracht haaks op je krukas, en dus roterende kracht.
gast, ik zeg niet dat dat de bedoeling van gedesaxeerde zuigers is, maar dat het wel helpt bij dit soort situaties.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
10-5-2008 0:24 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/7636/avatar) Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
[...]
gast, ik zeg niet dat dat de bedoeling van gedesaxeerde zuigers is, maar dat het wel helpt bij dit soort situaties.
mweh
niet dus
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
LEGOMAN |
10-5-2008 23:41 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/11557/avatar) Posts: 1428 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]
uuhm ja is moeilijk uit te leggen.
ik maak wel is even een foto voor je en dan kleur ik ze wel aan in paint.
heb je al wat? maar aux-poorten zorgen in principe voor koppel??
|
|
honda power of dreams, all other...dream of that power |
|