Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Honda MT5 SuperMotard LC

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 785 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Honda MT5 SuperMotard LC
Geplaatst door linge-tuning op 7-2-2008 13:56
Hits Deze gallery is 62760 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Er is nog geen voertuig aan deze gallery gekoppeld.

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Amen [Toon slechts deze afbeelding]
pret-pakket [Toon slechts deze afbeelding]
HPI 2003 + DPR opmaat [Toon slechts deze afbeelding]
Pro-x CR80 koppeling [Toon slechts deze afbeelding]
Blokje [Toon slechts deze afbeelding]
Stuurklem gefreesd op school [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

Pagina 20 van 35
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 33, 34, 35Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Royal Club 26-4-2008 14:48 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
gvd net warmloper gehad....

hihi
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Derbi-Olaf 26-4-2008 14:50 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
gvd net warmloper gehad....

owtsj...?
Afstelling?
Of koeling?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Royal Club 26-4-2008 14:51 Print reply

Posts: 60390
denk koeling icm een te arme afstelling.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Derbi-Olaf 26-4-2008 15:54 Print reply

Posts: 14999
maja... tog nog een hotje van mij
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
ikkejw 26-4-2008 16:45 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
gvd net warmloper gehad....



mooi zo, scoor nu maar een 70cc
 
Preserve nature - Always wear a helmet
thunderbird - Forum en Sales Moderator 26-4-2008 17:34 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi-tuner
erg mooi, misschien een ideetje om een buis bij te lassen die onder je blok komt richting balhoofd, en bij je blok zo,n blok beschermings kapje ofzo

opzich nog niet zo'n slecht idee, zal best mooi staan denk ik.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
linge-tuning 26-4-2008 22:51 Print reply

Posts: 460
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
denk koeling icm een te arme afstelling.


jep savonds om 11 uur nog gehaast de ontsteking zitten vervroegen van 2 naar 3,2mm en vergeten grotere sproeier te zetten en dan icm met dit heerlijke warme weer......

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



mooi zo, scoor nu maar een 70cc


ehh, nee? cilindertje poetsen/evt boren en nieuwe zuiger. Waarom? omdat die in ze 1 nog autowheely trek, 120 km/h gaat met deze 50cc... en dan moet ik weer een nieuwe opmaat uitlaat laten maken, cilinder tunen etc...
 
Royal Club 26-4-2008 22:52 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
[...]


jep savonds om 11 uur nog gehaast de ontsteking zitten vervroegen van 2 naar 3,2mm en vergeten grotere sproeier te zetten en dan icm met dit heerlijke warme weer......

[...]


ehh, nee? cilindertje poetsen/evt boren en nieuwe zuiger. Waarom? omdat die in ze 1 nog autowheely trek, 120 km/h gaat met deze 50cc... en dan moet ik weer een nieuwe opmaat uitlaat laten maken, cilinder tunen etc...


haha, dan ben je best wel een sukkel
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Tombrom 26-4-2008 22:54 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
[...]


jep savonds om 11 uur nog gehaast de ontsteking zitten vervroegen van 2 naar 3,2mm en vergeten grotere sproeier te zetten en dan icm met dit heerlijke warme weer......

[...]


ehh, nee? cilindertje poetsen/evt boren en nieuwe zuiger. Waarom? omdat die in ze 1 nog autowheely trek, 120 km/h gaat met deze 50cc... en dan moet ik weer een nieuwe opmaat uitlaat laten maken, cilinder tunen etc...


sukkel
 
Royal Club 26-4-2008 22:58 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
[...]


jep savonds om 11 uur nog gehaast de ontsteking zitten vervroegen van 2 naar 3,2mm en vergeten grotere sproeier te zetten en dan icm met dit heerlijke warme weer......

[...]


ehh, nee? cilindertje poetsen/evt boren en nieuwe zuiger. Waarom? omdat die in ze 1 nog autowheely trek, 120 km/h gaat met deze 50cc... en dan moet ik weer een nieuwe opmaat uitlaat laten maken, cilinder tunen etc...


dit is toepasselijker:


 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
linge-tuning 27-4-2008 0:09 Print reply

Posts: 460
zetten jullie er allemaal maar lekker 70cc op joh, deze brommer is van mij, en ik maak m toch naar mn eigen hand...
 
Tombrom 27-4-2008 2:13 Print reply

Posts: 15925
sukkel
 
renoeius 27-4-2008 23:16 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
sukkel




sukkel
 
Tombrom 27-4-2008 23:27 Print reply

Posts: 15925
ik own

was in serie gezet
 
linge-tuning 28-4-2008 18:58 Print reply

Posts: 460
Oke hou die sukkel reacties maar voor je.

mijn verhaal:

Ik kijk altijd het waterpeil na, na de 1ste x lopen na het opnieuw vullen. Maar ik dacht dus dat ik het deze keer over het hoofd heb gezien, maar ik heb het dus wel gedaan. Waarom is het waterpeil dan gezakt en is tie toch vastgelopen? omdat de waterpomp in het blok zit (piaggio stijl) en het blok heeft 2 jaar stil gestaan (=keerringen drogen uit) en dus is er water via zon uitgedroogde keerring mn versnellingsbak/koppeling gedeelte ingekomen. Hoe ik dat weet? ik haalde voor de grap het koppelingsdeksel eraf vandaag en mijn rode versnellingsbak olie was wit, en wit betekent water.

Nou wist ik natuurlijk dat keerringen na 2 jaar stilstaan niet helemaal 100% meer zijn, maar aangezien Romke al ze hele leve bromfietsmonteur is, raced en zelfs NL kampioen is geweest vertrouwde ik hem op zijn woord dat het blok 100% was en ik er geen problemen mee zou krijgen...

's Maandags is van Bruggen altijd dicht dus morgen ga ik langs voor een nieuwe zuiger, waterpomp revisie set en proberen het een en ander te verhalen op hun kosten, anders had ik net zo goed dit blok zelf op kunnen bouwen uit nieuwe onderdelen qua de euro's die er nou inzitten.

De bougie kleur was overigens wel iets minder koffie-met-melk-bruin als eerst, maar volgens mij nog geen rede tot warmlopen en stukken uit de zuiger breken.

Ik snap dat jullie nu wel zullen denken van wat denkt corné nou met ze linge-tuning en ze eigen blok laat hij in elkaar lopen; het punt is gewoon dat het niet allemaal mijn fout was (wat achteraf dus blijkt) en dat ik de ontsteking opnieuw afgesteld heb nadat de carb afgesteld was. Dit heb ik zo nog nooit gedaan, heb wel vakar binnenrotors afgesteld, maar dan zette ik ze meteen goed. Romke komt iig niet meer aan mijn blok, ik ga vanaf nu af aan alles zelf doen zodat ik niet steeds terug naar hem hoef, en hem de schuld moet geven. Ik twijfel niet aan mijn eigen professionaliteit en dit blok zal gaan knallen als nooit te voren. De cilinder wordt ook nog afgewerkt door mij, want ik vind de afwerking van Romke's tunewerk niet binnen mijn marges.

Zal zometeen wat piccs posten van het blokje.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 28-4-2008 19:04 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
Oke hou die sukkel reacties maar voor je.

mijn verhaal:

Ik kijk altijd het waterpeil na, na de 1ste x lopen na het opnieuw vullen. Maar ik dacht dus dat ik het deze keer over het hoofd heb gezien, maar ik heb het dus wel gedaan. Waarom is het waterpeil dan gezakt en is tie toch vastgelopen? omdat de waterpomp in het blok zit (piaggio stijl) en het blok heeft 2 jaar stil gestaan (=keerringen drogen uit) en dus is er water via zon uitgedroogde keerring mn versnellingsbak/koppeling gedeelte ingekomen. Hoe ik dat weet? ik haalde voor de grap het koppelingsdeksel eraf vandaag en mijn rode versnellingsbak olie was wit, en wit betekent water.

Nou wist ik natuurlijk dat keerringen na 2 jaar stilstaan niet helemaal 100% meer zijn, maar aangezien Romke al ze hele leve bromfietsmonteur is, raced en zelfs NL kampioen is geweest vertrouwde ik hem op zijn woord dat het blok 100% was en ik er geen problemen mee zou krijgen...

's Maandags is van Bruggen altijd dicht dus morgen ga ik langs voor een nieuwe zuiger, waterpomp revisie set en proberen het een en ander te verhalen op hun kosten, anders had ik net zo goed dit blok zelf op kunnen bouwen uit nieuwe onderdelen qua de euro's die er nou inzitten.

De bougie kleur was overigens wel iets minder koffie-met-melk-bruin als eerst, maar volgens mij nog geen rede tot warmlopen en stukken uit de zuiger breken.

Ik snap dat jullie nu wel zullen denken van wat denkt corné nou met ze linge-tuning en ze eigen blok laat hij in elkaar lopen; het punt is gewoon dat het niet allemaal mijn fout was (wat achteraf dus blijkt) en dat ik de ontsteking opnieuw afgesteld heb nadat de carb afgesteld was. Dit heb ik zo nog nooit gedaan, heb wel vakar binnenrotors afgesteld, maar dan zette ik ze meteen goed. Romke komt iig niet meer aan mijn blok, ik ga vanaf nu af aan alles zelf doen zodat ik niet steeds terug naar hem hoef, en hem de schuld moet geven. Ik twijfel niet aan mijn eigen professionaliteit en dit blok zal gaan knallen als nooit te voren. De cilinder wordt ook nog afgewerkt door mij, want ik vind de afwerking van Romke's tunewerk niet binnen mijn marges.

Zal zometeen wat piccs posten van het blokje.


prutser
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
linge-tuning 28-4-2008 19:05 Print reply

Posts: 460
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


prutser


ja nou ben ik al die loze reacties wel ff zat. Onvolwassen?
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 28-4-2008 19:07 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
[...]


ja nou ben ik al die loze reacties wel ff zat. Onvolwassen?


naja , het is gewoon jou fout.

maar je verteld alsof het zijn fout is maar dat je het niet probeert te zeggen.

noem me maar onvolwassen , je kunt zelf niet eens een brommerblok lopend houden

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 28-4-2008 om 19:08 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
linge-tuning 28-4-2008 19:18 Print reply

Posts: 460
tuurlijk is het ook mijn fout, ik had het blok moeten reviceren nadat ik het gekocht had! maarja, als een bromfietsmonteur/sobw racer tegen je zegt dat het blok 100% is, geloof ik dat graag. Maargoed iig het gaat wel goed komen.

Wat foto's:
Reed vrijdag voor het eerst ermee naar school en onderweg ff 3 pics geschoten:




Zaterdag was tie warmgelopen, toen naar huis gereden en voordat ik de brommer uit elkaar ging halen eerst maar iets gebakken wat altijd al op mn verlanglijstje stond; een brug zodat ik niet meer op mn knieen hoef te werken. Simpel zonder hydrauliek, maar t werkt.



Toen de MT gestript:


Blokje:



Krukas:


Wat foto's van het tune-werk:



Terror:



Cilinder is trouwens wel een GT4, al staat op de buitenkant GE2???

 
ikkejw 28-4-2008 19:23 Print reply

Posts: 9886
kut LC, met AC was dit je niet gebeurd

vastnaaiers waren zowieso wel te verwachten met een 50cc die 150 heeft gehaald.. en als ie niet was vastgelopen moest je je zuiger toch elke 3 uur vervangen

pak nu maar gewoon een MT8 blok met 125cc, misschien dat je dan een hot van me krijgt
 
Preserve nature - Always wear a helmet
linge-tuning 28-4-2008 19:26 Print reply

Posts: 460
Tuurlijk zal dit niet de eerste zuiger zijn die ik zal verslijten, maar vind 50cc gewoon vet... En ik houd ook 50cc.
 
ikkejw 28-4-2008 19:31 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
Tuurlijk zal dit niet de eerste zuiger zijn die ik zal verslijten, maar vind 50cc gewoon vet... En ik houd ook 50cc.



gecondoleerd alvast



enne die uitlaatpoort zit op zowat 90% vd boring sla maar vast een flinke voorraad zuigers in
 
Preserve nature - Always wear a helmet
linge-tuning 28-4-2008 19:40 Print reply

Posts: 460
Ja ik snap deze cilinder ook niet zo, dit is trouwens niet de 15pk cilinder die er eerst op zat toen die niet wou lopen met de originele ontsteking, die had nog 2 aux poorten bij de inlaat. Toen hij de HPI erop heb gezet heeft ie ook meteen deze zuiger gezet die die nog had liggen 39.00mm orignele boring dus, alleen die 15pk cilinder was 39.50mm, en hij had deze nog liggen dus had ie deze cilinder er maar op gedaan. Maar die 39.50 cilinder was veel mooier afgewerkt, en ik denk stiekem ook dat dit een mislukte cilinder was qua tunen. aangezien NSR zuigers er tot 39.50 zijn, ga ik die eerste cilinder weer vragen. Morgen meer nieuws dus.

Dit bericht is gewijzigd door linge-tuning op 28-4-2008 om 19:41 uur.
 
ikkejw 28-4-2008 19:50 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
Ja ik snap deze cilinder ook niet zo, dit is trouwens niet de 15pk cilinder die er eerst op zat toen die niet wou lopen met de originele ontsteking, die had nog 2 aux poorten bij de inlaat. Toen hij de HPI erop heb gezet heeft ie ook meteen deze zuiger gezet die die nog had liggen 39.00mm orignele boring dus, alleen die 15pk cilinder was 39.50mm, en hij had deze nog liggen dus had ie deze cilinder er maar op gedaan. Maar die 39.50 cilinder was veel mooier afgewerkt, en ik denk stiekem ook dat dit een mislukte cilinder was qua tunen. aangezien NSR zuigers er tot 39.50 zijn, ga ik die eerste cilinder weer vragen. Morgen meer nieuws dus.

Dit bericht is gewijzigd door linge-tuning op 28-4-2008 om 19:41 uur.



hmm ja beter zet je die andere er dan weer op, deze ziet er verder ook redelijk origineel uit, op die overtuned uitlaatpoort na.

of je geeft m aan mij natuurlijk, dan krijg je m terug met een vlinderpoort
 
Preserve nature - Always wear a helmet
linge-tuning 29-4-2008 11:10 Print reply

Posts: 460
ziek hoor. Net langs geweest bij die bromfietszaak zegt die eigenaar (de tuner waar ik blok van gekocht heb is op vakantie) heeft Rom je niet verteld dat die zuiger en cilinder niet meer als 3 uur meegaan?? Ze maken de uitlaatpoort 80% vd boring, dan loopt t 1 wedstrijd kei hard en daarna is t keihard kapot. Maar dan snap ik niet waarom die het dan aan mij verkoopt (straatbrommer) als het maar 3 uur mee gaat. dus t is weer klote... Nu komt er een originele GT4 op als ik die ergens kan vinden, nieuw kosten ze ¤370 met nieuwe zuiger....
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 20 van 35
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 33, 34, 35Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved