Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Wat is jouw mening over deze gallery? |
Gallery gegevens
|
Naam gallery |
Honda MT5 SuperMotard LC |
Geplaatst door |
linge-tuning op 7-2-2008 13:56 |
Hits |
Deze gallery is 62760 maal bekeken. |
Voertuig bij deze gallery
|
Er is nog geen voertuig aan deze gallery gekoppeld. |

Pagina 20 van 35
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Royal Club |
26-4-2008 14:48 |
|
Derbi-Olaf |
26-4-2008 14:50 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
gvd net warmloper gehad....
owtsj...?
Afstelling?
Of koeling?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Royal Club |
26-4-2008 14:51 |
 Posts: 60390 |
denk koeling icm een te arme afstelling.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Derbi-Olaf |
26-4-2008 15:54 |
 Posts: 14999 |
maja... tog nog een hotje van mij
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
ikkejw |
26-4-2008 16:45 |
 Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
gvd net warmloper gehad....
mooi zo, scoor nu maar een 70cc
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
26-4-2008 17:34 |
 Posts: 7728 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: derbi-tuner
erg mooi, misschien een ideetje om een buis bij te lassen die onder je blok komt richting balhoofd, en bij je blok zo,n blok beschermings kapje ofzo
opzich nog niet zo'n slecht idee, zal best mooi staan denk ik.
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
linge-tuning |
26-4-2008 22:51 |
 Posts: 460 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
denk koeling icm een te arme afstelling.
jep savonds om 11 uur nog gehaast de ontsteking zitten vervroegen van 2 naar 3,2mm en vergeten grotere sproeier te zetten en dan icm met dit heerlijke warme weer......
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
mooi zo, scoor nu maar een 70cc
ehh, nee? cilindertje poetsen/evt boren en nieuwe zuiger. Waarom? omdat die in ze 1 nog autowheely trek, 120 km/h gaat met deze 50cc... en dan moet ik weer een nieuwe opmaat uitlaat laten maken, cilinder tunen etc...
|
|
|
|
Royal Club |
26-4-2008 22:52 |
 Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
[...]
jep savonds om 11 uur nog gehaast de ontsteking zitten vervroegen van 2 naar 3,2mm en vergeten grotere sproeier te zetten en dan icm met dit heerlijke warme weer......
[...]
ehh, nee? cilindertje poetsen/evt boren en nieuwe zuiger. Waarom? omdat die in ze 1 nog autowheely trek, 120 km/h gaat met deze 50cc... en dan moet ik weer een nieuwe opmaat uitlaat laten maken, cilinder tunen etc...
haha, dan ben je best wel een sukkel
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Tombrom |
26-4-2008 22:54 |
 Posts: 15925 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
[...]
jep savonds om 11 uur nog gehaast de ontsteking zitten vervroegen van 2 naar 3,2mm en vergeten grotere sproeier te zetten en dan icm met dit heerlijke warme weer......
[...]
ehh, nee? cilindertje poetsen/evt boren en nieuwe zuiger. Waarom? omdat die in ze 1 nog autowheely trek, 120 km/h gaat met deze 50cc... en dan moet ik weer een nieuwe opmaat uitlaat laten maken, cilinder tunen etc...
sukkel
|
|
|
|
Royal Club |
26-4-2008 22:58 |
 Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
[...]
jep savonds om 11 uur nog gehaast de ontsteking zitten vervroegen van 2 naar 3,2mm en vergeten grotere sproeier te zetten en dan icm met dit heerlijke warme weer......
[...]
ehh, nee? cilindertje poetsen/evt boren en nieuwe zuiger. Waarom? omdat die in ze 1 nog autowheely trek, 120 km/h gaat met deze 50cc... en dan moet ik weer een nieuwe opmaat uitlaat laten maken, cilinder tunen etc...
dit is toepasselijker:
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
linge-tuning |
27-4-2008 0:09 |
 Posts: 460 |
zetten jullie er allemaal maar lekker 70cc op joh, deze brommer is van mij, en ik maak m toch naar mn eigen hand...
|
|
|
|
Tombrom |
27-4-2008 2:13 |
 Posts: 15925 |
sukkel
|
|
|
|
renoeius |
27-4-2008 23:16 |
|
Tombrom |
27-4-2008 23:27 |
 Posts: 15925 |
ik own
was in serie gezet
|
|
|
|
linge-tuning |
28-4-2008 18:58 |
 Posts: 460 |
Oke hou die sukkel reacties maar voor je.
mijn verhaal:
Ik kijk altijd het waterpeil na, na de 1ste x lopen na het opnieuw vullen. Maar ik dacht dus dat ik het deze keer over het hoofd heb gezien, maar ik heb het dus wel gedaan. Waarom is het waterpeil dan gezakt en is tie toch vastgelopen? omdat de waterpomp in het blok zit (piaggio stijl) en het blok heeft 2 jaar stil gestaan (=keerringen drogen uit) en dus is er water via zon uitgedroogde keerring mn versnellingsbak/koppeling gedeelte ingekomen. Hoe ik dat weet? ik haalde voor de grap het koppelingsdeksel eraf vandaag en mijn rode versnellingsbak olie was wit, en wit betekent water.
Nou wist ik natuurlijk dat keerringen na 2 jaar stilstaan niet helemaal 100% meer zijn, maar aangezien Romke al ze hele leve bromfietsmonteur is, raced en zelfs NL kampioen is geweest vertrouwde ik hem op zijn woord dat het blok 100% was en ik er geen problemen mee zou krijgen...
's Maandags is van Bruggen altijd dicht dus morgen ga ik langs voor een nieuwe zuiger, waterpomp revisie set en proberen het een en ander te verhalen op hun kosten, anders had ik net zo goed dit blok zelf op kunnen bouwen uit nieuwe onderdelen qua de euro's die er nou inzitten.
De bougie kleur was overigens wel iets minder koffie-met-melk-bruin als eerst, maar volgens mij nog geen rede tot warmlopen en stukken uit de zuiger breken.
Ik snap dat jullie nu wel zullen denken van wat denkt corné nou met ze linge-tuning en ze eigen blok laat hij in elkaar lopen; het punt is gewoon dat het niet allemaal mijn fout was (wat achteraf dus blijkt) en dat ik de ontsteking opnieuw afgesteld heb nadat de carb afgesteld was. Dit heb ik zo nog nooit gedaan, heb wel vakar binnenrotors afgesteld, maar dan zette ik ze meteen goed. Romke komt iig niet meer aan mijn blok, ik ga vanaf nu af aan alles zelf doen zodat ik niet steeds terug naar hem hoef, en hem de schuld moet geven. Ik twijfel niet aan mijn eigen professionaliteit en dit blok zal gaan knallen als nooit te voren. De cilinder wordt ook nog afgewerkt door mij, want ik vind de afwerking van Romke's tunewerk niet binnen mijn marges.
Zal zometeen wat piccs posten van het blokje.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
28-4-2008 19:04 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
Oke hou die sukkel reacties maar voor je.
mijn verhaal:
Ik kijk altijd het waterpeil na, na de 1ste x lopen na het opnieuw vullen. Maar ik dacht dus dat ik het deze keer over het hoofd heb gezien, maar ik heb het dus wel gedaan. Waarom is het waterpeil dan gezakt en is tie toch vastgelopen? omdat de waterpomp in het blok zit (piaggio stijl) en het blok heeft 2 jaar stil gestaan (=keerringen drogen uit) en dus is er water via zon uitgedroogde keerring mn versnellingsbak/koppeling gedeelte ingekomen. Hoe ik dat weet? ik haalde voor de grap het koppelingsdeksel eraf vandaag en mijn rode versnellingsbak olie was wit, en wit betekent water.
Nou wist ik natuurlijk dat keerringen na 2 jaar stilstaan niet helemaal 100% meer zijn, maar aangezien Romke al ze hele leve bromfietsmonteur is, raced en zelfs NL kampioen is geweest vertrouwde ik hem op zijn woord dat het blok 100% was en ik er geen problemen mee zou krijgen...
's Maandags is van Bruggen altijd dicht dus morgen ga ik langs voor een nieuwe zuiger, waterpomp revisie set en proberen het een en ander te verhalen op hun kosten, anders had ik net zo goed dit blok zelf op kunnen bouwen uit nieuwe onderdelen qua de euro's die er nou inzitten.
De bougie kleur was overigens wel iets minder koffie-met-melk-bruin als eerst, maar volgens mij nog geen rede tot warmlopen en stukken uit de zuiger breken.
Ik snap dat jullie nu wel zullen denken van wat denkt corné nou met ze linge-tuning en ze eigen blok laat hij in elkaar lopen; het punt is gewoon dat het niet allemaal mijn fout was (wat achteraf dus blijkt) en dat ik de ontsteking opnieuw afgesteld heb nadat de carb afgesteld was. Dit heb ik zo nog nooit gedaan, heb wel vakar binnenrotors afgesteld, maar dan zette ik ze meteen goed. Romke komt iig niet meer aan mijn blok, ik ga vanaf nu af aan alles zelf doen zodat ik niet steeds terug naar hem hoef, en hem de schuld moet geven. Ik twijfel niet aan mijn eigen professionaliteit en dit blok zal gaan knallen als nooit te voren. De cilinder wordt ook nog afgewerkt door mij, want ik vind de afwerking van Romke's tunewerk niet binnen mijn marges.
Zal zometeen wat piccs posten van het blokje.
prutser
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
linge-tuning |
28-4-2008 19:05 |
 Posts: 460 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
prutser
ja nou ben ik al die loze reacties wel ff zat. Onvolwassen?
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
28-4-2008 19:07 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
[...]
ja nou ben ik al die loze reacties wel ff zat. Onvolwassen?
naja , het is gewoon jou fout.
maar je verteld alsof het zijn fout is maar dat je het niet probeert te zeggen.
noem me maar onvolwassen , je kunt zelf niet eens een brommerblok lopend houden
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 28-4-2008 om 19:08 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
linge-tuning |
28-4-2008 19:18 |
|
ikkejw |
28-4-2008 19:23 |
 Posts: 9886 |
kut LC, met AC was dit je niet gebeurd
vastnaaiers waren zowieso wel te verwachten met een 50cc die 150 heeft gehaald.. en als ie niet was vastgelopen moest je je zuiger toch elke 3 uur vervangen
pak nu maar gewoon een MT8 blok met 125cc, misschien dat je dan een hot van me krijgt
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
linge-tuning |
28-4-2008 19:26 |
 Posts: 460 |
Tuurlijk zal dit niet de eerste zuiger zijn die ik zal verslijten, maar vind 50cc gewoon vet... En ik houd ook 50cc.
|
|
|
|
ikkejw |
28-4-2008 19:31 |
 Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
Tuurlijk zal dit niet de eerste zuiger zijn die ik zal verslijten, maar vind 50cc gewoon vet... En ik houd ook 50cc.
gecondoleerd alvast
enne die uitlaatpoort zit op zowat 90% vd boring  sla maar vast een flinke voorraad zuigers in
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
linge-tuning |
28-4-2008 19:40 |
 Posts: 460 |
Ja ik snap deze cilinder ook niet zo, dit is trouwens niet de 15pk cilinder die er eerst op zat toen die niet wou lopen met de originele ontsteking, die had nog 2 aux poorten bij de inlaat. Toen hij de HPI erop heb gezet heeft ie ook meteen deze zuiger gezet die die nog had liggen 39.00mm orignele boring dus, alleen die 15pk cilinder was 39.50mm, en hij had deze nog liggen dus had ie deze cilinder er maar op gedaan. Maar die 39.50 cilinder was veel mooier afgewerkt, en ik denk stiekem ook dat dit een mislukte cilinder was qua tunen. aangezien NSR zuigers er tot 39.50 zijn, ga ik die eerste cilinder weer vragen. Morgen meer nieuws dus.
Dit bericht is gewijzigd door linge-tuning op 28-4-2008 om 19:41 uur.
|
|
|
|
ikkejw |
28-4-2008 19:50 |
 Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
Ja ik snap deze cilinder ook niet zo, dit is trouwens niet de 15pk cilinder die er eerst op zat toen die niet wou lopen met de originele ontsteking, die had nog 2 aux poorten bij de inlaat. Toen hij de HPI erop heb gezet heeft ie ook meteen deze zuiger gezet die die nog had liggen 39.00mm orignele boring dus, alleen die 15pk cilinder was 39.50mm, en hij had deze nog liggen dus had ie deze cilinder er maar op gedaan. Maar die 39.50 cilinder was veel mooier afgewerkt, en ik denk stiekem ook dat dit een mislukte cilinder was qua tunen. aangezien NSR zuigers er tot 39.50 zijn, ga ik die eerste cilinder weer vragen. Morgen meer nieuws dus.
Dit bericht is gewijzigd door linge-tuning op 28-4-2008 om 19:41 uur.
hmm ja beter zet je die andere er dan weer op, deze ziet er verder ook redelijk origineel uit, op die overtuned uitlaatpoort na.
of je geeft m aan mij natuurlijk, dan krijg je m terug met een vlinderpoort
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
linge-tuning |
29-4-2008 11:10 |
 Posts: 460 |
ziek hoor. Net langs geweest bij die bromfietszaak zegt die eigenaar (de tuner waar ik blok van gekocht heb is op vakantie) heeft Rom je niet verteld dat die zuiger en cilinder niet meer als 3 uur meegaan?? Ze maken de uitlaatpoort 80% vd boring, dan loopt t 1 wedstrijd kei hard en daarna is t keihard kapot. Maar dan snap ik niet waarom die het dan aan mij verkoopt (straatbrommer) als het maar 3 uur mee gaat. dus t is weer klote... Nu komt er een originele GT4 op als ik die ergens kan vinden, nieuw kosten ze ¤370 met nieuwe zuiger....
|
|
|
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 20 van 35
|
|