Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Wat is jouw mening over deze gallery? |
Gallery gegevens
|
Naam gallery |
CB900 Bol D'or |
Geplaatst door |
cmtheman op 16-11-2007 0:41 |
Hits |
Deze gallery is 5349 maal bekeken. |
Voertuig bij deze gallery
|
Soort voertuig |
|
Merk + type |
Honda CB900F (Niet meer in bezit) |
Kleur / Bouwjaar |
Blauw/wit / 1981 |
Opgegeven max. vermogen |
95 pk / 70 kW |
Opgegeven max. snelheid |
210 km/h |
Gallery afbeeldingen
|
Pagina 1 van 1
|
|
vet toch, 4-in-1 motad uitlaat eronder, klinkt wel!! voor 2 dubbelzuigerige remklauwen en achter ook dubbelzigerige remklauwen!
|
|
|
rijdt als een tierelier, trekt hard op!! echt vette motor
|
|
|
dit is hem geworden na een jaar verbouwen
|
|
|
dikke slof
|
|
Pagina 1 van 1
|

Pagina 2 van 2
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
31-1-2008 15:52 |
 Posts: 10835 |
vind een bol d'or trouwens maar lelijk, dus wat dat betreft denk ik dat er wel vooruitgang in gaat komen
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
cmtheman |
31-1-2008 15:54 |
 Posts: 2710 |
oh dat zeker, de brug wordt tering dik en minder zwabber-gevoelig, dikkere vork met naaldlagers, stugge veren en vorkstabilisator zal ook wel goed zijn, van achteren hoger komt rijeigenschappen ook ten goede. frameverstevigingen erin lassen is ook goed tegen het zwabberen.
alleen 1 ding blijft en dat is het uiterlijk, want ik vind het een mooie motor, ik zorg alleen ervoor dat hij veel beter rijdt!
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|
cmtheman |
25-3-2008 20:32 |
 Posts: 2710 |
komen PVM wielen onder, tarozzi rem-schakel set, sebring uitlaat met BSM vampire uitlaat (of een Martin uitlaat)
ook komen er mikuni TMR's onder en een dynatek ontsteking.
een stuurdemper komt er ook.
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|
mtx-motard |
25-3-2008 20:50 |
 Posts: 14947 |
mooie fiets, goed onderhouden!
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Mopar |
25-3-2008 21:25 |
 Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GhostRider_RS
[...]
ten 1ste niet in zon oud ding..
ten 2de aan een goede motor uit jaren 2000
ten 3de je kooopt tog niet een oud ding waar je van weet dat hij in waarde niet zal stijgen
beter koop je een honda vtr sp-1 of rtv
daar hoeft niks meer aan te gebeuren miss beetje kietele meer niet
Gozah, er gaat niks boven een classic Honda.
Zeker dit type blokjes, gewoon simpel en oerdegenlijk.
Deze motoren hebben nog karakter, het hoeft niet altijd plat door de bocht te gaan, en comfort te hebben om te kunnen genieten, integendeel !
Dat gaat juist vervelen.
Zelf rij ik een CBR 600 uit 1998, en ik kan je vertellen, dat ding gaat vervelen !
Tis leuk, het rijd lekker enzo.. maar het word gewoon saai !
Het ding heeft geen karakter, gewoon... het rijd lekker enzo maar... saai
Als mijn 25kw periode erop zit ga ik nog ff vol vermogen rijden, kijken hoe dat gaat bevallen (wss is dat ook ''ff'' leuk.. ) en daarna komt er gewoon een klassieke 2 cilinder, of 4 cilinder voor de deur.
Oude motoren ''leven'' gewoon veel meer, hier en daar een uitzondering uiteraard, vooral nieuwe guzzi's hebben nog wat karakter en zijn nog leuk.
Geloof me, het oude spul is veel leuker om mee te rijden.
Tenzij je natuurlijk altijd vol gas wil rijden, maar dat hou je niet lang vol...
Neuh, lekker rustig ploppen en af en toe de motor laten brullen is nog altijd het leukste met een klassieker.
Waarom denk je dat (o.a. Honda) de ''classic'' style weer volop aan het introduceren is ?
Heus niet omdat het saai of stom is..
|
|
|
|
Pruttelaar |
25-3-2008 21:47 |
 Posts: 761 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]
Gozah, er gaat niks boven een classic Honda.
Zeker dit type blokjes, gewoon simpel en oerdegenlijk.
Deze motoren hebben nog karakter, het hoeft niet altijd plat door de bocht te gaan, en comfort te hebben om te kunnen genieten, integendeel !
Dat gaat juist vervelen.
Zelf rij ik een CBR 600 uit 1998, en ik kan je vertellen, dat ding gaat vervelen !
Tis leuk, het rijd lekker enzo.. maar het word gewoon saai !
Het ding heeft geen karakter, gewoon... het rijd lekker enzo maar... saai
Als mijn 25kw periode erop zit ga ik nog ff vol vermogen rijden, kijken hoe dat gaat bevallen (wss is dat ook ''ff'' leuk.. ) en daarna komt er gewoon een klassieke 2 cilinder, of 4 cilinder voor de deur.
Oude motoren ''leven'' gewoon veel meer, hier en daar een uitzondering uiteraard, vooral nieuwe guzzi's hebben nog wat karakter en zijn nog leuk.
Geloof me, het oude spul is veel leuker om mee te rijden.
Tenzij je natuurlijk altijd vol gas wil rijden, maar dat hou je niet lang vol...
Neuh, lekker rustig ploppen en af en toe de motor laten brullen is nog altijd het leukste met een klassieker.
Waarom denk je dat (o.a. Honda) de ''classic'' style weer volop aan het introduceren is ?
Heus niet omdat het saai of stom is..
mee eens,
ik merk et zelfs met me derbi en me honda
|
|
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan |
|
cmtheman |
3-4-2008 13:39 |
 Posts: 2710 |
juist, classic heeft karakter en is niet 13 in een dozijn.
er komen overigens ook öhlins achterveren op, de PVM wielen zitten er al in, zitten progressieve voorvorkveren in, en toch maar dellórto 32mm carb-tree gehaald, wegens het klassieke uiterlijk
stuurdemper zit er ook op en ziet er vet uit!!
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|
Frysk |
21-11-2008 16:16 |
 Posts: 34930 |
Blijf het een supervet ding vinden, ook mooie uitvoering
|
|
giggitybyte |
|
cmtheman |
8-4-2009 13:12 |
 Posts: 2710 |
edit: nieuwe picca's
en met andere ontsteking, carbs, lcuhtfilter, uitlaat nu 95 achterwiel pk's ipv kruks-pk's
Dit bericht is gewijzigd door cmtheman op 8-4-2009 om 13:13 uur.
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|
Jelmer MX |
8-4-2009 13:14 |
 Posts: 13514 |
Lellekkke natnek
|
|
|
|
Royal Club |
8-4-2009 13:15 |
 Posts: 60390 |
beste remklauwen chef
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
stephan777 |
8-4-2009 13:16 |
 Posts: 7259 |
mooi motortje. wees er zuinig mee
|
|
|
|
mcdronkz |
8-4-2009 13:25 |
 Posts: 32777 |
Alles lijkt scheef te staan als je van achter kijkt. Verder wel een mooie motor, na de verbouwing
|
|
|
|
Frysk |
8-4-2009 13:46 |
 Posts: 34930 |
bruut ding  hotje
alleen vind ik de velgen geen mooie keuze... 5 of 6 spaaks zou veel beter staan
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 8-4-2009 om 13:47 uur.
|
|
giggitybyte |
|
cmtheman |
8-4-2009 13:52 |
 Posts: 2710 |
ja het kenteken zit beetje scheef (door vorige eigenaar scheef geboord, doe ik wel eens als ik zin heb) en het zadel-kontje zit ietswat scheef omdat de dikke CDI-unit van de dynatek ontsteking daar zit
verders USD van gsx-r1100 erin gebouwd met 6-zuigerige remklauwen, nieuwe koplamporen besteld en cockpit pas gemaakt.
Yamaha XJ1300 achterbrug erin, öhlins achterveren, kawasaki ZXR750 achterwiel en remmerij pasgemaakt.
Suzuki gsx-r750 Flatslide carburateurs pasgemaakt, RVS-scheiebel uitlaat met Yamaha BSM-vampire uitlaat pasgemaakt.
CB1100 oliekoeler erop, Raask rem-schakelset die ik weer heb afgeslepen (geen duo-steunen dus). Honda (type onbekend) bugspoiler eronder pasgemaakt.
rijdt aardig  , origineel 95pk aan de kruk (is iets van 80 aan het achterwiel) en nu 95 aan het achterwiel op de dyno!!
Dit bericht is gewijzigd door cmtheman op 8-4-2009 om 13:53 uur.
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|
Ice Ap rs50 |
8-4-2009 14:05 |
 Posts: 7149 |
met je verbouwingen heb je er niets aan verbeterd
was een mooie bol hoor
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Joel_koningslust |
8-4-2009 14:06 |
 Posts: 14514 |
leuk ding geworden na de ombouw
beetje "japanse boldor" stijl
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Henk-88 |
8-4-2009 14:23 |
 Posts: 26703 |
Mooie dikke fiets geworden, hot
Mooier dan die moderne dingen
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Bonomel |
8-4-2009 15:33 |
 Posts: 1363 |
zo dat resultaat mag er wezen!
hoe die er eerst uitzag was die ook vet maar dit is toch wel weer toffer
|
|
BMW |
|
cmtheman |
12-4-2009 13:49 |
 Posts: 2710 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
met je verbouwingen heb je er niets aan verbeterd
was een mooie bol hoor
nou hij rijdt er echt wel een heel stuk beter mee dus echt wel een verbetering. Moderne vork, veren, brug, remmen.
Nu kan je tenminste bochten nemen, veren ipv sponzen en remmen ipv tegen een auto aanrijden...
was op zich wel mooi, maar de verbouwde bollen zijn imho veel vetter
en idd geinspireerd door de japanse bolletjes
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 2 van 2
|
|