Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - CB900 Bol D'or

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 635 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery CB900 Bol D'or
Geplaatst door cmtheman op 16-11-2007 0:41
Hits Deze gallery is 5349 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Motor [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda CB900F (Niet meer in bezit)
Kleur / Bouwjaar Blauw/wit / 1981
Opgegeven max. vermogen 95 pk / 70 kW
Opgegeven max. snelheid 210 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
vooraanzicht [Toon slechts deze afbeelding]
zij [Toon slechts deze afbeelding]
zij [Toon slechts deze afbeelding]
achter [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Jozeff - Forum en Sales Moderator 31-1-2008 15:52 Print reply

Posts: 10835
vind een bol d'or trouwens maar lelijk, dus wat dat betreft denk ik dat er wel vooruitgang in gaat komen
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
cmtheman 31-1-2008 15:54 Print reply

Posts: 2710
oh dat zeker, de brug wordt tering dik en minder zwabber-gevoelig, dikkere vork met naaldlagers, stugge veren en vorkstabilisator zal ook wel goed zijn, van achteren hoger komt rijeigenschappen ook ten goede. frameverstevigingen erin lassen is ook goed tegen het zwabberen.

alleen 1 ding blijft en dat is het uiterlijk, want ik vind het een mooie motor, ik zorg alleen ervoor dat hij veel beter rijdt!
 
ZAC #802, KNMV #82
cmtheman 25-3-2008 20:32 Print reply

Posts: 2710
komen PVM wielen onder, tarozzi rem-schakel set, sebring uitlaat met BSM vampire uitlaat (of een Martin uitlaat)
ook komen er mikuni TMR's onder en een dynatek ontsteking.
een stuurdemper komt er ook.
 
ZAC #802, KNMV #82
mtx-motard 25-3-2008 20:50 Print reply

Posts: 14947
mooie fiets, goed onderhouden!
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Mopar 25-3-2008 21:25 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GhostRider_RS
[...]


ten 1ste niet in zon oud ding..
ten 2de aan een goede motor uit jaren 2000
ten 3de je kooopt tog niet een oud ding waar je van weet dat hij in waarde niet zal stijgen

beter koop je een honda vtr sp-1 of rtv
daar hoeft niks meer aan te gebeuren miss beetje kietele meer niet


Gozah, er gaat niks boven een classic Honda.
Zeker dit type blokjes, gewoon simpel en oerdegenlijk.

Deze motoren hebben nog karakter, het hoeft niet altijd plat door de bocht te gaan, en comfort te hebben om te kunnen genieten, integendeel !
Dat gaat juist vervelen.

Zelf rij ik een CBR 600 uit 1998, en ik kan je vertellen, dat ding gaat vervelen !
Tis leuk, het rijd lekker enzo.. maar het word gewoon saai !
Het ding heeft geen karakter, gewoon... het rijd lekker enzo maar... saai

Als mijn 25kw periode erop zit ga ik nog ff vol vermogen rijden, kijken hoe dat gaat bevallen (wss is dat ook ''ff'' leuk.. ) en daarna komt er gewoon een klassieke 2 cilinder, of 4 cilinder voor de deur.
Oude motoren ''leven'' gewoon veel meer, hier en daar een uitzondering uiteraard, vooral nieuwe guzzi's hebben nog wat karakter en zijn nog leuk.

Geloof me, het oude spul is veel leuker om mee te rijden.

Tenzij je natuurlijk altijd vol gas wil rijden, maar dat hou je niet lang vol...

Neuh, lekker rustig ploppen en af en toe de motor laten brullen is nog altijd het leukste met een klassieker.

Waarom denk je dat (o.a. Honda) de ''classic'' style weer volop aan het introduceren is ?
Heus niet omdat het saai of stom is..


 
Pruttelaar 25-3-2008 21:47 Print reply

Posts: 761
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Gozah, er gaat niks boven een classic Honda.
Zeker dit type blokjes, gewoon simpel en oerdegenlijk.

Deze motoren hebben nog karakter, het hoeft niet altijd plat door de bocht te gaan, en comfort te hebben om te kunnen genieten, integendeel !
Dat gaat juist vervelen.

Zelf rij ik een CBR 600 uit 1998, en ik kan je vertellen, dat ding gaat vervelen !
Tis leuk, het rijd lekker enzo.. maar het word gewoon saai !
Het ding heeft geen karakter, gewoon... het rijd lekker enzo maar... saai

Als mijn 25kw periode erop zit ga ik nog ff vol vermogen rijden, kijken hoe dat gaat bevallen (wss is dat ook ''ff'' leuk.. ) en daarna komt er gewoon een klassieke 2 cilinder, of 4 cilinder voor de deur.
Oude motoren ''leven'' gewoon veel meer, hier en daar een uitzondering uiteraard, vooral nieuwe guzzi's hebben nog wat karakter en zijn nog leuk.

Geloof me, het oude spul is veel leuker om mee te rijden.

Tenzij je natuurlijk altijd vol gas wil rijden, maar dat hou je niet lang vol...

Neuh, lekker rustig ploppen en af en toe de motor laten brullen is nog altijd het leukste met een klassieker.

Waarom denk je dat (o.a. Honda) de ''classic'' style weer volop aan het introduceren is ?
Heus niet omdat het saai of stom is..




mee eens,
ik merk et zelfs met me derbi en me honda

 
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan
cmtheman 3-4-2008 13:39 Print reply

Posts: 2710
juist, classic heeft karakter en is niet 13 in een dozijn.
er komen overigens ook öhlins achterveren op, de PVM wielen zitten er al in, zitten progressieve voorvorkveren in, en toch maar dellórto 32mm carb-tree gehaald, wegens het klassieke uiterlijk
stuurdemper zit er ook op en ziet er vet uit!!
 
ZAC #802, KNMV #82
Frysk 21-11-2008 16:16 Print reply

Posts: 34930
Blijf het een supervet ding vinden, ook mooie uitvoering
 
giggitybyte
cmtheman 8-4-2009 13:12 Print reply

Posts: 2710
edit: nieuwe picca's

en met andere ontsteking, carbs, lcuhtfilter, uitlaat nu 95 achterwiel pk's ipv kruks-pk's

Dit bericht is gewijzigd door cmtheman op 8-4-2009 om 13:13 uur.
 
ZAC #802, KNMV #82
Jelmer MX 8-4-2009 13:14 Print reply

Posts: 13514
Lellekkke natnek
 
Royal Club 8-4-2009 13:15 Print reply

Posts: 60390
beste remklauwen chef
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
stephan777 8-4-2009 13:16 Print reply

Posts: 7259
mooi motortje. wees er zuinig mee
 
mcdronkz 8-4-2009 13:25 Print reply

Posts: 32777
Alles lijkt scheef te staan als je van achter kijkt. Verder wel een mooie motor, na de verbouwing
 
Frysk 8-4-2009 13:46 Print reply

Posts: 34930
bruut ding hotje

alleen vind ik de velgen geen mooie keuze... 5 of 6 spaaks zou veel beter staan

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 8-4-2009 om 13:47 uur.
 
giggitybyte
cmtheman 8-4-2009 13:52 Print reply

Posts: 2710
ja het kenteken zit beetje scheef (door vorige eigenaar scheef geboord, doe ik wel eens als ik zin heb) en het zadel-kontje zit ietswat scheef omdat de dikke CDI-unit van de dynatek ontsteking daar zit

verders USD van gsx-r1100 erin gebouwd met 6-zuigerige remklauwen, nieuwe koplamporen besteld en cockpit pas gemaakt.
Yamaha XJ1300 achterbrug erin, öhlins achterveren, kawasaki ZXR750 achterwiel en remmerij pasgemaakt.
Suzuki gsx-r750 Flatslide carburateurs pasgemaakt, RVS-scheiebel uitlaat met Yamaha BSM-vampire uitlaat pasgemaakt.
CB1100 oliekoeler erop, Raask rem-schakelset die ik weer heb afgeslepen (geen duo-steunen dus). Honda (type onbekend) bugspoiler eronder pasgemaakt.

rijdt aardig , origineel 95pk aan de kruk (is iets van 80 aan het achterwiel) en nu 95 aan het achterwiel op de dyno!!

Dit bericht is gewijzigd door cmtheman op 8-4-2009 om 13:53 uur.
 
ZAC #802, KNMV #82
Ice Ap rs50 8-4-2009 14:05 Print reply

Posts: 7149
met je verbouwingen heb je er niets aan verbeterd

was een mooie bol hoor
 
GTI - GTD - BMW
Joel_koningslust 8-4-2009 14:06 Print reply

Posts: 14514
leuk ding geworden na de ombouw

beetje "japanse boldor" stijl
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Henk-88 8-4-2009 14:23 Print reply

Posts: 26703
Mooie dikke fiets geworden, hot

Mooier dan die moderne dingen
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Bonomel 8-4-2009 15:33 Print reply

Posts: 1363
zo dat resultaat mag er wezen!
hoe die er eerst uitzag was die ook vet maar dit is toch wel weer toffer
 
BMW
cmtheman 12-4-2009 13:49 Print reply

Posts: 2710
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
met je verbouwingen heb je er niets aan verbeterd

was een mooie bol hoor


nou hij rijdt er echt wel een heel stuk beter mee dus echt wel een verbetering. Moderne vork, veren, brug, remmen.
Nu kan je tenminste bochten nemen, veren ipv sponzen en remmen ipv tegen een auto aanrijden...

was op zich wel mooi, maar de verbouwde bollen zijn imho veel vetter

en idd geinspireerd door de japanse bolletjes
 
ZAC #802, KNMV #82

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved