Gallery afbeeldingen
|
Pagina 4 van 5
|
|
Hier ook
|
|
|
Hier is hij af, is jammer van de rest van de opbouw heb ik geen foto’s omdat onze camera het niet meer deed.
|
|
|
door heel Nederland spulletjes laten komen zoals tank zadel, enz
De achterkant
|
|
|
Blokje
Met 70cc polini ,5 bak hier nog 16mm carb. (is inmiddels 20mm), immi uitlaat maar geeft meer trekkracht als proma onderin en nog een 70cc kop.
|
|
|
Brunoutje
|
|
|
Wel een melig filmpje (op het kruisje klikken)
|
|
Pagina 4 van 5
|
kenny77 |
21-2-2010 18:02 |
Posts: 29286 |
zo vandaag was het eindelijk weer een klein beetje warmer, dat ik de achterbrug kon spuiten, maar het ging voor geen ene meter.
Omdat het nu zo wie zo geen weer was om te spuiten had ik fijn goedkope spuitbussen gehaald, omdat ik het in de zomer weer op nieuw wilde doen.
Maar deze grond verf vrat de oude verf op , niet op de normale manier maar op alle stukken die nu geschuurd zijn ziet je de overgang waar het kale ijzer zat en waar de verf zit.
Ik dacht eerst dat ik hem niet goed genoeg had schuurt, dus na de grondverf weer geschuurd kreeg ik de plekken weer op nieuw alleen dan op de nieuwe overgang.
rechterkant gaat nog een beetje, linker kant helemaal niet.
Foto van dichtbij en linker kant laat ik niet zien, want dan schaam ik me kapot.
Naja het is in ieder geval weer een beetje beschermt voor de roest (hij was namelijk behoorlijk aan het roesten door het zout)
Maar ik vond het wel goed geweest, heb nog nooit zo lang zonder brommer gezeten.
|
|
|
|
st.nyksterdriver |
21-2-2010 18:18 |
Posts: 3376 |
zie ik dat goed kon je deze dt aan fietsen ?
|
|
|
|
kenny77 |
21-2-2010 18:28 |
Posts: 29286 |
Zeker, wat een luxe.
Mijn rd en de er van mjn zus trouwens ook, was vroeger verplicht.
|
|
|
|
st.nyksterdriver |
21-2-2010 18:33 |
Posts: 3376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Zeker, wat een luxe.
Mijn rd en de er van mjn zus trouwens ook, was vroeger verplicht.
weet jij ook waarom dat verplicht was ?
|
|
|
|
Joel_koningslust |
21-2-2010 18:34 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]
weet jij ook waarom dat verplicht was ?
zonder trappers was het een motor
met trappers een bromFIETS
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
kenny77 |
21-2-2010 18:38 |
Posts: 29286 |
Joël zegt het al.
Daarom zitten in al die oude dingen ook maar een 4 bak , meer versnellingen werd het ook een motor.
|
|
|
|
ChielTZR |
21-2-2010 18:40 |
Posts: 6016 |
50cc was toen ook gewoon verplicht als brommer zijnde?? (ik weet niks van vroeger, dus)
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
kenny77 |
21-2-2010 18:48 |
Posts: 29286 |
nee joh mocht dan wel weer tot 500cc onder de brommer.
Nee ook gewoon 49, zoveel cc.
|
|
|
|
kenny77 |
22-2-2010 22:43 |
Posts: 29286 |
toekomstig blokje
(alleen dan niet met deze binnenrotor maar een andere)
wel minder cc :(
is ergens voor in de zomer.
|
|
|
|
st.nyksterdriver |
22-2-2010 23:17 |
Posts: 3376 |
die 24 mikuni mist ook wat onderdelen ofniet ?
|
|
|
|
kenny77 |
22-2-2010 23:19 |
Posts: 29286 |
28mm.
is inderdaad nu nog een kale carb, rest zit in een bakje.
(is wel compleet dus)
|
|
|
|
st.nyksterdriver |
22-2-2010 23:20 |
Posts: 3376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
28mm.
is inderdaad nu nog een kale carb, rest zit in een bakje.
(is wel compleet dus)
28 mm is dta niet een beetje veel voor 50 cc ? (althans 50 cc daar ga ik vanuit omdat je zegt minder cc's )
|
|
|
|
kenny77 |
22-2-2010 23:22 |
Posts: 29286 |
dit is 80cc. (yz80 blokje uit een crosser)
nu zit er 93cc onder en dit is maar 80 helaas. :(
|
|
|
|
st.nyksterdriver |
22-2-2010 23:23 |
Posts: 3376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
dit is 80cc. (yz80 blokje uit een crosser)
nu zit er 93cc onder en dit is maar 80 helaas. :(
wow 13 hele cc's merk je dat ?
|
|
|
|
JB1 |
22-2-2010 23:23 |
Posts: 14881 |
Zijn die koppen altijd zo half afgeslepen boven aan bij Yamaha?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
hggf |
22-2-2010 23:24 |
Posts: 1404 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Zijn die koppen altijd zo half afgeslepen boven aan bij Yamaha?
Is voor de bovenlangs uitlaat.
|
|
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers... |
|
kenny77 |
22-2-2010 23:25 |
|
JB1 |
22-2-2010 23:26 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]
wow 13 hele cc's merk je dat ?
13cc Is meer dan een kwart van 50cc :P
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
ChielTZR |
22-2-2010 23:27 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
13cc Is meer dan een kwart van 50cc :P
niet van een 80cc.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
st.nyksterdriver |
22-2-2010 23:29 |
Posts: 3376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
dit is 80cc. (yz80 blokje uit een crosser)
nu zit er 93cc onder en dit is maar 80 helaas. :(
het grote verschil zit hem denk ook in het merk of niet. de 93 cc is mallossi of niet ?
|
|
|
|
kenny77 |
22-2-2010 23:33 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]het grote verschil zit hem denk ook in het merk of niet. de 93 cc is mallossi of niet ?
naja het is een afweging die ik moet maken.
het ene blokje is 5 bak , maar wel 93cc malossi, waar sommige al goede resultaten mee hebben gehaald.
andere is 6 bak en 80 cc cross cilinder, plus dat het blok beter gelagerd is.
maar de timingen van de yz80 liggen wel weer hoger, wat bij de malossi standaard wat aan de lage kant is.
|
|
|
|
stevoo |
22-2-2010 23:58 |
Posts: 689 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
naja het is een afweging die ik moet maken.
het ene blokje is 5 bak , maar wel 93cc malossi, waar sommige al goede resultaten mee hebben gehaald.
andere is 6 bak en 80 cc cross cilinder, plus dat het blok beter gelagerd is.
maar de timingen van de yz80 liggen wel weer hoger, wat bij de malossi standaard wat aan de lage kant is.
denk dat yz harder gaat lopen hoor :P
ik heb precies zon blok alleen wel een andere soort binnen rotor.
Dit bericht is gewijzigd door stevoo op 22-2-2010 om 23:59 uur.
|
|
MembraaNN beunhaas!! |
|
kenny77 |
23-2-2010 0:07 |
Posts: 29286 |
naja ligt eraan hoe de malossi aan gepakt wordt.
malossi ziet er wel spannender uit dan de yz80.
dit is een cr250 ontsteking, yz80 ontsteking zit nog op mijn rd.
naja ik bats hier van de zomer nieuwe lagers en keeringen in zoek een zuiger en test hem uit.
bevalt het me niet dan zet ik het blokje gewoon weer in de kast.
|
|
|
|
stevoo |
23-2-2010 0:13 |
|
kenny77 |
23-2-2010 0:18 |
Posts: 29286 |
originele dt80 cilinder is inderdaad niks
deze zit er momenteel op
de linkse
ik heb nog een 80 gianelli die ik ga proberen, yz80 uitlaat was wel leuker geweest maarja
|
|
|
|