stevoo |
26-5-2010 10:44 |
Posts: 689 |
ziet er netjes uit het blok! mijne staat ook nog te wachten op de plank
|
|
MembraaNN beunhaas!! |
|
kenny77 |
26-5-2010 11:03 |
Posts: 29286 |
Ga je hem ook nog eens gebruiken?
met dit blok zal ik ook niet veel meer rijden, hooguit 40 km per jaar ofzo, om met oldtimer ritten mee te rijden .
|
|
|
|
timoty-dt |
26-5-2010 11:06 |
Posts: 1802 |
Wow mooi spul heb je altijd kenny!
Welk jaar YZ80 past er dan zo onder dt?
Wil nog steeds een keer een dt80 of yz80 blok, maar is er nog nooit van gekomen.
Ik rijd nu met de DT af en toe ook een oldtimer rit.
Heb er dit jaar nu al twee mee gereden en is wel echt lachen man!
Stond bij de eerste rit van dit jaar ook nog een helemaal originele dt.
Taartschep tot ongeveer het halve achterwiel en knipperlichten groter dan een golfbal
Dit bericht is gewijzigd door timoty-dt op 26-5-2010 om 11:17 uur.
Dit bericht is gewijzigd door timoty-dt op 26-5-2010 om 11:17 uur.
|
|
kut voetbal |
|
kenny77 |
26-5-2010 11:12 |
Posts: 29286 |
yz cilinder tot 78 geloof ik passen op een dt80mx blok , deze is van 1979 en past het blok zo eronder (de rest van het blok is niet uitwisselbaar met een dt blok)
1980 weet ik niet zeker denk het wel, vanaf 1981 past zeker niet meer zo eronder.
is inderdaad wel leuk zo'n oldtimer rit.
zo'n originele dingen heb ik ook nog liggen.
|
|
|
|
timoty-dt |
26-5-2010 11:20 |
Posts: 1802 |
Oke, zie ze maar eens te vinden dan:P Denk dat ik met een leuk 80 blokje al bij zat zou zijn. Dan kan ik me licht ook houden maarja die zijn lastig te vinden en dan altijd zo gaar als wat.
Heb hier boven nog even een foto bij gezet hoe die er nu bij staat.
Ik heb de knippers er niet meer bij. Taartschep ook niet. Wel nog het originele zadeldek wat er nog relatief goed uit ziet.
En deze lijkt trouwens hetzelfde als de jouwe:
http://motoren.markt...981-cross-model.html
Dit bericht is gewijzigd door timoty-dt op 26-5-2010 om 11:22 uur.
|
|
kut voetbal |
|
kenny77 |
26-5-2010 12:46 |
Posts: 29286 |
Ja zijn inderdaad lastig te vinden.
Maar ik heb ze wel allemaal gehad (voor een klein prijsje), autisa, malossi en nu weer de yz80, dus is wel mogelijk, als je maar goed zoekt.
Leuke foto, altijd leuk om zo'n groep oldtimer te zien.
Dat is een 1981 yz80, die past niet in het frame, onderblok is vrij gelijk aan een 1982 yz80 , alleen dan is de yz80 van 1981 nog AC
Dat is wel het blokje met de meeste pk's uit de AC yz80 reeks.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
26-5-2010 12:50 |
Posts: 14514 |
wat voor oldtimerritten rijdt je dan? elke keer een rondje om de kerk? 40km is vies weinig. de gemiddelde oldtimerrit die ik rijd is al een km of 70, en dan moet ik er nog heen en alles. gemiddeld zitten we dan rond een km of 100a150 op een dag
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
kenny77 |
26-5-2010 12:55 |
Posts: 29286 |
ja weet ik veel hoeveel het is.
In iedergeval niet zo super ver, ritje van 3~4 uur, wel met een tamelijk lage snelheid dus zoveel km zal het niet zijn.
We starten in munstergeleen (2 min rijden voor ons) een klein clubje mensen (30 ofzo) en gaan dan wat rond rijden op de binnenwegen.
Stoppen dan ergens en gaan dan weer terug.
|
|
|
|
timoty-dt |
26-5-2010 13:46 |
Posts: 1802 |
de twee ritten welke ik nu heb gereden zijn allebij best grote.
De eerste rit dit jaar was met zon 190 deelnemers en zon 60 kilometer.
De rit die ik afgelopen maandag gereden had was 90 kilometer. Hier reden zon 150 man mee. Dit was wel een rit met alleen maar oldtimer brommers.
Zitten wel een aantal snelle jongens tussen nog stiekem, mooi om te zien. Van die gasten die zijn blijven hangen in de jaren 70/80.
|
|
kut voetbal |
|
kenny77 |
3-6-2010 22:01 |
|
timoty-dt |
3-6-2010 22:12 |
Posts: 1802 |
Dik blok kenny!
wat voor bak is dat nu? Zijn dat nou ook 50 carters of niet?
setup?
|
|
kut voetbal |
|
kenny77 |
3-6-2010 22:14 |
Posts: 29286 |
is "gewoon" een yz80 blok type 2x6
een van de laatste die nog zo onder de brommer past.
zou goed moeten zijn voor 14.5 pk dadelijk, maar ik betwijfel dat.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 3-6-2010 om 22:15 uur.
|
|
|
|
stevoo |
3-6-2010 22:49 |
Posts: 689 |
ik heb een 3r1 als begin van serie nummer.
maar als goed is past ie wel. cillinder enz zien er het zelfde uit
gr.
|
|
MembraaNN beunhaas!! |
|
kenny77 |
3-6-2010 22:56 |
Posts: 29286 |
Dan heb je een 1980 blok als ik me niet vergis.
deze is 1979.
Heb je ook een 3r1 cilinder erop?
Volgens mij zit het verschil van de blokje vooral in de uitlaat, de 1979 yz80 heeft echt een kut uitlaat.
|
|
|
|
kenny77 |
4-6-2010 22:21 |
Posts: 29286 |
blokje nog niet start klaar, moeten nog wat dingen gebeuren.
En nu werd het toch donker, kan ik toch niet meer proberen, is iets voor morgen.
Moet morgen ook helaas de koelribben van de cilinderkop inkorten aangezien de uitlaat er tegen aan komt.
En de uitlaat natuurlijk ook nog spuiten, is erg verroest en daardoor ook erg ingevreten, maarja daarvoor was hij ook maar 15 euro.
Ben eens benieuwd of het me morgen bevalt, anders gaat hij weer eronder uit.
Moet het ding morgen ook maar even wassen, aangezien het best vies is.
|
|
|
|
kenny77 |
5-6-2010 18:38 |
Posts: 29286 |
Nauw hij leeft.
zuiger rammelt wat.
Kwaliteit geluid is niet zo goed, dus het geluid komt zeer slecht uit op het filmpje, maarja bewijs dat hij het doet ofzo.
twv is veeeels te zwaar nog, en moeten nieuwe koppelings platen in, koppeling slipt gigantisch (5 plaats)
Maarja, tot nu ben ik nog niet echt ontevreden.
http://www.youtube.com/watch?v=OtngCZfNVAY
|
|
|
|
yamahadt1986 |
5-6-2010 19:30 |
Posts: 1713 |
het klinkt iniedergeval wel lekker kenny
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
6-6-2010 18:55 |
Posts: 29286 |
In het echt klinkt hij een stuk beter.
broem broem : http://www.youtube.com/watch?v=s1fJusl3qM4
twv al een stuk lichter gemaakt , maar is nog veel te zwaar.
Vandaar die grote dip bij het weg rijden.
Ik heb even in het veld geprobeerd en het male ding gaat ook nog best hard.
Maar de zuiger heeft toch wel erge speling, denk dat ik het blok ook weer eronder uit haal, valt toch wat te veel op.
En zal ook niet meer zo betrouwbaar zijn als het vorige blok.
Komt dit blokje fijn onder mijn rd, veel leuker, dan wel met een italjet waaierkop, anders heb ik aan 1 kant de koelribben half weg.
|
|
|
|
ronaldt |
6-6-2010 18:58 |
Posts: 2735 |
goeie genade, voor een dt50mx klinkt dat best wel leuk
|
|
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.> |
|
kenny77 |
6-6-2010 19:06 |
Posts: 29286 |
haha.
Maar echt snel is die nog niet.
|
|
|
|
stevoo |
6-6-2010 19:46 |
|
kenny77 |
6-6-2010 20:35 |
Posts: 29286 |
als je de cilinder ervan afd had liggen, konden we eens vergelijken.
als ik de uitlaat weg doe, heb ik er zelf geen meer.
en voor die 15 euro wat ik er voor kan vragen doe ik hem zo wie zo niet weg.
|
|
|
|
stevoo |
6-6-2010 20:51 |
Posts: 689 |
ja oke. jammer dat je hem niet weg doet hoe kom jij er aan dan ?
|
|
MembraaNN beunhaas!! |
|
kenny77 |
6-6-2010 20:56 |
Posts: 29286 |
oldtimerbeurs.
|
|
|
|
Frysk |
6-6-2010 21:02 |
Posts: 34928 |
sweeeett
|
|
giggitybyte |
|