Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Mijn DT'tje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 968 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Mijn DT'tje
Geplaatst door kenny77 op 13-9-2007 12:17
Hits Deze gallery is 41352 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Yamaha DT50mx (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Zwart / 1982
Opgegeven max. vermogen 1 pk / 1 kW
Opgegeven max. snelheid 45 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
DT [Toon slechts deze afbeelding]
DT [Toon slechts deze afbeelding]
DT [Toon slechts deze afbeelding]
DT [Toon slechts deze afbeelding]
DT [Toon slechts deze afbeelding]
DT [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >

Pagina 5 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

kenny77 21-2-2010 18:02 Print reply

Posts: 29286
zo vandaag was het eindelijk weer een klein beetje warmer, dat ik de achterbrug kon spuiten, maar het ging voor geen ene meter.

Omdat het nu zo wie zo geen weer was om te spuiten had ik fijn goedkope spuitbussen gehaald, omdat ik het in de zomer weer op nieuw wilde doen.

Maar deze grond verf vrat de oude verf op , niet op de normale manier maar op alle stukken die nu geschuurd zijn ziet je de overgang waar het kale ijzer zat en waar de verf zit.
Ik dacht eerst dat ik hem niet goed genoeg had schuurt, dus na de grondverf weer geschuurd kreeg ik de plekken weer op nieuw alleen dan op de nieuwe overgang.

rechterkant gaat nog een beetje, linker kant helemaal niet.



Foto van dichtbij en linker kant laat ik niet zien, want dan schaam ik me kapot.
Naja het is in ieder geval weer een beetje beschermt voor de roest (hij was namelijk behoorlijk aan het roesten door het zout)

Maar ik vond het wel goed geweest, heb nog nooit zo lang zonder brommer gezeten.
 
st.nyksterdriver 21-2-2010 18:18 Print reply
Posts: 3376
zie ik dat goed kon je deze dt aan fietsen ?
 
kenny77 21-2-2010 18:28 Print reply

Posts: 29286
Zeker, wat een luxe.
Mijn rd en de er van mjn zus trouwens ook, was vroeger verplicht.
 
st.nyksterdriver 21-2-2010 18:33 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Zeker, wat een luxe.
Mijn rd en de er van mjn zus trouwens ook, was vroeger verplicht.

weet jij ook waarom dat verplicht was ?
 
Joel_koningslust 21-2-2010 18:34 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

weet jij ook waarom dat verplicht was ?


zonder trappers was het een motor

met trappers een bromFIETS
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 21-2-2010 18:38 Print reply

Posts: 29286
Joël zegt het al.
Daarom zitten in al die oude dingen ook maar een 4 bak , meer versnellingen werd het ook een motor.
 
ChielTZR 21-2-2010 18:40 Print reply

Posts: 6016
50cc was toen ook gewoon verplicht als brommer zijnde?? (ik weet niks van vroeger, dus)

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
kenny77 21-2-2010 18:48 Print reply

Posts: 29286
nee joh mocht dan wel weer tot 500cc onder de brommer.



Nee ook gewoon 49, zoveel cc.
 
kenny77 22-2-2010 22:43 Print reply

Posts: 29286
toekomstig blokje
(alleen dan niet met deze binnenrotor maar een andere)








wel minder cc :(

is ergens voor in de zomer.
 
st.nyksterdriver 22-2-2010 23:17 Print reply
Posts: 3376
die 24 mikuni mist ook wat onderdelen ofniet ?
 
kenny77 22-2-2010 23:19 Print reply

Posts: 29286
28mm.
is inderdaad nu nog een kale carb, rest zit in een bakje.
(is wel compleet dus)
 
st.nyksterdriver 22-2-2010 23:20 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
28mm.
is inderdaad nu nog een kale carb, rest zit in een bakje.
(is wel compleet dus)

28 mm is dta niet een beetje veel voor 50 cc ? (althans 50 cc daar ga ik vanuit omdat je zegt minder cc's )
 
kenny77 22-2-2010 23:22 Print reply

Posts: 29286
dit is 80cc. (yz80 blokje uit een crosser)

nu zit er 93cc onder en dit is maar 80 helaas. :(
 
st.nyksterdriver 22-2-2010 23:23 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
dit is 80cc. (yz80 blokje uit een crosser)

nu zit er 93cc onder en dit is maar 80 helaas. :(

wow 13 hele cc's merk je dat ?
 
JB1 22-2-2010 23:23 Print reply

Posts: 14881
Zijn die koppen altijd zo half afgeslepen boven aan bij Yamaha?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
hggf 22-2-2010 23:24 Print reply

Posts: 1404
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Zijn die koppen altijd zo half afgeslepen boven aan bij Yamaha?


Is voor de bovenlangs uitlaat.
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
kenny77 22-2-2010 23:25 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

wow 13 hele cc's merk je dat ?


zeker.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Zijn die koppen altijd zo half afgeslepen boven aan bij Yamaha?


ja bovenlangse uitlaat
 
JB1 22-2-2010 23:26 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

wow 13 hele cc's merk je dat ?


13cc Is meer dan een kwart van 50cc :P
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
ChielTZR 22-2-2010 23:27 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


13cc Is meer dan een kwart van 50cc :P


niet van een 80cc.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
st.nyksterdriver 22-2-2010 23:29 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
dit is 80cc. (yz80 blokje uit een crosser)

nu zit er 93cc onder en dit is maar 80 helaas. :(

het grote verschil zit hem denk ook in het merk of niet. de 93 cc is mallossi of niet ?
 
kenny77 22-2-2010 23:33 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]het grote verschil zit hem denk ook in het merk of niet. de 93 cc is mallossi of niet ?


naja het is een afweging die ik moet maken.
het ene blokje is 5 bak , maar wel 93cc malossi, waar sommige al goede resultaten mee hebben gehaald.

andere is 6 bak en 80 cc cross cilinder, plus dat het blok beter gelagerd is.
maar de timingen van de yz80 liggen wel weer hoger, wat bij de malossi standaard wat aan de lage kant is.
 
stevoo 22-2-2010 23:58 Print reply

Posts: 689
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


naja het is een afweging die ik moet maken.
het ene blokje is 5 bak , maar wel 93cc malossi, waar sommige al goede resultaten mee hebben gehaald.

andere is 6 bak en 80 cc cross cilinder, plus dat het blok beter gelagerd is.
maar de timingen van de yz80 liggen wel weer hoger, wat bij de malossi standaard wat aan de lage kant is.


denk dat yz harder gaat lopen hoor :P
ik heb precies zon blok alleen wel een andere soort binnen rotor.

Dit bericht is gewijzigd door stevoo op 22-2-2010 om 23:59 uur.
 
MembraaNN beunhaas!!
kenny77 23-2-2010 0:07 Print reply

Posts: 29286
naja ligt eraan hoe de malossi aan gepakt wordt.
malossi ziet er wel spannender uit dan de yz80.

dit is een cr250 ontsteking, yz80 ontsteking zit nog op mijn rd.

naja ik bats hier van de zomer nieuwe lagers en keeringen in zoek een zuiger en test hem uit.
bevalt het me niet dan zet ik het blokje gewoon weer in de kast.
 
stevoo 23-2-2010 0:13 Print reply

Posts: 689
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
naja ligt eraan hoe de malossi aan gepakt wordt.
malossi ziet er wel spannender uit dan de yz80.

dit is een cr250 ontsteking, yz80 ontsteking zit nog op mijn rd.

naja ik bats hier van de zomer nieuwe lagers en keeringen in zoek een zuiger en test hem uit.
bevalt het me niet dan zet ik het blokje gewoon weer in de kast.


haha oke :P naja deze uitaatpoort is idergeval wel 3x zo groot als mijn orginele dt80 cillinder

ik moet alleen nog een goede uitlaat bocht hebben voor mijn blok

Dit bericht is gewijzigd door stevoo op 23-2-2010 om 0:14 uur.
 
MembraaNN beunhaas!!
kenny77 23-2-2010 0:18 Print reply

Posts: 29286
originele dt80 cilinder is inderdaad niks

deze zit er momenteel op








de linkse

ik heb nog een 80 gianelli die ik ga proberen, yz80 uitlaat was wel leuker geweest maarja
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 5 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved