Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - peugeot 206 2.0 VERKOCHT!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 877 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery peugeot 206 2.0 VERKOCHT!
Geplaatst door ktmstyled op 23-8-2007 22:35
Hits Deze gallery is 18821 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Auto [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Peugeot 206 (Niet meer in bezit)
Kleur / Bouwjaar Gold / 2003
Opgegeven max. vermogen 119 pk / 88 kW
Opgegeven max. snelheid 195 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
zwarte velgen [Toon slechts deze afbeelding]
zwarte velgen [Toon slechts deze afbeelding]
zwarte velgen [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina

Pagina 7 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Derbi Joris 22-9-2007 18:39 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ktmstyled
dankje vandaag ff onderdelen gehaald en er los op gezet zal zo ff paar foto's uploade

Hmm verrasend genoeg ben ik gisteren nog heel thuisgekomen blijft een mooi ding, snel die turbo op 1,5 bar zetten
 
ktmstyled 22-9-2007 19:00 Print reply
Posts: 1806
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
[...]

Hmm verrasend genoeg ben ik gisteren nog heel thuisgekomen blijft een mooi ding, snel die turbo op 1,5 bar zetten


oja joris nu je het zegt
weet iemand hoe ik de turbodruk van dit gekke ding omhoog krijg?
naar ongeveer 1.5 bar




KAN IEMAND DEZE ONDERDELEN IN DE ZELFDE KLEUR ALS ORIGINEEL SHOPPEN AUB??!
 
going sideways!
crossgek - Forum en Sales Moderator 22-9-2007 19:14 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ktmstyled
[...]


oja joris nu je het zegt
weet iemand hoe ik de turbodruk van dit gekke ding omhoog krijg?
naar ongeveer 1.5 bar

afbeelding
afbeelding
afbeelding
KAN IEMAND DEZE ONDERDELEN IN DE ZELFDE KLEUR ALS ORIGINEEL SHOPPEN AUB??!


turbo doet bepaald aantal liters ..
als je de doorstroom knijpt zal de druk stijgen
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
steven-o 22-9-2007 19:46 Print reply

Posts: 953
leuk dingetje en mooi schadetje.. wss alleen maar schroefwerk zeker, of was radiateur ook lek?
 
gpr tekoop! inbox voor foto's
ktmstyled 22-9-2007 19:52 Print reply
Posts: 1806
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


turbo doet bepaald aantal liters ..
als je de doorstroom knijpt zal de druk stijgen


ik dacht meer aan de uitlaat doorstroom op een of ander beter maken dat tie meer lucht in de turbo krijgt zodat tie hoger toerental krijgt zodat tie harder aanzuigt en dus meer lucht samenperst?
 
going sideways!
ktmstyled 22-9-2007 19:54 Print reply
Posts: 1806
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steven-o
leuk dingetje en mooi schadetje.. wss alleen maar schroefwerk zeker, of was radiateur ook lek?


ja vooral schroefwerkt radiateur was ook lek maar heb al nieuwe enzo het uit elkaar schroef werk is allemaal al gedaan en had dus de onderdelen er al los op gehangen zoals je op vorige pagina ziet
 
going sideways!
crossgek - Forum en Sales Moderator 22-9-2007 20:11 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ktmstyled
[...]


ik dacht meer aan de uitlaat doorstroom op een of ander beter maken dat tie meer lucht in de turbo krijgt zodat tie hoger toerental krijgt zodat tie harder aanzuigt en dus meer lucht samenperst?


naja wss heb je een variabele turbo.
die elektrisch/hydraulisch gestuurd is.

maw , de turbodruk is wss met de computer te regelen
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
ktmstyled 22-9-2007 20:23 Print reply
Posts: 1806
heb ook al dingen gehoord als wastegate vastzetten maar weet niet of dit scheelt als ik goed nadenk denk ik dat t wel moet schelen enook de aanvoerbuis naar het luchtfilter veranderen
 
going sideways!
crossgek - Forum en Sales Moderator 22-9-2007 20:28 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ktmstyled
heb ook al dingen gehoord als wastegate vastzetten maar weet niet of dit scheelt als ik goed nadenk denk ik dat t wel moet schelen enook de aanvoerbuis naar het luchtfilter veranderen


woei
turbodruk is aan te passen dmv chippen

http://212.79.240.130/~fasttech/chiptuning.html


wastegate vastzetten kan ook inderdaad , maar dan zou ik eerder wastegate aan laten passen zodat hij pas bij hogere drukken gaat dumpen

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 22-9-2007 om 20:31 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
ktmstyled 23-9-2007 21:41 Print reply
Posts: 1806
he bedankt voor je reactie
 
going sideways!
ktmstyled 28-9-2007 18:09 Print reply
Posts: 1806
de auto staat van binne zo goed als in elkaar de stoelen staan er terug in de airbags en gordels zijn vervangen door andere nu alleen nog ff kabeltje (voor de boxen) trekken en besturingskastje voor gordels en airbags vervangen.. daarna aan de buitenkant beginnen
 
going sideways!
MTX-speed 1-10-2007 11:12 Print reply

Posts: 1229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


woei
turbodruk is aan te passen dmv chippen

http://212.79.240.130/~fasttech/chiptuning.html


wastegate vastzetten kan ook inderdaad , maar dan zou ik eerder wastegate aan laten passen zodat hij pas bij hogere drukken gaat dumpen

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 22-9-2007 om 20:31 uur.


Nee, helaas.

Turbodruk opvoeren doe je door de wastegate later open te laten gaan.
De wastegate is een by-pass-klep die ervoor zorgt dat je turbodruk niet te hoog op kan lopen. Dit is een soort beveiliging.
De wastegate wordt aangestuurd door de druk te "meten" in het inlaatspruitstuk. Wanneer de druk in het inlaatspruitstuk te hoog wordt gaat de wastegate open zodat een gedeelte van de uitlaatgassen niet DOOR de turbo gaat, maar er omheen.

Wanneer je dus zorgt dat de waste-gate niet zo ver meer open gaat loopt dus de turbodruk op. Wel krijg je dan meer last van een powerband zoals dat bij je brommer ook het geval is.

Let er trouwens wel op dat je de turbodruk niet lukraak op gaat liggen schroeven, je motormanagement moet er namelijk op aangepast worden. Vooral bij benzinemotoren is de kans groot dat de motor te schraal gaat lopen, hierdoor kan de boel in elkaar lopen. Bij de wat nieuwere motoren wordt de inspuiting aangepast aan de turbodruk. In dat geval is er niks aan de hand.

Aan je uit- en inlaat zou ik zomaar nog niks veranderen. Je zou eerst eens kunne proberen met het opvoeren van de turbodruk en kijken wat er gebeurd. Een leuk bijkomend voordeel is dat hij weleens flink wat meer kan gaan gebruiken.
Ook opletten dat je hem straks bij de APK wel door de roetmeting krijgt .
Zorg er dus wel voor dat je alles in originele staat terug kunt gaan brengen.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 1-10-2007 11:56 Print reply

Posts: 10835
waarom moet die turbodruk omhoog? je hebt er nog niet eens mee gereden en je vind hem al te langzaam

waar halen de jongeren tegenwoordig trouwens het geld vandaan voor een dergelijke auto? Ik ben begonnen met een auto van ¤75 en ik zie hier iedereen in jonge peugeots en bmw's e.d. rijden?
Ik snap wel dat het goedkoper is doordat het een schade auto is de je zelf op knapt, maar dan nog.

maar goed, verder wel een mooie auto.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Baasbas 1-10-2007 12:12 Print reply
Posts: 2176
haha idd.. mijn eerste was een Alto en kostte een bosje bloemen, een uitlaat van de sloop van 15 euro en een potje kit om een gat te dichten
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Erik 39 1-10-2007 13:10 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
waarom moet die turbodruk omhoog? je hebt er nog niet eens mee gereden en je vind hem al te langzaam

waar halen de jongeren tegenwoordig trouwens het geld vandaan voor een dergelijke auto? Ik ben begonnen met een auto van ¤75 en ik zie hier iedereen in jonge peugeots en bmw's e.d. rijden?
Ik snap wel dat het goedkoper is doordat het een schade auto is de je zelf op knapt, maar dan nog.

maar goed, verder wel een mooie auto.

Net als de brommers toch? Kijk hoeveel brommers van 3000 euro er nu rondrijden.. Er wordt gewoon heeel veel gewerkt denk ik.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Barrel 1-10-2007 13:14 Print reply

Posts: 493
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
waarom moet die turbodruk omhoog? je hebt er nog niet eens mee gereden en je vind hem al te langzaam

waar halen de jongeren tegenwoordig trouwens het geld vandaan voor een dergelijke auto? Ik ben begonnen met een auto van ¤75 en ik zie hier iedereen in jonge peugeots en bmw's e.d. rijden?
Ik snap wel dat het goedkoper is doordat het een schade auto is de je zelf op knapt, maar dan nog.

maar goed, verder wel een mooie auto.


wat denk je van hard werken en sparen
 
Maar dat is mijn mening...
ktmstyled 8-10-2007 13:30 Print reply
Posts: 1806
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
[...]


Nee, helaas.

Turbodruk opvoeren doe je door de wastegate later open te laten gaan.
De wastegate is een by-pass-klep die ervoor zorgt dat je turbodruk niet te hoog op kan lopen. Dit is een soort beveiliging.
De wastegate wordt aangestuurd door de druk te "meten" in het inlaatspruitstuk. Wanneer de druk in het inlaatspruitstuk te hoog wordt gaat de wastegate open zodat een gedeelte van de uitlaatgassen niet DOOR de turbo gaat, maar er omheen.

Wanneer je dus zorgt dat de waste-gate niet zo ver meer open gaat loopt dus de turbodruk op. Wel krijg je dan meer last van een powerband zoals dat bij je brommer ook het geval is.

Let er trouwens wel op dat je de turbodruk niet lukraak op gaat liggen schroeven, je motormanagement moet er namelijk op aangepast worden. Vooral bij benzinemotoren is de kans groot dat de motor te schraal gaat lopen, hierdoor kan de boel in elkaar lopen. Bij de wat nieuwere motoren wordt de inspuiting aangepast aan de turbodruk. In dat geval is er niks aan de hand.

Aan je uit- en inlaat zou ik zomaar nog niks veranderen. Je zou eerst eens kunne proberen met het opvoeren van de turbodruk en kijken wat er gebeurd. Een leuk bijkomend voordeel is dat hij weleens flink wat meer kan gaan gebruiken.
Ook opletten dat je hem straks bij de APK wel door de roetmeting krijgt .
Zorg er dus wel voor dat je alles in originele staat terug kunt gaan brengen.


eej buijs komde gij maar eens n keerke helpe dan

en over dat zulke dure auto's geld voor mij in ieder geval gewoon veel werken en denk ook wel een beetje geluk hebben
 
going sideways!
Royal Club 8-10-2007 13:34 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

Net als de brommers toch? Kijk hoeveel brommers van 3000 euro er nu rondrijden.. Er wordt gewoon heeel veel gewerkt denk ik.


omg
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
ktmstyled 8-10-2007 13:35 Print reply
Posts: 1806
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


omg

waarom nou weer omg? er zijn ook mensen die niet alleen pizza's bezorgen maar echt werk doen (sorry voor alle pizzabezorgers die ik nu beledig)

 
going sideways!
Royal Club 8-10-2007 13:39 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ktmstyled
[...]

waarom nou weer omg? er zijn ook mensen die niet alleen pizza's bezorgen maar echt werk doen (sorry voor alle pizzabezorgers die ik nu beledig)



nee zo bedoel ik het niet
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
ktmstyled 8-10-2007 13:45 Print reply
Posts: 1806
hoe dan?
 
going sideways!
ktmstyled 8-10-2007 13:54 Print reply
Posts: 1806
oke royal bedankt voor de inbox info ik begrijp het
 
going sideways!
ktmstyled 23-10-2007 18:14 Print reply
Posts: 1806
vandaag autotje naar autospuiter gebracht zaterdag word tie gespoten en zondag en maandag afmonteren dinsdag moet ik op en moet me autotje naar apk
 
going sideways!
homoet exhaust 23-10-2007 18:26 Print reply
Posts: 399
Ik heb momenteel een 205 Dturbo met intercooler van een 405 en een andere turbo met opgeschroefde turbodruk.

Mijn 205 is nog ouderwets en ik heb een volledig mechanische motor waardoor ik handmatig de turbodruk en inspuiting verander maar bij een hdi kan dit gewoon heel simpel. Men noemt het chiptuning.
 
As I get older, the faster I used to be...
ktmstyled 23-10-2007 18:42 Print reply
Posts: 1806
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: homoet exhaust
Ik heb momenteel een 205 Dturbo met intercooler van een 405 en een andere turbo met opgeschroefde turbodruk.

Mijn 205 is nog ouderwets en ik heb een volledig mechanische motor waardoor ik handmatig de turbodruk en inspuiting verander maar bij een hdi kan dit gewoon heel simpel. Men noemt het chiptuning.


ja maar kan ook zonder aan de computer te zitten en k weet nu ongeveerr hoe..
de wastegate word aangestuurd door een stangetje die aangestuurd word door een soort van electrisch relais als je dit stangetje nou langer of korter maakt verstel je de afstand dat de klep open blijft als het relais schakelt en regel je dus de turbodruk het motormanagment van een hdi regelt dan zelf de brandstof die er bij moet komen als je dan de motor nog laat chippen word dat alleen maar verfijnd
maar ik heb er vandaag mee gereden en trok best goed door en kijk ff watik er van vind als ik er een tijdje mee gereden hebt anders kan ik zo t een en ander veranderen
 
going sideways!

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 7 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved