Derbi Joris |
22-9-2007 18:39 |
Posts: 1165 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ktmstyled
dankje vandaag ff onderdelen gehaald en er los op gezet zal zo ff paar foto's uploade
Hmm verrasend genoeg ben ik gisteren nog heel thuisgekomen blijft een mooi ding, snel die turbo op 1,5 bar zetten
|
|
|
|
ktmstyled |
22-9-2007 19:00 |
Posts: 1806 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
[...]
Hmm verrasend genoeg ben ik gisteren nog heel thuisgekomen blijft een mooi ding, snel die turbo op 1,5 bar zetten
oja joris nu je het zegt
weet iemand hoe ik de turbodruk van dit gekke ding omhoog krijg?
naar ongeveer 1.5 bar
KAN IEMAND DEZE ONDERDELEN IN DE ZELFDE KLEUR ALS ORIGINEEL SHOPPEN AUB??!
|
|
going sideways! |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
22-9-2007 19:14 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ktmstyled
[...]
oja joris nu je het zegt
weet iemand hoe ik de turbodruk van dit gekke ding omhoog krijg?
naar ongeveer 1.5 bar
afbeelding
afbeelding
afbeelding
KAN IEMAND DEZE ONDERDELEN IN DE ZELFDE KLEUR ALS ORIGINEEL SHOPPEN AUB??!
turbo doet bepaald aantal liters ..
als je de doorstroom knijpt zal de druk stijgen
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
steven-o |
22-9-2007 19:46 |
Posts: 953 |
leuk dingetje en mooi schadetje.. wss alleen maar schroefwerk zeker, of was radiateur ook lek?
|
|
gpr tekoop! inbox voor foto's |
|
ktmstyled |
22-9-2007 19:52 |
Posts: 1806 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
turbo doet bepaald aantal liters ..
als je de doorstroom knijpt zal de druk stijgen
ik dacht meer aan de uitlaat doorstroom op een of ander beter maken dat tie meer lucht in de turbo krijgt zodat tie hoger toerental krijgt zodat tie harder aanzuigt en dus meer lucht samenperst?
|
|
going sideways! |
|
ktmstyled |
22-9-2007 19:54 |
Posts: 1806 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: steven-o
leuk dingetje en mooi schadetje.. wss alleen maar schroefwerk zeker, of was radiateur ook lek?
ja vooral schroefwerkt radiateur was ook lek maar heb al nieuwe enzo het uit elkaar schroef werk is allemaal al gedaan en had dus de onderdelen er al los op gehangen zoals je op vorige pagina ziet
|
|
going sideways! |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
22-9-2007 20:11 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ktmstyled
[...]
ik dacht meer aan de uitlaat doorstroom op een of ander beter maken dat tie meer lucht in de turbo krijgt zodat tie hoger toerental krijgt zodat tie harder aanzuigt en dus meer lucht samenperst?
naja wss heb je een variabele turbo.
die elektrisch/hydraulisch gestuurd is.
maw , de turbodruk is wss met de computer te regelen
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
ktmstyled |
22-9-2007 20:23 |
Posts: 1806 |
heb ook al dingen gehoord als wastegate vastzetten maar weet niet of dit scheelt als ik goed nadenk denk ik dat t wel moet schelen enook de aanvoerbuis naar het luchtfilter veranderen
|
|
going sideways! |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
22-9-2007 20:28 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ktmstyled
heb ook al dingen gehoord als wastegate vastzetten maar weet niet of dit scheelt als ik goed nadenk denk ik dat t wel moet schelen enook de aanvoerbuis naar het luchtfilter veranderen
woei
turbodruk is aan te passen dmv chippen
http://212.79.240.130/~fasttech/chiptuning.html
wastegate vastzetten kan ook inderdaad , maar dan zou ik eerder wastegate aan laten passen zodat hij pas bij hogere drukken gaat dumpen
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 22-9-2007 om 20:31 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
ktmstyled |
23-9-2007 21:41 |
Posts: 1806 |
he bedankt voor je reactie
|
|
going sideways! |
|
ktmstyled |
28-9-2007 18:09 |
Posts: 1806 |
de auto staat van binne zo goed als in elkaar de stoelen staan er terug in de airbags en gordels zijn vervangen door andere nu alleen nog ff kabeltje (voor de boxen) trekken en besturingskastje voor gordels en airbags vervangen.. daarna aan de buitenkant beginnen
|
|
going sideways! |
|
MTX-speed |
1-10-2007 11:12 |
Posts: 1229 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
woei
turbodruk is aan te passen dmv chippen
http://212.79.240.130/~fasttech/chiptuning.html
wastegate vastzetten kan ook inderdaad , maar dan zou ik eerder wastegate aan laten passen zodat hij pas bij hogere drukken gaat dumpen
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 22-9-2007 om 20:31 uur.
Nee, helaas.
Turbodruk opvoeren doe je door de wastegate later open te laten gaan.
De wastegate is een by-pass-klep die ervoor zorgt dat je turbodruk niet te hoog op kan lopen. Dit is een soort beveiliging.
De wastegate wordt aangestuurd door de druk te "meten" in het inlaatspruitstuk. Wanneer de druk in het inlaatspruitstuk te hoog wordt gaat de wastegate open zodat een gedeelte van de uitlaatgassen niet DOOR de turbo gaat, maar er omheen.
Wanneer je dus zorgt dat de waste-gate niet zo ver meer open gaat loopt dus de turbodruk op. Wel krijg je dan meer last van een powerband zoals dat bij je brommer ook het geval is.
Let er trouwens wel op dat je de turbodruk niet lukraak op gaat liggen schroeven, je motormanagement moet er namelijk op aangepast worden. Vooral bij benzinemotoren is de kans groot dat de motor te schraal gaat lopen, hierdoor kan de boel in elkaar lopen. Bij de wat nieuwere motoren wordt de inspuiting aangepast aan de turbodruk. In dat geval is er niks aan de hand.
Aan je uit- en inlaat zou ik zomaar nog niks veranderen. Je zou eerst eens kunne proberen met het opvoeren van de turbodruk en kijken wat er gebeurd. Een leuk bijkomend voordeel is dat hij weleens flink wat meer kan gaan gebruiken.
Ook opletten dat je hem straks bij de APK wel door de roetmeting krijgt .
Zorg er dus wel voor dat je alles in originele staat terug kunt gaan brengen.
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
1-10-2007 11:56 |
Posts: 10835 |
waarom moet die turbodruk omhoog? je hebt er nog niet eens mee gereden en je vind hem al te langzaam
waar halen de jongeren tegenwoordig trouwens het geld vandaan voor een dergelijke auto? Ik ben begonnen met een auto van ¤75 en ik zie hier iedereen in jonge peugeots en bmw's e.d. rijden?
Ik snap wel dat het goedkoper is doordat het een schade auto is de je zelf op knapt, maar dan nog.
maar goed, verder wel een mooie auto.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Baasbas |
1-10-2007 12:12 |
Posts: 2176 |
haha idd.. mijn eerste was een Alto en kostte een bosje bloemen, een uitlaat van de sloop van 15 euro en een potje kit om een gat te dichten
|
|
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik |
|
Erik 39 |
1-10-2007 13:10 |
Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
waarom moet die turbodruk omhoog? je hebt er nog niet eens mee gereden en je vind hem al te langzaam
waar halen de jongeren tegenwoordig trouwens het geld vandaan voor een dergelijke auto? Ik ben begonnen met een auto van ¤75 en ik zie hier iedereen in jonge peugeots en bmw's e.d. rijden?
Ik snap wel dat het goedkoper is doordat het een schade auto is de je zelf op knapt, maar dan nog.
maar goed, verder wel een mooie auto.
Net als de brommers toch? Kijk hoeveel brommers van 3000 euro er nu rondrijden.. Er wordt gewoon heeel veel gewerkt denk ik.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Barrel |
1-10-2007 13:14 |
|
ktmstyled |
8-10-2007 13:30 |
Posts: 1806 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
[...]
Nee, helaas.
Turbodruk opvoeren doe je door de wastegate later open te laten gaan.
De wastegate is een by-pass-klep die ervoor zorgt dat je turbodruk niet te hoog op kan lopen. Dit is een soort beveiliging.
De wastegate wordt aangestuurd door de druk te "meten" in het inlaatspruitstuk. Wanneer de druk in het inlaatspruitstuk te hoog wordt gaat de wastegate open zodat een gedeelte van de uitlaatgassen niet DOOR de turbo gaat, maar er omheen.
Wanneer je dus zorgt dat de waste-gate niet zo ver meer open gaat loopt dus de turbodruk op. Wel krijg je dan meer last van een powerband zoals dat bij je brommer ook het geval is.
Let er trouwens wel op dat je de turbodruk niet lukraak op gaat liggen schroeven, je motormanagement moet er namelijk op aangepast worden. Vooral bij benzinemotoren is de kans groot dat de motor te schraal gaat lopen, hierdoor kan de boel in elkaar lopen. Bij de wat nieuwere motoren wordt de inspuiting aangepast aan de turbodruk. In dat geval is er niks aan de hand.
Aan je uit- en inlaat zou ik zomaar nog niks veranderen. Je zou eerst eens kunne proberen met het opvoeren van de turbodruk en kijken wat er gebeurd. Een leuk bijkomend voordeel is dat hij weleens flink wat meer kan gaan gebruiken.
Ook opletten dat je hem straks bij de APK wel door de roetmeting krijgt .
Zorg er dus wel voor dat je alles in originele staat terug kunt gaan brengen.
eej buijs komde gij maar eens n keerke helpe dan
en over dat zulke dure auto's geld voor mij in ieder geval gewoon veel werken en denk ook wel een beetje geluk hebben
|
|
going sideways! |
|
Royal Club |
8-10-2007 13:34 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]
Net als de brommers toch? Kijk hoeveel brommers van 3000 euro er nu rondrijden.. Er wordt gewoon heeel veel gewerkt denk ik.
omg
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
ktmstyled |
8-10-2007 13:35 |
Posts: 1806 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
omg
waarom nou weer omg? er zijn ook mensen die niet alleen pizza's bezorgen maar echt werk doen (sorry voor alle pizzabezorgers die ik nu beledig)
|
|
going sideways! |
|
Royal Club |
8-10-2007 13:39 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ktmstyled
[...]
waarom nou weer omg? er zijn ook mensen die niet alleen pizza's bezorgen maar echt werk doen (sorry voor alle pizzabezorgers die ik nu beledig)
nee zo bedoel ik het niet
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
ktmstyled |
8-10-2007 13:45 |
Posts: 1806 |
hoe dan?
|
|
going sideways! |
|
ktmstyled |
8-10-2007 13:54 |
Posts: 1806 |
oke royal bedankt voor de inbox info ik begrijp het
|
|
going sideways! |
|
ktmstyled |
23-10-2007 18:14 |
Posts: 1806 |
vandaag autotje naar autospuiter gebracht zaterdag word tie gespoten en zondag en maandag afmonteren dinsdag moet ik op en moet me autotje naar apk
|
|
going sideways! |
|
homoet exhaust |
23-10-2007 18:26 |
Posts: 399 |
Ik heb momenteel een 205 Dturbo met intercooler van een 405 en een andere turbo met opgeschroefde turbodruk.
Mijn 205 is nog ouderwets en ik heb een volledig mechanische motor waardoor ik handmatig de turbodruk en inspuiting verander maar bij een hdi kan dit gewoon heel simpel. Men noemt het chiptuning.
|
|
As I get older, the faster I used to be... |
|
ktmstyled |
23-10-2007 18:42 |
Posts: 1806 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: homoet exhaust
Ik heb momenteel een 205 Dturbo met intercooler van een 405 en een andere turbo met opgeschroefde turbodruk.
Mijn 205 is nog ouderwets en ik heb een volledig mechanische motor waardoor ik handmatig de turbodruk en inspuiting verander maar bij een hdi kan dit gewoon heel simpel. Men noemt het chiptuning.
ja maar kan ook zonder aan de computer te zitten en k weet nu ongeveerr hoe..
de wastegate word aangestuurd door een stangetje die aangestuurd word door een soort van electrisch relais als je dit stangetje nou langer of korter maakt verstel je de afstand dat de klep open blijft als het relais schakelt en regel je dus de turbodruk het motormanagment van een hdi regelt dan zelf de brandstof die er bij moet komen als je dan de motor nog laat chippen word dat alleen maar verfijnd
maar ik heb er vandaag mee gereden en trok best goed door en kijk ff watik er van vind als ik er een tijdje mee gereden hebt anders kan ik zo t een en ander veranderen
|
|
going sideways! |
|