Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Wat is jouw mening over deze gallery? |
Gallery gegevens
|
Naam gallery |
Honda CB50 |
Geplaatst door |
Viertakt op 18-8-2007 22:05 |
Hits |
Deze gallery is 71187 maal bekeken. |
Voertuig bij deze gallery
|
Soort voertuig |
|
Merk + type |
Honda CB50 (Momenteel in bezit) |
Kleur / Bouwjaar |
Metallic zilver / 1978 |
Opgegeven max. vermogen |
3 pk / 2 kW |
Opgegeven max. snelheid |
68 km/h |
Gallery afbeeldingen
|
Pagina 7 van 7
|
|
Hij keek het framenummer/bloknummer na.
|
|
|
Schotje van de voorkant terwijl hij staat te wachten op zijn test.
|
|
|
Idem
|
|
|
Op weg naar de keuring achter in de aanhanger.
|
|
Pagina 7 van 7
|
Pagina 2 van 9
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Mopar |
21-8-2007 17:04 |
Posts: 4772 |
Klinkt leuk, maar mag wat feller op het gas zijn :-P
Een 17mm carb. doet echt enorm veel met je gas-reactie en top
Dus mocht je je vervelen, pleur er een 17mm op, scheelt echt een berg.
|
|
|
|
Viertakt |
21-8-2007 17:07 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Klinkt leuk, maar mag wat feller op het gas zijn :-P
Een 17mm carb. doet echt enorm veel met je gas-reactie en top
Dus mocht je je vervelen, pleur er een 17mm op, scheelt echt een berg.
Eerst maar eens keuren en dan zien we verder, en de gasreactie is erg kut omdat hij erg bagger is afgesteld, ik heb net de carb losgetrokken, de carb is erg slecht uitgeveild en er zat een sproeiertje 60 in, terwijl in een originele carb sproeiertje 65 zit, veel en veel te klein dus, naja, net ff bij de bromboer geweest, sproeiertjes gehaalt.
Vanaaf ff samen met mn pa kijken hoe we de carb van binnen een beetje beter kunnen afwerken en dan maar proberen met de sproeiers.
Moet ook nog ff de kleppen en de contactpunten nakijken. Maar zoals ik zei, eerst keuring netjes 45 laten lopen etc en dan zien we wel.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Vehikel |
21-8-2007 19:29 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Bedankt voor het aanbod maar het kleppen stellen enzo word geen probleem, ik heb een oom die vroeger een Honda SS had, en mijn vader had vroeger een Honda CY, en het blok van een CY is het zelfde als die van een CB, dus dat word geen probleem.
Ik heb zonet het RDW opgebeld, heb vrijdag om 12 uur een afspraak om hem te laten keuren.
Ow dat is vlot :P Ik was al bang dat ik een paar maanden moest wachten, had ik hier en daar al gehoort. Maar dat zijn volgens mij dè veel uitgebreidere keuringen.
Voor een brommer met papieren heb je alleen een kleine import keuring nodig, zeker voor een Duitser :P
Je brommert klinkt lekker op het filmpje
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
Viertakt |
21-8-2007 19:36 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]
Ow dat is vlot :P Ik was al bang dat ik een paar maanden moest wachten, had ik hier en daar al gehoort. Maar dat zijn volgens mij dè veel uitgebreidere keuringen.
Voor een brommer met papieren heb je alleen een kleine import keuring nodig, zeker voor een Duitser :P
Je brommert klinkt lekker op het filmpje
Waarschijnlijk heb ik zaterdag al een kenteken, want zodra hij tenaam gesteld is gaat mijn pa direct achter een kentekenplaat aan. Ik kan werkelijkwaar niet wachten totdat ie streetlegal is.
Maar Vehikel, waar woon je dan? Ik denk dat de drukte bij de RDW stations verschilt van plaats tot plaats, bij gemeente almelo was er iig geen lange wachtrij.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Vehikel |
21-8-2007 19:56 |
Posts: 2903 |
Ik woon in Baarn, maar ben best bereid om een eindje te rijden :P Op internet kan je ook de wachttijden bekijken, het valt bij mij in de omgeving wel mee. Het verschilt idd wel per regio.
Je kan op maandag en dinsdag tussen 8:00 en 12:00 ook zonder afspraak terecht, dat is misschien ook een optie, maar dan loop je wel het risico dat je een paar uur moet wachten, maar dat vind ik niet zo erg.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
Viertakt |
21-8-2007 21:14 |
Posts: 3586 |
Oh valt wel mee, das anderhalf uurtje rijden met aanhanger naar Almelo.
Maarja, vanaf mijn huis is het 5 minuuten naar Almelo dus das geen punt.
Een kameraad van mn vader werkt voor een autobedrijf, en die kan erg snel 2 kentekens voor me regelen en dat erg goedkoop.
Dat mag tegenwoordig, 2 kentekens aanschaffen, voor als er een beschadigt raakt ofzo, wist ik nieteens.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
- Han - |
21-8-2007 21:27 |
Posts: 9667 |
originele lak nog?
HOT
|
|
<10.000 posts |
|
Viertakt |
21-8-2007 21:39 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
originele lak nog?
HOT
Nop, niet originele lak, en het voorspatbord zit ook niet erg strak in de lak, maar dat werk ik nog wel bij.
EDIT: hoewel de lak op de tank aardig strak is, de kleur lijkt verrekte veel op velgenlak voor autos. nouja, als dat zo is word het iig makkelijk spuiten + dat het verschrikkelijk vast zit!
Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 21-8-2007 om 22:11 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Vehikel |
21-8-2007 22:13 |
Posts: 2903 |
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
arvigi |
22-8-2007 15:05 |
Posts: 20 |
zeer mooi!
hoe maak je zo'n gallery?
|
|
DGB vs Pimp my ride: ... en Henk hier heeft de banden opgepomt eh,,, opgempimpt |
|
Viertakt |
22-8-2007 16:27 |
Posts: 3586 |
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Viertakt |
23-8-2007 12:03 |
Posts: 3586 |
Gister liep ik de draadboom af, oh oh oh oh wat een chaos.
En ik zat ook al te kijken waarom de koplamp zo weinig licht gaf, zat er een remlichtlampje voorin.
Naja ben even naar de dealer gereden, ff wat spul gehaalt etc.
Maar er zit dus een weerstand in in plaats van een spannings regelaar, weet er iemand of ik dit gewoon kan vervangen of moet er nog iets speciaals aan gedaan worden?
Anders beun ik er wel wat aan en hopen dat het werkt.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Karlmt5 |
23-8-2007 12:24 |
Posts: 2296 |
owjaa, vet geluidje
vette hot
|
|
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin |
|
Viertakt |
23-8-2007 14:08 |
Posts: 3586 |
Danku danku.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Lucass50 |
23-8-2007 16:32 |
Posts: 80 |
|
|
|
|
Viertakt |
23-8-2007 16:39 |
Posts: 3586 |
Ik zet er gewoon een 6volt spanningsregelaar in ipv die weerstand, ben ik van al het gezeik af, heb al wat research gedaan enzo, werkt beter. Mischien na de keuring nog een ombouw naar 12 volt, dan ben je echt van AL het gezeik af.
Ff in je gallery kijken.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Vehikel |
23-8-2007 19:34 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Ik zet er gewoon een 6volt spanningsregelaar in ipv die weerstand, ben ik van al het gezeik af, heb al wat research gedaan enzo, werkt beter. Mischien na de keuring nog een ombouw naar 12 volt, dan ben je echt van AL het gezeik af.
Ff in je gallery kijken.
Ik zou die weerstand er ook uit halen en vervangen voor een spanningsregelaar. Ik kan me niet voorstellen dat een weerstand goed werkt. Een spanningsregelaar is een diode die de spanning begrenst tot 6v, dus geef je volgas, dan blijft je lampje op 1 lichtsterkte branden, dat doet een weerstand niet.
Als je andere lampjes plaatst, moet je niet 12v ipv. 6v monteren, dan zou je zien dat 12v eerder doorbrandt. Dat is een veelgemaakte fout (ook door bromboeren). Tenzij het 12v lampje veel vermogen heeft (maar dat is meestal niet zo).
Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 23-8-2007 om 19:35 uur.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
vooruitnietachteruit |
23-8-2007 19:40 |
Posts: 618 |
dat filmpje dat geluid bruut ik wil ook een cb50!
|
|
|
|
Mopar |
23-8-2007 19:56 |
Posts: 4772 |
Mooi ding hoor, alleen spot ik nou een deukje in je tank ?
Recht helemaal vooraan, op de foto links... Lijkt verdacht veel op een deuk
Overigens, je knipperlichten, kort die in, staat een stuk mooier vind ik.
Neem ook eens een kijkje naar de mijne
|
|
|
|
Viertakt |
23-8-2007 20:32 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Mooi ding hoor, alleen spot ik nou een deukje in je tank ?
Recht helemaal vooraan, op de foto links... Lijkt verdacht veel op een deuk
Overigens, je knipperlichten, kort die in, staat een stuk mooier vind ik.
Neem ook eens een kijkje naar de mijne
Ik heb gekeken, mooi ding, en nee in de tank zit geen deuk, das lichtinval.
en de knipperlichten vind ik zo juist mooi.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]
Ik zou die weerstand er ook uit halen en vervangen voor een spanningsregelaar. Ik kan me niet voorstellen dat een weerstand goed werkt. Een spanningsregelaar is een diode die de spanning begrenst tot 6v, dus geef je volgas, dan blijft je lampje op 1 lichtsterkte branden, dat doet een weerstand niet.
Als je andere lampjes plaatst, moet je niet 12v ipv. 6v monteren, dan zou je zien dat 12v eerder doorbrandt. Dat is een veelgemaakte fout (ook door bromboeren). Tenzij het 12v lampje veel vermogen heeft (maar dat is meestal niet zo).
Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 23-8-2007 om 19:35 uur.
Ja ik ga er een spaningsregelaar opzetten, maar alles brand nu, hij loopt, kleppen gesteld, contactpunten gesteld ed, morgen keuring, en daarna klooi ik wel verder.
Ik maak trouwens als het mag ook fotos bij de keuring.
Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 23-8-2007 om 20:33 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Dargor |
23-8-2007 20:54 |
Posts: 1771 |
als je je frame en nog wat andere frame delen en voorvork rood spuit
heb je honda dream style
|
|
I'm a Potential Terrorist, And my moped too! |
|
Viertakt |
23-8-2007 21:14 |
Posts: 3586 |
Hij liep maar 40, ik dacht waar is die power gebleven.
Ik vliegwiel er af, ja, vliegwiel stond al vast. ik dacht HUH?
Ik vraag me af waarom hij zo bagger loopt, kijk ik even goed, staat het vliegwiel op het allerlaatste moment vast gezet, hij staat niet supervervroegd nu maar superverlaat.
En de vorige eigenaar maar zeiken dat dat ding te weinig power heeft.
Honda Dax center in Essen duitsland zijn een stel prutsers, eerlijk waar.
Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 23-8-2007 om 21:14 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Lucass50 |
24-8-2007 10:53 |
Posts: 80 |
|
|
|
|
BIET |
24-8-2007 10:59 |
Posts: 22355 |
2 notjes, 2 notjes van mij
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Viertakt |
24-8-2007 13:57 |
Posts: 3586 |
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 2 van 9
|
|