Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Honda CB50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1154 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Honda CB50
Geplaatst door Viertakt op 18-8-2007 22:05
Hits Deze gallery is 71193 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda CB50 (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Metallic zilver / 1978
Opgegeven max. vermogen 3 pk / 2 kW
Opgegeven max. snelheid 68 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Zijaanzicht [Toon slechts deze afbeelding]
Schuin-vooraanzicht [Toon slechts deze afbeelding]
Honda CB50 [Toon slechts deze afbeelding]
Honda CB50 [Toon slechts deze afbeelding]
Zijaanzicht [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >

Pagina 6 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Vehikel 16-10-2007 19:31 Print reply

Posts: 2903
Dan heb je denk ik ook klepveer gereedschap nodig :P Ik kreeg de mijne er verekte moeilijk op (of dat zijn ook race veertjes ) Of zelf iets maken van een lijmklem oid.
Was laatst iemand op een ander forum, daar was ook een klep gebroken, jezus wat een chaos in het blok :P
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Mopar 16-10-2007 19:34 Print reply

Posts: 4772
Volgens mij heb je daar idd een speciaal tangetje voor nodig, maar het stelt iig geen ruk voor.
Denk wel te halen bij Leertouwer oid..

Maar ken je nagaan als dat gebeurd als je lekker vrolijk @ 16k aan het tuffen bent



















Denk dat je de boel wel weg ken flikkeren, zeker als die ook nog eens vastloopt...

Ik ga er iig veertjes van Kitaco in proppen
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 16-10-2007 19:36 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Dan heb je denk ik ook klepveer gereedschap nodig :P Ik kreeg de mijne er verekte moeilijk op (of dat zijn ook race veertjes ) Of zelf iets maken van een lijmklem oid.
Was laatst iemand op een ander forum, daar was ook een klep gebroken, jezus wat een chaos in het blok :P


gare zooi dan
toen mijn klep brak had ik paar punten in de zuiger..

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Vehikel 16-10-2007 19:36 Print reply

Posts: 2903
Is geen slecht plan, ik ga zo ook maar kopen denk.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Mopar 16-10-2007 19:38 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


gare zooi dan
toen mijn klep brak had ik paar punten in de zuiger..



En als een veer breekt is heel je inwendige kop wss vernageld, en als het tegenzit gaan er ook restjes klep-veer @ 16k je blok in...


 
Vehikel 16-10-2007 19:44 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


gare zooi dan
toen mijn klep brak had ik paar punten in de zuiger..


Dat was ook een ss50 die gebruikt werd op het circuit, wie weet hoeveel toeren die op dat moment maakte. Hij kan ook vastlopen door al die zooi en slijpsel.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Viertakt 16-10-2007 20:27 Print reply

Posts: 3586
Mopar, heb jij hebt ook geen ori uitlaat dacht ik, ik heb gewoon een ori uitlaat erop zitten, en zover ik weet zit daar nog een buisje voor in die ook het een en ander begrensd.
Daarom zoek ik nog een keer naar een uitlaat van een CB125 uit die tijd, die is precies het zelfde, alleen een dikkere bocht die niet begrensend is.
Kijk, om nou zo'n mooie gave uitlaat als ik er op heb zitten gaat veranderen dan word het te duur om hem weer origineel te houden, en wat ik wil is zo dicht mogelijk bij het origineel zitten, en daar dan weer het meeste uit halen.
In iedergeval zou ik nooit een poging doen om mijn ori uitlaat te gaan verklooien.
 
Viertakt uber alles.
Honda CB 30-10-2007 15:36 Print reply
Posts: 20
Nette CB!!!

Ik haal met mijn vvv ook aardig wat touren, de teller gaat helemaal rond tot aan Seiki (van "nipon Seiki" dat zal wel tegen de 14 -15000 zitten?

maarja vette cb!

nog plannen?
 
Viertakt 30-10-2007 15:39 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda CB
Nette CB!!!

Ik haal met mijn vvv ook aardig wat touren, de teller gaat helemaal rond tot aan Seiki (van "nipon Seiki" dat zal wel tegen de 14 -15000 zitten?

maarja vette cb!

nog plannen?


Eerst komende tijd heb ik er geen plannen mee, maar als ik 18 word wil ik het maximale uit de 50CC halen en hem gekeurt zien te krijgen als kleine motor.
 
Viertakt uber alles.
Vehikel 30-10-2007 15:54 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda CB
Nette CB!!!

Ik haal met mijn vvv ook aardig wat touren, de teller gaat helemaal rond tot aan Seiki (van "nipon Seiki" dat zal wel tegen de 14 -15000 zitten?

maarja vette cb!

nog plannen?


Heb je er dan ook nog een snelle nok opzitten?

Ps: Hot (mn andere pc :P)
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Viertakt 30-10-2007 15:57 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]
Ps: Hot (mn andere pc :P)


99ste alweer.


EDIT: wie gaf de 100ste?

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 30-10-2007 om 15:58 uur.
 
Viertakt uber alles.
Vehikel 30-10-2007 15:58 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


99ste alweer.

Zó, dat gaat hard :P Hartstikke terecht, want het zijn nou eenmaal fantastische brommers.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Viertakt 30-10-2007 16:00 Print reply

Posts: 3586
Ik bedoel maar!

En ik moet maar eens nieuwe fotos maken, want deze zijn een beetje oud alweer.
 
Viertakt uber alles.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 30-10-2007 16:15 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


Eerst komende tijd heb ik er geen plannen mee, maar als ik 18 word wil ik het maximale uit de 50CC halen en hem gekeurt zien te krijgen als kleine motor.


waarom wil iedereen dat toch?

laat dat ding lekker bromfiets zijn en koop een echte motor...
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Viertakt 30-10-2007 16:20 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


waarom wil iedereen dat toch?

laat dat ding lekker bromfiets zijn en koop een echte motor...


Omdat een cb50 veel potentieel heeft en aan alle kanten geknepen is.
 
Viertakt uber alles.
Honda CB 30-10-2007 20:30 Print reply
Posts: 20
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]


Heb je er dan ook nog een snelle nok opzitten?

Ps: Hot (mn andere pc :P)


nope, maar wel 'n originele onbegrensde uitlaat
 
Viertakt 30-10-2007 20:31 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda CB
[...]


nope, maar wel 'n originele onbegrensde uitlaat


Zoiets moet ik ook nog hebben, of een uitlaat van een CB125.
Ik kan wel duidelijk merken dat hij hem bovenin toeren erg knijpt.
 
Viertakt uber alles.
Mopar 30-10-2007 20:40 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


waarom wil iedereen dat toch?

laat dat ding lekker bromfiets zijn en koop een echte motor...


CB's zijn ervoor uitgevonden ?

CB'tje opvoeren is leuk en een must omdat je weet dat je dan, als 4takt rijder, alle 2takt rijders ownt, en ze het nakijken geeft.
Ofwel, de mond snoeren

CB'tje zijn gewoon hartstikke leuk, het blok schreeuwt het gewoon uit, voer me op ! voer me op ! echt waar.. tis gemaakt om toeren te beuken, daar ben je na 10km rijden al achter...

Dus ik geef hem groot gelijk

Zelf kies ik voor een 80cc'tje, iets'tjes minder toeren voor een bepaalde snelheid.
Maar dat ik omdat ik veel ga rijden, en ik er zuinig mee ben.
Ben totaal geen wilde of harde rijder, dus ik kies voor een 80cc'tje, iets minder toeren, iets makkelijker vermogen.

Maar 50cc blijft het meest ultiem
 
Viertakt 30-10-2007 20:46 Print reply

Posts: 3586
Ja, en mischien met een beetje geluk vind ik ooit wel een Honda CB50S die invoerbaar is naar nederland.
Dat zou gewoon geweldig zijn.

Maar wat ik iig nooit ga doen, is mijn ori uitlaat ontgrensen, WAT ik ook doe aan mijn CB, ik wil het altijd weer terug kunnen draaien naar origineel.
Want, stel nou dat (niet dat ik dat wil) ik hem wil verkopen, is hij origineel toch het meeste waard.
 
Viertakt uber alles.
Vehikel 31-10-2007 9:40 Print reply

Posts: 2903
Er stond een maandje terug zo'n Cb50s op marktplaats geloof ik, die zijn wel gaaf.

Als je naast een opgevoerde Aerox naast het stoplicht staat, is er niks leuker om 'm eruit te rijden met een 'ouwelulle'-brommert Ik kan met het dan ook goed voorstellen om 'm op te voeren en 'm op motorkenteken te zetten.

Kwas gister bij Homoet, daar hadden ze een originele Hercules staan, met alle rekjes etc. er nog op. Verder had ie een Sachs motor met een heel bescheiden geluidje, maar dat ding ging HARD!!
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Honda CB 31-10-2007 22:55 Print reply
Posts: 20
JA is allemaal wel tof ja om 'm op motorkenteken te zetten alleen niet mogelijk zonder buitenlandse motorpapieren - en die zijn volgens mij nogal schaars...

Heb zelf nog wel een CB50j op motorkenteken staan met Enkelzitsbuddy enz. tourenteller tot 10.000 rpm enz. - mag er helaas niet op rijden maar dat doet er nu even niet toe... (misschien binnekort te koop )

Maar wel toffe plannen - the max uit 50cc

btw: Wouter = coole naam :P

groeten Wouter

Dit bericht is gewijzigd door Honda CB op 31-10-2007 om 22:56 uur.
 
Viertakt 10-11-2007 14:56 Print reply

Posts: 3586
Maarja, dat zie ik allemaal als ik 18 ben wel, heb nog genoeg tijd om uit te zoeken hoe en wat.

Trouwens: NIEUWE FOTOS!
 
Viertakt uber alles.
Mopar 10-11-2007 15:40 Print reply

Posts: 4772
Mooie foto's man

Mja, wat wil je... het is een CB
 
stoeptegel 10-11-2007 15:42 Print reply

Posts: 3085
vette brommer
 
80 cc ownatsj
Henk-88 10-11-2007 15:43 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Dan heb je denk ik ook klepveer gereedschap nodig :P Ik kreeg de mijne er verekte moeilijk op (of dat zijn ook race veertjes ) Of zelf iets maken van een lijmklem oid.



Met behulp van een kolomboor gaat 't prima.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 6 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved