Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Wat is jouw mening over deze gallery? |
Gallery gegevens
|
Naam gallery |
Honda CB50 |
Geplaatst door |
Viertakt op 18-8-2007 22:05 |
Hits |
Deze gallery is 71201 maal bekeken. |
Voertuig bij deze gallery
|
Soort voertuig |
|
Merk + type |
Honda CB50 (Momenteel in bezit) |
Kleur / Bouwjaar |
Metallic zilver / 1978 |
Opgegeven max. vermogen |
3 pk / 2 kW |
Opgegeven max. snelheid |
68 km/h |
Gallery afbeeldingen
|
Pagina 3 van 7
|
|
|
|
Mooie tellers.
|
|
|
Eigenbouw mechanische ontstekingsvervroeging
Extra gaatjes geboort, zodat de nokken 5,2 (ongeveer 15 graden) milimeter verschoven kunnen worden waardoor het tijdstip goed is waneer de nokken omgedraaid worden.
Hier kun je zien hoe ik de nokken omgedraaid heb en met stugge veertjes die rond een toerental van 3500-4000 toeren de nok verdraaien naar een vroeger ontstekingstijdstip.
Hier kun je zien hoe de nokken zijn ingebouwd in het vliegwiel.
Als het de nokjes centrifugaal naar buiten gedrukt worden, gaat het ontstekingstijdstip automatisch een paar graden vroeger.
Totaalplaatje.
Voor vragen hierover kun je me inboxen en dan wil ik het allemaal nog wel wat beter uitleggen.
Vervroeging testen doormiddel van stroboscoop filmpje
Hier nog een filmpje, je kunt zien zodra hij 3500-4000 toeren haalt, 'verdraait' het vliegwiel tenopzichte van de krukas, waardoor het ontstekingstijdstip vervroegd word waardoor hij veel en veel optimaler loopt.
een soort van mechanische "HPI" dus
|
|
|
|
|
|
Pagina 3 van 7
|
Pagina 4 van 9
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Viertakt |
9-9-2007 15:23 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lucass50
heb je nog wat veranderd aan je cb? ik heb een vraag gesteld op technical forum maar krijg er geen antwoord op. en misschien weet jij wel wat het is en of het uitmaakt. zie link hieronder
http://www.brommerforum.nl/showtopic/45020
alvast bedankt
O ik had hier al een tijdje niet gekeken.
Uhm weet je zeker dat hij geen valse lucht aanzuigt?
Het kan ook zijn dat de onderdruk in je carb niet goed is en daardoor er niet genoeg benzine aangezogen word, dat kan idd komen door een te klein spruitstuk
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Area51 |
12-9-2007 20:59 |
Posts: 72 |
Ik vind deze wel hot, hoewel ik niet van oldtimers houd is deze wel erg netjes, geen reden om een not te geven
|
|
|
|
Viertakt |
14-9-2007 9:34 |
|
Royal Club |
14-9-2007 9:35 |
Posts: 60390 |
ik geef je een hot voor de algehele staat (op het oog)
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Dtje |
14-9-2007 11:34 |
Posts: 1107 |
Damm dat ding klinkt egt geillll hot voor de sound
|
|
je mama |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
14-9-2007 11:36 |
Posts: 7728 |
vind het nergens naar klinken, mja ga met royal mee; hotje
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
Viertakt |
17-9-2007 17:04 |
Posts: 3586 |
bedankt voor de hotjes allemaal.
Naja vandaag is ie niet hot meer, op me bek gegaan, lag modder in de bocht, ik reed nog geen 20 in die bocht, rechtdoor gegaan, stuur dubbel geklapt.
schade: lamp in elkaar, hele stuur krom, voorvork krom, duizendenlelijke krassen, chroom op veel plekken eraf. Nou gaat me weer lekker een bult geld kosten aan nieuwe onderdelen.
Verder heb ik mn pols/schouder/knie zwaar gekneusd. gezellig dus.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Tombrom |
17-9-2007 17:06 |
|
Viertakt |
17-9-2007 17:08 |
Posts: 3586 |
kan dat zomaar?
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Tombrom |
17-9-2007 17:11 |
Posts: 15925 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
kan dat zomaar?
wegen horen schoon te zijn en er hoort geen modder te liggen dus zoiezo proberen
|
|
|
|
Viertakt |
17-9-2007 17:13 |
Posts: 3586 |
Hmm bedankt, ik zal t isprobere, naja eerst maar kijke wat er nog heel is aan dit ding.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
clutch |
17-9-2007 17:13 |
Posts: 993 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tombrom
[...]
wegen horen schoon te zijn en er hoort geen modder te liggen dus zoiezo proberen
proberen is een dure grap. als je dat doet moet je zowiezo naar de rechter. want ze zullen nooit uit zichzelf zeggen dat het hun schuld was..
|
|
A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down. |
|
Tombrom |
17-9-2007 17:19 |
Posts: 15925 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: derby_gpr_nude
[...]
proberen is een dure grap. als je dat doet moet je zowiezo naar de rechter. want ze zullen nooit uit zichzelf zeggen dat het hun schuld was..
nee idd in zmeer zijn dat van die flikkers dat je dan gaat klagen en dan laten ze het snel weg halen en dan zegge ze nee hoor ik zie niks
dus je had wel ff foto`s van vallen moeten maken ...
|
|
|
|
clutch |
17-9-2007 17:27 |
Posts: 993 |
daarnaast... modder is een "natuurproduct" tis dus niet echt hun schuld. nalatigheid kan je het ook niet noemen want dit is niet te voorkomen.
als het nou een modderstroom was geweest....
|
|
A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down. |
|
Dimitri |
17-9-2007 17:31 |
Posts: 1951 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: derby_gpr_nude
daarnaast... modder is een "natuurproduct" tis dus niet echt hun schuld. nalatigheid kan je het ook niet noemen want dit is niet te voorkomen.
als het nou een modderstroom was geweest....
Ja want modderstromen voorkom je veel makkelijker als een modderplas?
|
|
|
|
Viertakt |
17-9-2007 18:24 |
Posts: 3586 |
twas zowiso erg glad daar, maar schade lijkt groter dan dat het is, tis eigenlijk alleen maar optisch de schade, frame lijkt nog recht, en de voorvork zit er krom in omdat hij bij het balhoofd verschoven was, dus dat is ook allemaal nog zo goed alsheel, naja nieuwe koplamp spiegels en knipperlicht moet er komen.
Ik ben iig blij dat mn uitlaat onbeschadigt is gebleven, want dan was ik echt zuur geweest, die uitlaten zijn een fortuin waard in die staat
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Lucass50 |
17-9-2007 18:35 |
Posts: 80 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
twas zowiso erg glad daar, maar schade lijkt groter dan dat het is, tis eigenlijk alleen maar optisch de schade, frame lijkt nog recht, en de voorvork zit er krom in omdat hij bij het balhoofd verschoven was, dus dat is ook allemaal nog zo goed alsheel, naja nieuwe koplamp spiegels en knipperlicht moet er komen.
Ik ben iig blij dat mn uitlaat onbeschadigt is gebleven, want dan was ik echt zuur geweest, die uitlaten zijn een fortuin waard in die staat
heej Cryvahoc!
ik leef met je mee k zalt ook vrezelijk vinden, ga je nu een originele cb50 koplamp erop doen? en de krasjes hoe ga je dat doen?
|
|
|
|
Viertakt |
17-9-2007 18:47 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lucass50
[...]
heej Cryvahoc!
ik leef met je mee k zalt ook vrezelijk vinden, ga je nu een originele cb50 koplamp erop doen? en de krasjes hoe ga je dat doen?
Tank en alles is nog 100% gaaf, maja i kzie wel wat ik er mee ga doen
maar eigenlijk de engie schade dat ik heb zit aan het stuur
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Mopar |
17-9-2007 18:47 |
Posts: 4772 |
Das klote
Ik was ook 1x op me muil gegaan (schuiver ) maar niks geen schade gelukkig, alleen het stepje krom, en een paar krassen op de immitatie uitlaat-demper
Grote hamer gepakt, stepje terug gemept, klaar
Maar dan ben ik er blijkbaar goed vanaf gekomen
klote man
foto's ? :p
Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 17-9-2007 om 18:48 uur.
|
|
|
|
Viertakt |
18-9-2007 22:24 |
Posts: 3586 |
Ik heb echt geluk gehad, mn uitlaat is onbeschadigt, mn tank ook.
Opzich valt de schade wel mee, de koplamp is kapot, maar deze is erg makkelijk te krijgen want deze is van een CB250 uit die tijd, 1 spiegel is kapot, zijn ook allemaal universeel van de CB's, en ik heb een knipperlicht afgebroken, OOK universeel.
Eerst zat mijn voorvork er echt krom onder, maar ik heb die naar mn oom gebracht (automonteur) en hij heeft hem helemaal netjes recht gekregen.
Naja voorlopig word het voor mij geen brommer rijden, kheb pols zeer zwaar gekneusd en knie zeer zwaar gekneusd/kaal.
Verder is er ook goed nieuws! Classic hondawing stickers zijn binnen.
Zodra het mooi weer is, schuur ik de tank en spuit ik die opnieuw over, stickers/striping erop, dan blanke lak eroverheen. word retemooi.
Ohja, ik heb ook nog een filmpje/fotos gemaakt van mn eigengemaakte vervroegend vliegwiel. Die mechanische ontstekings vervroeging net zoals bij een CB80 is echt geweldig, bij 4000 toeren gaat de vervroeging in en begint hij echt te trekken als een beer. Ori vertanding, ori carb, 65kmph en hij maakt echt flink overtoeren, dus er moet nog een wat zwaarder tandje op.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Viertakt |
22-9-2007 19:10 |
Posts: 3586 |
Eigenbouw mechanische ontstekingsvervroeging
Extra gaatjes geboort, zodat de nokken 4 milimeter verschoven kunnen worden waardoor het tijdstip goed is waneer de nokken omgedraaid worden.
Hier kun je zien hoe ik de nokken omgedraaid heb en met stugge veertjes die rond een toerental van 3500-4000 toeren de nok verdraaien naar een vroeger ontstekingstijdstip.
Hier kun je zien hoe de nokken zijn ingebouwd in het vliegwiel.
Als het de nokjes centrifugaal naar buiten gedrukt worden, gaat het ontstekingstijdstip automatisch een paar graden vroeger.
Totaalplaatje.
Voor vragen hierover kun je me inboxen en dan wil ik het allemaal nog wel wat beter uitleggen.
Vervroeging testen doormiddel van stroboscoop filmpje
Hier nog een filmpje, je kunt zien zodra hij 3500-4000 toeren haalt, 'verdraait' het vliegwiel tenopzichte van de krukas, waardoor het ontstekingstijdstip vervroegd word waardoor hij veel en veel optimaler loopt.
een soort van mechanische "HPI" dus
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Vehikel |
22-9-2007 19:14 |
Posts: 2903 |
Haha vet :P Je hebt dus het binnenwerkje van een verlatend vliegwiel gebruikt? :P
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
Viertakt |
22-9-2007 19:15 |
Posts: 3586 |
jep
EDIT: ik heb trouwens ook een nieuwe koplamp besteld, ik heb een verschrikkelijk mooi exemplaar gevonden, eentje van een FS1 (geen honda dus) maar hij lijkt precies op mijn oude lamp, maar dan is hij helemaal van chroom.
Koste maar 20 euro, en hij was in nieuwstaat.
vandaag de tank/zijkapjes opnieuw overgespoten, hardstikke mooi geworden, vanavond of morgen ga ik een zwart streepje om de tank maken en een classic-honda wing erop plakken.
Het word ongeveer als de dream.
het moet hier een beetje op gaan lijken dus.
Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 22-9-2007 om 19:27 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Pruttelaar |
22-9-2007 19:46 |
Posts: 761 |
hier word ik nou geil van
ik zo wensen dat mijun cb er zo uit zag, maar klote man dat je op je bek bent gegaan
ik ben ook een keer gegaan, spiegel kipperlichtn voor , koplamp, en schade aan rekje voor je tellers,
2ehands heb ik nogwel ergens wat dinge kunnen vinden
en ik heb een koplamp gekocht die dus niet in het rekje past, maar waarschijnlijk wel bij jou
maare waar haal jij onderdele vandaan dan? allemaal leertouwer enzo?
ik heb nog zoveel onderdele nodig voor mijn cb
en een andere uitlaat, maar die dingen zijn al gauw 200 euri op eaby in die staat die jij hebt
maja als je tips hebt waar ik dinge kan kope, graag
en zown ontstekingsvervroeger kan ik ook wel gebruiken, kan je me dat is uitleggen hoe je dat nou gedaan hebt, want ik snap er geen ruk van
mja, succes met je schade voorderest
|
|
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan |
|
Vehikel |
22-9-2007 19:48 |
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 4 van 9
|
|