Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Honda CB50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1108 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Honda CB50
Geplaatst door Viertakt op 18-8-2007 22:05
Hits Deze gallery is 71183 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda CB50 (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Metallic zilver / 1978
Opgegeven max. vermogen 3 pk / 2 kW
Opgegeven max. snelheid 68 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Volgende pagina >
Groen [Toon slechts deze afbeelding]
Poetspoetspoets [Toon slechts deze afbeelding]
Restauratie originele kleur [Toon slechts deze afbeelding]
CB50j [Toon slechts deze afbeelding]
CB50j [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Volgende pagina >

Pagina 5 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Mopar 22-9-2007 19:59 Print reply

Posts: 4772
Tering, 2008 rijden er allemaal nieuw opgeknapt CB'tje rond
 
Viertakt 23-9-2007 0:23 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pruttelaar
hier word ik nou geil van
ik zo wensen dat mijun cb er zo uit zag, maar klote man dat je op je bek bent gegaan
ik ben ook een keer gegaan, spiegel kipperlichtn voor , koplamp, en schade aan rekje voor je tellers,
2ehands heb ik nogwel ergens wat dinge kunnen vinden
en ik heb een koplamp gekocht die dus niet in het rekje past, maar waarschijnlijk wel bij jou
maare waar haal jij onderdele vandaan dan? allemaal leertouwer enzo?
ik heb nog zoveel onderdele nodig voor mijn cb
en een andere uitlaat, maar die dingen zijn al gauw 200 euri op eaby in die staat die jij hebt
maja als je tips hebt waar ik dinge kan kope, graag
en zown ontstekingsvervroeger kan ik ook wel gebruiken, kan je me dat is uitleggen hoe je dat nou gedaan hebt, want ik snap er geen ruk van

mja, succes met je schade voorderest


Ik haal alles van ebay of uit duitsland, in duitsland rijden redelijk veel CB50s rond, en elke bromboer daar heeft wel CB onderdelen, en ik woon 15 kilometer van de grens dus dat is makkelijker dan naar leertouwer jakkeren.

ik ga mischien later wel een keer een preciese faq schrijven hoe je die vervroeging maakt. maar zo'n vervroeging is echt geweldig, gewoon verder origineel looptie 65 met zware overtoeren, dus zwaarder tandwieltje er op en uitlaat ontgrensen moet hij nog harder kunnen, maar dat vind mn pa niet leuk dus dat doe ik niet. tgaat me nu snel zat


@Vehikel, nee ik ga er geen racezitje op zetten, want dan moet ik ook een langere tank hebben. Eigenlijk doelde ik alleen op de trimline en de stikker


@mopar, dat is ook gewoon zo omdat CB50jes gewoon supergeil zijn. Superrobuust, er zijn nog voldoende onderdelen van te krijgen, het geluid is super, en er zijn redelijk veel exemplaren bewaard die in goede staat zijn.
Ik zat er aan te denken om een donor CY50 erbij te kopen, jeweet wel, zo'n dax geval maar dan met een CB50 blok. de blokken van de XL50, de CB50 en de CY50 zijn 100% uitwisselbaar
 
Viertakt uber alles.
Woutjuh 23-9-2007 1:00 Print reply

Posts: 4422
Sorry, maar ik vind het geluid gewoonweg bout.

Net als hier in het dorp, dik gepruttel, komen ze je met 45 voorbij, als je fietst, dat is toch gewoon niet leuk?!

Voor de rest wel nette brommer.

Neutraal.
 
veel MT spul te koop!
Viertakt 23-9-2007 1:01 Print reply

Posts: 3586
Tjah, ieder zijn eigen mening, ik bedoel, ik kan je moeilijk dwingen om hem mooi te vinden.
 
Viertakt uber alles.
Woutjuh 23-9-2007 1:02 Print reply

Posts: 4422
Try me :P


Hehe, nee maar voor de rest vind ik het een net brommertje, ik vind alleen het geluid niet zo mooi.
 
veel MT spul te koop!
benellifan 23-9-2007 9:57 Print reply
Posts: 1553
ja en het geluid van een scooter is mooi wou je zeggen ofzo
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Viertakt 23-9-2007 11:26 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
ja en het geluid van een scooter is mooi wou je zeggen ofzo



volgensmij luister ik teveel metal, want als die van mij als een scooter klinkt, word ik doof.
 
Viertakt uber alles.
Viertakt 23-9-2007 17:07 Print reply

Posts: 3586
http://i235.photobuc...ckers/Fotos-0005.jpg
http://i235.photobuc...ckers/Fotos-0004.jpg
http://i235.photobuc...ckers/Fotos-0003.jpg


voorproefje van de nieuwe tankstickers/trimline

wel lelijke fotos, genomen met mobiele telefoon dus, later als de blanke lak en de nieuwe koplamp erop zit maak ik wel neiuwe fotos.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 23-9-2007 om 17:09 uur.





Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 23-9-2007 om 20:20 uur.
 
Viertakt uber alles.
Mopar 23-9-2007 21:05 Print reply

Posts: 4772


Sletje.

Ding is echt mooi met die stickers
 
Viertakt 23-9-2007 21:33 Print reply

Posts: 3586
Dat dacht ik ook, gewoon trimline gehaald bij AST(autowinkel), 2.95 voor 9 meter, en een standaard classic honda stikker op ebay besteld op ebay voor 10 euro inclusief verzendkosten.
 
Viertakt uber alles.
Pruttelaar 23-9-2007 21:38 Print reply

Posts: 761


jaloers

netjes gedaan
 
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan
Viertakt 23-9-2007 22:33 Print reply

Posts: 3586
dankje
 
Viertakt uber alles.
Vehikel 24-9-2007 17:25 Print reply

Posts: 2903
Ziet er cker vet uit ik moet die stickers binnenkort ook hebben :P
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Viertakt 24-9-2007 17:57 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Ziet er cker vet uit ik moet die stickers binnenkort ook hebben :P


http://cgi.ebay.de/w...mp;item=170072184283
+ 'autostripe' trimline bij AST, autozaak gekocht.
 
Viertakt uber alles.
darkkiller 24-9-2007 17:59 Print reply

Posts: 129
hij is wel mooi opgeknapt maar vind niet echt mooi model, Neutraal
 
http://antirollerbank.hyves.nl/?fromEdit=1&pageid=CRVDYQKHS408SSKO
Lucass50 9-10-2007 18:09 Print reply

Posts: 80
heej Cryvahoc

tijd geleden dat ik in je gallery heb gekeken, ziet er strak uit met die stickers op je tank. wat voor lamp heb je er nu op? en loopt ie nouw mooier nu je ontstekingtijstip vervroegd heb?

khad nog een vraagie aan je wat voor soort olie gebruik jij voor de winter? is 10 w 40 mineraal olie het best denk je?

alvast bedankt
 
Mopar 9-10-2007 18:44 Print reply

Posts: 4772
Gewoon 10w40 Honda olie halen bij de bromboer..
Is geloof vol-syntheet, en dus goed/beter voor je blok als een mineraal.

Mineraal kan veel sludge veroorzaken als je hem niet warm rijd/korte stukjes rijd..

Mineraal is alleen ''aan te raden'' als je hem in moet rijden, mineraal ''plakt'' minder aan de wand, dus beter voor het inrijden.

Groot nadeel van mineraal met normaal gebruik is dus dat als je de motor afzet, de olie direct naar beneden loopt zonder een smerend film laagje achter te laten, en syntheet doet dit beter...

Met een syntheet zal hij ook meer olie verbruiken als je hem daarmee inloopt, aangezien dat ''te goed'' zou smeren.

Inlopen is het beste te doen met een mineraal, maar of dat ook allemaal zo nauw komt met een 50cc brommertje betwijfel ik.
Maar met auto's en motoren met 500cc+ is het zeker aan te raden.
 
Lucass50 9-10-2007 18:50 Print reply

Posts: 80
okej dankjewel voor je advies. gewoon 10w 40 syntheet zoals ik al had dus.
 
Mopar 9-10-2007 18:52 Print reply

Posts: 4772
jeps
 
Vehikel 15-10-2007 18:09 Print reply

Posts: 2903
Kheb de mijne aan de praat gekregen hoor
http://s171.photobuc...current=SV_A0402.flv

 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Mopar 15-10-2007 18:21 Print reply

Posts: 4772
Yeah ! Zo hoort een brommer te klinken

Gefeliciteerd man !
 
Viertakt 15-10-2007 19:46 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Kheb de mijne aan de praat gekregen hoor
http://s171.photobuc...current=SV_A0402.flv



Heerlijk dat geluid!!

Sorry voor het late antwoord, ben een weekje weg geweest.
Ik heb trouwens een nieuwe koplamp op mn brom, mn vorige was ja helemaal krom, ik ben een beetje aan het zoeken geweest, maar ik kwam op een koplamp van een FS1, staat geweldig mooi.
Enne, hoeveel toeren wil die van jullie maken? :p
Die van mij, helemaal ori, alleen vervroegde ontsteking wil tot de 'p' van 1000xrpm :') ik gok zo'n 11k toeren oid, terwijl de teller tot 8k gaat.
Ik moet nog een keer een uitlaat van een CB125 zien te vinden oid, aangezien een uitlaat van een cb50 begrensd is in de bocht.

en Lucas, je moet alleen mineraal olie gebruiken bij het inrijden, daarna moet je gewoon synthetische olie gebruiken. Ik gebruik gewoon 10w40 voor natteplaten koppeling, loopt als een tiet.
Ohja, die vervroegende ontsteking gaf hem dus echt een boost op hoge toeren, normaal hield hij aardig op met trekken vanaf de 6500 toeren, maar nu gaat hij gewoon keihard door tot de 8500 toeren ofzo.
Hij maakt nu nog flik overtoeren, dus er moet nog een zwaarder tandje op.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 15-10-2007 om 19:49 uur.
 
Viertakt uber alles.
Mopar 15-10-2007 20:09 Print reply

Posts: 4772
Die van mij maakt met een 80 vliegwiel (orgineel vervroegend iig) makkelijk 12k.

makkelijk, de 16k draait ie ook wel.

Alleen je hebt dat GEEN vermogen meer

Mja, ik rij normaal nooit meer als 6,5k omdat ik er zuinig mee ben :P

Soms als ik aan het toeren ben trek ik hem wel eens helemaal door in zijn 3.
Zijn 4 helemaal doortrekken lukt niet, te zwaar vertand..

Maar als ik rustig aan doen met doortrekken haal ik 75km/u , echt helemaal doorgetrokken totdat ie niet meer wou heb ik nog nooit gedaan.
Ben bang dat het kapot draait

iig, het blijft gaan, en maakt meer toeren dan menig 2takt
 
Vehikel 16-10-2007 18:41 Print reply

Posts: 2903
Ik hoop de 15k te halen. Ik heb een vervroegend vliegwiel en een snelle nokkenas. En monteer er wellicht later nog een 70cc op, maar die moet eerst ff opgeknapt worden. Voor de lol zet ik er af en toe een grote kelk op de carburateur, om 'm eens lekker te laten slurpen als een echte race 1-pitter :P En natuurlijk een volledig open megafoon pijp.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Mopar 16-10-2007 19:25 Print reply

Posts: 4772
15k moet makkelijk te halen zijn.

Tis (grotendeels) afhankelijk van je ontsteking iig...

Mijn CB is helemaal ori, inc. nokkenas en carb. alleen het vliegwiel niet, en hij loopt dus (iig) 16k als ik hem doortrek, klinkt nog gewoon goed en lekker, en mist geen enkele slag oid..

Dus als die enigzins opgefokt is, moet ie iig 16k halen...

( hoewel ik wel van mening ben dat 16k toch wel de max is voor ori, denk dan vooral aan de klep veren.. )

Die zul je moeten vervangen/verbeteren naar geschiktere (race) veertjes als je hem vaak rond de 14~16k wilt hebben.
Als er een veertje of klep breekt ben je de klos
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 5 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved