Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Honda CB50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1080 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Honda CB50
Geplaatst door Viertakt op 18-8-2007 22:05
Hits Deze gallery is 71181 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda CB50 (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Metallic zilver / 1978
Opgegeven max. vermogen 3 pk / 2 kW
Opgegeven max. snelheid 68 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Volgende pagina >
Groen [Toon slechts deze afbeelding]
Poetspoetspoets [Toon slechts deze afbeelding]
Restauratie originele kleur [Toon slechts deze afbeelding]
CB50j [Toon slechts deze afbeelding]
CB50j [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Volgende pagina >

Pagina 2 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Mopar 21-8-2007 17:04 Print reply

Posts: 4772
Klinkt leuk, maar mag wat feller op het gas zijn :-P

Een 17mm carb. doet echt enorm veel met je gas-reactie en top

Dus mocht je je vervelen, pleur er een 17mm op, scheelt echt een berg.
 
Viertakt 21-8-2007 17:07 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Klinkt leuk, maar mag wat feller op het gas zijn :-P

Een 17mm carb. doet echt enorm veel met je gas-reactie en top

Dus mocht je je vervelen, pleur er een 17mm op, scheelt echt een berg.


Eerst maar eens keuren en dan zien we verder, en de gasreactie is erg kut omdat hij erg bagger is afgesteld, ik heb net de carb losgetrokken, de carb is erg slecht uitgeveild en er zat een sproeiertje 60 in, terwijl in een originele carb sproeiertje 65 zit, veel en veel te klein dus, naja, net ff bij de bromboer geweest, sproeiertjes gehaalt.
Vanaaf ff samen met mn pa kijken hoe we de carb van binnen een beetje beter kunnen afwerken en dan maar proberen met de sproeiers.

Moet ook nog ff de kleppen en de contactpunten nakijken. Maar zoals ik zei, eerst keuring netjes 45 laten lopen etc en dan zien we wel.
 
Viertakt uber alles.
Vehikel 21-8-2007 19:29 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Bedankt voor het aanbod maar het kleppen stellen enzo word geen probleem, ik heb een oom die vroeger een Honda SS had, en mijn vader had vroeger een Honda CY, en het blok van een CY is het zelfde als die van een CB, dus dat word geen probleem.
Ik heb zonet het RDW opgebeld, heb vrijdag om 12 uur een afspraak om hem te laten keuren.


Ow dat is vlot :P Ik was al bang dat ik een paar maanden moest wachten, had ik hier en daar al gehoort. Maar dat zijn volgens mij dè veel uitgebreidere keuringen.
Voor een brommer met papieren heb je alleen een kleine import keuring nodig, zeker voor een Duitser :P
Je brommert klinkt lekker op het filmpje
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Viertakt 21-8-2007 19:36 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]


Ow dat is vlot :P Ik was al bang dat ik een paar maanden moest wachten, had ik hier en daar al gehoort. Maar dat zijn volgens mij dè veel uitgebreidere keuringen.
Voor een brommer met papieren heb je alleen een kleine import keuring nodig, zeker voor een Duitser :P
Je brommert klinkt lekker op het filmpje


Waarschijnlijk heb ik zaterdag al een kenteken, want zodra hij tenaam gesteld is gaat mijn pa direct achter een kentekenplaat aan. Ik kan werkelijkwaar niet wachten totdat ie streetlegal is.

Maar Vehikel, waar woon je dan? Ik denk dat de drukte bij de RDW stations verschilt van plaats tot plaats, bij gemeente almelo was er iig geen lange wachtrij.
 
Viertakt uber alles.
Vehikel 21-8-2007 19:56 Print reply

Posts: 2903
Ik woon in Baarn, maar ben best bereid om een eindje te rijden :P Op internet kan je ook de wachttijden bekijken, het valt bij mij in de omgeving wel mee. Het verschilt idd wel per regio.
Je kan op maandag en dinsdag tussen 8:00 en 12:00 ook zonder afspraak terecht, dat is misschien ook een optie, maar dan loop je wel het risico dat je een paar uur moet wachten, maar dat vind ik niet zo erg.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Viertakt 21-8-2007 21:14 Print reply

Posts: 3586
Oh valt wel mee, das anderhalf uurtje rijden met aanhanger naar Almelo.
Maarja, vanaf mijn huis is het 5 minuuten naar Almelo dus das geen punt.

Een kameraad van mn vader werkt voor een autobedrijf, en die kan erg snel 2 kentekens voor me regelen en dat erg goedkoop.
Dat mag tegenwoordig, 2 kentekens aanschaffen, voor als er een beschadigt raakt ofzo, wist ik nieteens.
 
Viertakt uber alles.
- Han - 21-8-2007 21:27 Print reply

Posts: 9667
originele lak nog?

HOT
 
<10.000 posts
Viertakt 21-8-2007 21:39 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
originele lak nog?

HOT


Nop, niet originele lak, en het voorspatbord zit ook niet erg strak in de lak, maar dat werk ik nog wel bij.

EDIT: hoewel de lak op de tank aardig strak is, de kleur lijkt verrekte veel op velgenlak voor autos. nouja, als dat zo is word het iig makkelijk spuiten + dat het verschrikkelijk vast zit!

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 21-8-2007 om 22:11 uur.
 
Viertakt uber alles.
Vehikel 21-8-2007 22:13 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Oh valt wel mee, das anderhalf uurtje rijden met aanhanger naar Almelo.
Maarja, vanaf mijn huis is het 5 minuuten naar Almelo dus das geen punt.

Een kameraad van mn vader werkt voor een autobedrijf, en die kan erg snel 2 kentekens voor me regelen en dat erg goedkoop.
Dat mag tegenwoordig, 2 kentekens aanschaffen, voor als er een beschadigt raakt ofzo, wist ik nieteens.


Ah, dat is makkelijk hè :P Mijn pa is ook automonteur (APK-meester), dus hij kan dezelfde dag nog een kenteken voor me regelen :P erg handig
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
arvigi 22-8-2007 15:05 Print reply
Posts: 20
zeer mooi!

hoe maak je zo'n gallery?
 
DGB vs Pimp my ride: ... en Henk hier heeft de banden opgepomt eh,,, opgempimpt
Viertakt 22-8-2007 16:27 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arvigi
zeer mooi!

hoe maak je zo'n gallery?

Dankje

http://www.brommerforum.nl/gallery/add/
 
Viertakt uber alles.
Viertakt 23-8-2007 12:03 Print reply

Posts: 3586
Gister liep ik de draadboom af, oh oh oh oh wat een chaos.
En ik zat ook al te kijken waarom de koplamp zo weinig licht gaf, zat er een remlichtlampje voorin.
Naja ben even naar de dealer gereden, ff wat spul gehaalt etc.

Maar er zit dus een weerstand in in plaats van een spannings regelaar, weet er iemand of ik dit gewoon kan vervangen of moet er nog iets speciaals aan gedaan worden?
Anders beun ik er wel wat aan en hopen dat het werkt.
 
Viertakt uber alles.
Karlmt5 23-8-2007 12:24 Print reply

Posts: 2296
owjaa, vet geluidje

vette hot
 
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin
Viertakt 23-8-2007 14:08 Print reply

Posts: 3586
Danku danku.
 
Viertakt uber alles.
Lucass50 23-8-2007 16:32 Print reply

Posts: 80
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Gister liep ik de draadboom af, oh oh oh oh wat een chaos.
En ik zat ook al te kijken waarom de koplamp zo weinig licht gaf, zat er een remlichtlampje voorin.
Naja ben even naar de dealer gereden, ff wat spul gehaalt etc.

Maar er zit dus een weerstand in in plaats van een spannings regelaar, weet er iemand of ik dit gewoon kan vervangen of moet er nog iets speciaals aan gedaan worden?
Anders beun ik er wel wat aan en hopen dat het werkt.


dikke sound heeft je cb!!

maakt niks uit die weerstand zorgt ervoor dat je lamp niet doorbrand. hoeveel volt lampje zat erin dan? kzou gewoon lampiej erin draaien die je heb gekocht bij brommerboer. en kijk effe wat het verschil is

owjah kheb nieuwe fotos geplaats.
 
Viertakt 23-8-2007 16:39 Print reply

Posts: 3586
Ik zet er gewoon een 6volt spanningsregelaar in ipv die weerstand, ben ik van al het gezeik af, heb al wat research gedaan enzo, werkt beter. Mischien na de keuring nog een ombouw naar 12 volt, dan ben je echt van AL het gezeik af.

Ff in je gallery kijken.
 
Viertakt uber alles.
Vehikel 23-8-2007 19:34 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Ik zet er gewoon een 6volt spanningsregelaar in ipv die weerstand, ben ik van al het gezeik af, heb al wat research gedaan enzo, werkt beter. Mischien na de keuring nog een ombouw naar 12 volt, dan ben je echt van AL het gezeik af.

Ff in je gallery kijken.

Ik zou die weerstand er ook uit halen en vervangen voor een spanningsregelaar. Ik kan me niet voorstellen dat een weerstand goed werkt. Een spanningsregelaar is een diode die de spanning begrenst tot 6v, dus geef je volgas, dan blijft je lampje op 1 lichtsterkte branden, dat doet een weerstand niet.
Als je andere lampjes plaatst, moet je niet 12v ipv. 6v monteren, dan zou je zien dat 12v eerder doorbrandt. Dat is een veelgemaakte fout (ook door bromboeren). Tenzij het 12v lampje veel vermogen heeft (maar dat is meestal niet zo).

Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 23-8-2007 om 19:35 uur.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
vooruitnietachteruit 23-8-2007 19:40 Print reply

Posts: 618
dat filmpje dat geluid bruut ik wil ook een cb50!
 
Mopar 23-8-2007 19:56 Print reply

Posts: 4772
Mooi ding hoor, alleen spot ik nou een deukje in je tank ?

Recht helemaal vooraan, op de foto links... Lijkt verdacht veel op een deuk

Overigens, je knipperlichten, kort die in, staat een stuk mooier vind ik.
Neem ook eens een kijkje naar de mijne
 
Viertakt 23-8-2007 20:32 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Mooi ding hoor, alleen spot ik nou een deukje in je tank ?

Recht helemaal vooraan, op de foto links... Lijkt verdacht veel op een deuk

Overigens, je knipperlichten, kort die in, staat een stuk mooier vind ik.
Neem ook eens een kijkje naar de mijne


Ik heb gekeken, mooi ding, en nee in de tank zit geen deuk, das lichtinval.

en de knipperlichten vind ik zo juist mooi.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]

Ik zou die weerstand er ook uit halen en vervangen voor een spanningsregelaar. Ik kan me niet voorstellen dat een weerstand goed werkt. Een spanningsregelaar is een diode die de spanning begrenst tot 6v, dus geef je volgas, dan blijft je lampje op 1 lichtsterkte branden, dat doet een weerstand niet.
Als je andere lampjes plaatst, moet je niet 12v ipv. 6v monteren, dan zou je zien dat 12v eerder doorbrandt. Dat is een veelgemaakte fout (ook door bromboeren). Tenzij het 12v lampje veel vermogen heeft (maar dat is meestal niet zo).

Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 23-8-2007 om 19:35 uur.


Ja ik ga er een spaningsregelaar opzetten, maar alles brand nu, hij loopt, kleppen gesteld, contactpunten gesteld ed, morgen keuring, en daarna klooi ik wel verder.
Ik maak trouwens als het mag ook fotos bij de keuring.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 23-8-2007 om 20:33 uur.
 
Viertakt uber alles.
Dargor 23-8-2007 20:54 Print reply

Posts: 1771
als je je frame en nog wat andere frame delen en voorvork rood spuit
heb je honda dream style
 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
Viertakt 23-8-2007 21:14 Print reply

Posts: 3586
Hij liep maar 40, ik dacht waar is die power gebleven.
Ik vliegwiel er af, ja, vliegwiel stond al vast. ik dacht HUH?
Ik vraag me af waarom hij zo bagger loopt, kijk ik even goed, staat het vliegwiel op het allerlaatste moment vast gezet, hij staat niet supervervroegd nu maar superverlaat.
En de vorige eigenaar maar zeiken dat dat ding te weinig power heeft.
Honda Dax center in Essen duitsland zijn een stel prutsers, eerlijk waar.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 23-8-2007 om 21:14 uur.
 
Viertakt uber alles.
Lucass50 24-8-2007 10:53 Print reply

Posts: 80
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Hij liep maar 40, ik dacht waar is die power gebleven.
Ik vliegwiel er af, ja, vliegwiel stond al vast. ik dacht HUH?
Ik vraag me af waarom hij zo bagger loopt, kijk ik even goed, staat het vliegwiel op het allerlaatste moment vast gezet, hij staat niet supervervroegd nu maar superverlaat.
En de vorige eigenaar maar zeiken dat dat ding te weinig power heeft.
Honda Dax center in Essen duitsland zijn een stel prutsers, eerlijk waar.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 23-8-2007 om 21:14 uur.



heeft hij de keuring gehaald vandaag?
 
BIET 24-8-2007 10:59 Print reply

Posts: 22355
2 notjes, 2 notjes van mij
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Viertakt 24-8-2007 13:57 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lucass50
[...]



heeft hij de keuring gehaald vandaag?



JA! Krijg dinsdag mijn kenteken! (duurt 3 werkdagen )
Maar hij heeft de keuring gehaalt, en de keurmeester was echt onder de indruk van de CB.

Ohja, ik dacht trouwens dat de buddyseat bruinig grijs was.
Maar ik heb hem vandaag eens even erg goed gepoetst en hij is nu dus echt zwart.








Fotos van de keuring.







Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 24-8-2007 om 14:11 uur.
 
Viertakt uber alles.

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved