Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Joël's rieju rj/rr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 425 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Joël's rieju rj/rr
Geplaatst door Joel_koningslust op 12-8-2007 17:59
Hits Deze gallery is 71113 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Rieju RJ (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Blauw/geel / 2003
Opgegeven max. vermogen 3 pk / 2 kW
Opgegeven max. snelheid 85 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 7 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
blokje [Toon slechts deze afbeelding]
frame geverft [Toon slechts deze afbeelding]
proefopstelling [Toon slechts deze afbeelding]
jaja [Toon slechts deze afbeelding]
het begint erop te lijken [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 7 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >

Pagina 22 van 36
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 34, 35, 36Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Joel_koningslust 22-1-2009 23:16 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raoul
[...]


je bent ervan bewust dat je gaat toeren in het heuvelland?

nah valt wel mee, wegen zijn prima in ieder geval

de echte knalwegen in belgie zelfs op zich ook nog

Dit bericht is gewijzigd door Raoul op 22-1-2009 om 23:13 uur.


hoog/laag mag wel. maar niet allemaal van die gaten in de weg enzo. dan verschuif ik 3 rugwervels

mischien wordt het naar een paar km's rijden wel al wat minder. het de vering heeft ook nog echt na revisie nog geeneen hobbel gezien. alleen een joel die er wat op zat te springen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Joel_koningslust 4-2-2009 21:03 Print reply

Posts: 14514
21mm dellorto+alu stuurtje besteld

carb zal eens dezer dagen binnenkomen. dan kan ik een spruitstukje gaan bakken. blokje is inmiddels gereviseerd. alleen cilinder nog ff afwerken en monteren en het kan eronder
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 4-2-2009 21:06 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
21mm dellorto+alu stuurtje besteld

carb zal eens dezer dagen binnenkomen. dan kan ik een spruitstukje gaan bakken. blokje is inmiddels gereviseerd. alleen cilinder nog ff afwerken en monteren en het kan eronder

ik heb nog een 21mm opschuifspruitje van dell'orto liggen voor am6 , dus als je interesse hebt (a)
Heb je nog foto's van je cilindertje btw ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 4-2-2009 21:10 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

ik heb nog een 21mm opschuifspruitje van dell'orto liggen voor am6 , dus als je interesse hebt (a)
Heb je nog foto's van je cilindertje btw ?



van die "21mm" spruitstukjes heb ik er nog 5 ofzo maar die zijn gewoon klote. want die zijn maar 19mm ofzo. en daarbij wordt zon ding wss te lang. maar ik probeer er uiteraard wel een

en foto's van de cilinder heb ik niet. is gewoon een mhr80 met mtx zuiger, ooit vrij warm geworden maar dat is helemaal gerepareerd en er bij bevels aangebracht op de uitlaatpoort. verder niks interessants
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 4-2-2009 21:13 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



van die "21mm" spruitstukjes heb ik er nog 5 ofzo maar die zijn gewoon klote. want die zijn maar 19mm ofzo. en daarbij wordt zon ding wss te lang. maar ik probeer er uiteraard wel een

en foto's van de cilinder heb ik niet. is gewoon een mhr80 met mtx zuiger, ooit vrij warm geworden maar dat is helemaal gerepareerd en er bij bevels aangebracht op de uitlaatpoort. verder niks interessants

naja, lang is het idd wel maar de diameter is iig echt 21 mm

Dus je gaat voorlopig nog niks bewerken aan je cilindertje?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 4-2-2009 21:20 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

naja, lang is het idd wel maar de diameter is iig echt 21 mm

Dus je gaat voorlopig nog niks bewerken aan je cilindertje?



ik ga eerst ff kijken hoe hij het ori doet. zodra hij goed ingereden ( 1500km ) is trek ik de cilinder er weer af. wordt de zuiger ff gecheckt ( t is en blijft een goedkoop ding ) en ga ik de cilinder bewerken en een opmaat bakken

verder wordt er in dit blok verder niet veel tijd gestoken omdat ik met een leukere cilinder voor deze bezig ben


oja. voor de tijd dat de nieuwe setup erop komt ga ik ook nog een grotere tank maken uit alu of stalen plaatwerk

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 4-2-2009 om 21:21 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Joel_koningslust 6-2-2009 19:17 Print reply

Posts: 14514



t begin wat vorm te krijgen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
MarTijn tzr 6-2-2009 19:21 Print reply

Posts: 6970
nisse
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
Joel_koningslust 6-2-2009 19:29 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarTijn tzr
nisse



en dat betekend?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
MarTijn tzr 6-2-2009 19:29 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



en dat betekend?


nice
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
Joel_koningslust 6-2-2009 19:30 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarTijn tzr
[...]


nice



aha. bedankt


 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Joel_koningslust 6-2-2009 23:10 Print reply

Posts: 14514
tot zojuist aan het blok gebeunt

ik dus alles gemonteerd qua cilinder enzo. alles ging goed tot hij erop zat


blijkt dus dat het vorige ophoogplaatje niet goed is met deze zuiger. zodra je de cilinder aantrekt komt de zuiger te hoog en komt hij tegen de kop aan. dus ik begin morgen even met een nieuw ophoogplaatje ( alu ) maar dat had ik niet in de goede dikte. dus er moet evengoed nog een dubbele voetpakking onder enzo
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 6-2-2009 23:11 Print reply

Posts: 10835
er moet toch sowieso een pakking onder en 1 boven de ophoogplaat?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Derbi-Olaf 6-2-2009 23:13 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
er moet toch sowieso een pakking onder en 1 boven de ophoogplaat?

is aluminium, dus is niet echt noodzakelijk, maar wel aan te raden
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 6-2-2009 23:16 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
er moet toch sowieso een pakking onder en 1 boven de ophoogplaat?


klopt. maar die voetpakkingen die ik heb zijn maar 0.3mm dik ofzo zonder dat ze aangetrokken zijn. dus morgen ga ik er ook nog ff een uit dikker papier knippen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 6-2-2009 23:35 Print reply

Posts: 14999
frame verven ging goed of?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 6-2-2009 23:40 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
frame verven ging goed of?



prima. op een paar plaatsen heb ik de lak er wel ietsie afgestoten geloof ik. maar dat tip ik ooit wel weer eens bij. of ik smeer er gewoon wat vet over zodat niet gaat roesten. zijn toch maar hele kleine stukjes





oja. dit is de spanningsregelaar toch ofniet?



de rechter is massa. die andere 2 hebben hetzelfde symbool
het enige wat ik weet is dat dus op die zwarte een massakabel komt. en op 1 van die 2 komt van de ontsteking. is die andere die eruit komt dan de kabel waar 12volt op staat?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 6-2-2009 23:47 Print reply

Posts: 29286
Hey zo'n kastje heb ik ook op mij rd'tje, die van mij is universeel voor 6 volt.

Ik kijk net even op een foto en zie dat bij mij het zo is,

rechter licht kabel, linker massa, en middelste heb ik geen idee van, welke dat er bij mij aan zit.


Edit: ziet er goed uit!

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-2-2009 om 23:47 uur.
 
Joel_koningslust 7-2-2009 16:41 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Hey zo'n kastje heb ik ook op mij rd'tje, die van mij is universeel voor 6 volt.

Ik kijk net even op een foto en zie dat bij mij het zo is,

rechter licht kabel, linker massa, en middelste heb ik geen idee van, welke dat er bij mij aan zit.


Edit: ziet er goed uit!

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-2-2009 om 23:47 uur.



oke. bedankt..... middelste zal dan wel lichtspoel zijn die is de enige wat dan nog over is


dan ga ik nu maar eens aan de kabels beginnen. het blok is nu toch klaar op uitlaat en inlaat na


 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
rubbert 7-2-2009 16:47 Print reply

Posts: 8825
ja, klopt, is je spanningsregelaar.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Joel_koningslust 7-2-2009 16:49 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
ja, klopt, is je spanningsregelaar.


mooi

niet dat ik hier iets in elkaar zit te zetten en de eerste keer starten vliegt alles in de fik
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
rubbert 7-2-2009 16:55 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


mooi

niet dat ik hier iets in elkaar zit te zetten en de eerste keer starten vliegt alles in de fik



nee, valt wel mee, met m'n rieju liet ik hem gewoon lopen, en even stekkertjes omwisselen tot het licht het deed.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
kenny77 7-2-2009 17:11 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



oke. bedankt..... middelste zal dan wel lichtspoel zijn die is de enige wat dan nog over is


dan ga ik nu maar eens aan de kabels beginnen. het blok is nu toch klaar op uitlaat en inlaat na




De rechter daar zat mijn lichtspoel op.

ow wacht dan zal de middelste naar het lichtknopje gaan.
(dat ik daar gister niet op kwam. )
 
Joel_koningslust 7-2-2009 17:24 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


De rechter daar zat mijn lichtspoel op.

ow wacht dan zal de middelste naar het lichtknopje gaan.
(dat ik daar gister niet op kwam. )



klopt idd

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
jan-dx11 7-2-2009 18:33 Print reply

Posts: 4931


en scoor ff een andere bougiekabel
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 22 van 36
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 34, 35, 36Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved