Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Honda Cb50j classicracer in aanbouw

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1069 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Honda Cb50j classicracer in aanbouw
Geplaatst door Vehikel op 1-7-2007 19:03
Hits Deze gallery is 7453 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda CB50 (Niet meer in bezit)
Kleur / Bouwjaar Zwart/rood / 1979
Opgegeven max. vermogen 4 pk / 3 kW
Opgegeven max. snelheid 60 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Frame en toebehoren [Toon slechts deze afbeelding]
Huidige staat [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Vehikel 30-8-2007 19:54 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Al vorderingen?

Ja
Het blok zit zo goed als in elkaar, alleen nog ff afstellen. En de schroefdraden van de uitlaat moeten nog opgeknapt worden. Mijn vader maakt er helicoils voor me in.
Het frame, achterbrug, stuur en voorvork zit in elkaar. Als het motorblok eronderzit, ga ik beginnen met de bedrading en kabels, dan de wielen, dus het schiet op. Alle onderdelen heb ik bij elkaar (voor de keuring dan) en opgeknapt.


Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 30-8-2007 om 19:54 uur.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Viertakt 30-8-2007 19:57 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]


opletten dat benzine wat achterlaat

vooral op de inlaat kleppen zit meestal een dikke vette laag roet

Ja? een goed afgestelde brommer heeft bijna geen onvoledige verbranding.
CxHx heeft als verbrandings resten H2O en CO2, ik zie niet waar jij C ziet staan.
En verkoling in 2takt brommers komt door de olie wat er in zit, niet door de benzine.
 
Viertakt uber alles.
Viertakt 30-8-2007 19:57 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]

Ja
Het blok zit zo goed als in elkaar, alleen nog ff afstellen. En de schroefdraden van de uitlaat moeten nog opgeknapt worden. Mijn vader maakt er helicoils voor me in.
Het frame, achterbrug, stuur en voorvork zit in elkaar. Als het motorblok eronderzit, ga ik beginnen met de bedrading en kabels, dan de wielen, dus het schiet op. Alle onderdelen heb ik bij elkaar (voor de keuring dan) en opgeknapt.
afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 30-8-2007 om 19:54 uur.

Alsie loopt, filmpje maken he?
 
Viertakt uber alles.
Vehikel 30-8-2007 19:58 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]

Alsie loopt, filmpje maken he?

Absoluut
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Sypie_Honda 30-8-2007 20:00 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]

Ja? een goed afgestelde brommer heeft bijna geen onvoledige verbranding.
CxHx heeft als verbrandings resten H2O en CO2, ik zie niet waar jij C ziet staan.
En verkoling in 2takt brommers komt door de olie wat er in zit, niet door de benzine.


ik krijg dagelijks kleppen door mijn handen.

en van zelfs die nieuwere auto's zijn bedekt met een klein laatje kool.
en van die oltimers zitten meestal een dikke vette laag op.

miss is het wel geen kool, maar het is wel een vieze dikke aangekoekte zwarte laag shit.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Viertakt 30-8-2007 20:02 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]


ik krijg dagelijks kleppen door mijn handen.

en van zelfs die nieuwere auto's zijn bedekt met een klein laatje kool.
en van die oltimers zitten meestal een dikke vette laag op.

miss is het wel geen kool, maar het is wel een vieze dikke aangekoekte zwarte laag shit.


Net zei je nog dat het roet was?
En een goed afgestelde 4takt smeert zo weinig dat het geen resten in het blok achter laat. Maarja, we zien ook genoeg slecht afgestelde shit.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]

Absoluut

!

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 30-8-2007 om 20:02 uur.
 
Viertakt uber alles.
Sypie_Honda 30-8-2007 20:04 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


Net zei je nog dat het roet was?
En een goed afgestelde 4takt smeert zo weinig dat het geen resten in het blok achter laat. Maarja, we zien ook genoeg slecht afgestelde shit.


[...]

!

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 30-8-2007 om 20:02 uur.


jaa ik noem het roet, want daar lijkt het verrekte veel op.
maar tis sowieso iets kool achtigs.

maare hoe zagen jou kleppen er uit dan?
of heb je gewoon gelijk nieuwe gekocht?

 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Viertakt 30-8-2007 20:09 Print reply

Posts: 3586
Mn oom had een Honda SS, hebben we ook het blok wel eens los van gehad, ding was totaal gereviceerd, had er al 4000 kilometer mee gereden naar de revicatie en de kleppen waren nog zeer redelijk schoon.

Ik heb de mijne los gehad, kleppen waren ook gewoon netjes zonder troep er op, maar dan nog, ik weet niet hoeveel dit ding heeft gelopen na zijn laatste beurt, kan 500 kilometer zijn, kan 5000 kilometer zijn.
 
Viertakt uber alles.
crossgek - Forum en Sales Moderator 30-8-2007 20:40 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


Net zei je nog dat het roet was?
En een goed afgestelde 4takt smeert zo weinig dat het geen resten in het blok achter laat. Maarja, we zien ook genoeg slecht afgestelde shit.


[...]

!

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 30-8-2007 om 20:02 uur.


kun je bij een 50cc 4t blok de smering ook al afstellen ?

olieverbruik bij 4t is heel normaal , en deze olie is niet gemaakt om te verbranden dus zal dit ook niet doen.

resultaat is een laag in je zuigerveergroeven,op de zuigerkop,in de cilinderkop,op de kleppen en klepzittingen.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Viertakt 30-8-2007 21:28 Print reply

Posts: 3586
Nee smering valt eigenlijk niet af te stellen, maar een blok dat slecht onderhouden is zal sneller teveel olie verbruiken dan een goed gereviceerd blok. Maar een goed lopend blok hoort ook bijna nihil olie te verbruiken, hij verbruikt wel iets, maar dat mag niet merkbaar zijn.
Daarom stinken de uitlaat gassen van een 4takt ook niet, en van een 2takt wel.
 
Viertakt uber alles.
crossgek - Forum en Sales Moderator 30-8-2007 21:35 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Nee smering valt eigenlijk niet af te stellen, maar een blok dat slecht onderhouden is zal sneller teveel olie verbruiken dan een goed gereviceerd blok. Maar een goed lopend blok hoort ook bijna nihil olie te verbruiken, hij verbruikt wel iets, maar dat mag niet merkbaar zijn.
Daarom stinken de uitlaat gassen van een 4takt ook niet, en van een 2takt wel.


olieverbruik is echt wel af te zien aan de aanslag in de cilinder ed .

en 2t lucht stinkt niet

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 30-8-2007 om 21:36 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Viertakt 30-8-2007 21:39 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


olieverbruik is echt wel af te zien aan de aanslag in de cilinder ed .

en 2t lucht stinkt niet

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 30-8-2007 om 21:36 uur.


Dat is een kwestie van mening.

Sommigen zeggen:
"I love the smell of castrol in the morning"
Ik iig niet.

EDIT: ja tuurlijk heb je gebruiks sporen, maar deze kunnen zeer minimaal zijn.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 30-8-2007 om 21:45 uur.
 
Viertakt uber alles.
Vehikel 31-8-2007 11:57 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


Dat is een kwestie van mening.

Sommigen zeggen:
"I love the smell of castrol in the morning"
Ik iig niet.

EDIT: ja tuurlijk heb je gebruiks sporen, maar deze kunnen zeer minimaal zijn.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 30-8-2007 om 21:45 uur.

Ik vraag me af welke Castrol dat precies is (en of je het zo kan kopen), dan gooi ik een beetje in mn Cb dan ruikt het er ook nog eens naar een oude racebrommer :P
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
ArvidW 31-8-2007 12:12 Print reply

Posts: 201
Hot !

(direct zoekend op MP en Ebay naar een honda Cb50j)

Echt supermooi model, het is std al bijna een clasic racer

Het blokje, 2kleppertje of 4 klepper? 3versnellingsbak?

(kun je btw met een 4takt 50cc'tje hard rijden? )
 
Vehikel 3-9-2007 18:01 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArvidW
Hot !

(direct zoekend op MP en Ebay naar een honda Cb50j)

Echt supermooi model, het is std al bijna een clasic racer

Het blokje, 2kleppertje of 4 klepper? 3versnellingsbak?

(kun je btw met een 4takt 50cc'tje hard rijden? )


Thx
Het is een 2klepper 4bak, ze zijn best snel te krijgen. 80/90 moet redelijk makkelijk lukken denk ik (met grotere carb, vervroegend vliegwiel en snelle nokas).
Ze maken origineel al 11.500 toeren, met een vervroegend vliegwiel wordt dit ongeveer 13.000, en met nog een beetje moeite moet 15.000 ook te doen zijn.
Ze zien er origineel idd al een beetje eruit als een classicracertje :p Met die voorbuis, staand motorblok en een heel mooi voorvork met schijfrem (perfect voor clip-ons). Als je 'm stript en een mooie buddy en clip-ons monteert heb je al een hele wijze brommer.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
jong 3-9-2007 18:26 Print reply

Posts: 1445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]

Ja? een goed afgestelde brommer heeft bijna geen onvoledige verbranding.
CxHx heeft als verbrandings resten H2O en CO2, ik zie niet waar jij C ziet staan.
En verkoling in 2takt brommers komt door de olie wat er in zit, niet door de benzine.


ooit van rendement gehoord?
 
Mopar 3-9-2007 18:34 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]


Thx
Het is een 2klepper 4bak, ze zijn best snel te krijgen. 80/90 moet redelijk makkelijk lukken denk ik (met grotere carb, vervroegend vliegwiel en snelle nokas).
Ze maken origineel al 11.500 toeren, met een vervroegend vliegwiel wordt dit ongeveer 13.000, en met nog een beetje moeite moet 15.000 ook te doen zijn.
Ze zien er origineel idd al een beetje eruit als een classicracertje :p Met die voorbuis, staand motorblok en een heel mooi voorvork met schijfrem (perfect voor clip-ons). Als je 'm stript en een mooie buddy en clip-ons monteert heb je al een hele wijze brommer.


Die van mij is voor zover ik weet compleet orgineel, alleen het vliegwiel is vervroegend en komt van een CB80 meen ik.

Gewoon 50cc - 13mm Keihin - Uitlaat is normaal een Kitaco, maar met de orginele maakt dat geen verschil.

Ding haalt de 14000 met gemak, niet dat ik dat rij, want dan gaat het toch alleen maar verrot.
( toen ik nog reed ) kwam ik nauwelijks over de 7000 toeren heen, nergens voor nodig, altijd bij 7000 toeren schakelen, zelden meer.
Doortrekken is leuk, maar het gaat uiteindelijk alleen maar sneller verrot.

iig, met een vervroegend vliegwiel is 14000 een eitje meer red die ook nog wel, alleen dan heeft ie het niet naar zijn zin, dat hoor je.

Ook 1x een 17mm ff erop gezet, zonder af te stellen ofzo, maar het verschil was echt duidenlijk aanwezig, gaf een stuk en echt een stuk meer kopppel, trok VEEEEEEEL sneller op.
13mm of 17mm is echt een wereld van verschil.

Doe het goed, snelle nokkenas, vervroegend vliegwiel, en een 17mm carb. dan zit je gebakken en red je de 90km echt wel makkelijk.
Doe er dan een schepje bovenop en leg er een 80cc op, dan own je


 
Vehikel 3-9-2007 21:19 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Die van mij is voor zover ik weet compleet orgineel, alleen het vliegwiel is vervroegend en komt van een CB80 meen ik.

Gewoon 50cc - 13mm Keihin - Uitlaat is normaal een Kitaco, maar met de orginele maakt dat geen verschil.

Ding haalt de 14000 met gemak, niet dat ik dat rij, want dan gaat het toch alleen maar verrot.
( toen ik nog reed ) kwam ik nauwelijks over de 7000 toeren heen, nergens voor nodig, altijd bij 7000 toeren schakelen, zelden meer.
Doortrekken is leuk, maar het gaat uiteindelijk alleen maar sneller verrot.

iig, met een vervroegend vliegwiel is 14000 een eitje meer red die ook nog wel, alleen dan heeft ie het niet naar zijn zin, dat hoor je.

Ook 1x een 17mm ff erop gezet, zonder af te stellen ofzo, maar het verschil was echt duidenlijk aanwezig, gaf een stuk en echt een stuk meer kopppel, trok VEEEEEEEL sneller op.
13mm of 17mm is echt een wereld van verschil.

Doe het goed, snelle nokkenas, vervroegend vliegwiel, en een 17mm carb. dan zit je gebakken en red je de 90km echt wel makkelijk.
Doe er dan een schepje bovenop en leg er een 80cc op, dan own je



Haha, dat is precies wat mijn setup gaat worden :P Snelle nokas en vervroegend vliegwiel heb ik al, 17mm ga ik nog kopen.
En later ga ik misschien die 70cc opknappen.

Edit: Ik HEB een 18mm gekocht

Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 7-9-2007 om 21:53 uur.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Mopar 17-10-2007 17:45 Print reply

Posts: 4772
18mm zal ook wel willen

Wat voor carb is het eigenlijk ?

Ik wil voor me 80cc setup een 20mm gebruiken, maar ik weet niet voor welk merk ik moet gaan
Keihin het liefste, maar die heeft geen 20mm carb. voor zover ik weet.

Mikuni volgens mij ook niet

Liefst gebruik ik een Keihin zoals het hoort :P

Ga denk wel langs Leertouwer of 4stroke bike center voor een beetje advies en shit
 
Vehikel 17-10-2007 18:09 Print reply

Posts: 2903
Ik heb een Sheng Wey, hij kostte maar 55 euro. Rovaza heeft ook een aantal soorten 20mm's.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Viertakt 17-10-2007 18:13 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]
Gewoon 50cc - 13mm Keihin - Uitlaat is normaal een Kitaco, maar met de orginele maakt dat geen verschil.



Dat maakt zeker wel verschil, want zonder uitlaat had hij veel en veeeel meer power dan met de ori uitlaat. Ori uitlaat is een zeer begrensende factor.
 
Viertakt uber alles.
Solex tuner 17-10-2007 18:17 Print reply

Posts: 1527
Wie bied hier nou not op! Hij gaat hem nog helemaal opknappen! (denk ik toch)
Van mij een dikke hot! Oldtimers ruleren
 
I love Homoet
Mopar 17-10-2007 18:18 Print reply

Posts: 4772
Zonder uitlaat moet je niet rijden/starten, geloof dat de uitlaat klep kan krom kan trekken omdat hij dan te snel warm en koud word ofzo...

iig, ik merkte geen verschil tussen met ori uitlaat rijden, of met de kitaco pijp.
Ook niet als ik de demper van de kitaco eraf haal ofzo.. maakte niks uit..
 
Vehikel 26-10-2007 18:39 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Solex tuner
Wie bied hier nou not op! Hij gaat hem nog helemaal opknappen! (denk ik toch)
Van mij een dikke hot! Oldtimers ruleren

Thx Ik zou die not's ook graag gemotiveerd willen hebben :P ik ga 'm zeker opknappen, het word een racer in de stijl van de jaren '60.

Mijn uitlaat wordt: Een megafoonpijp, zoiets als het origineel, maar aan de achterkant helemaal open, dan word nog ook eens het geluid versterkt :P De gassen krijgen dan de beste kans om zo snel mogelijk het blok te verlaten.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Mopar 26-10-2007 18:40 Print reply

Posts: 4772
Niet he-le-maaaall waar....





Turbo

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 26-10-2007 om 18:41 uur.
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved