Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Wat is jouw mening over deze gallery? |
Gallery gegevens
|
Naam gallery |
Honda CB50 to CB80 |
Geplaatst door |
Mopar op 16-6-2007 11:42 |
Hits |
Deze gallery is 18323 maal bekeken. |
Voertuig bij deze gallery
|
Soort voertuig |
|
Merk + type |
Honda CB50 (Momenteel in bezit) |
Kleur / Bouwjaar |
Mighty green (orginele kleur) / 1976 |
Opgegeven max. vermogen |
2 pk / 1 kW |
Opgegeven max. snelheid |
75 km/h |
Gallery afbeeldingen
|
Pagina 2 van 2
|
|
.
|
|
|
.
|
|
|
.
|
|
Pagina 2 van 2
|
Pagina 8 van 11
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
crossgek - Forum en Sales Moderator |
26-10-2007 20:39 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
kut
en dan daarbij
heb ik nu als enige rijdende 2t een vespa ciao die ergens achterin de schuur ligt en rijdt ik rond met een 4t hok
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Mopar |
26-10-2007 20:40 |
Posts: 4772 |
Je boekt vooruit gang jong, aan je opvoeding zal het niet liggen.
Ik ben trots op je
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
26-10-2007 20:43 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Je boekt vooruit gang jong, aan je opvoeding zal het niet liggen.
Ik ben trots op je
2t apparaten komen vd winter wel weer.
gaat mijn cr weer knallen hoop ik.
en met tijd over komt er ook een mt5/dt50mx combinatie
en in de lente gaat deze "auto" er hopelijk weer uit
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Mopar |
27-10-2007 12:57 |
Posts: 4772 |
Keihin PD22 carb bestelt
|
|
|
|
Viertakt |
27-10-2007 13:16 |
Posts: 3586 |
Hoe zit het met je monsterblok?
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Mopar |
27-10-2007 14:03 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Hoe zit het met je monsterblok?
Die heb ik net ff een slinger gegeven
( maar niet gestart, gewoon ff een rondje gedraait ivm lagers enzo )
Blok komt op het laatste aan de beurt
Was net ff bezig, kapje schoon gemaakt, maar ineens had ik geen zin meer
Ik wou naar binnen
|
|
|
|
KaWaReZ |
27-10-2007 14:32 |
Posts: 20582 |
Ok jongens, genoeg geflamed
kappen met 2t vs 4t.
iedereen weet dat ze voor en nadelen hebben tov elkaar
Als je elkaar zo wijs wilt maken welke nou beter is, begin dan met elkaar te inboxen of pak de telefoon oid
Dit is een gallery (dit zinnetje hoort genoeg te zijn voor de meesten, voor de minder bedeelden onder ons: ) geen geflame/discussie over 2t/4t. Gewoon t brommerke aanschouwen en mening over uiterlijk enz geven
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Mopar |
30-10-2007 19:29 |
Posts: 4772 |
Achterbrugje en achterspatbord + spatbordje achter het spatbord gemonteerd
Achterspatbord is van een Kreidler (ik denk een immi ding) en ik moest een beugeltje + het achterspatbord zelf een beetje aanpassen omdat hij niet goed uitlijnde.
Stond iets naar rechts, dus moest ff een paar gaatjes boren en proberen recht te krijgen..
Hij zit nu beter en een stuk steviger als eerst, alleen nog niet 100% recht, maar ik vind het wel best zo, met het achterlicht + knipperlichten en kenteken er straks op zal je er weinig van zien.
Bovendien is het gebakje 31jaar oud, dus 100% recht hoeft het niet meer te zijn, hoeft niet zo nauw meer te komen :P
|
|
|
|
Mopar |
1-11-2007 17:08 |
Posts: 4772 |
Complete achterwiel erin gezet, lagertjes ook lekker in het nieuwe frisse vet gezet.
Het wiel wil haast niet meer stoppen met draaien als je er aan draait
Ook nieuwe remblokjes erin en een nieuw 44T achtertandwieltje
|
|
|
|
Mopar |
1-11-2007 19:23 |
Posts: 4772 |
Foto'tje
Luchtfilter-box zit er ook weer in
Morgen de nieuwe shocks erop frotten en het ketting kastje :P
Daarna denk aan de voorkant beginnen.. volgens mij ben ik klaar aan de achterkant..
( lampjes + kabelboom doe ik op het laatste ivm mogenlijk ''verassingen'' aan de voorkant.. )
edit : en ja, als je goed kijkt zie je een wit puntje beschadiging op de achterbrug, stootte ergens tegenaan morgen ook ff bijwerken
Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 1-11-2007 om 19:25 uur.
|
|
|
|
Mopar |
3-11-2007 13:17 |
Posts: 4772 |
Veren zitten dr op, volgens mij ben ik nu klaar met ''de achterkant''
Morgen de brommer omdraaien en de voorkant demonteren
|
|
|
|
Viertakt |
3-11-2007 13:19 |
Posts: 3586 |
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Henk-88 |
3-11-2007 13:23 |
Posts: 26703 |
Netjes maar eu blijft die achterband er op/om/omder? Zo ja, poets die dan ook?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Mopar |
3-11-2007 15:57 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Netjes maar eu blijft die achterband er op/om/omder? Zo ja, poets die dan ook?
Die achterband is gaar..
Het 1e wat ik ga doen na een stukje -ingereden- te hebben is het achterbandje oproken
Komen wel 2 betere bandjes op iig
edit : thx Wout
Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 3-11-2007 om 15:58 uur.
|
|
|
|
Mopar |
5-11-2007 17:50 |
Posts: 4772 |
Brommert is omgedraait, voorwiel is eraf, vanavond het voorwieltje grondig reinigen
Lagers zijn nog prima, voorwiel blijft maar draaien.. dus dat scheelt
|
|
|
|
Pruttelaar |
5-11-2007 18:17 |
Posts: 761 |
nog steeds hot
keep on the good work!!
ik heb trouwens bij die van mij me kabelboom vervangen nu werken alle lampjes en knipperlichten weer!!!
oh en ik heb een grootlicht schakelaar erop gemaakt met tyraps, maar ag, heb et eigenlijk niet nodig, dus dat haal ik er binnekort af
voorderest, zijn me voorvoork keeringen eruitgeknalt.. lag effe een tegel 5 cm hoger dan de rest.. maar nu veert ie dus nie meer terug en zit er zown olie rand op me binnepoot, heb al nieuwe keeringen, maar iemand ervaring met zown ding uit elkaar hale ?? tips zijn altijd welkom
en me schterspatbordhouder is half gescheurt.. kan je dit late lassen op een of andere manier, omdat het nogal dun materiaal is.. ik zal wel een keer foto maken kunnen jullie je oordeel erover geven
en ik wacht nog steeds op me 18 mm carb
en ik heb een soort van race/sport uitlaat gemaakt, maar daar maakt ik morgen ook wel fotos van, want hijs een beetje baggerrig van het rijden door bouwterrein dus ik heb morgen weer veel te doen
maar succes met het renoveren van je voorkant, als je problemen met je kabelboom heb, koop gewoon een niewe, voor 35 euri heb je een 2e hand in nieuwstaat bij leertouwer heb ik ook gedaan en werkt perfect !!!
maja succes verder!!
|
|
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan |
|
Honda CB |
5-11-2007 22:32 |
Posts: 20 |
Goed gedaan ja!
wordt 'n net ding!
@ pruttelaar, ik heb de voorvorken van beide cb's van me gereviceerd,
ik heb je ff toegevoegd op msn dan zal ik 't ff uitleggen, dat praat wat makkelijker!
groeten Wouter
|
|
|
|
Mopar |
6-11-2007 18:06 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pruttelaar
nog steeds hot
Thx voor de tips man !
Het is inderdaad een beetje afwachten of de verlichting straks goed werkt, zelf denk ik van wel, ( er zat een 32v spanning regelaar tussen ) maar het is altijd ff afwachten.
iig, mocht het niet lukken ga ik zeker ff langs leertouwer !
35euri is een koopje ! thx man
En ik wacht ook nog steeds op me 22mm carb
Waar heb jij je 18mm besteld ?
Ik bij een belgisch bedrijfje, mini 4 bike oid.. zag er wel professioneel uit iig
Achterspatbord houder oid heb ik geen ervaring mee, ik heb een Kreidler spatbordje erop, dus dat zal wel anders zitten....
iig bedankt, gaat zeker lukken allemaal
Zal vanavond wel ff een paar foto's schieten.
( niet dat dat veel voorstelt ofzo, vanavond het voorwiel ontvetten en schoonmaken gisteren het schijfje en as gedaan, weer als nieuw... )
jij succes met je voorvork en spatbordhouder
|
|
|
|
Viertakt |
7-11-2007 21:48 |
Posts: 3586 |
En voor deze hete Honda CB, die al maar heter word, mijn 1000ste post.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Vehikel |
7-11-2007 22:04 |
Posts: 2903 |
Hij wordt vet Ik heb mijn 18mm ook bij Leertouwer vandaan, voor maar 55 euro (nieuw). Het is een Sheng Wey carburateur
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
Mopar |
10-11-2007 15:45 |
Posts: 4772 |
Nee, ik heb hem niet bij Leertouwer vandaan, maar bij een Belgisch -iets- mini 4 bike team ofzo..
Mja, de carb is nog steeds niet binnen, en goedkoop was het niet, dus ik hoop dat ik niet genaait ben
Mja, ik kijk het nog wel ff een paar dagen aan
Ben iig lekker met de voorkant bezig, het wiel is helemaal gecleaned, koplamp is ook weer netjes.
Heb meteen ff getest met het bolletje direct op de accu (6v) en het licht brandde tering fel, dus dat er een verkeerde spannings regelaar tussen zit is nu wel duidenlijk :P
Teller-unit maak ik morgen wel netjes, verder was er eigenlijk nergens roest oid te zien aan de voorkant, alleen een hoop oud vuil vet, dat ff weg vegen en hij is weer zo goed als nieuw...
Morgen zet ik wel weer ff wat pics. neer
|
|
|
|
Mopar |
11-11-2007 14:36 |
|
Viertakt |
11-11-2007 14:39 |
Posts: 3586 |
Die tellers moeten wel dik blingbling worden.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Mopar |
11-11-2007 14:41 |
|
Mopar |
14-11-2007 18:27 |
Posts: 4772 |
Remklauw ook weer netjes gemaakt, ding was echt tering goor, overal oud vet van binnen, schimmel, en aangekoekte bagger
Anyway, hij is weer netjes, van binnen en buiten.
Alleen nog een laagje blanke lak erover en hij is weer As good As new.
Doe ik morgen, eerst moet de verf nog ff uitharden.
K'zat te denken om het te laten verchromen, mja, tis zo klote poetsen dat ding, en hij word heel snel vuil..
Dus hij blijft zwart...
Morgen of overmogen het stuur eraf + hendeltjes, en dan ligt de voorkant officieel helemaal uit elkaar.
Voorvork laat ik wel gewoon zitten, zo'n gekloot anders met de lagertjes :P
Nog steeds geen 22mm carb. binnen
Ga maar es ff een mailtje sturen..
|
|
|
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 8 van 11
|
|