Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Wat is jouw mening over deze gallery? |
Gallery gegevens
|
Naam gallery |
Honda CB50 to CB80 |
Geplaatst door |
Mopar op 16-6-2007 11:42 |
Hits |
Deze gallery is 18324 maal bekeken. |
Voertuig bij deze gallery
|
Soort voertuig |
|
Merk + type |
Honda CB50 (Momenteel in bezit) |
Kleur / Bouwjaar |
Mighty green (orginele kleur) / 1976 |
Opgegeven max. vermogen |
2 pk / 1 kW |
Opgegeven max. snelheid |
75 km/h |
Gallery afbeeldingen
|
Pagina 2 van 2
|
|
.
|
|
|
.
|
|
|
.
|
|
Pagina 2 van 2
|
Pagina 7 van 11
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
MrOi |
26-10-2007 20:03 |
Posts: 3110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
een apparaat dat vermogen levert vreet benzine , of je nou een puch maxi hebt of een auto met een geblazen 1.8 20v.
mensen die een brommer kopen omdat het goedkoop is hoeven geen dure 4t techniek.
Blijkbaar wel, mensen willen tegenwoordig liever 4 dan 2 takt. Het stinkt minder, is zuiniger en degelijker omdat het in die gevallen minder toeren draait.
mensen die een brommer kopen voor de fun hoeven geen trage 4t techniek, kwetsbare 4t techniek.
4t hoeft niet traag te zijn, maar ben wel van mening dat er meer "fun" in 2takt zit. Maar 4t komt alsnog hartstikke goed van zijn plek hoor, kijk bijv maar eens naar de cross waar alles overgaat van 2 naar 4 takt.. Dat doen ze niet zonder reden
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 26-10-2007 om 19:49 uur.
|
|
XT Supermotard For Sale! |
|
Mopar |
26-10-2007 20:04 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
800 euro kost een nieuwe tomos en die rijdt 1 op 45 oid
een nieuwe honda zoomer kost 2350 en rijd 1 op 50 (volgens dealer)
dat is een verschil van 1550 euro
elke km ben je 0.003 cent meer kwijt aan benzine met de tomos..
En pak nu eens de onderhouds papiertjes,
de totale afstand die de brommer/motor kan maken voordat ie toe is aan een revisie + de kosten.
Wat denk je dat uiteindelijk goedkoper is ?
tip : de auto's rijden er ook mee
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
26-10-2007 20:05 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MrOi
[...]
4t crossen is VEEL duurder dus voorlopig doet lang niet iedereen dit , en een 2t is veel soepeleren.
daarbij mag zowel bij crossen als racen een 4t een dubbele cilinderinhoud hebben ..
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]
En pak nu eens de onderhouds papiertjes,
de totale afstand die de brommer/motor kan maken voordat ie toe is aan een revisie + de kosten.
Wat denk je dat uiteindelijk goedkoper is ?
tip : de auto's rijden er ook mee
wedden dat je met een tomos minder problemen hebt als met een honda zoomer ?
en de kosten per onderhoud zullen bij een zoomer ook een stuk hoger liggen ..
en dat auto's er ook mee rijden geef ik toe.
bij onbeperkte en grote cilinderinhoud ben ik ook niet tegen 4t , heb ik ook nooit beweerd...
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 26-10-2007 om 20:08 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
MrOi |
26-10-2007 20:11 |
Posts: 3110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
4t crossen is VEEL duurder dus voorlopig doet lang niet iedereen dit , en een 2t is veel soepeleren.
daarbij mag zowel bij crossen als racen een 4t een dubbele cilinderinhoud hebben ..
[...]
wedden dat je met een tomos minder problemen hebt als met een honda zoomer ?
en de kosten per onderhoud zullen bij een zoomer ook een stuk hoger liggen ..
en dat auto's er ook mee rijden geef ik toe.
bij onbeperkte en grote cilinderinhoud ben ik ook niet tegen 4t , heb ik ook nooit beweerd...
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 26-10-2007 om 20:08 uur.
Kan je mij even uitleggen waarom crossen met een 4t duurder is? Ik hoor niks over elke 15 uur een zuiger vervangen.. En no way dat een 2takt soepeler is juist een 2takt is veel onrustiger maar dat is weer de fun.
En zowel als bij een tomos als een zoomer heb je nagenoeg geen problemen.
|
|
XT Supermotard For Sale! |
|
Vehikel |
26-10-2007 20:12 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
800 euro kost een nieuwe tomos en die rijdt 1 op 45 oid
een nieuwe honda zoomer kost 2350 en rijd 1 op 50 (volgens dealer)
dat is een verschil van 1550 euro
elke km ben je 0.003 cent meer kwijt aan benzine met de tomos..
de inverstering in de 4t is echt vet interresant jah
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 26-10-2007 om 20:02 uur.
Je hebt ook wel goedkopere 4takten dan dan 2350 hoor... Zo kan iedereen een vergelijking maken.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
Mopar |
26-10-2007 20:13 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
4t crossen is VEEL duurder dus voorlopig doet lang niet iedereen dit , en een 2t is veel soepeleren.
daarbij mag zowel bij crossen als racen een 4t een dubbele cilinderinhoud hebben ..
Dat dubbele cilinder inhoud zie ik snel verdwijnen, in de MotoGP rijden ze ondertussen ook alweer een jaar met 800cc , en ze blijven er maar meer uit persen.
- correct me if im wrong, maar Stoner heeft volgens mij een nieuwe topsnelheid op zijn naam - met 800cc dus...
En veel duurder is waar, en daarom voor de meeste mensen niet haalbaar.
Dat is jammer.
Maar voor de mensen met wat meer centjes is het juist hartstikke leuk, ik heb ervaring met 2takt en 4takt, en ik kan je vertellen dat ik bij 4takt blijf..
Veel en veel leuker om te doen, en verschrikkelijk veel mogenlijkheden om op te voeren.
Bij een 2takt'en stopt het voor de hobby'its al snel bij de poorten, uitlaat en carb.
Niet leuk dus, tenzij je relatief meer vermogen wilt, voor minder geld.
En daar zit het hem nou in..
Maar in de toekomst zie ik 4takt wel meer doen als een 2takt, wel al de ontwikkelingen in dit tempo door blijven gaan..
|
|
|
|
Mopar |
26-10-2007 20:14 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]
Je hebt ook wel goedkopere 4takten dan dan 2350 hoor... Zo kan iedereen een vergelijking maken.
He's got a good point :P
De goedkoopste 2takt pakken VS. zo'n beetje de duurste 4takt..
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
26-10-2007 20:15 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MrOi
[...]
Kan je mij even uitleggen waarom crossen met een 4t duurder is? Ik hoor niks over elke 15 uur een zuiger vervangen.. En no way dat een 2takt soepeler is juist een 2takt is veel onrustiger maar dat is weer de fun.
bij een 4t gaat een zuiger ook geen 30 uur mee , daarbij zijn zuigers/pakkingen/lagers veel duurder en je zit met een redelijk prijzig oliefilter ed , waardoor het gewone onderhoud ongeveer evenduur uitpakt.. en als het kapot loopt ben je met een 4t VEEL duurder uit , en ja kapotlopen doen 4t crossers regelmatig .
en een 2t crosser kun je onder de powerband houden , waardoor hij daar heel goed te controleren is , en powerband komt door de powervalve niet inklappen
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]
Dat dubbele cilinder inhoud zie ik snel verdwijnen, in de MotoGP rijden ze ondertussen ook alweer een jaar met 800cc , en ze blijven er maar meer uit persen.
- correct me if im wrong, maar Stoner heeft volgens mij een nieuwe topsnelheid op zijn naam - met 800cc dus...
En veel duurder is waar, en daarom voor de meeste mensen niet haalbaar.
Dat is jammer.
Maar voor de mensen met wat meer centjes is het juist hartstikke leuk, ik heb ervaring met 2takt en 4takt, en ik kan je vertellen dat ik bij 4takt blijf..
Veel en veel leuker om te doen, en verschrikkelijk veel mogenlijkheden om op te voeren.
Bij een 2takt'en stopt het voor de hobby'its al snel bij de poorten, uitlaat en carb.
Niet leuk dus, tenzij je relatief meer vermogen wilt, voor minder geld.
En daar zit het hem nou in..
Maar in de toekomst zie ik 4takt wel meer doen als een 2takt, wel al de ontwikkelingen in dit tempo door blijven gaan..
heb ook ervaring met beide
bij auto's en een racer oid kies ik ook direct voor 4t.
bij een brommer, crosser of sm zou ik voor een 2t gaan
welke 4t zijn er op het moment nog meer nieuw te leveren ?
geen chinatown meuk aub , je weet zelf dat dit ook niet de kwaliteit van een tomos haald
En zowel als bij een tomos als een zoomer heb je nagenoeg geen problemen.
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 26-10-2007 om 20:18 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Mopar |
26-10-2007 20:17 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
En weet je waarom 4takt zo duur is, voor de crossers ?
Ik denk omdat de markt voor 4takt crossers een stuk kleiner is als die van 2takt crossers.
|
|
|
|
MrOi |
26-10-2007 20:19 |
Posts: 3110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
Ja man je neemt een 2takt crosser om hem onder zen powerband te houden... Face it, 4takt is soepeler. Mja ze hebben allebei voordelen en nadelen. Het onderhoud is ong hetzelfde idd, maar denk eens aan dat litertje 2takt olie wat je er per 500km doorheen jast terwijl je bij een 4t 1x in de 2.5k de olie vervangt..
|
|
XT Supermotard For Sale! |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
26-10-2007 20:20 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]
En weet je waarom 4takt zo duur is, voor de crossers ?
Ik denk omdat de markt voor 4takt crossers een stuk kleiner is als die van 2takt crossers.
dat neemt niet weg dat je met meer draaiende delen blijft zitten , en dat je meer onderdelen moet vervangen.
en als het kapot gaat is er ook ALTIJD veel kapot..
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MrOi
[...]
Ja man je neemt een 2takt crosser om hem onder zen powerband te houden... Face it, 4takt is soepeler. Mja ze hebben allebei voordelen en nadelen. Het onderhoud is ong hetzelfde idd, maar denk eens aan dat litertje 2takt olie wat je er per 500km doorheen jast terwijl je bij een 4t 1x in de 2.5k de olie vervangt..
50x50 is bij mij ook 2.5k ?
verbruik 1 liter olie op 50km en 50km met 1 liter
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 26-10-2007 om 20:21 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
S1lv3r |
26-10-2007 20:21 |
Posts: 5213 |
lekker belangrijk allemaal, respecteer gewoon elkaars mening
|
|
|
|
Vehikel |
26-10-2007 20:21 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
lekker belangrijk allemaal, respecteer gewoon elkaars mening
Daar heeft crossgek een beetje moeite mee geloof ik.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
26-10-2007 20:23 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]
Daar heeft crossgek een beetje moeite mee geloof ik.
als ik toch een stuiver kreeg voor elke x dat iemand een 4t werd opgedrongen hier..
ik ben btw nog steeds benieuwd naar goedkope 4t brommers..
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 26-10-2007 om 20:24 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Mopar |
26-10-2007 20:25 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
en als het kapot gaat is er ook ALTIJD veel kapot..
Dat is waar, en dan kost het ook veel...
MAar goed onderhoud voorkomt dat.
Overigens zijn er heel onder onderdelen te krijgen die praktisch niet slijten.
Rollertjes over de nokkenassen, alles dubbel gelagerd, geen distributie ketting meer, etc etc.
Alleen een stuk minder slijtage, vrijwel 0 als je de juist olie gebruikt.
Tis echt niet zo nadelig meer.
Goed sleutelen en onderhoud, en je 4taktje doet echt wel meer km.
Aan een 2takt kan ook veel kapot als je het verkeerd doet/in elkaar zet...
( 2takt vs. 4takt geflame ownt )
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
26-10-2007 20:27 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]
Dat is waar, en dan kost het ook veel...
MAar goed onderhoud voorkomt dat.
Overigens zijn er heel onder onderdelen te krijgen die praktisch niet slijten.
Rollertjes over de nokkenassen, alles dubbel gelagerd, geen distributie ketting meer, etc etc.
Alleen een stuk minder slijtage, vrijwel 0 als je de juist olie gebruikt.
Tis echt niet zo nadelig meer.
Goed sleutelen en onderhoud, en je 4taktje doet echt wel meer km.
Aan een 2takt kan ook veel kapot als je het verkeerd doet/in elkaar zet...
( 2takt vs. 4takt geflame ownt )
was x formule 1 aan het kijken daar werd gezegd :
als het spul na een race niet versleten is hebben we het te zwaar gemaakt...
je kunt op een crosser niet alles betrouwbaar niet slijtend maken omdat je dan gewoon een onhandelbaar zwaar apparaat krijgt.
racer net zo btw..
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Vehikel |
26-10-2007 20:28 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
als ik toch een stuiver kreeg voor elke x dat iemand een 4t werd opgedrongen hier..
ik ben btw nog steeds benieuwd naar goedkope 4t brommers..
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 26-10-2007 om 20:24 uur.
Skyteam, Kinroad, Jincheng, Sachs, ga zo maar door.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
26-10-2007 20:29 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]
Skyteam, Kinroad, Jincheng, Sachs, ga zo maar door.
jah en je geloofd dat je met die immi troep goedkoper rijdt als met een tomos ?
klasgenoot had een honda zb en een honda dax (allebij orri honda)
paar andere hadden van die jincheng en skyteam pbr's en dax'en
maar dat is toch duidelijk minder als het echte spul , geloof niet dat je met immi spul geld wint
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 26-10-2007 om 20:31 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Vehikel |
26-10-2007 20:31 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
jah en je geloofd dat je met die immi troep goedkoper rijdt als met een tomos ?
Lang niet allemaal hoor. Maar ga daar maar pas over oordelen als je je meer verdiept hebt in 4takt brommers.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
S1lv3r |
26-10-2007 20:31 |
Posts: 5213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
was x formule 1 aan het kijken daar werd gezegd :
als het spul na een race niet versleten is hebben we het te zwaar gemaakt...
je kunt op een crosser niet alles betrouwbaar niet slijtend maken omdat je dan gewoon een onhandelbaar zwaar apparaat krijgt.
racer net zo btw..
inderdaad, je spreekt jezef nu guigantisch mooi tegen.
De betrouwbaarheid (of slijtage balbla, hoe je het ook wilt noemen) hangt gewoon af van hetegene waar het voor gemaakt is, formule 1's slijten fucking snel, omdat ze het toch maar 1 race uit hoeven te houden, en dan wordt er al weer een nieuw blok in gelepelt. Zelfde geldt voor crossers, ze hoeven het opzich maar 1 cross uit te houden, daarna is er alle tijd om dingen te vervangen mocht dat nodig zijn
en dit geldt dus zowel voor 4takters als voor de 2takt
|
|
|
|
Mopar |
26-10-2007 20:32 |
Posts: 4772 |
He kijk nou, ik kreeg een PM van crossgek.
Bericht details
Ontvangen van crossgek
Ontvangen op 26-10-2007 20:27
Onderwerp : 4takt.
Bericht
He Ed,
Ja, eigenlijk heb je wel gelijk wat 4takt betreft.
Het is gewoon veel beter dan 2takt.
Mja, ik vind het ook zo moeilijk, me moeder wil niet dat ik een 4takt koop omdat ze dat te ''gevaarlijk'' vind klinken.
Wel jammer natuurlijk, mja, me moeder heeft gelijk, ze heeft altijd gelijk. Als ik zeg van niet krijg ik klappen van dr.
Dus ik verdedig 2takt zo erg omdat ik niets anders kan en mag, van me moeder...
Mja, je hebt gelijk, 4takt is wel beter als 2takt.
Maar voorlopig vermaak ik me wel met 2takt
Misschien mag ik in de toekomst nog wel een 4takt kopen van me moeder, als ik volwassen ben
iig, heel veel succes met het opknappen van je CB.
En 4takt is beter als 2takt, dat weten we allebei
mvg,
crossgek.
Toch aardig van die gozer
Zullen we maar stoppen met het 4takt en 2takt geflame ?
Iedereen weet intussen wel wat het beste is...
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
26-10-2007 20:33 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]
inderdaad, je spreekt jezef nu guigantisch mooi tegen.
De betrouwbaarheid (of slijtage balbla, hoe je het ook wilt noemen) hangt gewoon af van hetegene waar het voor gemaakt is, formule 1's slijten fucking snel, omdat ze het toch maar 1 race uit hoeven te houden, en dan wordt er al weer een nieuw blok in gelepelt. Zelfde geldt voor crossers, ze hoeven het opzich maar 1 cross uit te houden, daarna is er alle tijd om dingen te vervangen mocht dat nodig zijn
en dit geldt dus zowel voor 4takters als voor de 2takt
het is toch allang bewezen dat een 2t heel kan blijven en toch een licht en handig apparaat te hebben ?
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Mopar |
26-10-2007 20:34 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
het is toch allang bewezen dat een 2t heel kan blijven en toch een licht en handig apparaat te hebben ?
Het is goed jongen... het is goed...
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
26-10-2007 20:34 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
He kijk nou, ik kreeg een PM van crossgek.
Bericht details
Ontvangen van crossgek
Ontvangen op 26-10-2007 20:27
Onderwerp : 4takt.
Bericht
He Ed,
Ja, eigenlijk heb je wel gelijk wat 4takt betreft.
Het is gewoon veel beter dan 2takt.
Mja, ik vind het ook zo moeilijk, me moeder wil niet dat ik een 4takt koop omdat ze dat te ''gevaarlijk'' vind klinken.
Wel jammer natuurlijk, mja, me moeder heeft gelijk, ze heeft altijd gelijk. Als ik zeg van niet krijg ik klappen van dr.
Dus ik verdedig 2takt zo erg omdat ik niets anders kan en mag, van me moeder...
Mja, je hebt gelijk, 4takt is wel beter als 2takt.
Maar voorlopig vermaak ik me wel met 2takt
Misschien mag ik in de toekomst nog wel een 4takt kopen van me moeder, als ik volwassen ben
iig, heel veel succes met het opknappen van je CB.
En 4takt is beter als 2takt, dat weten we allebei
mvg,
crossgek.
Toch aardig van die gozer
Zullen we maar stoppen met het 4takt en 2takt geflame ?
Iedereen weet intussen wel wat het beste is...
stomme nerd
denk je echt dat ik begin met jou naam en eindig met crossgek
had mvg joost gezegd en het was anders
daarbij vond mijn moeder het best tof toen ik met een honda zb thuiskwam
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 26-10-2007 om 20:35 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Mopar |
26-10-2007 20:35 |
Posts: 4772 |
kut
|
|
|
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 7 van 11
|
|