Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Wat is jouw mening over deze gallery? |
Gallery gegevens
|
Naam gallery |
Honda CB50 to CB80 |
Geplaatst door |
Mopar op 16-6-2007 11:42 |
Hits |
Deze gallery is 18326 maal bekeken. |
Voertuig bij deze gallery
|
Soort voertuig |
|
Merk + type |
Honda CB50 (Momenteel in bezit) |
Kleur / Bouwjaar |
Mighty green (orginele kleur) / 1976 |
Opgegeven max. vermogen |
2 pk / 1 kW |
Opgegeven max. snelheid |
75 km/h |
Gallery afbeeldingen
|
Pagina 2 van 2
|
|
.
|
|
|
.
|
|
|
.
|
|
Pagina 2 van 2
|
Pagina 5 van 11
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Mopar |
12-10-2007 19:58 |
Posts: 4772 |
Verdomme, onderdelen hadden dr al moeten zijn
Heb ik morgen eens een keer een vrije dag, kan ik nog niks doen
|
|
|
|
Mopar |
17-10-2007 17:08 |
Posts: 4772 |
Nog steeds fuckin niks
aha, 2 sec. geleden ff op cmsnl gekeken bij me order...
Shipment Details
Estimated Dispatch Time: Wednesday the 24th of October, 2007
Moet dus nog een week wachten
mja...
Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 17-10-2007 om 17:11 uur.
|
|
|
|
Mopar |
22-10-2007 17:45 |
Posts: 4772 |
|
|
|
|
Vehikel |
22-10-2007 17:59 |
Posts: 2903 |
Ziet er goed uit! Ben benieuwd naar het vermogen straks :P
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
22-10-2007 18:03 |
Posts: 10560 |
onzinnig iets
beter cr80/125/250/500 blok eronder schoppen
heb je iig vermogen voor je geld.
hang je om dat blok een fijn frame , van een cr of nsr.
laat je dat op kenteken zetten .
en gooi je de rest weg.
ow wacht ..
ik zeg eigenlijk gewoon dat je een 2t apparaat moet regelen
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 22-10-2007 om 18:03 uur.
damn
je hebt straks gewoon 7pk op motorkenteken
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 22-10-2007 om 18:04 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Mopar |
22-10-2007 18:04 |
Posts: 4772 |
Mie toe.
Vraag me ook wel af hoe het zal rijden idd, of het een beetje koppel heeft :P
Maar het blokje doe ik pas op het laatste, eerst de frame en tank enzo netjes maken, en als dat naar me zin is ga ik pas aan het blok beginnen. Anders weet ik toch wel hoe het gaat...
''Blok in elkaar zetten''
* wil hem testen *
* gooit het blok eronder *
* gaat testen *
* vind het wel best, en maakt de rest niet af *
Dus het blok doe ik pas als laatste :P
|
|
|
|
Mopar |
22-10-2007 18:05 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
onzinnig iets
beter cr80/125/250/500 blok eronder schoppen
heb je iig vermogen voor je geld.
hang je om dat blok een fijn frame , van een cr of nsr.
laat je dat op kenteken zetten .
en gooi je de rest weg.
ow wacht ..
ik zeg eigenlijk gewoon dat je een 2t apparaat moet regelen
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 22-10-2007 om 18:03 uur.
damn
je hebt straks gewoon 7pk op motorkenteken
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 22-10-2007 om 18:04 uur.
Beter doe je niet tof maat, tis hobby, en dit brommertje, straks officieel motor, hou ik for life.
K'heb al een CBR om hard mee te gaan...
|
|
|
|
Sypie_Honda |
22-10-2007 18:07 |
Posts: 13830 |
haha mijn 50cc HM167 had ook 7pk opgegeven door fabrikant
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Mopar |
22-10-2007 18:35 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
haha mijn 50cc HM167 had ook 7pk opgegeven door fabrikant
Ja, met 0nm @ 4000toeren...
Weet je wat een oud gezegde zegt ?
Horse Power Sells.
Torque Wins.
pk's zeggen niets.
|
|
|
|
Mopar |
22-10-2007 18:46 |
Posts: 4772 |
ff een quotje van een ander forum
vriend van me had een 70 cc kit op zn cb zitten die was zo sterk dat als ie staditionair met zn voorwiel tegen de stoep aanstond hij bij het opkomen van de koppeling zn achterwiel liet slippen hij had er ook een iets grotere carbeurateur en een andere demper op gezet.
dat spul was indertijd nog gewoon in de winkel te vinden , ik geloof de brommerhoek in amsterdam , hadden ook 125 cc kitjes voor gillera's
stationair burnen vriend
KOPPEL ROELT GEWOON !
|
|
|
|
Vehikel |
22-10-2007 18:54 |
|
Mopar |
22-10-2007 19:11 |
Posts: 4772 |
Ik snap zijn reactie wel, meer pk's voor minder geld.
Mja, tis voor mij gewoon leuke hobby, ik hoef geen ander brommertje meer, ik heb een aantal DT's gehad, en puchje, en zat sleutelen ervaring bij een maat van me met een tsx en een mt.
Ik kan je zeggen dat vooral de tsx en mt het fun gehalte echt niet halen voor een CBtje.
Tis allemaal zo verrot, om de 2 weken breekt of hapert er wel weer iets. Bijna met iedere 2takt, behalve de oude vertrouwde puchje's doen het heel erg goed.
Me CB heb ik nu, volgens mij alweer 2~3jaar ofzo, en heeft me nog geen 1x laten staan, warme zomer maanden of steenkoude wintermaanden, altijd 1 of 2 kickjes en hij loopt meteen.
Dat is met de puch, DT, MT, en tsx wel ff iets anders, je weet het nooit. ( de puch doet het het beste ) op de rest kan je gewoon niet op 1 hand rekenen. ( en het 80blok van de DT dan )
4takt rijd gewoon verschrikkelijk leuk, me PC50 ook, staat nu ook denk alweer 1,5jaar stil, maar nog altijd starten na 2~3x trappen/50cm rijden met de pedalen. Dat duurt ook niet langer als 4 zuiger slagen..
Als je snel wilt zijn moet je zoiezo brommers vergeten en meteen over gaan op een 500cc+ motor.
Zoals ik ook heb.
Me CB'tje is puur hobby en puur voor de fun, mag wat kosten, geeft niks, het is het meer dan waard.
Je moet eens een maandje 4takt rijden, daarna wil je gewoon niet anders meer, en verafschuw je 2takt.
|
|
|
|
Mopar |
24-10-2007 19:59 |
Posts: 4772 |
Gisteren 2 kabelboompjes gemaakt voor de achter verlichting, inc. knipper lichtjes, en een stukje voor het nieuwe knipper relay'tje
Net een shit-load rvs boutjes, moertjes, sluitingen, en veerringetjes gehaalt. Het vak van de karwei was weer es leeg
Ook nog ff het luchtfilter huis schoon gemaakt
Luchtfilter was nog zo goed als nieuw
( maar er komt toch een nieuw filter op )
Morgen denk de achterbrug en achterspatbord monteren.
Ik ga iedere dag 1 klein uurtje sleutelen/er mee bezig zijn.
Dus het zal niet hard vorderen, mja, ik heb ook mijn rust nodig na een dag hard werken :P
Lekker op gemak iedere dag ietsjes doen is het beste/meest relaxte, ik heb er totaal geen haast mee, dus ik kan er lekker van genieten, waar een hobby voor bedoelt is
|
|
|
|
Fryske_Honda |
24-10-2007 20:21 |
Posts: 1552 |
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
24-10-2007 20:27 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]
Ja, met 0nm @ 4000toeren...
Weet je wat een oud gezegde zegt ?
Horse Power Sells.
Torque Wins.
pk's zeggen niets.
ik snap jou gelul om je koppel nog steeds niet..
vermogen=koppelxtoeren.
dus meer vermogen en minder koppel , betekend dat je met de juiste vertraging meer vermogen en hetzelfde koppel hebt , of zelfs meer koppel met hetzelfde vermogen.
en jou koppel is btw ook helemaal niet overtuigend ..
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 24-10-2007 om 20:30 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Iceburn |
24-10-2007 21:19 |
Posts: 310 |
nou ik vind t wel wreed zo'n CB xD mijne heeft behoorlijk geen kracht gehad tot nu toe, zal binnenkort eens ff de cilinder eraf halen, volgens mij een zuigerveer aan puin. Waar haal je dat opvoerspul voor CB trouwens weg? NRC shop uit Duitsland?
|
|
4-stroke 4-ever |
|
Mopar |
25-10-2007 17:42 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Iceburn
nou ik vind t wel wreed zo'n CB xD mijne heeft behoorlijk geen kracht gehad tot nu toe, zal binnenkort eens ff de cilinder eraf halen, volgens mij een zuigerveer aan puin. Waar haal je dat opvoerspul voor CB trouwens weg? NRC shop uit Duitsland?
Bij www.cmsnl.com , wereld leverancier.
Normaal is het binnen 2 dagen thuis.
( mja, ik had nu een beetje een grote bestelling, en ik vermoed ook dat ze de cilinder-kit niet op voorraad hadden, dus ik moest 2 weken wachten, maar normaal maar 2~3dagen dus.. )
@ Crossgek : Ik ga niet meer op jouw reactie's in.
|
|
|
|
Honda CB |
25-10-2007 21:48 |
Posts: 20 |
Hoi Mopar,
ik heb ook 2 cb'tjes staan, 1 brommer en 1 motor.
Leuk dat je zoveel plezier d'r aan beleefd, ik zelf ook.
Maarre heb jij 'm al op kenteken staan? - heb je motorpapieren?
dat is namelijk een probleem
Groeten Wouter
|
|
|
|
Mopar |
26-10-2007 18:39 |
Posts: 4772 |
Ik heb hem niet op kenteken staan, en ik heb GEEN papieren
Dus ik doe gewoon een gokje, ik zie wel :P
En ik heb ook nog een mooi back-up plan mpocht het niet werken, die ik niet verklap
Ofterwel, komt wel goed...
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
26-10-2007 18:41 |
|
Mopar |
26-10-2007 18:42 |
Posts: 4772 |
Beter doe je niet tof anders ga ik jouw klappen.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
26-10-2007 18:45 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Beter doe je niet tof anders ga ik jouw klappen.
hahaha
genoeg gelachen.
iig , mijn back up plan was dus de schredder.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Mopar |
26-10-2007 18:52 |
Posts: 4772 |
Nadat je CR frame gescheurd is bedoel je ?
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
26-10-2007 18:55 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Nadat je CR frame gescheurd is bedoel je ?
ongekent het vermogen van een echte 2t..
ding heeft ook meer vermogen als al jou 2 wielers bij mekaar.
en weegt evenveel als je brommer.
naja , had meer vermogen
maar mijn cr frame was dus al gescheurd , dus nu mag jou cb de schredder in...
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 26-10-2007 om 18:57 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Mopar |
26-10-2007 19:01 |
Posts: 4772 |
Dacht het niet, CB's zijn van echte kwaliteit, zelfs de beste shredder weet er geen raad mee
Ding is 31jaar oud, en nog altijd as good as new
Bovendien stel je me gewoon teleurs als -mede honda-rijder collega- om zoiets naars te zeggen, en te twijfelen aan de ongekende schoonheid en suplesse van een Honda.
Je bent dus ontslagen, en niet Honda waardig.
En waag het niet hier nog wat te reply'en totdat je je excuses hebt aangeboden.
|
|
|
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 5 van 11
|
|