Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Honda CB50 to CB80

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 846 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Honda CB50 to CB80
Geplaatst door Mopar op 16-6-2007 11:42
Hits Deze gallery is 18320 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda CB50 (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Mighty green (orginele kleur) / 1976
Opgegeven max. vermogen 2 pk / 1 kW
Opgegeven max. snelheid 75 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
. [Toon slechts deze afbeelding]
. [Toon slechts deze afbeelding]
. [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina

Pagina 4 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Mopar 3-10-2007 19:32 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Blijft ie trouwens nog groen?


jep.

K'heb intussen ook al zitten bedenken hoe ik de -binnenkant tank- ga ontroesten, denk dat electrolyse de beste en makkelijkste manier is.

Ik heb het ook nog nooit gedaan, dus het lijkt me ook wel leuk om te proberen

Schijnt goed te werken iig
 
Royal Club 3-10-2007 19:33 Print reply

Posts: 60390
not
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Mopar 3-10-2007 19:36 Print reply

Posts: 4772
Wacht maar tot ie af is

Bovendien vergeet je je not te onderbouwen...
 
Royal Club 3-10-2007 19:36 Print reply

Posts: 60390
omdat het oud is en omdat ie gewoon in slechte staat is

voldoende?

ik vind mn niet mooi, net als alle andere oude 4taktjes

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 3-10-2007 om 19:37 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Viertakt 3-10-2007 19:36 Print reply

Posts: 3586
Dat heet vies


Edit: tis toch niet zo dat als jij je tzr door de drek rijd en dat hij helemaal onder de prut zit dat hij dan in 'slechte staat' is? Als hij verrot was, zou hij in slechte staat geweest zijn, maar hij kan het meeste prut/lelijkheden er gewoon afpoetsen, dus dat slechte staat valt mee.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 3-10-2007 om 19:38 uur.
 
Viertakt uber alles.
Mopar 3-10-2007 19:39 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
omdat het oud is en omdat ie gewoon in slechte staat is

voldoende?


Slechte staat ?

Mag jij me laten zien waar je roest op de foto's ziet

Tis idd veelal vuiligheid, feitje is, ik heb de brommer nu 2~3jaar ofzo, heb er 2jaar mee gereden, en hij heeft tenminste 1 jaar stil gestaan.
Je kan zeggen wat je wilt, maar een moderne brommer had al lang helemaal onder de roest gezeten. En hij staat gewoon onder een afdakje, dus ken je nagaan...

Ding is alles behalve in slechte staat makker...


 
EIERBOER 3-10-2007 19:40 Print reply

Posts: 1207
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
omdat het oud is en omdat ie gewoon in slechte staat is

voldoende?

ik vind mn niet mooi, net als alle andere oude 4taktjes

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 3-10-2007 om 19:37 uur.

helemaal mee eens
 
kalm an!!
Royal Club 3-10-2007 19:40 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Slechte staat ?

Mag jij me laten zien waar je roest op de foto's ziet

Tis idd veelal vuiligheid, feitje is, ik heb de brommer nu 2~3jaar ofzo, heb er 2jaar mee gereden, en hij heeft tenminste 1 jaar stil gestaan.
Je kan zeggen wat je wilt, maar een moderne brommer had al lang helemaal onder de roest gezeten. En hij staat gewoon onder een afdakje, dus ken je nagaan...

Ding is alles behalve in slechte staat makker...




op moderne brommers word veel gereden
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Mopar 3-10-2007 19:42 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


op moderne brommers word veel gereden


Dude, ik heb er 2jaar lang, iedere dag mee gereden...

en zo wil ik hem ook blijven gebruiken..
 
Viertakt 3-10-2007 19:43 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Slechte staat ?

Mag jij me laten zien waar je roest op de foto's ziet

Tis idd veelal vuiligheid, feitje is, ik heb de brommer nu 2~3jaar ofzo, heb er 2jaar mee gereden, en hij heeft tenminste 1 jaar stil gestaan.
Je kan zeggen wat je wilt, maar een moderne brommer had al lang helemaal onder de roest gezeten. En hij staat gewoon onder een afdakje, dus ken je nagaan...

Ding is alles behalve in slechte staat makker...




Ach laat ze lekker blaten.
Dit word anders toch weer zo'n 4takt bash-discussie.

Als je dat ding dan lelijk vind, zeg dat dan gewoon, maar moet je geen slechte excuses verzinnen om hem af te kraken.

Ding is gewoon hot.
 
Viertakt uber alles.
- Kevin - 3-10-2007 19:45 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


jep.

K'heb intussen ook al zitten bedenken hoe ik de -binnenkant tank- ga ontroesten, denk dat electrolyse de beste en makkelijkste manier is.

Ik heb het ook nog nooit gedaan, dus het lijkt me ook wel leuk om te proberen

Schijnt goed te werken iig


http://www.tankcure.nl/

Daarmee heb ik de tank van me Honda mee ontroest en daarmee heb ik ook weer een nieuwe laag aangebracht. Het was simpel en het resultaat is uitstekend.

Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 3-10-2007 om 19:45 uur.
 
Mopar 3-10-2007 19:45 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


Ach laat ze lekker blaten.
Dit word anders toch weer zo'n 4takt bash-discussie.

Als je dat ding dan lelijk vind, zeg dat dan gewoon, maar moet je geen slechte excuses verzinnen om hem af te kraken.

Ding is gewoon hot.


Keij zegt dat ie de oudere 4takt'jes niet mooi vindt.
Nou prima, dat kan.

Maar dat hij in slechte staat zou verkeren ziet hij een beetje heel erg verkeerd...

( en dan nog kan ik me er niet in vinden dat je een oud gerespecteerd Honda 4takt brommertje niet mooi vindt.. maargoed... ) :-P
 
Royal Club 3-10-2007 19:46 Print reply

Posts: 60390
ik vind m niet speciaal

zon 13 in een dozijn verhaal
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Mopar 3-10-2007 19:55 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]


http://www.tankcure.nl/

Daarmee heb ik de tank van me Honda mee ontroest en daarmee heb ik ook weer een nieuwe laag aangebracht. Het was simpel en het resultaat is uitstekend.

Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 3-10-2007 om 19:45 uur.


Bedankt man

Lijkt opzich niks mis mee idd, alleen ik zag dat je het beter niet op de lak kunt krijgen.
En aangezien de lak op de tank nog perfect is, wil ik dat risico niet nemen.
Ik ga het eerst zelf met electrolyse proberen, en als dat niet lukt doet ik het gewoon the old fashion way, grind en/of spijkers

maar alsnog bedankt

@ Keij, het is inderdaad een 13 in een dozijn fietsje, maar niet in NL.
En deze straks helemaal niet meer als er 80cc onderzit, en een motorkenteken heeft...
 
Henk-88 3-10-2007 20:23 Print reply

Posts: 26703
HG heeft een roestoplosser; werkt prima om tank te ontroesten aan de binnenkant.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Mopar 3-10-2007 20:31 Print reply

Posts: 4772
Oke, dan gewoon dat spul erin mikken, flink schudden, en dan ff naspoelen met benzine ofzo ?
 
Henk-88 3-10-2007 20:44 Print reply

Posts: 26703
Verdunnen, er in flikkeren en de gebruiksaanwijzing volgen.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
- Kevin - 3-10-2007 20:55 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Bedankt man

Lijkt opzich niks mis mee idd, alleen ik zag dat je het beter niet op de lak kunt krijgen.
En aangezien de lak op de tank nog perfect is, wil ik dat risico niet nemen.
Ik ga het eerst zelf met electrolyse proberen, en als dat niet lukt doet ik het gewoon the old fashion way, grind en/of spijkers

maar alsnog bedankt

@ Keij, het is inderdaad een 13 in een dozijn fietsje, maar niet in NL.
En deze straks helemaal niet meer als er 80cc onderzit, en een motorkenteken heeft...


Youre welcome. Ik heb mijn tank gedaan terwijl die nieuw in de lak zat (ja andersom is handiger, maarja). Gewoon goed voorbereiden en heel voorzichtig zijn. Als je een nieuwe tankdop hebt kun je de oude gebruiken om de tank vloeistof dicht te houden. Ik heb geen druppel gemorst, moet zeggen dat ik er wel bang voor was. Die andere manieren zijn ook de moeite waard om te proberen, dit is een wat minder arbeidsintensieve oplossing, wel iets duurder waarschijnlijk. Suc6 met het ontroesten ieder geval!

Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 3-10-2007 om 20:56 uur.
 
Mopar 4-10-2007 17:32 Print reply

Posts: 4772
thx, mja, ik heb tijd zat/neem de tijd.

Het hoeft niet persee snel ofzo, ik ga het risico niet nemen.
Liever ''iets minder goed'' dan me lak verprutst

En een goeie afsluitende tankdop heb ik helaas niet...

Mja, ik ga gewoon wat proberen, komt wel goed iig.


 
Viertakt 4-10-2007 17:45 Print reply

Posts: 3586
Anders je hele tank afplakken oid?
 
Viertakt uber alles.
daanmtx 4-10-2007 17:51 Print reply

Posts: 3759
leuk
 
Honda VFR400R
Mopar 4-10-2007 19:26 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Anders je hele tank afplakken oid?


Kost teveel moeite

*yay* ik ben dr achter gekomen waarom mijn verlichting nooit echt fel heeft gebrand (deed het alleen goed als ik 3000rpm+ draaide ) en dan komt wss omdat er een spanningsregelaar van 12v inzit, terwijl de bolletjes 6v zijn...

 
Viertakt 4-10-2007 19:28 Print reply

Posts: 3586
PSST
Hey hey, jou 12 volt systeem ruilen tegen mijn 6 volt systeem?
 
Viertakt uber alles.
Mopar 5-10-2007 16:22 Print reply

Posts: 4772
Nee, ik koop alleen nieuw :P

Mocht er iets fout gaan heb ik dus nog altijd een back-up
 
Mopar 7-10-2007 15:57 Print reply

Posts: 4772
---------------------- Parts -----------------------

Partnumber:
22201-GF6-000 Quantity: 3 Price: 9.50
euroPartnumber: 22311-KN4-680 Quantity: 2 Price: 5.00 euroPartnumber: 01055-09- Quantity: 1 Price: 311.00
euroPartnumber: 30202-041-015 Quantity: 1 Price: 13.50 euroPartnumber: 30250-041-005 Quantity: 1 Price: 8.00 euroPartnumber: 43120-365-672 Quantity: 2 Price: 19.00 euroPartnumber: 41201-151-000 Quantity: 1 Price: 28.50 euroPartnumber: 91103-GB4-681 Quantity: 1 Price: 11.50 euroPartnumber: 15421-035-010 Quantity: 1 Price: 2.50 euroPartnumber: 31700-124-003 Quantity: 1 Price: 11.00 euroPartnumber: 38300-141-711 Quantity: 1 Price: 15.50 euroPartnumber: 31500-040-405 Quantity: 1 Price: 14.00 euroPartnumber: 35340-437-661 Quantity: 1 Price: 11.00 euroPartnumber: 88110-329-730 Quantity: 1 Price: 16.50 euroPartnumber: 88120-329-730 Quantity: 1 Price: 16.50 euroPartnumber: 61100-149-000ZC Quantity: 1 Price: 43.50 euroPartnumber: 94201-304-50 Quantity: 10 Price: 0.50 euroPartnumber: 43145-149-000 Quantity: 1 Price: 2.50 euroPartnumber: 44302-383-610 Quantity: 2 Price: 6.50 euroPartnumber: 16950-149-025 Quantity: 1 Price: 28.00 euroPartnumber: 17211-134-710 Quantity: 1 Price: 11.50 euroPartnumber: 61114-RRP-000 Quantity: 1 Price: 12.50 euroPartnumber: 87125-041-680 Quantity: 1 Price: 1.00 euro ---------------------- Total Price -----------------------
Total price (excl. VAT): 653.00
Total price (incl. VAT): 777.07




Weer 777,07 euri armer

mja, je moet wat voor de hobby

Hopenlijk is de boel uiterlijk volgende week vrijdag binnen, het zou 6~7 business dagen duren, en ik heb het zaterdag besteld..
Ik verwacht het vrijdag op de deurmat :P

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 7-10-2007 om 15:58 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 7-10-2007 om 15:59 uur.
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 4 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved