Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Honda CB50 to CB80

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 879 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Honda CB50 to CB80
Geplaatst door Mopar op 16-6-2007 11:42
Hits Deze gallery is 18319 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda CB50 (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Mighty green (orginele kleur) / 1976
Opgegeven max. vermogen 2 pk / 1 kW
Opgegeven max. snelheid 75 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
. [Toon slechts deze afbeelding]
. [Toon slechts deze afbeelding]
. [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina

Pagina 10 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Mopar 6-4-2008 21:57 Print reply

Posts: 4772
FOEI !

Tis nu officieel een motor ja

80cc zit er eindelijk op

Net even de nokkenstokjes met elkaar vergeleken, en de takegawa stok is toch wel een stukje wilder
En terecht

Alleen de kop zit er nog niet op, maar dat doe ik morgen, was een beetje een erg gekut om de cilinder erop te krijgen.
Met me dikke worsten vingers valt het niet mee op die kleine zuigerveertjes in de cilinder te krijgen, en dan nog het circlipje erin
Damn, heeft me gewoon 4 pogingen gekost, a 15minuut per keer

Mja, cilinder zit nu, morgen de kop erop, en dan kan ik de compressie voelen

*fap fap fap*
 
Mopar 7-4-2008 21:35 Print reply

Posts: 4772
Allah De compressie is groot.


 
Honda CB 16-4-2008 21:08 Print reply
Posts: 20
Lang geleden dat ik weer 'ns op 't brommerforum zat, maar ik vind 't nog altijd tof om te lezen dat je vorderingen maakt met je cb, straks zeker filmpjes maken!
(je hebt toch zo'n korte slag 80cc? (daytona))
die hebben best wel wat pit!

groeten...
Wouter
 
Rocket Rico 16-4-2008 21:18 Print reply

Posts: 478
Hot

Leuk ding!
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
Vehikel 17-4-2008 17:22 Print reply

Posts: 2903
D'r gaan wel mooie actie filmpjes komen straks hè :P
Kben btw ook erg druk met de mijne, die is bijna spuitlkaar, binnenkort maar ff updaten.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Mopar 20-4-2008 20:43 Print reply

Posts: 4772
Groot nieuws

Het monster heeft gelopen

Tering, wat een ongeloofelijke klappen komen daar uit zeg

K'had hem 10x gekickt met het contact uit om hem een beetje te primen, compressie he
En daarna 1x een kick met het contact aan, en hij liep direct.

Klappen waren te hard om eigenlijk nog te kunnen horen
Kwamen een stuk of 7 skaters aan, die hoorde het geklap 2km verder, en dachten dat er een oorlog was ofzo , maar ik was er alleen ff bezig, me CB'tje in laten lopen, en een beetje afstellen..

Opzich ging het goed, alleen er waren wel wat dingetjes die ik moet verbeteren/aanpassen.

Om te beginnen het afstellen van de carb. sproeier was te klein.
Zat een 95 keihin in (22mm carb) , en de bougie zag wat witjes, heb er nu een 110 in gedaan, hopenlijk is dat beter.
Maar ik kan nog geen 2e test doen.

De standaard blok ontluchting is ook veel te klein voor 80cc merkte ik.
Hij gooide er een beetje heel erg veel olie uit, werd lekker op het achterbandje gekwakt.

Dus een extra ontluchtings setje moet ook worden bestelt.

Daarnaast denk ik dat het blokje het niet koel genoeg kan houden, dus wellicht moet er ook nog een olie koeler op komen.

Maar daar kom ik later pas achter als ik echt kan rijden.

Temp. metertje word ook bestelt, je ontkomt er eigenlijk niet aan om dat soort noodzakenlijk ''gadgets'' erop te zetten.
Dus het kost weer wat meer als geplanned

Mja, heb nog een hoop werk te doen.

Koppeling moet ook nog worden vernieuwd, en ik hoop ook nog dat de koppeling de 80cc's gaat houden, maar aangezien ik geen slechte verhalen ken over slechte CB koppelingen ga ik daar niet van uit

Maar de koplamp, achterlicht, zadel, etc. etc. moet er nog op gemaakt worden.
Daarnaast moet ik ook nog wat verzinnen op het luchtfilter, want de orginele aanzuigslang gaat niet passen op de grotere carb. en het takegawa filter past niet (komt tegen het frame aan).
En aangezien ik het zijkapje er wel op wil houden moet ik denk het orginele aanzuigslangetje aan gaan passen inc. een grote doorlaat in het luchtfilter huis zelf.

Ben eigenlijk zoiezo al groot fan van orginele luchtfilterhuizen ipv stomme power filtertjes.
Veel mooier en vooral beter.

En als dat allemaal niet gaat lukken komt er een dikke kelk op, dan maar helemaal geen filter
Alleen ik weet niet waar ik een kelk kan bestellen.

Anyway, foto's kan ik wel maken eerdaags (jaja... dat zei ik 324323 dagen geleden ook al ) , maar een filmje gaat nog niet lukken, totdat ik een breather-set heb en een temp. meter.

Oja, me toerenteller kabel is ook ineens geknapt
Dus ik kon geen toeren aflezen met inlopen.. was ook wel ''fijn'' zegmaar
Mja, zal allemaal wel goed gegaan zijn
 
Mopar 21-4-2008 19:23 Print reply

Posts: 4772
Nou, hier dan wat foto'tjes van hoe het koekblikje er nu bijstaat





En buig voor dit alles verwoestende motorblok









K'mag hem pas weer starten als me extra ontluchtings set binnen is, en nog meer meukjes.
Is reeds bestelt, hoop het eigenlijk wel vrijdag binnen te hebben.
Mja, we zien het vanzelf wel.
 
Royal Club 21-4-2008 19:25 Print reply

Posts: 60390
ik rijd je aan gort met mn 80blok
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Mopar 21-4-2008 19:27 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ik rijd je aan gort met mn 80blok


Jammer dat jouw 80 blok waarschijnlijk eerder aan gort ligt als het mijne.


 
Royal Club 21-4-2008 19:28 Print reply

Posts: 60390
nee.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Mopar 21-4-2008 19:30 Print reply

Posts: 4772
Weet wel zeker van wel.

Jij hebt denk hooguit een half jaar plezier van je 80blokje, daarna kan ie de prullenbak in, waar het hoort.


 
Royal Club 21-4-2008 19:31 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Jammer dat jouw 80 blok waarschijnlijk eerder aan gort ligt als het mijne.





Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Weet wel zeker van wel.

Jij hebt denk hooguit een half jaar plezier van je 80blokje, daarna kan ie de prullenbak in, waar het hoort.




jij weet ook niet wat je wil



 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Mopar 21-4-2008 19:34 Print reply

Posts: 4772
Misselijk ventje ben jij.
sterf.

 
Royal Club 21-4-2008 19:35 Print reply

Posts: 60390
waaruit maak jij op dat mijn blok "waarschijnlijk" over een jaar de prullenbak ik kan?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Mopar 21-4-2008 19:38 Print reply

Posts: 4772
Omdat het een 80cc 2takt is ?


 
Honda CB 22-4-2008 15:08 Print reply
Posts: 20
Is dit al dat cb125 frame?

groeten Wouter
 
Viertakt 22-4-2008 15:17 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ik rijd je aan gort met mn 80blok


Alsof het daar om gaat..
 
Viertakt uber alles.
Bart-Derbi 22-4-2008 15:20 Print reply

Posts: 6497
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


Alsof het daar om gaat..

bij keiji wel:P
 
farmer tuning 22-4-2008 15:25 Print reply

Posts: 703
weet bijna zkkr dat je geplanked wordt door een 80 2takt. als je die goed onderhoud gaat ie net zo lang mee als 4 takt kijk de benzine kosten zijn mish wel meer maar das ook alles
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Mopar 22-4-2008 17:46 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: farmer tuning
weet bijna zkkr dat je geplanked wordt door een 80 2takt. als je die goed onderhoud gaat ie net zo lang mee als 4 takt kijk de benzine kosten zijn mish wel meer maar das ook alles


Je snikkel.

80cc 2takt gaat voor nog geen 1/10e mee als dit 4takt blok.
( ja kut zin, ik weet het )

Ik wil Keij wel eens over 1jaartje zien met zijn 80 blok, mijn gemaakte km's vs. zijn gemaakte km's, en de onderhouds papiertjes erbij/uren sleutelen.

Maar ik vermoed dat zijn 80blok dan al 3x in elkaar is gelopen, terwijl de mijne nog vrolijk plopt.

En dat 80cc 2takt sneller is, weet me oma ook nog wel, moraal ridders

Maar of het daarmee ook beter is is een 2e.

Mijn mening is van niet.

Been there, done that.

Jullie moesten eens 1 of 2 maandjes proeven van een (goede, geen brakke) 4takt, daarna wil je niet anders meer en verafschuw je 2takt.



 
Viertakt 22-4-2008 19:05 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bart-Derbi
[...]

bij keiji wel:P



Ja nou laat hem lekker op zijn 2takt benzineslurper rond rijden dan?
Dan genieten wij wel van overheerlijk comfort van een tam, maar soepel 4taktje.

En als er nog mensen zijn die zeggen dat een 4takt met kleine cilinderinhoud traag is, kijk maar eens een Honda CB50V met dohc. Of een Honda CR110, die rijden de meeste opgefokte 2takten nog zoek.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 22-4-2008 om 19:07 uur.
 
Viertakt uber alles.
Mopar 23-4-2008 17:44 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]



Ja nou laat hem lekker op zijn 2takt benzineslurper rond rijden dan?
Dan genieten wij wel van overheerlijk comfort van een tam, maar soepel 4taktje.

En als er nog mensen zijn die zeggen dat een 4takt met kleine cilinderinhoud traag is, kijk maar eens een Honda CB50V met dohc. Of een Honda CR110, die rijden de meeste opgefokte 2takten nog zoek.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 22-4-2008 om 19:07 uur.


True, dat een 4takt per definitie sloom is is 1 van de grootste fabeltjes uit de brommer wereld.

Alleen een feit is wel dat het een stuk duurder is om snel te maken, en ik kan me goed voorstellen dat een hoop mensen er daarom niks vanaf willen weten.

Een 2takt is gewoon veel aantrekkerlijk om dat op te voeren, zeker als het om minder cc's gaat, is gewoon veel goedkoper om te doen, ''the best bang for the bucket''
Maar dat een 2takt per definitie veel sneller is, is al lang een achterhaalde gedachte.

Dus om die reden zie je meer jongeren aan de gang met een 2takt, het is veeeeeeel goedkoper om te doen.
En indirect gevolg daarvan is is dat veel minder mensen openstaan voor de 4takt techniek omdat het simpelweg niet te betalen is.

Oftewel, mensen die 2takt rijden zijn sloebers.


















 
Sypie_Honda 23-4-2008 17:50 Print reply

Posts: 13830
uuh met een 2 takt heb je veel minder bewegende delen.

dus sleutelt veel mooier/simpeler, dus ook gemakkelijker op te voeren.

als je blok kapot loopt is het meestal met een ander cilindertje weer klaar.

als jij bijvoorbeeld een klep breekt, en die klep vermoert je zuiger + cilinder + drijfstang + krukas + kop, dan gaat het goed in de kosten lopen

enne geen gezeur met nokkenas timingen, carter ontluchtingen, kettingen in je blok bla die bla.

4 takt is mooi voor in een auto om van A naar B te komen, 2 takt is mooi voor onder een motor/brommer die hard moet gaan!
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Mopar 24-4-2008 17:57 Print reply

Posts: 4772
Dat zeg ik moraal ridder.

2takt is goedkoper.

Mooier sleutelen is het niet kan ik je zeggen.

4takt is gewoon veel leukere techniek, veel meer dingetjes en datjes, gewoon veel leuker om aan te werken.

4takt is gewoon voor de gevorderden, en voor de rijken.

Vroegah werd de Honda 4takt niet voor niks het rijkelui's brommertje genoemd

2takt is voor beunehazen en klootjes volk dat niks wil weten, en alles goedkoop wil doen ipv goed.
 
Vehikel 24-4-2008 18:37 Print reply

Posts: 2903
4takt is voor mensen die van ècht sleutelen houden
Maar gelukkig breken kleppen niet zo snel, 2takt naait eerder 3x vast, dan dat bij een 4takt een klep breekt.
Maargoed, ieder zn mening :P
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 10 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved