Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Honda CB50 to CB80

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 819 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Honda CB50 to CB80
Geplaatst door Mopar op 16-6-2007 11:42
Hits Deze gallery is 18276 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda CB50 (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Mighty green (orginele kleur) / 1976
Opgegeven max. vermogen 2 pk / 1 kW
Opgegeven max. snelheid 75 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
. [Toon slechts deze afbeelding]
. [Toon slechts deze afbeelding]
. [Toon slechts deze afbeelding]
. [Toon slechts deze afbeelding]
. [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

Pagina 2 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Mopar 23-9-2007 13:53 Print reply

Posts: 4772
Jeuj, de achterkant is gestript

plan is iets gewijzigd, ik ga nu gewoon eerst de achterkant en het frame tot en met de tank netjes maken.
In elkaar zetten, en dan komt de voorkant wel.

K'zit nou al met zoveel troep, en als de voorkant er ook nog afmoet wordt het echt 1 grote tering bende

Dus eerst de achterkant weer netjes maken, inc. een nieuwe draadboom voor de achterlichtjes, en ook draden trekken voor de knipperlichtjes
Als dat klaar is aan de voorkant beginnen

( eigenlijk kan ik binnen 2 dagen klaar zijn met netjes maken )

Dus ik doe het rustig aan
 
Viertakt 23-9-2007 13:56 Print reply

Posts: 3586
Waarom kijk je niet gewoon ff naar een CY80 blokje, die dingen zijn plug & play.
 
Viertakt uber alles.
Mopar 23-9-2007 14:51 Print reply

Posts: 4772
Is een optie ja, mja, je weet het nooit, het is dan 2e hands, en hoogst wss komt het dan uit duitsland, en om nou 200km+ heen, en 200km+ terug te rijden met een Yank die 1op5ofzo, rijd op de snelweg

Maar ik kan ebay wel ff in de gaten houden ja

net ff te speuren bij takegawa voor een cilinderkitje, en kwam dit tegen



inc. nokkenasje

lijkt me wel wat, en zo te zien is dr ook zo een temp. metertje ofzo op aan te sluiten ook wel handig opzich

edit : is 80cc

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 23-9-2007 om 14:52 uur.
 
Viertakt 23-9-2007 16:07 Print reply

Posts: 3586
wat kost zoiets?
 
Viertakt uber alles.
Pruttelaar 23-9-2007 16:08 Print reply

Posts: 761
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
wat kost zoiets?


wil ik ook weten

Dit bericht is gewijzigd door Pruttelaar op 23-9-2007 om 16:09 uur.
 
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan
Pruttelaar 23-9-2007 16:13 Print reply

Posts: 761
300 euri zie ik

http://www.takegawa....=0105509&catid=5


Dit bericht is gewijzigd door Pruttelaar op 23-9-2007 om 16:23 uur.
 
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan
Viertakt 23-9-2007 16:23 Print reply

Posts: 3586
is wel ubervet, maar zoiets komt nooit op mijn CB, dan vermoord mn pa me.


edit: zodra dit ding 80cc heeft en alles, ga je hem dan ook laten keuren als motorfiets?

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 23-9-2007 om 16:27 uur.
 
Viertakt uber alles.
Mopar 23-9-2007 17:31 Print reply

Posts: 4772
Kost 311euro bij cmsnl.com

Maar dan heb ik er wel direct een nokkenas bij

Ik heb net een beetje prijzen zitten te vergelijken, maar bij rovaza kost alleen de cilinder kit al 300euro, exclusief nokkenas
Ook met andere dingen zoals de carb. is Rovaza echt tering duur

Ik bestel daar niet.

Denk dat ik alles bij cmsnl.com ga bestellen, ook lekker vertrouwd voor mij, aangezien ik daar zoiezo veel haal(de)

Setup wordt dus de takegawa 80cc kit, inc. nokkenas , en denk een 22mm mikuni of 22mm keihin. 22mm lijkt me een mooie geschikte carb hiervoor
In het begin komt de orginele uitlaat er nog ff op ivm keuren, maar daarna gewoon weer de kitaco pijp

Geen idee hoe hard het dan moet gaan rijden echt geen flauw idee...

Liefst zou ik dan ook nog een 80kop willen, maar die zijn nergens te bestellen voor zover ik weet.
K'zal dus best veel compressie hebben met een 50kopje
Maar het moet gaan, dus het zal wel

Misschien in de toekomst een turbo en al die andere ongein er denk opfrotten, het wordt toch een motor, dus ik kan en mag dan opvoeren wat ik wil

edit : Oja, ik zit ook met een electrische ontsteking te kutten, en ik weet niet welke ik moet bestellen ?
dr staan kitjes met iets van een 12v krukas en een 6v ofzo, maar dat is volgens mij alleen voor liggende blokjes.
Kan iemand me daar meer over vertellen ?
Want het liefst wil ik ook meteen een electrische ontsteking. ( onder het motto, nu we dan toch bezig zijn.. )

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 23-9-2007 om 17:36 uur.
 
Mopar 24-9-2007 18:27 Print reply

Posts: 4772
Net ff de achterbrug en achterspatbord weer netjes fris gemaakt





Op de achterbrug zie je wat plekjes zitten.

Om die reden haal ik de brommer uit elkaar, op het frame zitten ook een paar van die -slijtage- plekjes, en die ga/moet ik dus ff bijwerken.

Zodra dat gedaan is frot ik hem weer in elkaar

Kan trouwens ook geen kwaad, ff al het oude vet eraf halen

edit : En met roest valt het mij echt alles mee, tis eigenlijk te verwaarlozen kwa roest.
Alleen de -immitatie- achterveren zijn wel bar slecht, en die zijn net iets ouder als 1 jaartje...
Immitatie suckt gewoon echt big-time

Anyway, verder kan ik alleen maar zeggen dat goed onderhoud echt loont.
Nauwelijks roest, 2jaar gebruikt, en 1 jaar niet naar omgekeken, en vrijwel geen roest...

Onderhoud is belangrijk en verdient zichzelf terug !!!

knoop dat goed in je oren :P

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 24-9-2007 om 18:31 uur.
 
Viertakt 24-9-2007 18:39 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
edit : Oja, ik zit ook met een electrische ontsteking te kutten, en ik weet niet welke ik moet bestellen ?
dr staan kitjes met iets van een 12v krukas en een 6v ofzo, maar dat is volgens mij alleen voor liggende blokjes.
Kan iemand me daar meer over vertellen ?
Want het liefst wil ik ook meteen een electrische ontsteking. ( onder het motto, nu we dan toch bezig zijn.. )

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 23-9-2007 om 17:36 uur.


Ik heb gelezen dat je een CDI ontsteking van een dax erin kunt bouwen, maar dan moet je wel zelf een plaatje er achter moet maken(of kopen) zodat alles goed op zn plaats zit.
Ik zal ff kijken wat ik hier van kon vinden.

en als je op internet zoekt na blokonderdelen moet je zoeken na CY50, het kleine broertje van de CB50, maar die was in duitsland velen malen populairder dan de CB50
 
Viertakt uber alles.
Bart-Derbi 24-9-2007 19:03 Print reply

Posts: 6497
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Kost 311euro bij cmsnl.com

Maar dan heb ik er wel direct een nokkenas bij

Ik heb net een beetje prijzen zitten te vergelijken, maar bij rovaza kost alleen de cilinder kit al 300euro, exclusief nokkenas
Ook met andere dingen zoals de carb. is Rovaza echt tering duur

Ik bestel daar niet.

Denk dat ik alles bij cmsnl.com ga bestellen, ook lekker vertrouwd voor mij, aangezien ik daar zoiezo veel haal(de)

Setup wordt dus de takegawa 80cc kit, inc. nokkenas , en denk een 22mm mikuni of 22mm keihin. 22mm lijkt me een mooie geschikte carb hiervoor
In het begin komt de orginele uitlaat er nog ff op ivm keuren, maar daarna gewoon weer de kitaco pijp

Geen idee hoe hard het dan moet gaan rijden echt geen flauw idee...

Liefst zou ik dan ook nog een 80kop willen, maar die zijn nergens te bestellen voor zover ik weet.
K'zal dus best veel compressie hebben met een 50kopje
Maar het moet gaan, dus het zal wel

Misschien in de toekomst een turbo en al die andere ongein er denk opfrotten, het wordt toch een motor, dus ik kan en mag dan opvoeren wat ik wil

edit : Oja, ik zit ook met een electrische ontsteking te kutten, en ik weet niet welke ik moet bestellen ?
dr staan kitjes met iets van een 12v krukas en een 6v ofzo, maar dat is volgens mij alleen voor liggende blokjes.
Kan iemand me daar meer over vertellen ?
Want het liefst wil ik ook meteen een electrische ontsteking. ( onder het motto, nu we dan toch bezig zijn.. )

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 23-9-2007 om 17:36 uur.

waarom typ jij telkens van die ellenlange teksten:P
 
Mopar 24-9-2007 19:15 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bart-Derbi
[...]

waarom typ jij telkens van die ellenlange teksten:P


Als het je niet interesseerd lees je het niet ?

Hekel aan dingen samenvatten, liever een paar zinnen extra gebruiken zodat het gewoon duidenlijk is..

De mensen die het interesseren lezen het toch wel, dus dan liever gewoon goed duidenlijk
( en ik vind het ook niet erg, ik zit achter de computer voor me ontspanning.. )

@ Wouter.

Misschien is zoeken naar CY parts idd wel beter.
Ze zijn idd populairder bij de duitsters
Vraag me alleen niet waarom, zo fuckin klein
 
Viertakt 24-9-2007 19:16 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Als het je niet interesseerd lees je het niet ?

Hekel aan dingen samenvatten, liever een paar zinnen extra gebruiken zodat het gewoon duidenlijk is..

De mensen die het interesseren lezen het toch wel, dus dan liever gewoon goed duidenlijk
( en ik vind het ook niet erg, ik zit achter de computer voor me ontspanning.. )

@ Wouter.

Misschien is zoeken naar CY parts idd wel beter.
Ze zijn idd populairder bij de duitsters
Vraag me alleen niet waarom, zo fuckin klein


ze zijn gewoon fucking gangster
 
Viertakt uber alles.
falco 24-9-2007 19:16 Print reply

Posts: 3724
polijsten die handel!!

ziet er wel leuk uit, hot
 
BIET 24-9-2007 19:17 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bart-Derbi
[...]

waarom typ jij telkens van die ellenlange teksten:P

beter zo af en toe een lap tekst dan van die kansloze alsmaar 'ik wil m'n gallery kicken erik en onno style berichtjes'
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Mopar 24-9-2007 20:23 Print reply

Posts: 4772
CY's zijn idd wel apart opzich, leuk om te zien wel iig
Alleen lijkt het me zo fuckin kut rijden, zeker in NL, bij een klein buitje om de 2m een diepe plas :-P

@ Falco, de zooi ga ik inderdaad polijsten, alleen ik ben al wel tot de conclusie gekomen dat ik het niet zo erg ga polijsten dat het een spiegel word, of wannabe chroom.
Mij teveel werk, vroeger had ik nog wel tijd om het iedere week bij te houden, maar nu red ik dat gewoon niet. Dus ik polijst het wel, maar niet te glimmend... gewoon een beetje, net-niet-mat-achtig

Net uit verveling nog maar een paar onderdeeltjes schoon gemaakt
Zoals je kunt zien.. de stepjes zijn, jawel, immitatie, en jahoor, roest..
Denk dat ik die ook gewoon geheel zwart maak, vervangen is onzin, aangezien de nieuwe ook snel zullen roesten...
Overigens het schakelpookje, daar zat ook een hoop vuil op, helemaal aangekoekt... maar dat heb ik er met wat boenen af kunnen halen, en ziet er weer netjes uit. Later ff een polijst dingetje over halen en hij is z.g.a.n. , oftewel, orgineel is gewoon kwaliteit... '


 
mcdronkz 24-9-2007 20:26 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Misschien in de toekomst een turbo en al die andere ongein er denk opfrotten, het wordt toch een motor, dus ik kan en mag dan opvoeren wat ik wil


Ik zie al helemaal voor me hoe dat gaat:


 
Mopar 24-9-2007 20:35 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Ik zie al helemaal voor me hoe dat gaat:

afbeelding


wtf man

Is je gare graf mtx al is een keertje af ?

Weddenschapje dat ik mijn brommer eerder klaar heb EN op motorkenteken voordat jouw ''ding'' af is ?




edit :

Trouwens, dat dingetje wat daar op de grond ligt.. is dat de motor van een kever ?

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 24-9-2007 om 20:37 uur.
 
Viertakt 24-9-2007 20:38 Print reply

Posts: 3586
is het geen turbo?
 
Viertakt uber alles.
Mopar 24-9-2007 20:40 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
is het geen turbo?


Naaah... turbo's zijn toch veel groter ?

 
Viertakt 24-9-2007 20:42 Print reply

Posts: 3586


weenie, lijkt er wel op
 
Viertakt uber alles.
mcdronkz 24-9-2007 20:45 Print reply

Posts: 32777


Weddenschapje dat dit wagentje je logge amerikaan zwaaaar boekt, ongeacht wat voor blok je in je auto legt ?

Geef mij maar N/A hoor, maar dit soort bizarre setups kan ik echt wel waarderen.
 
Mopar 24-9-2007 20:46 Print reply

Posts: 4772
Joah, maar die foto van Dronkz is onmogenlijk een turbo.

Dat 'kan' nooit op een kever...

Ik bedoel... als je gewoon vermogen wilt, heb je helemaal geen turbo ofzo nodig.

Dan begin je namelijk gelijk goed, en begin je met een V8 op zijn minst, daar kan je WEL een echte turbo op kwijt, en dan merk je er ook wat van.

Een turbo'tje op een 1.1 of 1.6 ofzo zetten is van de zotten.


 
Mopar 24-9-2007 20:47 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
afbeelding

Weddenschapje dat dit wagentje je logge amerikaan zwaaaar boekt, ongeacht wat voor blok je in je auto legt ?

Geef mij maar N/A hoor, maar dit soort bizarre setups kan ik echt wel waarderen.


ik pleit voor een ban van Dronkz omdat hij met totaal irrelevante reply's komt in MIJN ! topic
 
mcdronkz 24-9-2007 20:54 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


ik pleit voor een ban van Dronkz omdat hij met totaal irrelevante reply's komt in MIJN ! topic


Nu kan ik natuurlijk met de reactie komen dat elke post van jouw irrelevant is, elke gedachte van je zelfs, maar dat is ook weer zo confronterend hè .

In het dagelijks leven moet je dat al zo vaak horen, dat het te pijnlijk wordt als ik dat op BF ook nog eens ga verkondigen.

Om de pijn wat te verzachten zal ik een plaatje van een enge meneer met een Fiat 600 posten:


 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved