Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Honda CB50 to CB80

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 812 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Honda CB50 to CB80
Geplaatst door Mopar op 16-6-2007 11:42
Hits Deze gallery is 18313 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda CB50 (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Mighty green (orginele kleur) / 1976
Opgegeven max. vermogen 2 pk / 1 kW
Opgegeven max. snelheid 75 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
. [Toon slechts deze afbeelding]
. [Toon slechts deze afbeelding]
. [Toon slechts deze afbeelding]
. [Toon slechts deze afbeelding]
. [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

Pagina 11 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11Vorige pagina
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Honda CB 27-4-2008 12:12 Print reply
Posts: 20
Mopar,

is dit al dat 125 frame? op de foto's? ben eigenlijk wel benieuwd of 't veel moeite kostte om alles om te zetten/ aanpassingen

groeten Wouter
 
Mopar 27-4-2008 18:56 Print reply

Posts: 4772
CB125T frame ging hem niet worden.

Alles was net 2cm groter/langer, en/of 2mm dikker ( tank enzo.. )

Moest teveel kleine aanpassingen gaan doen, veel werk voor weinig zegmaar..

Het is wel mogenlijk hoor, het blokje past zo, alleen de rest, het zadel, tank, spatobrd enzo past allemaal -net niet-
Je moet het daarvoor aanpassen.

De aanpassingen zijn niet moeilijk ofzo, maar het gaat een hoop tijd kosten.

Dus ik heb alleen het nummer gebruikt van het frame

Misschien dat ik het frame later aan ga passen, als ik weer meer CC's wil, en misschien gelijk een cilindertje erbij

Maar dat zie ik later wel, k'had nu gewoon geen zin om het frame ook weer eens aan te gaan passen, teveel moeite, voot teveel kleine dingetjes..

Het is makkelijk mogenlijk hoor, alleen je moet er ff tijd voor maken.
Aangezien ik zat te doen heb, had ik daar geen zin in, nummertje over getikt..
Alles weer ombouwen doe ik volgend jaar misschien wel ofzo.
 
Mopar 30-4-2008 20:50 Print reply

Posts: 4772
Yay, ben het oude ding een beetje aan het afstellen, de eerste rondjes zijn gemaakt

Ding heeft wel een hoop koppel zeg, niet normaal

Is gewoon niet te stoppen, tis dat ik me voorrem nog niet helemaal in orde heb gemaakt (moet ik nog ff strakker afstellen) maar volgens mij spint het wiel nog als ik hem stationair laat ploppen

Gas reactie is alleen nog niet helemaal goed, ben dus een beetje aan het afstellen, maar het valt niet mee.

Heb sproeier 95 en 110 geprobeerd, maar de 1 van te klein, en de ander te groot..

Morgen ff sproeier 105 proberen, sproeiertje 100 heb ik weer net niet liggen, dus die zal ik wel weer precies nodig hebben

Maar het ding trekt lekker rap op, twv is ook nog te licht, is 14-44 nu, 15-44 zal het zoiezo worden, maar misschien wel 16-44, is nog ff aankijken, maar eerst eens zorgen dat het blokje goed reageerd in ieder toeren gebied.

Ook zit de grotere ontluchting er nu op (nog niet goed geinstalleerd, maar ff tijdenlijk erop gefrot) maar dat gaat heel goed, blokje houd de olie nu netjes binnen, en ik kan hem een stuk rustiger stationair laten lopen

Moet alleen nog ff een mooi plekje voor dat ding zien te vinden, mja, dat zien we dan wel.

Hopenlijk krijg ik dat ding morgen goed afgesteld, dan ken/ga ik weer verder met de opbouw
 
Mopar 1-5-2008 21:11 Print reply

Posts: 4772
Mah, volgens mij heb ik nu de goeie sproeier te pakken, nummertje 105.

Wou/wil alleen nog niet echt lekker lopen in de hogere toeren, ik vermoed zelf eigenlijk dat het nokkenasje verkeerd getimed staat, ondankt dat ik het 10x gecontroleerd heb toen ik de boel in elkaar aan het frotten was.

Of de nokkenas timing is verkeerd, of de ontsteking staat niet goed (meer).

Loopt opzich erg mooi nu, hij word alleen wat heet

Maarja, vastlopen doet het toch niet want het is een 4takt

Morgen maar eens de ontsteking ALWEER timen

Staat wss te laat, of de nokkenas staat dus een tandje te vroeg..

Mja, nokkenas weet ik eigenlijk wel 101% zeker dat die goed staat..

Morgen maar is weer is ff pielen...
 
Viertakt 7-5-2008 12:59 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Mah, volgens mij heb ik nu de goeie sproeier te pakken, nummertje 105.

Wou/wil alleen nog niet echt lekker lopen in de hogere toeren, ik vermoed zelf eigenlijk dat het nokkenasje verkeerd getimed staat, ondankt dat ik het 10x gecontroleerd heb toen ik de boel in elkaar aan het frotten was.

Of de nokkenas timing is verkeerd, of de ontsteking staat niet goed (meer).

Loopt opzich erg mooi nu, hij word alleen wat heet

Maarja, vastlopen doet het toch niet want het is een 4takt

Morgen maar eens de ontsteking ALWEER timen

Staat wss te laat, of de nokkenas staat dus een tandje te vroeg..

Mja, nokkenas weet ik eigenlijk wel 101% zeker dat die goed staat..

Morgen maar is weer is ff pielen...


Mijn cb50 is origineel, maar hij liet zich erg nauwkeurig afstellen, sproeier 66 was niet goed, en 68 ook niet. Alleen met 67 loopt hij 100% optimaal. Mischien moet je een paar sproeiermaatjes hoger gaan zitten.


EDIT: Bijna vergeten hot te stemmen.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 7-5-2008 om 13:01 uur.
 
Viertakt uber alles.
Mopar 7-5-2008 18:04 Print reply

Posts: 4772
Dank je

Heb er overigens de afgelopen dagen niet aangezeten, heb helemaal geen zin in dat GEKLOOT met afstellen

K'zie er zo tegenop, gvd een hele middag bezig gaan zijn om dat ding goed aan het lopen te krijgen, en das dan in het meest gunstige geval

Klote zooi, k'zie wel wanneer ik weer zin heb
 
Mopar 12-5-2008 16:40 Print reply

Posts: 4772
Yeah

Het ding loopt eindelijk lekker, was een beetje aan het kutten met de ontsteking, die stond te laat blijkbaar.

Volgens het onderhouds boekje moet ie vonken tussen de F en T in, daar tussen staat ook 2 streepjes, en daar tussenin moet ie vonken.

Dit had ik dus laatst zo afgesteld, maar nog liep ie niet lekker.

Vandaag ff wezen kutten om het op F te laten ontsteking, en dat gaat PERFECT

1 klein kickje en hij loopt soepeltjes, lekker doortrekken naar de 10k is geen probleem ( 10k is toch het gebied waar die zijn max. vermogen levert dus best.. )

twv is dus nu ineens erg te licht ( 14-44 )

Heb 1x ff 70 gereden, ging best.

Mja, wss vertanden naar 16-44, en dan moet ie de 90+ wel rijden/halen.

Blokje loopt nu iig lekker soepel, dus ik ken/ga weer snel verder met opbouwen

Oja, de uitlaat demper heb ik ook een beetje uitgeholt en het in/uit gat ook wat vergroot. Hij werd best wel warm en ik had het idee dat dat kwam omdat ie zijn gassen niet goed kwijt kon.

Gaat nu al een stuk beter, ding blijf nu zeker 10graden+ koeler als voorheen, alleen nu maakt hij iets teveel herrie naar mijn zin

Dus moet de demper ook ff bekleden met demperwol, zal wel wat schelen denk ik.

Geluid wat er nu uitkomt is overigens ook een stuk donkerder, onder de 5000toeren klinkt hij nog lekker, maar ga je hoger zitten maakt ie ineens wel erg veel kabaal..
Dus dat ook nog ff verbeteren, maar dat komt later wel
 
Mopar 24-5-2008 19:23 Print reply

Posts: 4772
Nou, dus zwaarder vertand enzo, hoop test ritjes gemaakt.

Ding kan onbelast hoog in de toeren (15k ofzo) komen zonder 1x mis te slaan ofzo, loopt gewoon erg mooi.

Alleen onder het rijden als die balast is wil het niet helemaal.

70km/u @ 7000 toeren gaat prima, maar draai ik het gas dan langzaam/of snel open dan smoort ie als de tering.

Vermoeden is dat de sproeier te groot is, sproeiertje 105 zit erin, sproeiertje 100 had ik natuurlijk weer niet leggen
Heb 100 sproeiers leggen, maar precies die ene heb ik weer niet
ken dus weer voor 1 lullig klote dingetje naar de bromboer

Mja, hopenlijk is dat het probleem dus..
 
Derbi-Olaf 24-5-2008 19:25 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Nou, dus zwaarder vertand enzo, hoop test ritjes gemaakt.

Ding kan onbelast hoog in de toeren (15k ofzo) komen zonder 1x mis te slaan ofzo, loopt gewoon erg mooi.

Alleen onder het rijden als die balast is wil het niet helemaal.

70km/u @ 7000 toeren gaat prima, maar draai ik het gas dan langzaam/of snel open dan smoort ie als de tering.

Vermoeden is dat de sproeier te groot is, sproeiertje 105 zit erin, sproeiertje 100 had ik natuurlijk weer niet leggen
Heb 100 sproeiers leggen, maar precies die ene heb ik weer niet
ken dus weer voor 1 lullig klote dingetje naar de bromboer

Mja, hopenlijk is dat het probleem dus..

probeer nog kleiner? (:
of de gasnaald?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Mopar 24-5-2008 19:28 Print reply

Posts: 4772
Gasnaals zal te weinig uitmaken, is maar 1 clipje wat ik over heb volgens mij :P

Mja, moet gewoon ff sproeier 100 scoren en dan zien we wel weer.
 
Derbi-Olaf 24-5-2008 19:30 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Gasnaals zal te weinig uitmaken, is maar 1 clipje wat ik over heb volgens mij :P

Mja, moet gewoon ff sproeier 100 scoren en dan zien we wel weer.

voor elk probleem is een oplossing
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Mopar 24-5-2008 19:32 Print reply

Posts: 4772
yep

Valt me alleen vies tegen van mezelf dat ik geen ruk doe aan het motortje..

Tis alleen maar test-ritjes maken, en de motor afstellen, van de rest (licht erop, electra etc. etc. ) komt niks terecht.

Precies zoals ik had voorspelt in mijn 1e paar posts ofzo dat het motorblok als laatste moest, omdat ik anders alleen maar ging rijden, en er van de rest niks meer terecht kwam..

ik had gelijk :P
 
Derbi-Olaf 24-5-2008 19:34 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
yep

Valt me alleen vies tegen van mezelf dat ik geen ruk doe aan het motortje..

Tis alleen maar test-ritjes maken, en de motor afstellen, van de rest (licht erop, electra etc. etc. ) komt niks terecht.

Precies zoals ik had voorspelt in mijn 1e paar posts ofzo dat het motorblok als laatste moest, omdat ik anders alleen maar ging rijden, en er van de rest niks meer terecht kwam..

ik had gelijk :P

Ik ken het
elke keer als je de kleinste dingen hebt gedaan wil je toch ff testen=rijden
met als gevolg dat je vervolgens geen zin meer hebt om deraan te werken.
En dat je dan tóch maar ff door rijd
Achja...:P
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Mopar 24-5-2008 19:35 Print reply

Posts: 4772
precies !
 
Derbi-Olaf 24-5-2008 19:36 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
precies !

ik moet nu ook al 1maand mijn koplampje goed vastmaken ...

btw, dikke hot !
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Mopar 11-6-2008 19:27 Print reply

Posts: 4772
80cc kopje aangeschaft met een 22mm inlaat.

Moet hem alleen nog polijsten en in elkaar zetten, maar is verder goed, ook nog gereviseerd door een erkent (bekend) Belgisch bedrijf, dus er zitten goede spullen bij.

Maar de vorige eigenaar heeft alles uit elkaar getrokken omdat ie zijn CB (motorblok) in onderdelen weg heeft gedaan.

Kop is verder helemaal compleet enzo.

Zal eerdaags wel foto's maken.

*en nog steeds niks gedaan aan de CB, alleen maar onderdelen verzameld*

Kut hobby
 
Viertakt 23-10-2008 14:32 Print reply

Posts: 3586
He Ed, hoe zit het met dit ding?
 
Viertakt uber alles.
jorgen_blok1 12-12-2008 17:20 Print reply
Posts: 97
heey
ff vraagje waar haal je dat soort pijpen vandaan?
en hebbie vervroegend vliegwiel? zojha maakt dat veel uit?
en nog een vraagje welke sproeier maat moet je hebbe bij een 18 mm + vervroegend vliegwiel en een dikke pijp?
en welke sproeier moet je hebbe bijeen 14 mm + vervroegend vliegwiel en een dikke pijp?
groeten

graag even het antwoord naar mijn inbox sturen

Dit bericht is gewijzigd door jorgen_blok1 op 14-12-2008 om 18:01 uur.
 
Mopar 14-3-2010 16:09 Print reply

Posts: 4772
Whahaha, weer eens een kijkje nemen na tig jaar

De brommert plopt na 2jaar nog steeds prima, en maak er nog steeds bijna iedere dag gebruik van
Ik neem aan dat mijn 4taktje alle 2taktjes die in deze topic waren besproken, overwonnen heeft

Hij doet het nog steeds perfect, geen enkele hapering gehad.

Ben nu bezig met 2 andere projecten, daarna wordt dit 80blokje vervangen voor een 2cilinder 125cc

Zo was mijn brommer trouwens toen die net af was :





Nu nog precies hetzelfde, maar vanzelfsprekend in een wat meer 'gebruikte' staat.

Brommerforum ownt
 
WestlandMB 30-5-2010 18:34 Print reply

Posts: 1338
ziet er gaaf uit , eff kort vraagje, broer van roy bruckner toch?
 
jr customs 30-5-2010 18:41 Print reply

Posts: 1057
dat een viertakt groen is betekend niet dat je hem groen hoeft te maken
maar viertakt dus dikke hot
 
-Bart-92- 22-2-2011 23:13 Print reply

Posts: 226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
he vette CB50

zo'n uitlaat had ik er destijds ook onder, zijn toffe uitlaten!

het lijkt wel of er een CB50 rage aan de gang is, iedreen koopt opeens een CB50


CB50 FTW!
 
15-3-2011 : Rijbewijs B gehaald :D 28-11-2011 A gehaald :D

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 11 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11Vorige pagina

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved