Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Wat is jouw mening over deze gallery? |
Gallery gegevens
|
Naam gallery |
BMW 1602 Turbo 1975 |
Geplaatst door |
Blukaap2 op 29-5-2007 21:52 |
Hits |
Deze gallery is 27027 maal bekeken. |
Voertuig bij deze gallery
|
Soort voertuig |
|
Merk + type |
BMW 1602 (Niet meer in bezit) |
Kleur / Bouwjaar |
Zwart+blubber / 1975 |
Opgegeven max. vermogen |
190 pk / 140 kW |
Opgegeven max. snelheid |
212 km/h |
Gallery afbeeldingen
|
Pagina 3 van 9
|
|
85 hele pk's perst ie dr uit, 30 daarvan kunnen dr naar de achterwielen toe naar schatting....
|
|
|
En nog een keer dat brute blok
|
|
|
Inclusief nieuw kleurtje, spoiler, minus een bumper, andere velgen en nog wat knutselwerk wat op de foto niet te zien is. Zit het dr strak op ? Nee, maar dat boeit niet, want er moeten toch nog 2 voorschermen en wielranden vervangen worden, dus tegen die tijd gaat het dr wel wat netter over.
|
|
|
En nu met 50mm verlaging voor en achter, voor was ie overduidelijk een beetje ingezakt, want daar staat ie niet veel lager dan eerst...
|
|
|
Spiegels van mn VFR dr op geknutseld, zijn die ook nog eens nuttig
|
|
Pagina 3 van 9
|
Pagina 4 van 5
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Royal Club |
2-7-2009 11:28 |
Posts: 60390 |
nou, waarom zit dat luchtfilter daar beneje?
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Joel_koningslust |
2-7-2009 11:43 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
nou, waarom zit dat luchtfilter daar beneje?
turboe
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Blukaap2 |
2-7-2009 14:16 |
Posts: 9953 |
Say boooost
En op LPG, dus lekker goedkoop tanken.
Dit bericht is gewijzigd door Blukaap2 op 2-7-2009 om 14:16 uur.
|
|
Stoere brommers |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
2-7-2009 14:18 |
Posts: 13700 |
Doe eens filmpje
|
|
|
|
Royal Club |
2-7-2009 14:19 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Trax
Doe eens filmpje
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Blukaap2 |
2-7-2009 14:20 |
Posts: 9953 |
Neuh, tyfusnokia vertikte het weer eens, misschien later vandaag of morgen een keer.
|
|
Stoere brommers |
|
Blukaap2 |
4-7-2009 16:27 |
Posts: 9953 |
Filmpjes
Filmpje
Filmpje
Kwaliteit is niet alles, maar hier staat een foto van de tellers, dan is het misschien wat makkelijker.
|
|
Stoere brommers |
|
Bonomel |
4-7-2009 17:26 |
Posts: 1363 |
echt vet, kan je filmpje maken van het geluid?
|
|
BMW |
|
Blukaap2 |
5-7-2009 18:11 |
Posts: 9953 |
Klinkt net zoals de gemiddelde 4 cilinder in lijn met een turbo
Vroem, scchwwwwwoessj en pssjtt.
|
|
Stoere brommers |
|
Blukaap2 |
6-12-2009 19:52 |
Posts: 9953 |
|
|
Stoere brommers |
|
Blukaap2 |
15-1-2010 18:17 |
Posts: 9953 |
Zow, die is weer eens kapot
|
|
Stoere brommers |
|
stephan777 |
15-1-2010 18:25 |
Posts: 7259 |
Toffe bmw!
4 pitter of een 6 pitter?
|
|
|
|
Leen |
15-1-2010 18:27 |
Posts: 26877 |
4 natuurlijk.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
3-2-2010 21:48 |
Posts: 14514 |
hoeveel weegt een dergelijk blokje tov bijvoorbeeld een opel cih blokje?
het onderblok is toch ook gewoon gietijzer? enkel een alu kop?
en hoe zit het met snelle spullen voor deze motoren? zijn die een beetje goed verkrijgbaar? denk dus aan nokkenstokken, arp bouten, versterkte koppelingen ( of is er iets anders op pas te zetten ) en noem maar op
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Blukaap2 |
3-2-2010 22:07 |
Posts: 9953 |
Kaal blok (dus excl dynamo/vliegwiel/koppeling/spruitstukken/verdeler/waterpomp/startmotor) weegt iets van 80-90kg.
Gietijzeren onderblok, alu kop.
Verder is dr al het mogelijke en onmogelijke dr gewoon voor te krijgen.
Alleen de tuimelaars zijn kut als je toeren gaat draaien (>7000) die hebben dan de neiging om af te breken.
|
|
Stoere brommers |
|
Joel_koningslust |
3-2-2010 22:11 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Kaal blok (dus excl dynamo/vliegwiel/koppeling/spruitstukken/verdeler/waterpomp/startmotor) weegt iets van 80-90kg.
Gietijzeren onderblok, alu kop.
Verder is dr al het mogelijke en onmogelijke dr gewoon voor te krijgen.
Alleen de tuimelaars zijn kut als je toeren gaat draaien (>7000) die hebben dan de neiging om af te breken.
is dr voor die tuimelaars nog wel een oplossing te krijgen? roller rockers ofzo? ( ik noem maar even wat geks )
die 80kg schelen dan toch wel iets met de 110 ( dacht ik ) kaal van een 1.9 cih. en qua pk's zitten ze ongeveer hetzelfde meen ik. enkel is het rotte van een cih dat ze de in en uitlaat aan dezelfde kant hebben waardoor de motor snel maken erg moeilijk en duur is
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Blukaap2 |
3-2-2010 22:31 |
Posts: 9953 |
Dr is een oplossing voor die tuimelaars, alleen die kost veel geld (iets van 25$ p/s voor een iets betere variant en 80$ p/s voor een gefreesde versie, maal 8)
Dat is eigenlijk reden 2 voor die turbo, je kunt makkelijker en goedkoper 250pk dr uit peuteren dan atmosferisch.
Dit bericht is gewijzigd door Blukaap2 op 3-2-2010 om 22:31 uur.
|
|
Stoere brommers |
|
Joel_koningslust |
3-2-2010 22:33 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Dr is een oplossing voor die tuimelaars, alleen die kost veel geld (iets van 25$ p/s voor een iets betere variant en 80$ p/s voor een gefreesde versie, maal 8)
Dat is eigenlijk reden 2 voor die turbo, je kunt makkelijker en goedkoper 250pk dr uit peuteren dan atmosferisch.
Dit bericht is gewijzigd door Blukaap2 op 3-2-2010 om 22:31 uur.
dus jij draait nu 250pk op lage toeren das ook wel tof ja. en het rijdt wat soepeler neem ik aan? je rijdt me een kleinere turbo zodat je ook een zo klein mogelijk turbo gat hebt?? heb je ergens foto's van het project waar je de turbo erop aan het bouwen bent?
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Blukaap2 |
3-2-2010 22:37 |
Posts: 9953 |
Ik heb 0pk op het moment (en anders ergens tussen de 150 en 200)
Turbo is niet zo klein mogelijk, aangezien je daar in principe eerder je blok mee naar de klote jaagt dan met een grotere.
Turbo gat heb je alleen last van als je niet kan schakelen.
3-3500 toeren = turbo (met een aardig uitlaatlek voor de turbo)
|
|
Stoere brommers |
|
Joel_koningslust |
3-2-2010 22:40 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Ik heb 0pk op het moment (en anders ergens tussen de 150 en 200)
Turbo is niet zo klein mogelijk, aangezien je daar in principe eerder je blok mee naar de klote jaagt dan met een grotere.
Turbo gat heb je alleen last van als je niet kan schakelen.
3-3500 toeren = turbo (met een aardig uitlaatlek voor de turbo)
aha... ik zie inderdaad dat je een stukje koppakking mist
en nu? toch wat aanpassingen aan het blok en een versterkte koppakking?
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Blukaap2 |
3-2-2010 22:42 |
Posts: 9953 |
arp tapeinden en andere koppakking.
Ding is gewoon de vernieling in gepingeld/gefikt.
Markeringen op mn krukaspoelie verkeerd onthouden.
|
|
Stoere brommers |
|
Joel_koningslust |
3-2-2010 22:44 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
arp tapeinden en andere koppakking.
Ding is gewoon de vernieling in gepingeld/gefikt.
Markeringen op mn krukaspoelie verkeerd onthouden.
welk merk koppakking ga je nemen? en is die ook dikker als een originele voor minder compressie?
ik ben namelijk met een vriend bezig een 02 op te lappen en hij wilt zn blok ook wat sneller gaan maken. dus ik vergaar wat info voor m
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Blukaap2 |
3-2-2010 22:54 |
Posts: 9953 |
Standaard (soort van), de ti/tii/turbo zijn geleverd met een pakking met snijringen.
Alleen te gebruiken op de 89mm boring.
En niet dikker, compressieverhouding is maar 8,2:1 ofzo.
|
|
Stoere brommers |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
3-2-2010 23:22 |
Posts: 9841 |
dikkere koppakking betekent sneller klappen.
bij bmw zijn ze dom, maar niet achterlijk.
|
|
Too cool for school! |
|
Frysk |
4-2-2010 13:51 |
Posts: 34928 |
heyo,
wat moet dat kosten een paar rondjes over de nurburgring ?
|
|
giggitybyte |
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 4 van 5
|
|