Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - BMW 1602 Turbo 1975

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 984 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery BMW 1602 Turbo 1975
Geplaatst door Blukaap2 op 29-5-2007 21:52
Hits Deze gallery is 27027 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Auto [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type BMW 1602 (Niet meer in bezit)
Kleur / Bouwjaar Zwart+blubber / 1975
Opgegeven max. vermogen 190 pk / 140 kW
Opgegeven max. snelheid 212 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 3 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Afbeelding 11 [Toon slechts deze afbeelding]
Afbeelding 12 [Toon slechts deze afbeelding]
Afbeelding 13 [Toon slechts deze afbeelding]
Afbeelding 14 [Toon slechts deze afbeelding]
Afbeelding 15 [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 3 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >

Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Royal Club 2-7-2009 11:28 Print reply

Posts: 60390
nou, waarom zit dat luchtfilter daar beneje?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Joel_koningslust 2-7-2009 11:43 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
nou, waarom zit dat luchtfilter daar beneje?



turboe
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Blukaap2 2-7-2009 14:16 Print reply

Posts: 9953
Say boooost
En op LPG, dus lekker goedkoop tanken.

Dit bericht is gewijzigd door Blukaap2 op 2-7-2009 om 14:16 uur.
 
Stoere brommers
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 2-7-2009 14:18 Print reply

Posts: 13700
Doe eens filmpje
 
Royal Club 2-7-2009 14:19 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
Doe eens filmpje


 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Blukaap2 2-7-2009 14:20 Print reply

Posts: 9953
Neuh, tyfusnokia vertikte het weer eens, misschien later vandaag of morgen een keer.
 
Stoere brommers
Blukaap2 4-7-2009 16:27 Print reply

Posts: 9953
Filmpjes
Filmpje
Filmpje

Kwaliteit is niet alles, maar hier staat een foto van de tellers, dan is het misschien wat makkelijker.
 
Stoere brommers
Bonomel 4-7-2009 17:26 Print reply

Posts: 1363
echt vet, kan je filmpje maken van het geluid?
 
BMW
Blukaap2 5-7-2009 18:11 Print reply

Posts: 9953
Klinkt net zoals de gemiddelde 4 cilinder in lijn met een turbo
Vroem, scchwwwwwoessj en pssjtt.
 
Stoere brommers
Blukaap2 6-12-2009 19:52 Print reply

Posts: 9953
Stoere brommers
Blukaap2 15-1-2010 18:17 Print reply

Posts: 9953
Zow, die is weer eens kapot
 
Stoere brommers
stephan777 15-1-2010 18:25 Print reply

Posts: 7259
Toffe bmw!

4 pitter of een 6 pitter?
 
Leen 15-1-2010 18:27 Print reply

Posts: 26877
4 natuurlijk.
 
Joel_koningslust 3-2-2010 21:48 Print reply

Posts: 14514
hoeveel weegt een dergelijk blokje tov bijvoorbeeld een opel cih blokje?

het onderblok is toch ook gewoon gietijzer? enkel een alu kop?

en hoe zit het met snelle spullen voor deze motoren? zijn die een beetje goed verkrijgbaar? denk dus aan nokkenstokken, arp bouten, versterkte koppelingen ( of is er iets anders op pas te zetten ) en noem maar op
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Blukaap2 3-2-2010 22:07 Print reply

Posts: 9953
Kaal blok (dus excl dynamo/vliegwiel/koppeling/spruitstukken/verdeler/waterpomp/startmotor) weegt iets van 80-90kg.
Gietijzeren onderblok, alu kop.

Verder is dr al het mogelijke en onmogelijke dr gewoon voor te krijgen.
Alleen de tuimelaars zijn kut als je toeren gaat draaien (>7000) die hebben dan de neiging om af te breken.
 
Stoere brommers
Joel_koningslust 3-2-2010 22:11 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Kaal blok (dus excl dynamo/vliegwiel/koppeling/spruitstukken/verdeler/waterpomp/startmotor) weegt iets van 80-90kg.
Gietijzeren onderblok, alu kop.

Verder is dr al het mogelijke en onmogelijke dr gewoon voor te krijgen.
Alleen de tuimelaars zijn kut als je toeren gaat draaien (>7000) die hebben dan de neiging om af te breken.



is dr voor die tuimelaars nog wel een oplossing te krijgen? roller rockers ofzo? ( ik noem maar even wat geks )

die 80kg schelen dan toch wel iets met de 110 ( dacht ik ) kaal van een 1.9 cih. en qua pk's zitten ze ongeveer hetzelfde meen ik. enkel is het rotte van een cih dat ze de in en uitlaat aan dezelfde kant hebben waardoor de motor snel maken erg moeilijk en duur is
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Blukaap2 3-2-2010 22:31 Print reply

Posts: 9953
Dr is een oplossing voor die tuimelaars, alleen die kost veel geld (iets van 25$ p/s voor een iets betere variant en 80$ p/s voor een gefreesde versie, maal 8)

Dat is eigenlijk reden 2 voor die turbo, je kunt makkelijker en goedkoper 250pk dr uit peuteren dan atmosferisch.

Dit bericht is gewijzigd door Blukaap2 op 3-2-2010 om 22:31 uur.
 
Stoere brommers
Joel_koningslust 3-2-2010 22:33 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Dr is een oplossing voor die tuimelaars, alleen die kost veel geld (iets van 25$ p/s voor een iets betere variant en 80$ p/s voor een gefreesde versie, maal 8)

Dat is eigenlijk reden 2 voor die turbo, je kunt makkelijker en goedkoper 250pk dr uit peuteren dan atmosferisch.

Dit bericht is gewijzigd door Blukaap2 op 3-2-2010 om 22:31 uur.


dus jij draait nu 250pk op lage toeren das ook wel tof ja. en het rijdt wat soepeler neem ik aan? je rijdt me een kleinere turbo zodat je ook een zo klein mogelijk turbo gat hebt?? heb je ergens foto's van het project waar je de turbo erop aan het bouwen bent?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Blukaap2 3-2-2010 22:37 Print reply

Posts: 9953
Ik heb 0pk op het moment (en anders ergens tussen de 150 en 200)
Turbo is niet zo klein mogelijk, aangezien je daar in principe eerder je blok mee naar de klote jaagt dan met een grotere.
Turbo gat heb je alleen last van als je niet kan schakelen.

3-3500 toeren = turbo (met een aardig uitlaatlek voor de turbo)

 
Stoere brommers
Joel_koningslust 3-2-2010 22:40 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Ik heb 0pk op het moment (en anders ergens tussen de 150 en 200)
Turbo is niet zo klein mogelijk, aangezien je daar in principe eerder je blok mee naar de klote jaagt dan met een grotere.
Turbo gat heb je alleen last van als je niet kan schakelen.

3-3500 toeren = turbo (met een aardig uitlaatlek voor de turbo)




aha... ik zie inderdaad dat je een stukje koppakking mist

en nu? toch wat aanpassingen aan het blok en een versterkte koppakking?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Blukaap2 3-2-2010 22:42 Print reply

Posts: 9953
arp tapeinden en andere koppakking.
Ding is gewoon de vernieling in gepingeld/gefikt.
Markeringen op mn krukaspoelie verkeerd onthouden.
 
Stoere brommers
Joel_koningslust 3-2-2010 22:44 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
arp tapeinden en andere koppakking.
Ding is gewoon de vernieling in gepingeld/gefikt.
Markeringen op mn krukaspoelie verkeerd onthouden.


welk merk koppakking ga je nemen? en is die ook dikker als een originele voor minder compressie?

ik ben namelijk met een vriend bezig een 02 op te lappen en hij wilt zn blok ook wat sneller gaan maken. dus ik vergaar wat info voor m
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Blukaap2 3-2-2010 22:54 Print reply

Posts: 9953
Standaard (soort van), de ti/tii/turbo zijn geleverd met een pakking met snijringen.
Alleen te gebruiken op de 89mm boring.
En niet dikker, compressieverhouding is maar 8,2:1 ofzo.
 
Stoere brommers
Martijn II - Forum en Sales Moderator 3-2-2010 23:22 Print reply

Posts: 9841
dikkere koppakking betekent sneller klappen.
bij bmw zijn ze dom, maar niet achterlijk.

 
Too cool for school!
Frysk 4-2-2010 13:51 Print reply

Posts: 34928
heyo,

wat moet dat kosten een paar rondjes over de nurburgring ?
 
giggitybyte

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved