Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Johie's E30 325i

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1087 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Johie's E30 325i
Geplaatst door -Wheelie-Johie- op 21-5-2007 19:33
Hits Deze gallery is 22222 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Auto [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type BMW 3-serie (Niet meer in bezit)
Kleur / Bouwjaar Calypsorot metallic / 1990
Opgegeven max. vermogen 170 pk / 125 kW
Opgegeven max. snelheid 230 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
geen brommers meer [Toon slechts deze afbeelding]
maar een nette 6 in lijn [Toon slechts deze afbeelding]
update [Toon slechts deze afbeelding]
beetje gepoetst [Toon slechts deze afbeelding]
overgespoten [Toon slechts deze afbeelding]
nice [Toon slechts deze afbeelding]
brock 9j en 7,5 [Toon slechts deze afbeelding]
alleen ff gepast [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

Pagina 7 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

5MB5 22-10-2007 20:55 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
[...]


ja luchtfilter weet ik van

leuke ideeen heb je maar tis niet altijd zo makkelijk, liever een m5 6 cilinder blok of 635i blok, dat zijn pas rauwe pk's

maar aangezien het blokje nog maar weinig heeft gelopen en als een zonnetje loopt laat ik hem eerst lekker zo. misschien keer koprevisie doen met snelle nokkenas en uitlaat katvervanger, daarna een bezoekje bij boltuning = 200 pk

kben ook bezig met onderzoek naar turbo's, ook leuk, veel nadelen... maargoed er word iig aan de auto gewerkt!


///M blokken zou ik niet aan beginnen, als je die gebruikt koopt moet je ze al meteen loshalen en div delen vervangen om hele dure motorschades te voorkomen.

M50 24 klepper blokken uit een E36 of E34 zijn ideaal voor in een E30...lang niet zo zwaar als de oude 3.5 zescilinders dus stuurt beter, en hebben het voordeel van Vanos wat je echt retegoed merkt. mijn M50 deed niet onder voor een 3.5 in een E30 bij sprinten op 400 meter, en op circuit win je best wat meters in de bochten.

m20 tunen zou ik niet al te veel aan uitgeven, het blijven risico blokken met drijfstanglager en gescheurde kop problemen.
 
gerwin88 22-10-2007 21:11 Print reply

Posts: 5197
hot, zeker mooie auto..
 
VW rider for live
-Wheelie-Johie- 23-10-2007 18:11 Print reply

Posts: 2814
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
[...]


///M blokken zou ik niet aan beginnen, als je die gebruikt koopt moet je ze al meteen loshalen en div delen vervangen om hele dure motorschades te voorkomen.

M50 24 klepper blokken uit een E36 of E34 zijn ideaal voor in een E30...lang niet zo zwaar als de oude 3.5 zescilinders dus stuurt beter, en hebben het voordeel van Vanos wat je echt retegoed merkt. mijn M50 deed niet onder voor een 3.5 in een E30 bij sprinten op 400 meter, en op circuit win je best wat meters in de bochten.

m20 tunen zou ik niet al te veel aan uitgeven, het blijven risico blokken met drijfstanglager en gescheurde kop problemen.


seen it done it and read alot about it. over me keus ben ik toch nog niet uit maar met je mening over m-blokken ben ik het niet helemaal eens en over je m50 mening ook niet, die blokken zijn namelijk weer gevoelig voor kopscheuren. Als je gewoon zorgt dat je weet wat je koopt scheelt het al een heel stuk

en m20 risico blok??? ik heb er nog nooit problemen mee gehad en vrienden en andere puttenaren hier ook niet, dus weet niet wat jou ervaringen zijn? en kopscheuren komen alleen, ik herhaal ALLEEN voor bij het niet warmrijden van de motor. ik rij altijd warm tot 2000 toeren en na 5 min tot 3000 en als me blokkie warm is geef ik in principe overal volgas. geen probleem bij deze blokken.

en drijfstanglagers vervangen bij 200000 is standaard... doe je dat niet dat is vragen om problemen
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Arjanus 23-10-2007 18:53 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
[...]


seen it done it and read alot about it. over me keus ben ik toch nog niet uit maar met je mening over m-blokken ben ik het niet helemaal eens en over je m50 mening ook niet, die blokken zijn namelijk weer gevoelig voor kopscheuren. Als je gewoon zorgt dat je weet wat je koopt scheelt het al een heel stuk

en m20 risico blok??? ik heb er nog nooit problemen mee gehad en vrienden en andere puttenaren hier ook niet, dus weet niet wat jou ervaringen zijn? en kopscheuren komen alleen, ik herhaal ALLEEN voor bij het niet warmrijden van de motor. ik rij altijd warm tot 2000 toeren en na 5 min tot 3000 en als me blokkie warm is geef ik in principe overal volgas. geen probleem bij deze blokken.

en drijfstanglagers vervangen bij 200000 is standaard... doe je dat niet dat is vragen om problemen


warmrijden ?
problemen ?

die van mij geeft geen krimp tot nu toe :P

boltuning zou ik ook nooit aan beginnen, voor hetzelfde geld heb je idd een m50 of een m30 blok met 195-220 pk die nog wat meer reserves hebben

m5 blok is leuk maar gigantisch duur behalve als je net als nils zegt gelijk aan een komplete revisie wil beginnen

mijn m20 blokkie krijgt aardig op zen flikker op zen minst gezegd en hij houdt het nog steeds vol

als ie ooit kapot loopt ga ik zeker weten op zoek naar een m50b28 blok, die wegen minder dan en m20 en hebben standaard al 30pk en 30 nm meer, + dat ze ook wat mooier lopen

 
lieber nurburgring als ehering
Leen 23-10-2007 18:59 Print reply

Posts: 26877
ik weet nog wel een m20 blok met 100k op de teller, en gereviseerde kop, die gisteravond kapot gelopen is :P
 
-Wheelie-Johie- 23-10-2007 19:00 Print reply

Posts: 2814
ik dus niet, als mijne kapotloopt dan zou ik met het budget wat ik heb of nog een m20 kopen en deze dan zo reviseren dat er een turbo op komt of ik zou een 3.5L erin douwen
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Arjanus 23-10-2007 19:07 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
ik dus niet, als mijne kapotloopt dan zou ik met het budget wat ik heb of nog een m20 kopen en deze dan zo reviseren dat er een turbo op komt of ik zou een 3.5L erin douwen


ik hoop dat je handig ben, want een s38 blok vereist wel wat meer aanpassingen dan een m50

en budget mag wel fors zijn voor zo`n blok, die zijn redelijk gewild om het voorzichtig te zeggen
 
lieber nurburgring als ehering
-Wheelie-Johie- 23-10-2007 22:49 Print reply

Posts: 2814
ik zeg een 3.5 L dus daar kun je er meerdere van kiezen, handig ben ik wel en tijd en geduld heb ik meestal ook dus dat gaat goed samen.

ik zeg dus niet S38 ... dat past momenteel niet in me budget ivm studentenleven... ik doe gewoon voltijd hbo

meer zoiets maar dan heb ik wel weer mooiere adresjes in duitsland..
http://cgi.ebay.de/M...QQrdZ1QQcmdZViewItem
 
trots BMW e30 325i eigenaar
ktmstyled 25-10-2007 22:06 Print reply
Posts: 1806
mooi wagetje mooie velgjes niet te veel aan doen voor dit model en na dit model zijn er niet egt mooie bmw's gemaakt op de e46 na
 
going sideways!
Arjanus 25-10-2007 22:15 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
ik zeg een 3.5 L dus daar kun je er meerdere van kiezen, handig ben ik wel en tijd en geduld heb ik meestal ook dus dat gaat goed samen.

ik zeg dus niet S38 ... dat past momenteel niet in me budget ivm studentenleven... ik doe gewoon voltijd hbo

meer zoiets maar dan heb ik wel weer mooiere adresjes in duitsland..
http://cgi.ebay.de/M...QQrdZ1QQcmdZViewItem



m30 is zwaarder ouderwetser en moeilijker in te bouwen in een e30
daarbij hebben ze ook niet echt verschrikkelijk veel meer pk`s dan een m50 blok
 
lieber nurburgring als ehering
-Wheelie-Johie- 5-11-2007 20:23 Print reply

Posts: 2814
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
[...]



m30 is zwaarder ouderwetser en moeilijker in te bouwen in een e30
daarbij hebben ze ook niet echt verschrikkelijk veel meer pk`s dan een m50 blok


nee niet pk's maar wel koppel... koppel is leuk! pk's zijn handig

update: sperdifferentieel eronder gehangen vandaag, ik heb een rustig weekje dus eindelijk een beetje tijd, morgen ga ik het gelaste plekje proberen strak te maken.

na dit sperdiff zal me volgende performanceupgrade de remmen betreffen, maarja eerst maar weer sparen!
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Frysk 5-11-2007 23:02 Print reply

Posts: 34928
dikke hot btw..
 
giggitybyte
-Wheelie-Johie- 23-11-2007 17:26 Print reply

Posts: 2814
gelaste plekje is strakgemaakt, je ziet verschil, maar ben er zelf tevreden mee, kostte me iig geen 200 euro.

ik ben nu eindelijk gewend aan het sperdiff, dus kan nu eindelijk rotondes volledig rond driften, erg kickke echt vet.

heb een 2e kop aangeschaft in goede staat. hier komt een scherpere nokkenas in, en kopje word geflowt/gepoort, hoe je het ook maar wil noemen. verder natuurlijk nieuw kopsetje erin en klepjes polijsten etc etc.

dit zal wel allemaal wel weer wat tijd in beslag nemen. volgende week word eerst de sebring middendemper gemonteerd/gelast dus dan heb ik een sebring uitlaat van voor tot achter = geil en heeft niemand
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Scozzisa 23-11-2007 17:28 Print reply

Posts: 2077
8.5/10

model is godsternokke hot, alleen jmmr dat het geen vierdeur is..
en de kleur van zoiets moet natuurlijk zwart, iig niet donkerrood alhoewel ik wel ns beroerder rood heb gezien.
 
-Wheelie-Johie- 23-11-2007 20:42 Print reply

Posts: 2814
jonge, snap jij het wel? wat moet je nou met een 4deurs? enigste geile 4deurs is een mercedes 190e 2.3 16v . jammer dat die niet in een coupe is gemaakt.

coupe is gewoon strakker.

en zwart heeft iedereen, donkerrood is uniek. je bent gewoon jaloers
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Leen 23-11-2007 20:56 Print reply

Posts: 26877
Ik moet zeggen, ik vond die brock's eerst niet zo tof, maar ik reed laatst door noordwijk heen, en toen zag ik een e30 touring staan met die velgen, en dat stond toch eigenlijk wel heel goed.

foto's doen de velgen geen recht vind ik.
 
Arjanus 23-11-2007 20:57 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
jonge, snap jij het wel? wat moet je nou met een 4deurs? enigste geile 4deurs is een mercedes 190e 2.3 16v . jammer dat die niet in een coupe is gemaakt.

coupe is gewoon strakker.

en zwart heeft iedereen, donkerrood is uniek. je bent gewoon jaloers



ik vind dat ie wel een punt heeft

btw, leuke upgrades weer, ga zo door
ik moet een keer komen kijken, want het begint een leuk apparaat te worden langzamerhand :P
 
lieber nurburgring als ehering
-Wheelie-Johie- 30-11-2007 18:16 Print reply

Posts: 2814
driften met winterbanden gaat ook monster btw.. alleen wel mega piepen..

jaja jij vind zwart natuurlijk wel mooi donderse verrader.

die gast die me kop zou doen heeft het trouwens te druk, dus moet ff kijken wat ik nu ga doen.

de snelle nokkenas die ik misschien ga kopen is inmiddels gevonden, moet hem alleen nog ff bekijken.


 
trots BMW e30 325i eigenaar
RickvanDuin 17-12-2007 22:30 Print reply
Posts: 464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
driften met winterbanden gaat ook monster btw.. alleen wel mega piepen..

jaja jij vind zwart natuurlijk wel mooi donderse verrader.

die gast die me kop zou doen heeft het trouwens te druk, dus moet ff kijken wat ik nu ga doen.

de snelle nokkenas die ik misschien ga kopen is inmiddels gevonden, moet hem alleen nog ff bekijken.




en toch wil je hem verkopen?, haha ik zag hem staan op marktplaats, die van mij stond 2pagina's verder
 
pee 17-12-2007 22:41 Print reply

Posts: 648
leuke kleur.
een van de weinige "oude" auto's die ik mooi vind.
de velgen kunnen niet beter.
en zie ik daar een 6 cilinder liggen?
jawol.

+
 
Yamaha R1
Arjanus 18-12-2007 13:04 Print reply

Posts: 9073
ja wat is dat nou

http://auto.marktpla...p;fta_ind=3&fs=1

zonde man, wel een stevige vraagpijs btw, maarja hij is ook wel mooi natuurlijk

 
lieber nurburgring als ehering
-Wheelie-Johie- 5-2-2008 12:05 Print reply

Posts: 2814
jaja arjanus goed gezien

ha mensen, ik ben lang niet geweest hier, alleen maar druk druk, de 325i is inmiddels de deur uit. ja wel jammer maar ik wou wat anders. hij is ingeruild voor een diamantzwarte e30 316i uit 91 met 0,0 opties :p

nu denken jullie allemaal wat een gek, maar ik wou meer met de auto en dat wou ik niet met mijn originele 325i doen, dat vond ik zelf zonde. nu word mijn 316i langzamerhand aangepast tot een fijn dingetje precies zoals ik hem wil hebben.

binnenkort hierover meer! laat maar even weten als jullie nieuwsgierig zijn!

mijn probleem met de m40 316i is momenteel dat hij bij volgas op 3 cilinders loopt. vanaf 4 a 5000 toeren.
-bougiekabels besproeid met water, waren nog goed allemaal.
-verdelerkapje opgeschuurd, geen verschil
-er zit zoon sensortje op de bougiekabel van cilinder 4, die was kapot, ik dacht dat het daaraan lag maar bleek niet zo te zijn en dat is nu allemaal gefixt.
-compressie gecontroleeerd overal meer dan 12 bar

moet echt ff verholpen worden want ik moet al wennen aan die 4 cilinders, met me 325i kon ik nog is ff snel inhalen, dat kan nu echt niet meer. maargoed ik weet waarvoor ik het gedaan heb.
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Arjanus 5-2-2008 12:34 Print reply

Posts: 9073
ok, hou ons op de hoogte zou ik zeggen, maak maar een gallery of project aan ofzo
 
lieber nurburgring als ehering
steef ts70xk 8-2-2009 16:58 Print reply

Posts: 3244
erg mooi dinkie
 
Malaguti RST 4-3-2009 23:19 Print reply

Posts: 1668
HOT! zkkr hard!

Dikke M3 evo body er op dan is ie echt vet.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 7 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved