Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Wat is jouw mening over deze gallery? |
Gallery gegevens
|
Naam gallery |
Johie's E30 325i |
Geplaatst door |
-Wheelie-Johie- op 21-5-2007 19:33 |
Hits |
Deze gallery is 22222 maal bekeken. |
Voertuig bij deze gallery
|
Soort voertuig |
|
Merk + type |
BMW 3-serie (Niet meer in bezit) |
Kleur / Bouwjaar |
Calypsorot metallic / 1990 |
Opgegeven max. vermogen |
170 pk / 125 kW |
Opgegeven max. snelheid |
230 km/h |
Gallery afbeeldingen
|
Pagina 1 van 2
|
|
lang naar gezocht..
|
|
|
in zeer nette staat
|
|
|
veerpootbrug gemonteerd, kn filter erop, gasklephuis schoongemaakt van binnen, loopt nu goed stationair
|
|
|
wielkastranden moeten nog bijgewerkt en motorkap overspuiten
|
|
|
weer helemaal strak, grill moet ik nog ff strak maken
|
|
|
k ben er helemaal blij mee, grill word dus nog beter
|
|
|
ff erop gepast, centreerringen moet ik nog ff halen
|
|
|
ff kijken hoe ik ze strak ga maken, misschien met een ander kleur hart
|
|
Pagina 1 van 2
|
Pagina 7 van 8
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
5MB5 |
22-10-2007 20:55 |
Posts: 878 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
[...]
ja luchtfilter weet ik van
leuke ideeen heb je maar tis niet altijd zo makkelijk, liever een m5 6 cilinder blok of 635i blok, dat zijn pas rauwe pk's
maar aangezien het blokje nog maar weinig heeft gelopen en als een zonnetje loopt laat ik hem eerst lekker zo. misschien keer koprevisie doen met snelle nokkenas en uitlaat katvervanger, daarna een bezoekje bij boltuning = 200 pk
kben ook bezig met onderzoek naar turbo's, ook leuk, veel nadelen... maargoed er word iig aan de auto gewerkt!
///M blokken zou ik niet aan beginnen, als je die gebruikt koopt moet je ze al meteen loshalen en div delen vervangen om hele dure motorschades te voorkomen.
M50 24 klepper blokken uit een E36 of E34 zijn ideaal voor in een E30...lang niet zo zwaar als de oude 3.5 zescilinders dus stuurt beter, en hebben het voordeel van Vanos wat je echt retegoed merkt. mijn M50 deed niet onder voor een 3.5 in een E30 bij sprinten op 400 meter, en op circuit win je best wat meters in de bochten.
m20 tunen zou ik niet al te veel aan uitgeven, het blijven risico blokken met drijfstanglager en gescheurde kop problemen.
|
|
|
|
gerwin88 |
22-10-2007 21:11 |
Posts: 5197 |
hot, zeker mooie auto..
|
|
VW rider for live |
|
-Wheelie-Johie- |
23-10-2007 18:11 |
Posts: 2814 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nils024
[...]
///M blokken zou ik niet aan beginnen, als je die gebruikt koopt moet je ze al meteen loshalen en div delen vervangen om hele dure motorschades te voorkomen.
M50 24 klepper blokken uit een E36 of E34 zijn ideaal voor in een E30...lang niet zo zwaar als de oude 3.5 zescilinders dus stuurt beter, en hebben het voordeel van Vanos wat je echt retegoed merkt. mijn M50 deed niet onder voor een 3.5 in een E30 bij sprinten op 400 meter, en op circuit win je best wat meters in de bochten.
m20 tunen zou ik niet al te veel aan uitgeven, het blijven risico blokken met drijfstanglager en gescheurde kop problemen.
seen it done it and read alot about it. over me keus ben ik toch nog niet uit maar met je mening over m-blokken ben ik het niet helemaal eens en over je m50 mening ook niet, die blokken zijn namelijk weer gevoelig voor kopscheuren. Als je gewoon zorgt dat je weet wat je koopt scheelt het al een heel stuk
en m20 risico blok??? ik heb er nog nooit problemen mee gehad en vrienden en andere puttenaren hier ook niet, dus weet niet wat jou ervaringen zijn? en kopscheuren komen alleen, ik herhaal ALLEEN voor bij het niet warmrijden van de motor. ik rij altijd warm tot 2000 toeren en na 5 min tot 3000 en als me blokkie warm is geef ik in principe overal volgas. geen probleem bij deze blokken.
en drijfstanglagers vervangen bij 200000 is standaard... doe je dat niet dat is vragen om problemen
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
Arjanus |
23-10-2007 18:53 |
Posts: 9073 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
[...]
seen it done it and read alot about it. over me keus ben ik toch nog niet uit maar met je mening over m-blokken ben ik het niet helemaal eens en over je m50 mening ook niet, die blokken zijn namelijk weer gevoelig voor kopscheuren. Als je gewoon zorgt dat je weet wat je koopt scheelt het al een heel stuk
en m20 risico blok??? ik heb er nog nooit problemen mee gehad en vrienden en andere puttenaren hier ook niet, dus weet niet wat jou ervaringen zijn? en kopscheuren komen alleen, ik herhaal ALLEEN voor bij het niet warmrijden van de motor. ik rij altijd warm tot 2000 toeren en na 5 min tot 3000 en als me blokkie warm is geef ik in principe overal volgas. geen probleem bij deze blokken.
en drijfstanglagers vervangen bij 200000 is standaard... doe je dat niet dat is vragen om problemen
warmrijden ?
problemen ?
die van mij geeft geen krimp tot nu toe :P
boltuning zou ik ook nooit aan beginnen, voor hetzelfde geld heb je idd een m50 of een m30 blok met 195-220 pk die nog wat meer reserves hebben
m5 blok is leuk maar gigantisch duur behalve als je net als nils zegt gelijk aan een komplete revisie wil beginnen
mijn m20 blokkie krijgt aardig op zen flikker op zen minst gezegd en hij houdt het nog steeds vol
als ie ooit kapot loopt ga ik zeker weten op zoek naar een m50b28 blok, die wegen minder dan en m20 en hebben standaard al 30pk en 30 nm meer, + dat ze ook wat mooier lopen
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
Leen |
23-10-2007 18:59 |
Posts: 26877 |
ik weet nog wel een m20 blok met 100k op de teller, en gereviseerde kop, die gisteravond kapot gelopen is :P
|
|
|
|
-Wheelie-Johie- |
23-10-2007 19:00 |
Posts: 2814 |
ik dus niet, als mijne kapotloopt dan zou ik met het budget wat ik heb of nog een m20 kopen en deze dan zo reviseren dat er een turbo op komt of ik zou een 3.5L erin douwen
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
Arjanus |
23-10-2007 19:07 |
Posts: 9073 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
ik dus niet, als mijne kapotloopt dan zou ik met het budget wat ik heb of nog een m20 kopen en deze dan zo reviseren dat er een turbo op komt of ik zou een 3.5L erin douwen
ik hoop dat je handig ben, want een s38 blok vereist wel wat meer aanpassingen dan een m50
en budget mag wel fors zijn voor zo`n blok, die zijn redelijk gewild om het voorzichtig te zeggen
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
-Wheelie-Johie- |
23-10-2007 22:49 |
Posts: 2814 |
ik zeg een 3.5 L dus daar kun je er meerdere van kiezen, handig ben ik wel en tijd en geduld heb ik meestal ook dus dat gaat goed samen.
ik zeg dus niet S38 ... dat past momenteel niet in me budget ivm studentenleven... ik doe gewoon voltijd hbo
meer zoiets maar dan heb ik wel weer mooiere adresjes in duitsland..
http://cgi.ebay.de/M...QQrdZ1QQcmdZViewItem
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
ktmstyled |
25-10-2007 22:06 |
Posts: 1806 |
mooi wagetje mooie velgjes niet te veel aan doen voor dit model en na dit model zijn er niet egt mooie bmw's gemaakt op de e46 na
|
|
going sideways! |
|
Arjanus |
25-10-2007 22:15 |
Posts: 9073 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
ik zeg een 3.5 L dus daar kun je er meerdere van kiezen, handig ben ik wel en tijd en geduld heb ik meestal ook dus dat gaat goed samen.
ik zeg dus niet S38 ... dat past momenteel niet in me budget ivm studentenleven... ik doe gewoon voltijd hbo
meer zoiets maar dan heb ik wel weer mooiere adresjes in duitsland..
http://cgi.ebay.de/M...QQrdZ1QQcmdZViewItem
m30 is zwaarder ouderwetser en moeilijker in te bouwen in een e30
daarbij hebben ze ook niet echt verschrikkelijk veel meer pk`s dan een m50 blok
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
-Wheelie-Johie- |
5-11-2007 20:23 |
Posts: 2814 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
[...]
m30 is zwaarder ouderwetser en moeilijker in te bouwen in een e30
daarbij hebben ze ook niet echt verschrikkelijk veel meer pk`s dan een m50 blok
nee niet pk's maar wel koppel... koppel is leuk! pk's zijn handig
update: sperdifferentieel eronder gehangen vandaag, ik heb een rustig weekje dus eindelijk een beetje tijd, morgen ga ik het gelaste plekje proberen strak te maken.
na dit sperdiff zal me volgende performanceupgrade de remmen betreffen, maarja eerst maar weer sparen!
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
Frysk |
5-11-2007 23:02 |
Posts: 34928 |
dikke hot btw..
|
|
giggitybyte |
|
-Wheelie-Johie- |
23-11-2007 17:26 |
Posts: 2814 |
gelaste plekje is strakgemaakt, je ziet verschil, maar ben er zelf tevreden mee, kostte me iig geen 200 euro.
ik ben nu eindelijk gewend aan het sperdiff, dus kan nu eindelijk rotondes volledig rond driften, erg kickke echt vet.
heb een 2e kop aangeschaft in goede staat. hier komt een scherpere nokkenas in, en kopje word geflowt/gepoort, hoe je het ook maar wil noemen. verder natuurlijk nieuw kopsetje erin en klepjes polijsten etc etc.
dit zal wel allemaal wel weer wat tijd in beslag nemen. volgende week word eerst de sebring middendemper gemonteerd/gelast dus dan heb ik een sebring uitlaat van voor tot achter = geil en heeft niemand
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
Scozzisa |
23-11-2007 17:28 |
Posts: 2077 |
8.5/10
model is godsternokke hot, alleen jmmr dat het geen vierdeur is..
en de kleur van zoiets moet natuurlijk zwart, iig niet donkerrood alhoewel ik wel ns beroerder rood heb gezien.
|
|
|
|
-Wheelie-Johie- |
23-11-2007 20:42 |
Posts: 2814 |
jonge, snap jij het wel? wat moet je nou met een 4deurs? enigste geile 4deurs is een mercedes 190e 2.3 16v . jammer dat die niet in een coupe is gemaakt.
coupe is gewoon strakker.
en zwart heeft iedereen, donkerrood is uniek. je bent gewoon jaloers
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
Leen |
23-11-2007 20:56 |
Posts: 26877 |
Ik moet zeggen, ik vond die brock's eerst niet zo tof, maar ik reed laatst door noordwijk heen, en toen zag ik een e30 touring staan met die velgen, en dat stond toch eigenlijk wel heel goed.
foto's doen de velgen geen recht vind ik.
|
|
|
|
Arjanus |
23-11-2007 20:57 |
Posts: 9073 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
jonge, snap jij het wel? wat moet je nou met een 4deurs? enigste geile 4deurs is een mercedes 190e 2.3 16v . jammer dat die niet in een coupe is gemaakt.
coupe is gewoon strakker.
en zwart heeft iedereen, donkerrood is uniek. je bent gewoon jaloers
ik vind dat ie wel een punt heeft
btw, leuke upgrades weer, ga zo door
ik moet een keer komen kijken, want het begint een leuk apparaat te worden langzamerhand :P
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
-Wheelie-Johie- |
30-11-2007 18:16 |
Posts: 2814 |
driften met winterbanden gaat ook monster btw.. alleen wel mega piepen..
jaja jij vind zwart natuurlijk wel mooi donderse verrader.
die gast die me kop zou doen heeft het trouwens te druk, dus moet ff kijken wat ik nu ga doen.
de snelle nokkenas die ik misschien ga kopen is inmiddels gevonden, moet hem alleen nog ff bekijken.
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
RickvanDuin |
17-12-2007 22:30 |
Posts: 464 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
driften met winterbanden gaat ook monster btw.. alleen wel mega piepen..
jaja jij vind zwart natuurlijk wel mooi donderse verrader.
die gast die me kop zou doen heeft het trouwens te druk, dus moet ff kijken wat ik nu ga doen.
de snelle nokkenas die ik misschien ga kopen is inmiddels gevonden, moet hem alleen nog ff bekijken.
en toch wil je hem verkopen?, haha ik zag hem staan op marktplaats, die van mij stond 2pagina's verder
|
|
|
|
pee |
17-12-2007 22:41 |
Posts: 648 |
leuke kleur.
een van de weinige "oude" auto's die ik mooi vind.
de velgen kunnen niet beter.
en zie ik daar een 6 cilinder liggen ?
jawol.
+
|
|
Yamaha R1 |
|
Arjanus |
18-12-2007 13:04 |
Posts: 9073 |
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
-Wheelie-Johie- |
5-2-2008 12:05 |
Posts: 2814 |
jaja arjanus goed gezien
ha mensen, ik ben lang niet geweest hier, alleen maar druk druk, de 325i is inmiddels de deur uit. ja wel jammer maar ik wou wat anders. hij is ingeruild voor een diamantzwarte e30 316i uit 91 met 0,0 opties :p
nu denken jullie allemaal wat een gek, maar ik wou meer met de auto en dat wou ik niet met mijn originele 325i doen, dat vond ik zelf zonde. nu word mijn 316i langzamerhand aangepast tot een fijn dingetje precies zoals ik hem wil hebben.
binnenkort hierover meer! laat maar even weten als jullie nieuwsgierig zijn!
mijn probleem met de m40 316i is momenteel dat hij bij volgas op 3 cilinders loopt. vanaf 4 a 5000 toeren.
-bougiekabels besproeid met water, waren nog goed allemaal.
-verdelerkapje opgeschuurd, geen verschil
-er zit zoon sensortje op de bougiekabel van cilinder 4, die was kapot, ik dacht dat het daaraan lag maar bleek niet zo te zijn en dat is nu allemaal gefixt.
-compressie gecontroleeerd overal meer dan 12 bar
moet echt ff verholpen worden want ik moet al wennen aan die 4 cilinders, met me 325i kon ik nog is ff snel inhalen, dat kan nu echt niet meer. maargoed ik weet waarvoor ik het gedaan heb.
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
Arjanus |
5-2-2008 12:34 |
Posts: 9073 |
ok, hou ons op de hoogte zou ik zeggen, maak maar een gallery of project aan ofzo
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
steef ts70xk |
8-2-2009 16:58 |
Posts: 3244 |
erg mooi dinkie
|
|
|
|
Malaguti RST |
4-3-2009 23:19 |
Posts: 1668 |
HOT! zkkr hard!
Dikke M3 evo body er op dan is ie echt vet.
|
|
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\ |
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 7 van 8
|
|