Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Wat is jouw mening over deze gallery? |
Gallery gegevens
|
Naam gallery |
Honda Ss50K1 |
Geplaatst door |
Vehikel op 19-3-2007 16:46 |
Hits |
Deze gallery is 11348 maal bekeken. |
Voertuig bij deze gallery
|
Soort voertuig |
|
Merk + type |
Honda SS50 (Niet meer in bezit) |
Kleur / Bouwjaar |
Zilver / 1973 |
Opgegeven max. vermogen |
10 pk / 7 kW |
Opgegeven max. snelheid |
100 km/h |
Gallery afbeeldingen
|
Pagina 1 van 2
|
|
Edit gallery
Kheb deze brommer niet meer in bezit, maar hij is nog wel in Baarn
Brommer aankoop, 500 euro's, Alleen het zadel is nieuw. Hoge uitlaat wordt vervangen.
Het grappige aan deze brommer is dat ik na 1,5/2 jaar erachter ben gekomen dat het niet zomaar een Ss50 is, maar een Ss50 K1! het aller eerste type (in Nederland), daarvan zijn er maar 115 van verkocht.
Je kan deze modellen herkennen aan het 6-cijferige framenummer dat met een 2 begint, verder heeft de tank voor geen lasflens zitten (pb voor details foto), waardoor ie aan de voorkant wat boller oogt.
Ook het zadel is anders, deze is véél korter. Origineel kan je ze herkennen aan de goude tankjes met een blauw/grijze kleur.
|
|
|
gespoten, chroom vernieuwd, nieuwe uitlaat, miljoen rubbertjes - dingetjes vervangen.
|
|
|
Koppelingsplaten aan vervanging toe.
|
|
|
Jah, die andere uitlaat werd me te lawaaierig,
|
|
|
Getver, lelijk. Jincheng uitlaat voor de lol gemonteerd.
|
|
|
Binnenkort 'van café naar café' met de SuperSport. Zie project, de voorkant is zo goed als klaar.
|
|
|
Een brommer hoort getest te worden. Dit is mijn meest recente foto. Zie het filmpje, pagina 5 van het forum.
|
|
|
het zadel heb ik gemaakt met mn vader. Verder komen er nog clipons op, en waarschijnlijk een caferacerlichtje achter.
|
|
Pagina 1 van 2
|
Pagina 4 van 6
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
BIET |
23-3-2007 22:56 |
Posts: 22355 |
2t gaat om powerband beleving, die geile lucht, dat geile geluid en het is een stuk lichter dan 4t, gaat lkr de hoek om en het is met minder cil inhoud gewoon sneller dan 4t, Zeker op de brommer is het van toepassing dat 2t sneller is. Pas als er meer dan 500cc in beeld komen wordt 4t interresant, maar dan moet het wel 4 in lijn zijn .
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
XoReP |
23-3-2007 22:57 |
Posts: 546 |
Oftewel nie blaten dat 2t efficiënter is want dart is het dus niet!
Enuh leuk zo'n RS... als je van sleutelen houd
|
|
|
|
BIET |
23-3-2007 22:57 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamaha_RD
[...]
nee dat is een vergelijking die bak is toch helemaal berekend voor die cb of niet dan
Ja idd, sukkel
@benellifan:
mjah, 4t zal waarsg niet mee kunnen doen .
@xorep:
jah alsof dat ding continue stuk gaat. Als zown ding normaal in elkaar zit doet ie het prima hor . am6 schakelt al1 kut, mar verder doet ie het goed hor
Dit bericht is gewijzigd door BIET op 23-3-2007 om 22:58 uur.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
XoReP |
23-3-2007 22:58 |
Posts: 546 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
2t gaat om powerband beleving, die geile lucht, dat geile geluid en het is een stuk lichter dan 4t, gaat lkr de hoek om en het is met minder cil inhoud gewoon sneller dan 4t, Zeker op de brommer is het van toepassing dat 2t sneller is. Pas als er meer dan 500cc in beeld komen wordt 4t interresant, maar dan moet het wel 4 in lijn zijn .
4 in lijn sucked. Geef mij maar ene dikke 1 cilinder!
...fuck ik heb zelf een 4-in-lijn... naja oke het is ook wler leuk... maar 1 cil 4takt is more fun
|
|
|
|
BIET |
23-3-2007 22:59 |
Posts: 22355 |
Naja ik ga weer, nog andere zaken te doen dan uitlegge hoe het zit in de echte wereld.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Name of Steel |
23-3-2007 22:59 |
Posts: 3532 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: XoReP
Oftewel nie blaten dat 2t efficiënter is want dart is het dus niet!
Enuh leuk zo'n RS... als je van sleutelen houd
ja, die rs'jes is volgensmij wel vaak raak met problaimen enzo... koppakking eruit blazen bij hoge toeren etc..
waarom zijn er eigenlijk zo weinig 2takt vliegtuigen gebouwd?? betrouwbaarheid was het ofzo toch?
|
|
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>-------------- |
|
yamaha_RD |
23-3-2007 23:01 |
|
benellifan |
23-3-2007 23:02 |
Posts: 1553 |
pardon tegenwoordig op een 737 etc zit geen 4t meer maar in de oudere vliegtuigen werd de 4takt techniek toegepast
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
XoReP |
23-3-2007 23:03 |
|
Name of Steel |
23-3-2007 23:04 |
Posts: 3532 |
de enige goede 2takts werden 30 jaar geleden gebouwd...
Kreidlers en Zundapps..
nu is het allemaal kut....
dus biet.. koop een oldtimer.. die RS van jou zal de 15 niet eens halen..
|
|
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>-------------- |
|
benellifan |
23-3-2007 23:05 |
Posts: 1553 |
dat waren vaak motoren met cilinders om een de as heen weet ff niet meer hoe dat principe heet
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
benellifan |
23-3-2007 23:06 |
Posts: 1553 |
onze 4taktjes zijn al 30 jaar oud en kunnen makkelijk nog 30 jaar mee dat kunnen we over jullie 2taktjes niet zeggen
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
XoReP |
23-3-2007 23:07 |
Posts: 546 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: benellifan
dat waren vaak motoren met cilinders om een de as heen weet ff niet meer hoe dat principe heet
OTTO
|
|
|
|
Vehikel |
24-3-2007 9:52 |
Posts: 2903 |
2takt: als je met weinig cilinderinhoud hard wil gaan.
4takt: Als je van koppels houd, en ik vind persoonlijk het geluid erg mooi, tenminste.. als de juiste uitlaat gebruikt, anders gaat het idd blubberig klinken.
2takt gaat sneller dan 4takt?? Voor het geld dat een beetje 2taktcilinder heb, heb ik op mijn 4takt allang een 120 cc blok zitten.
Dus als je het financïeel bekijkt, gaat 4takt sneller. een nieuw 120 cc blok kost zo'n 200 euro, en op dat carter past zels een 150 cc cilinder!
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
Vehikel |
24-3-2007 9:55 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jonny
een gillende 2 takt brommer is de bom
en lekker simpele techniek, kan je ook mooi aan rotzooien
Jonny.. Over mooi rotzooien gesproken, zie deze link Superdax
En waarom staat er een jincheng in je lijst?
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
-simon- |
24-3-2007 9:56 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
2takt: als je met weinig cilinderinhoud hard wil gaan.
4takt: Als je van koppels houd, en ik vind persoonlijk het geluid erg mooi, tenminste.. als de juiste uitlaat gebruikt, anders gaat het idd blubberig klinken.
2takt gaat sneller dan 4takt?? Voor het geld dat een beetje 2taktcilinder heb, heb ik op mijn 4takt allang een 120 cc blok zitten.
Dus als je het financïeel bekijkt, gaat 4takt sneller. een nieuw 120 cc blok kost zo'n 200 euro, en op dat carter past zels een 150 cc cilinder!
ja maar dan is je cilinder inhoud ook wel bijna het dubbele van 70cc. en als je er 150cc opgooit al helemaal. en als je een beetje goede snelle 70cc hebt ben je mischien nog wel sneller?
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Vehikel |
24-3-2007 9:57 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: benellifan
dat waren vaak motoren met cilinders om een de as heen weet ff niet meer hoe dat principe heet
Radiaal motor?
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
Vehikel |
24-3-2007 10:00 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]
ja maar dan is je cilinder inhoud ook wel bijna het dubbele van 70cc. en als je er 150cc opgooit al helemaal. en als je een beetje goede snelle 70cc hebt ben je mischien nog wel sneller?
Snelle 4t cilinders bestaan niet [wel aluminium], omdat 4t geen spoelpoorten heeft.
Als je een 70cc 2takt heb die 120 gaat, of een 150cc 4t, dan kan ik je verzekeren dat een rit op die 4takt een veel grotere beleving is, om de koppels in bedwang te houden.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
-simon- |
24-3-2007 10:03 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]
Snelle 4t cilinders bestaan niet [wel aluminium], omdat 4t geen spoelpoorten heeft.
Als je een 70cc 2takt heb die 120 gaat, of een 150cc 4t, dan kan ik je verzekeren dat een rit op die 4takt een veel grotere beleving is, om de koppels in bedwang te houden.
ja k bedoelde ook een snelle 70cc 2t.
maar op snelle 2 takt heb je ook een beleving met de powerband.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
ARWIN_honda |
24-3-2007 10:10 |
Posts: 3534 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
[...]
ja, die rs'jes is volgensmij wel vaak raak met problaimen enzo... koppakking eruit blazen bij hoge toeren etc..
waarom zijn er eigenlijk zo weinig 2takt vliegtuigen gebouwd?? betrouwbaarheid was het ofzo toch?
nou ik heb een nsr, en nooit problemen.en hij loopt 85
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
Vehikel |
24-3-2007 12:01 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
[...]
ja voor een slaapmachien is 7000 toeren best wat idd,
Een 4takt maakt net zo veel toeren, alleen met de helft minder arbeidsslagen.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
BIET |
24-3-2007 12:04 |
|
Tom.89 |
24-3-2007 12:49 |
Posts: 193 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
de enige goede 2takts werden 30 jaar geleden gebouwd...
Kreidlers en Zundapps..
nu is het allemaal kut....
dus biet.. koop een oldtimer.. die RS van jou zal de 15 niet eens halen..
edit:
en over de brom, neutraal, 4 takt is leuk maar vind het geen supermooie brommer kwa lijnen enzo.
Hebben alle ouder jappanse moteren/brommers naar mijn idee een beetje last van.
Dit bericht is gewijzigd door Tom.89 op 24-3-2007 om 12:50 uur.
|
|
Schnell und Zuverlassig ! |
|
Frysk |
24-3-2007 12:57 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
de enige goede 2takts werden 30 jaar geleden gebouwd...
Kreidlers en Zundapps..
nu is het allemaal kut....
dus biet.. koop een oldtimer.. die RS van jou zal de 15 niet eens halen..
*kuch* MT/MB/NSR/MTX/MBX/NS1 *kuch*
|
|
giggitybyte |
|
BIET |
24-3-2007 12:57 |
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 4 van 6
|
|