Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Honda Ss50K1

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 828 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Honda Ss50K1
Geplaatst door Vehikel op 19-3-2007 16:46
Hits Deze gallery is 11348 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda SS50 (Niet meer in bezit)
Kleur / Bouwjaar Zilver / 1973
Opgegeven max. vermogen 10 pk / 7 kW
Opgegeven max. snelheid 100 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Brommer aankoop [Toon slechts deze afbeelding]
Vôila, gereviceerd [Toon slechts deze afbeelding]
Koppelingsplaten [Toon slechts deze afbeelding]
Weer nieuwe uitlaat [Toon slechts deze afbeelding]
Uitlaat 4 [Toon slechts deze afbeelding]
Caféracerproject [Toon slechts deze afbeelding]
actiefoto [Toon slechts deze afbeelding]
Nieuw zadel [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

BIET 23-3-2007 22:56 Print reply

Posts: 22355
2t gaat om powerband beleving, die geile lucht, dat geile geluid en het is een stuk lichter dan 4t, gaat lkr de hoek om en het is met minder cil inhoud gewoon sneller dan 4t, Zeker op de brommer is het van toepassing dat 2t sneller is. Pas als er meer dan 500cc in beeld komen wordt 4t interresant, maar dan moet het wel 4 in lijn zijn .
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
XoReP 23-3-2007 22:57 Print reply

Posts: 546
Oftewel nie blaten dat 2t efficiënter is want dart is het dus niet!
Enuh leuk zo'n RS... als je van sleutelen houd
 
BIET 23-3-2007 22:57 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamaha_RD
[...]


nee dat is een vergelijking die bak is toch helemaal berekend voor die cb of niet dan

Ja idd, sukkel

@benellifan:
mjah, 4t zal waarsg niet mee kunnen doen .

@xorep:
jah alsof dat ding continue stuk gaat. Als zown ding normaal in elkaar zit doet ie het prima hor. am6 schakelt al1 kut, mar verder doet ie het goed hor

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 23-3-2007 om 22:58 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
XoReP 23-3-2007 22:58 Print reply

Posts: 546
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
2t gaat om powerband beleving, die geile lucht, dat geile geluid en het is een stuk lichter dan 4t, gaat lkr de hoek om en het is met minder cil inhoud gewoon sneller dan 4t, Zeker op de brommer is het van toepassing dat 2t sneller is. Pas als er meer dan 500cc in beeld komen wordt 4t interresant, maar dan moet het wel 4 in lijn zijn .


4 in lijn sucked. Geef mij maar ene dikke 1 cilinder!





...fuck ik heb zelf een 4-in-lijn... naja oke het is ook wler leuk... maar 1 cil 4takt is more fun
 
BIET 23-3-2007 22:59 Print reply

Posts: 22355
Naja ik ga weer, nog andere zaken te doen dan uitlegge hoe het zit in de echte wereld.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Name of Steel 23-3-2007 22:59 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XoReP
Oftewel nie blaten dat 2t efficiënter is want dart is het dus niet!
Enuh leuk zo'n RS... als je van sleutelen houd


ja, die rs'jes is volgensmij wel vaak raak met problaimen enzo... koppakking eruit blazen bij hoge toeren etc..

waarom zijn er eigenlijk zo weinig 2takt vliegtuigen gebouwd?? betrouwbaarheid was het ofzo toch?
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
yamaha_RD 23-3-2007 23:01 Print reply

Posts: 975
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
[...]


ja, die rs'jes is volgensmij wel vaak raak met problaimen enzo... koppakking eruit blazen bij hoge toeren etc..

waarom zijn er eigenlijk zo weinig 2takt vliegtuigen gebouwd?? betrouwbaarheid was het ofzo toch?


ik heb nog niks over brullende 4 takt vliegtuigen gehoord weer een loze vergelijking vliegtuig steekt wel ff heel wat anders in elkaar
 
Vraag niet hoe het kan, geniet ervan!
benellifan 23-3-2007 23:02 Print reply
Posts: 1553
pardon tegenwoordig op een 737 etc zit geen 4t meer maar in de oudere vliegtuigen werd de 4takt techniek toegepast
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
XoReP 23-3-2007 23:03 Print reply

Posts: 546
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamaha_RD
[...]


ik heb nog niks over brullende 4 takt vliegtuigen gehoord weer een loze vergelijking vliegtuig steekt wel ff heel wat anders in elkaar


Uhm... niet elke vliegtuig heeft straalaandrijfing...

EDIT: Net te laat

Dit bericht is gewijzigd door XoReP op 23-3-2007 om 23:04 uur.
 
Name of Steel 23-3-2007 23:04 Print reply

Posts: 3532
de enige goede 2takts werden 30 jaar geleden gebouwd...

Kreidlers en Zundapps..

nu is het allemaal kut....

dus biet.. koop een oldtimer.. die RS van jou zal de 15 niet eens halen..
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
benellifan 23-3-2007 23:05 Print reply
Posts: 1553
dat waren vaak motoren met cilinders om een de as heen weet ff niet meer hoe dat principe heet
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
benellifan 23-3-2007 23:06 Print reply
Posts: 1553
onze 4taktjes zijn al 30 jaar oud en kunnen makkelijk nog 30 jaar mee dat kunnen we over jullie 2taktjes niet zeggen
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
XoReP 23-3-2007 23:07 Print reply

Posts: 546
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
dat waren vaak motoren met cilinders om een de as heen weet ff niet meer hoe dat principe heet


OTTO
 
Vehikel 24-3-2007 9:52 Print reply

Posts: 2903
2takt: als je met weinig cilinderinhoud hard wil gaan.
4takt: Als je van koppels houd, en ik vind persoonlijk het geluid erg mooi, tenminste.. als de juiste uitlaat gebruikt, anders gaat het idd blubberig klinken.

2takt gaat sneller dan 4takt?? Voor het geld dat een beetje 2taktcilinder heb, heb ik op mijn 4takt allang een 120 cc blok zitten.
Dus als je het financïeel bekijkt, gaat 4takt sneller. een nieuw 120 cc blok kost zo'n 200 euro, en op dat carter past zels een 150 cc cilinder!
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Vehikel 24-3-2007 9:55 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jonny
een gillende 2 takt brommer is de bom
en lekker simpele techniek, kan je ook mooi aan rotzooien

Jonny.. Over mooi rotzooien gesproken, zie deze link Superdax
En waarom staat er een jincheng in je lijst?
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
-simon- 24-3-2007 9:56 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
2takt: als je met weinig cilinderinhoud hard wil gaan.
4takt: Als je van koppels houd, en ik vind persoonlijk het geluid erg mooi, tenminste.. als de juiste uitlaat gebruikt, anders gaat het idd blubberig klinken.

2takt gaat sneller dan 4takt?? Voor het geld dat een beetje 2taktcilinder heb, heb ik op mijn 4takt allang een 120 cc blok zitten.
Dus als je het financïeel bekijkt, gaat 4takt sneller. een nieuw 120 cc blok kost zo'n 200 euro, en op dat carter past zels een 150 cc cilinder!


ja maar dan is je cilinder inhoud ook wel bijna het dubbele van 70cc. en als je er 150cc opgooit al helemaal. en als je een beetje goede snelle 70cc hebt ben je mischien nog wel sneller?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Vehikel 24-3-2007 9:57 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
dat waren vaak motoren met cilinders om een de as heen weet ff niet meer hoe dat principe heet

Radiaal motor?
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Vehikel 24-3-2007 10:00 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


ja maar dan is je cilinder inhoud ook wel bijna het dubbele van 70cc. en als je er 150cc opgooit al helemaal. en als je een beetje goede snelle 70cc hebt ben je mischien nog wel sneller?


Snelle 4t cilinders bestaan niet [wel aluminium], omdat 4t geen spoelpoorten heeft.
Als je een 70cc 2takt heb die 120 gaat, of een 150cc 4t, dan kan ik je verzekeren dat een rit op die 4takt een veel grotere beleving is, om de koppels in bedwang te houden.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
-simon- 24-3-2007 10:03 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]


Snelle 4t cilinders bestaan niet [wel aluminium], omdat 4t geen spoelpoorten heeft.
Als je een 70cc 2takt heb die 120 gaat, of een 150cc 4t, dan kan ik je verzekeren dat een rit op die 4takt een veel grotere beleving is, om de koppels in bedwang te houden.


ja k bedoelde ook een snelle 70cc 2t.
maar op snelle 2 takt heb je ook een beleving met de powerband.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
ARWIN_honda 24-3-2007 10:10 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
[...]


ja, die rs'jes is volgensmij wel vaak raak met problaimen enzo... koppakking eruit blazen bij hoge toeren etc..

waarom zijn er eigenlijk zo weinig 2takt vliegtuigen gebouwd?? betrouwbaarheid was het ofzo toch?

nou ik heb een nsr, en nooit problemen.en hij loopt 85
 
Suzuki GSX-R600 K4
Vehikel 24-3-2007 12:01 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
[...]

ja voor een slaapmachien is 7000 toeren best wat idd,


Een 4takt maakt net zo veel toeren, alleen met de helft minder arbeidsslagen.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
BIET 24-3-2007 12:04 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
de enige goede 2takts werden 30 jaar geleden gebouwd...

Kreidlers en Zundapps..

nu is het allemaal kut....

dus biet.. koop een oldtimer.. die RS van jou zal de 15 niet eens halen..

Onzin en wat lul je over koppakking eruit blazen, dan heb je dat ding gewoon fout gemonteerd hor. En 15 wat? 15000km?
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Tom.89 24-3-2007 12:49 Print reply

Posts: 193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
de enige goede 2takts werden 30 jaar geleden gebouwd...

Kreidlers en Zundapps..

nu is het allemaal kut....

dus biet.. koop een oldtimer.. die RS van jou zal de 15 niet eens halen..




edit:
en over de brom, neutraal, 4 takt is leuk maar vind het geen supermooie brommer kwa lijnen enzo.

Hebben alle ouder jappanse moteren/brommers naar mijn idee een beetje last van.

Dit bericht is gewijzigd door Tom.89 op 24-3-2007 om 12:50 uur.
 
Schnell und Zuverlassig !
Frysk 24-3-2007 12:57 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
de enige goede 2takts werden 30 jaar geleden gebouwd...

Kreidlers en Zundapps..

nu is het allemaal kut....

dus biet.. koop een oldtimer.. die RS van jou zal de 15 niet eens halen..

*kuch* MT/MB/NSR/MTX/MBX/NS1 *kuch*
 
giggitybyte
BIET 24-3-2007 12:57 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom.89
[...]




edit:
en over de brom, neutraal, 4 takt is leuk maar vind het geen supermooie brommer kwa lijnen enzo.

Hebben alle ouder jappanse moteren/brommers naar mijn idee een beetje last van.

Dit bericht is gewijzigd door Tom.89 op 24-3-2007 om 12:50 uur.

nsr250 is geil
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved