Quote:Oorspronkelijk gepost door: dokocrosser
We moeten binnenkort die bak maar eens maken want 3 januari moeten we naar vragender
als je derbi blok had gehad had je dit geouwehoer niet
dan was het mieschien een schakelasje die te vervangen is door alleen je brommer op de grond te leggen en koppeling eruit en dan kan het nieuwe asje erin:P
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
als je derbi blok had gehad had je dit geouwehoer niet
dan was het mieschien een schakelasje die te vervangen is door alleen je brommer op de grond te leggen en koppeling eruit en dan kan het nieuwe asje erin:P
Nu is het alleen bakje uit elkaar, andere bak erin en weer rijden
Het blijkt trouwens de eerste versnelling te zijn.
1 Tandje van het grote tandwiel afgebroken
Wat een vermogen toch weer
ja? er kwam toch ook nog een andere ontsteking op?
Nee, dat heeft toch weinig nut, eerst ander uitlaatje.
We kunnen een op doppler berekende opmaat lenen en dan kunnen we daarmee testen of hij daarmee beter loopt. Mischien dat we de uitlaat dan over kunnen kopen maar dat moeten we nog ff zien.
Eerst maar ff proberen
Nee, dat heeft toch weinig nut, eerst ander uitlaatje.
We kunnen een op doppler berekende opmaat lenen en dan kunnen we daarmee testen of hij daarmee beter loopt. Mischien dat we de uitlaat dan over kunnen kopen maar dat moeten we nog ff zien.
Eerst maar ff proberen
We laten nog niks maken we kunnen er 1 lenen van 'n kameraad die er 1 bij kapers had laten maken.
En gasreactie heb je niet zoveel aan want je rijdt toch alleen volle pinne
We laten nog niks maken we kunnen er 1 lenen van 'n kameraad die er 1 bij kapers had laten maken.
En gasreactie heb je niet zoveel aan want je rijdt toch alleen volle pinne
ja idd maar toch bijvoorbeeld een pvl kan meer toeren aan
ja idd maar toch bijvoorbeeld een pvl kan meer toeren aan
De pvl mischien wel maar de rest waarschijnlijk niet.
En voor 200 euro laat ik liever de vering afveren want dat scheelt per ronde meer dan dat kleine beetje meer toeren en gasreactie.
En dan kan ik mijn motor er nog bij af laten veren
We hebben er nu een honda cr 125 uit '94 bij gekocht en die vering gaan we nu in de brommer zetten.
De voorvork is redelijk makkelijk te doen maar de achterbrug wordt nogal wat werk. Ook zetten wij het subframe over zodat de achterveer er in past. Tevens moet er een nieuw koppelingshuis in en moeten er nog wat kleine dingen gebeuren.
Dit moet allemaal af voor 27 juni.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
merk je veel verschiel met vorvoork vering en sturen ?
Ja zeker heel veel verschil zelfs.
De voorvork en achterbrug veren veel beter (vooral achter)
Maar met sturen merk je er niet zo heel veel van.
Alleen dat die achter rustiger is omdat we die daarop af hebben laten stellen.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: mx-fox
moesten jullie nog veel aan die voorvork aanpassen?
zo ja wat dan allemaal?
Een paar nieuwe bussen draaien en de pin overzetten die door het balhoofd loopt. Deze hebben we in de kroonplaten van de cr geperst.
Deze moet dan met bussen pasgemaakt worden op het balhoofd.