Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Ducttape MT van ikkejw

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1229 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Ducttape MT van ikkejw
Geplaatst door ikkejw op 15-3-2007 19:21
Hits Deze gallery is 59894 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda MT (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Rood/grijs / 1986
Opgegeven max. vermogen 10 pk / 7 kW
Opgegeven max. snelheid 100 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
zo is ie nu [Toon slechts deze afbeelding]
beun! [Toon slechts deze afbeelding]
zo was ie ook [Toon slechts deze afbeelding]
skebaapm [Toon slechts deze afbeelding]
voorkant [Toon slechts deze afbeelding]
binnenspatbord [Toon slechts deze afbeelding]
carb + filter [Toon slechts deze afbeelding]
a [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

Pagina 38 van 44
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 42, 43, 44Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

TECstar 12-5-2010 20:20 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
hmmm

na nog geen 10 minuten rustig het erf op en neer rijden klinkt het ineens alsof men zuiger los in de cilinder ligt


 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
ikkejw 12-5-2010 20:40 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]





probleem opgelost, vliegwiel zat los
 
Preserve nature - Always wear a helmet
bramzai 12-5-2010 20:47 Print reply

Posts: 323
Een ducktape mt5,
Jij bent mijn held
 
Son of buddha
johankreidlerman 12-5-2010 23:23 Print reply

Posts: 3693
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



probleem opgelost, vliegwiel zat los

gaha, en nou!
rint et wat mooi?
 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P
Luiwannes 12-5-2010 23:24 Print reply

Posts: 382
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



probleem opgelost, vliegwiel zat los



Ook met Ductape vast gezet?
 
Kan ik er wat aan doen,, Met men VMBO??
ikkejw 20-5-2010 0:34 Print reply

Posts: 9886
MT loopt, maar nog niet helemaal goed. helemaal niet bedoel ik eigenlijk.

onderin komt hij vooruit, daar is het mee gezegd. echt als een typische imitatie cilinder. dan komt er ineens een gigantische dip, waar je em met veel moeite en koppelingmisbruik langzaam doorheen krijgt. daarna komt de powerband, dan wil ie goed doortrekken, en halverwege de powerband valt ie spontaan dood met veel geplof en gestotter uit de uitlaat. als je dan overschakelt, en je trekt het gas weer open, ploft hij nog even door, komt weer een beetje op toeren, en dan krijg je die dip weer.


de dip heb ik een beetje weggewerkt door een 10 maten kleinere sproeier en een nieuwe bougie te monteren, maar bovenin toeren valt ie nog steeds ineens weg.

het klinkt totaal niet alsof hij te rijk of te arm loopt, hij is nu aardig goed afgesteld. het doet me meer denken aan een kapotte bougie, of iets anders in de ontsteking. alsof de ontsteking uitvalt boven een bepaald toerental. maar dan zou hij niet door moeten ploffen nadat je overgeschakeld hebt lijkt me

dit gebeurt sinds ik een nieuwe cilinder, uitlaat en membraan heb.
ik heb ook mijn bobine vervangen, omdat de bougiekabel van de originele bobine (ja er stond Hitachi 1986 op) geknakt was. van de bobine die ik er toen op heb gezet brak de bougiekabel ook na 2 dagen, dus nu heb ik een MB bobine, met verwisselbare kabel, met de ori NGK bougiedop van de oude bobine. maar doet nog steeds hetzelfde

wie weet waar het aan kan liggen? ik denk misschien de bougiedop of pickup/ontstekingsspoel, of misschien heb ik ergens een draadbreuk. maar misschien heeft iemand dit al eens meegemaakt en kan me meteen vertellen waar het aan ligt?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Rocket Rico 20-5-2010 1:16 Print reply

Posts: 478
cdi is ook een mogelijkheid
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
Henk-88 20-5-2010 1:18 Print reply

Posts: 26703
Als ik je MT ziet dan denk ik aan drugs


brb
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Henk-88 20-5-2010 1:31 Print reply

Posts: 26703
Met m'n ouwelullenlogica denk ik dat ontsteking goed is (als je geen contactpuntjes hebt tenminste) dus...
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Saknet 20-5-2010 1:32 Print reply

Posts: 10355
trek je vliegwiel er ff af door trilling kan een vlug gebeunde soldeerverbinding nog wel eens knappen.. ki denk dat je pickup spoel draadje half los zit
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
JB1 20-5-2010 8:12 Print reply

Posts: 14881
Hoeveel km heb je er al mee gereden?
Kijk desnoods even je cilinder na.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
ikkejw 20-5-2010 10:01 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: masterblasterico
cdi is ook een mogelijkheid


kan ik wel ff testen ja, ik heb er nog wel een paar liggen.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
trek je vliegwiel er ff af door trilling kan een vlug gebeunde soldeerverbinding nog wel eens knappen.. ki denk dat je pickup spoel draadje half los zit


daar zat ik ook al aan te denken, want ik heb mijn vliegwiel er wel ff af gehad om de pickupspoel na te kijken. hij wou namelijk eerst niet lopen omdat de pickupspoel niks deed, uiteindelijk bleek dat ik de groene en blauw-gele kabel had omgewisseld (zit weinig kleur meer aan )
ik had het vliegwiel toen niet goed vastgezet, na een 5 minuten rijden trilde hij weer los dus hij heeft wel een paar seconden tegen de spoelen/draden lopen slaan. toen goed vast gedraaid en pas daarna heb ik de powerband verkend, ik weet dus ook niet of hij daarvoor ook zo deed.

maar ik kan het me haast niet voorstellen dat hij dan zo spontaan bij een bepaald toerental dood valt, en nog gekker is dat hij na het overschakelen nog een paar seconden doorgaat met ploffen.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Hoeveel km heb je er al mee gereden?
Kijk desnoods even je cilinder na.


cilinder ligt er net 50km op, dus dat zit wel goed lijkt me. tis eigenlijk wel de bedoeling dat ik nog een paar 100 km rustig aan doe, maar dat gaat wat moeilijk als je wilt testen of hij bovenin goed loopt

 
Preserve nature - Always wear a helmet
JB1 20-5-2010 10:08 Print reply

Posts: 14881
Snap ik :P
Maar wacht er maar gewoon even mee.
Je hebt nu nog hogere compressie dan normaal, omdat alles nog wat in moet slijten.
Kijk nog maar eens na 90-100km rijden
Dan moet hij al wat losser zijn
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
TECstar 20-5-2010 10:27 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
MT loopt, maar nog niet helemaal goed. helemaal niet bedoel ik eigenlijk.

onderin komt hij vooruit, daar is het mee gezegd. echt als een typische imitatie cilinder. dan komt er ineens een gigantische dip, waar je em met veel moeite en koppelingmisbruik langzaam doorheen krijgt. daarna komt de powerband, dan wil ie goed doortrekken, en halverwege de powerband valt ie spontaan dood met veel geplof en gestotter uit de uitlaat. als je dan overschakelt, en je trekt het gas weer open, ploft hij nog even door, komt weer een beetje op toeren, en dan krijg je die dip weer.


de dip heb ik een beetje weggewerkt door een 10 maten kleinere sproeier en een nieuwe bougie te monteren, maar bovenin toeren valt ie nog steeds ineens weg.

het klinkt totaal niet alsof hij te rijk of te arm loopt, hij is nu aardig goed afgesteld. het doet me meer denken aan een kapotte bougie, of iets anders in de ontsteking. alsof de ontsteking uitvalt boven een bepaald toerental. maar dan zou hij niet door moeten ploffen nadat je overgeschakeld hebt lijkt me

dit gebeurt sinds ik een nieuwe cilinder, uitlaat en membraan heb.
ik heb ook mijn bobine vervangen, omdat de bougiekabel van de originele bobine (ja er stond Hitachi 1986 op) geknakt was. van de bobine die ik er toen op heb gezet brak de bougiekabel ook na 2 dagen, dus nu heb ik een MB bobine, met verwisselbare kabel, met de ori NGK bougiedop van de oude bobine. maar doet nog steeds hetzelfde

wie weet waar het aan kan liggen? ik denk misschien de bougiedop of pickup/ontstekingsspoel, of misschien heb ik ergens een draadbreuk. maar misschien heeft iemand dit al eens meegemaakt en kan me meteen vertellen waar het aan ligt?


ik zou ff een nieuwe bougiedop erop gooien
had zelf ook heel veel problemen met mn mb door een dip heentrekken, ook veel koppelingsmisbruik
toen laatst een nieuwe bougiedop erop gegooit en nu rijdtie weer goed

anders zou ik ook ff kijken of er onder je vliegwiel niets is losgetrilt
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
ikkejw 20-5-2010 10:41 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Snap ik :P
Maar wacht er maar gewoon even mee.
Je hebt nu nog hogere compressie dan normaal, omdat alles nog wat in moet slijten.
Kijk nog maar eens na 90-100km rijden
Dan moet hij al wat losser zijn


zou het dan aan te hoge compressie kunnen liggen denk je? de vorm van m'n cilinderkop is wel verre van optimaal, volgens mij is de compressie(verhouding) juist veel te laag. de squish wordt ook groter richting de buitenkant van de kop, omdat een of andere knakker hem vlak (ipv met een radius) heeft uitgedraaid naar 45mm. dat zal wel allemaal rare turbulenties geven, maar is nog geen reden om spontaan weg te vallen.

ik kan me trouwens herinneren dat hij met de vorige setup heeeel soms precies hetzelfde deed in de 1. zodra je dan overschakelde was het weer over. maar ik heb nu een goeie uitlaat, en de uitlaattiming is nu ongeveer 195 graden (blowdown van 29 à 30 graden), dus zoveel toeren als hij nu maakt (of probeert te maken) heeft ie nog nooit van zijn leven gedaan. ik heb echt het idee dat mijn ontsteking het niet bij kan houden ofzo, het klinkt ook precies alsof de bougie kapot is.

nou ja, ik rij em eerst wel in zoals je zegt, dan kijk ik dan wel verder.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


ik zou ff een nieuwe bougiedop erop gooien
had zelf ook heel veel problemen met mn mb door een dip heentrekken, ook veel koppelingsmisbruik
toen laatst een nieuwe bougiedop erop gegooit en nu rijdtie weer goed

anders zou ik ook ff kijken of er onder je vliegwiel niets is losgetrilt


dat zou ik idd ook ff proberen. een maat van me had laatst ook wat vage problemen met zijn MB, bleek ook aan de bougiedop te liggen. maar die deed wel heel anders dan wat mijn MT nu doet.

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 20-5-2010 om 10:43 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Saknet 21-5-2010 2:36 Print reply

Posts: 10355
kzou toch gewoon eens even met de multimeter tussen blauw geel en massa meten bij je cdi op ohm en daarna rechtstreeks op je pickup spoel. moet gelijke waarde hebben (tussen 20 en 30ohm ofzo? check ff mt5.nl). dan heb je dat iig uitgesloten..

geel en groen: 01-1,0 Ohm zwart/rood en groen: 50-300 Ohm
wit en groen: 0,3-1,5 Ohm blauw/geel en groen:10-100 Ohm

bron

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 21-5-2010 om 2:57 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
ikkejw 22-5-2010 2:15 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
kzou toch gewoon eens even met de multimeter tussen blauw geel en massa meten bij je cdi op ohm en daarna rechtstreeks op je pickup spoel. moet gelijke waarde hebben (tussen 20 en 30ohm ofzo? check ff mt5.nl). dan heb je dat iig uitgesloten..

geel en groen: 01-1,0 Ohm zwart/rood en groen: 50-300 Ohm
wit en groen: 0,3-1,5 Ohm blauw/geel en groen:10-100 Ohm

bron

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 21-5-2010 om 2:57 uur.



ik had de spoelen al doorgemeten ja, was allemaal nog goed.

denk dat ik morgen ff een sproeier 180 erin draai, om die stotter in het middengebied weg te krijgen. kan ik em eerst tenminste normaal inrijden.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Frysk 22-5-2010 12:01 Print reply

Posts: 34930
probeer eerst die geel blauwe draad eens door te meten en goed in te tapen.. volgens mij was dat het probleem ook met m'n MTX en lag het niet aan de CDI... ik belde je immers gisteren nog om te vragen waar die draad nou exact voor was hij maakte slecht contact met de stekker. dus gestript en aan elkaar gedraaid en klaar.

probeer jij dat ook maar, weet eigenlijk voor 80% zeker dat dat het probleem ook bij jou is..
 
giggitybyte
ikkejw 22-5-2010 15:27 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
probeer eerst die geel blauwe draad eens door te meten en goed in te tapen.. volgens mij was dat het probleem ook met m'n MTX en lag het niet aan de CDI... ik belde je immers gisteren nog om te vragen waar die draad nou exact voor was hij maakte slecht contact met de stekker. dus gestript en aan elkaar gedraaid en klaar.

probeer jij dat ook maar, weet eigenlijk voor 80% zeker dat dat het probleem ook bij jou is..



soldeerbout is stuk, dus draden vervangen gaat wat moeilijk.


ik ben er wss ook al achter hoe een MT cdi een curve produceert, ik denk dat de pickupspoel op elk toerental een ander voltage geeft. daardoor laadt een condensator in de CDI sneller/langzamer op, en zo heb je een variabele ontstekingstiming.
ik heb al een mooi ideetje voor een instelbare analoge CDI, moet t alleen nog ff uitwerken. gaat iig minder dan 10 euro aan onderdelen kosten en is dan analoog instelbaar met potmeters
 
Preserve nature - Always wear a helmet
ikkejw 24-5-2010 14:58 Print reply

Posts: 9886
sproeier 180 erin, stotter is al minder maar nog steeds duidelijk aanwezig. en bovenin doet ie nog steeds hetzelfde (niks dus).

het klinkt trouwens totaal niet als een te grote sproeier, dat is meer RRRRRR of dupdupdupdedup. dit klinkt als flopflopflop
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Marcooow 24-5-2010 15:30 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
sproeier 180 erin, stotter is al minder maar nog steeds duidelijk aanwezig. en bovenin doet ie nog steeds hetzelfde (niks dus).

het klinkt trouwens totaal niet als een te grote sproeier, dat is meer RRRRRR of dupdupdupdedup. dit klinkt als flopflopflop


heb je geen andere cilinderkop liggen? als je het niet probeert weet je het ook niet dus zou toch andere kop proberen.
 
faster than a bullet!
ikkejw 24-5-2010 16:40 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


heb je geen andere cilinderkop liggen? als je het niet probeert weet je het ook niet dus zou toch andere kop proberen.



ik heb nog een 166-S kop, 39mm. denk niet dat ie daar heel lekker mee loopt.

ff voor mezelf een lijstje dingen die ik nog kan proberen:
-kleinere sproeier (160?)
-kop
-bougiedop
-cdi
-bedrading vervangen


ik heb gisternacht nog ff gekeken of ik ergens bij m'n bedrading vonken kon zien, dat was dus niet het geval. maar kan best zijn dat er onder mijn vliegwiel iets stuk is.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Marcooow 24-5-2010 16:41 Print reply

Posts: 5713
als je nou dichterbij woonde kon je mijn 70cc kop lenen maar je woont beetje ver weg dus das jammer.
 
faster than a bullet!
ikkejw 1-6-2010 22:49 Print reply

Posts: 9886
sproeier 160 heb ik er nu in gedraaid, liep koud wel aardig goed maar eenmaal warm weer bijna hetzelfde als eerst. moet dus nog kleiner in, 140/120 of ergens in die richting.

bougiedop heb ik ook al vervangen, heeft geen effect.


nog een leuk weetje trouwens.. vanmiddag is mijn krukastandwiel eraf gelopen, toen ik die er weer op zette zag ik op mijn vierplaats koppeling nr 436 staan. dat is het typenummer van een XL100, wat dus betekent dat die ook een 4plater heeft, en dat die in MT past
 
Preserve nature - Always wear a helmet
ikkejw 5-6-2010 3:40 Print reply

Posts: 9886
vandaag sproeier 180 er weer in gedraaid, om weer te vergelijken, daar werd het niet beter van.
dus het vliegwiel er eens af gehad, waar ik nog een halve spie in vond dat zal wss het grootste probleem geweest zijn.
mijn grondplaat en spoelen waren ook begraven onder een centimeter zand, dus dat heb ik ff schoon gemaakt. ook ff een extra krukaskeerring erbij geduwt, voor de zekerheid.
en de originele draden hadden bijna geen isolatie meer, dus heb ik meteen ff mijn nieuwe soldeerbout getest




hij loopt nu koud aardig goed, warm stottert hij nog steeds bijna hetzelfde. maar als ik ongeveer een halve millimeter gas geef wil ie wel in de powerband, en dan trekt ie goed hard op
dus morgen sproeier 160 er weer in draaien, dan moet het goed zijn
 
Preserve nature - Always wear a helmet

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 38 van 44
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 42, 43, 44Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved