ikkejw |
27-1-2009 18:04 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/9762/avatar) Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
blijkbaar naja ik moet zeggen, zelfs met die 20 mm carb trekt het goed... ![](img/post/s/smile.gif)
wat is jou precieze set-up nu dan ?
70cc imi, tuned, met 8mm auxpoortjes, en gaten in de zuiger geboord.
timingen zijn:
uitlaat 193
spoelers 135
blowdown 28.5
18mm keihin imitatie
50cc luhao uitlaat
mtx80 6-bak
Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 27-1-2009 om 18:04 uur.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Derbi-Olaf |
27-1-2009 18:06 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/13836/avatar) Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
70cc imi, tuned, met 8mm auxpoortjes, en gaten in de zuiger geboord.
timingen zijn:
uitlaat 193
spoelers 135
blowdown 28.5
18mm keihin imitatie
50cc luhao uitlaat
mtx80 6-bak
Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 27-1-2009 om 18:04 uur.
Hehe, 24 mm carbje denkz ![](img/post/s/e.gif)
die luhao, die presteerde btw heel goed op mijn 70cc malossi ![](img/post/s/smile.gif) (bij de vorige eigenaar) is volgens mij een uitlaatje wat op veel cilinders wel aardig loopt.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Jasper Strahiem |
27-1-2009 18:37 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/14053/avatar) Posts: 1950 |
Nu nog een hpi'tje er op.
Ga je nog een stuk harder, ipv die begrenzende honda onstekingen
|
|
Make the most of now |
|
Frysk |
27-1-2009 18:38 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/6584/avatar) Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
Nu nog een hpi'tje er op.
Ga je nog een stuk harder, ipv die begrenzende honda onstekingen
of NS1 ontsteking
|
|
giggitybyte |
|
Heilige Antonius |
27-1-2009 18:53 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/15205/avatar) Posts: 1202 |
Die gaten in je zuiger, waar dienen die voor? en waar haal je die informatie vandaan (hoe dat moet enzo)
Hot.
|
|
|
|
TECstar |
27-1-2009 19:41 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/16763/avatar) Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
of NS1 ontsteking ![](img/post/s/b.gif)
is hpi niet beter als ns-1 dan?
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Frysk |
27-1-2009 19:42 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/6584/avatar) Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]
is hpi niet beter als ns-1 dan?
dan heb je geen goede of geen lichtopbrengst ![](img/post/s/smile.gif)
en NS1 is al een stuk sneller dan ori MT ontsteking
|
|
giggitybyte |
|
jan-dx11 |
27-1-2009 20:12 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/17080/avatar) Posts: 4931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
dan heb je geen goede of geen lichtopbrengst ![](img/post/s/smile.gif)
en NS1 is al een stuk sneller dan ori MT ontsteking
ik meen 80 watt, dat is nog wel aardig wat hoor, maar ik weet niet 100% of het klopt.
dat verhaal van 80 in zij 3 was ook wel goed bed8, maar een tikje ongeloofwaardig
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
ikkejw |
28-1-2009 16:35 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/9762/avatar) Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
[...]
ik meen 80 watt, dat is nog wel aardig wat hoor, maar ik weet niet 100% of het klopt.
dat verhaal van 80 in zij 3 was ook wel goed bed8, maar een tikje ongeloofwaardig
ja 80 in de 3 klopt niet nee, tis eerder 80 in de 6. waarschijnlijk reden die auto's 40 ofzo
btw, ik heb nu de koppeling van m'n oude blok in dit blok gezet, die heeft 4 platen en versterkte veren met 2mm ringetjes erachter. nu slipt ie niet meer
wat wel jammer is dat er 2 boutjes onderaan het carter doorgedraaid zijn, eerder had ik dit opgelost met vloeibare pakking maar nu lekt het weer. vrijdag ff fiksen denkz
ik denk dat ik vrijdag ook een 24 mikuni erachter hang, ik heb het idee dat die 18mm em aardig knijpt. en die 18 lekt overal waar ie maar lekken kan. wat voor sproeier moet ik dan ongeveer aan denken? (met 50cc en diezelfde 24mm met zelfde luchtfilter en uitlaat had ik sproeier 180, die was net wat te klein)
er viel me trouwens ook iets op aan men oude blok, als ik aan de koppelingsas draai blijft het lager stilstaan ![](img/post/s/e.gif) originele 1986 lagers denkz
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
ikkejw |
30-1-2009 19:08 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/9762/avatar) Posts: 9886 |
net ff een 24mm mikuni gemonteerd.. ik merk er niet eens heel veel van, behalve dat ik nu 3x zoveel gas kan geven en hij iets makkelijker op het achterwiel wil in de 2
sproeier is nu 230, ik heb het idee dat die nog wat te klein is.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
jan-dx11 |
30-1-2009 19:34 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/17080/avatar) Posts: 4931 |
wanneer komt de cr 125 cilinder er op??
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
Frysk |
30-1-2009 19:34 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/6584/avatar) Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
wanneer komt de cr 125 cilinder er op??
? welke CR125 ?
|
|
giggitybyte |
|
ikkejw |
30-1-2009 19:35 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/9762/avatar) Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
wanneer komt de cr 125 cilinder er op??
CR80 bedoel je, dat kan nog wel ff duren
ik wil eerst het maximale uit een 70cc imi persen
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
jan-dx11 |
30-1-2009 19:37 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/17080/avatar) Posts: 4931 |
ik d8 mischien is cr125 nog wel leuker dus.
maar cr80 is een begin
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
Frysk |
30-1-2009 19:40 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/6584/avatar) Posts: 34930 |
|
|
giggitybyte |
|
jan-dx11 |
30-1-2009 19:43 |
|
Frysk |
30-1-2009 19:55 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/6584/avatar) Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
[...]
ja tuurlijk. kopen?
zodat jij een honda kopen kan denk ?
NOOIT!
|
|
giggitybyte |
|
keez |
30-1-2009 20:06 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/18137/avatar) Posts: 765 |
nu isie blouw togh?
|
|
goedkoop een opmaat uitlaat, mail voor meer info naar: devriesuitlaten@gmail.com |
|
jan-dx11 |
30-1-2009 20:08 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/17080/avatar) Posts: 4931 |
neej, hij is nu rood met grijs. staat ook bij de foto boven
het is btw blauw
Dit bericht is gewijzigd door jan-dx11 op 30-1-2009 om 20:08 uur.
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
Frysk |
3-2-2009 16:49 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/6584/avatar) Posts: 34930 |
En toen had de Ducttape MT een pakjedrager
|
|
giggitybyte |
|
jan-dx11 |
3-2-2009 16:51 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/17080/avatar) Posts: 4931 |
waneer??
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
ikkejw |
3-2-2009 16:54 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/9762/avatar) Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
En toen had de Ducttape MT een pakjedrager
nog niet, maar over enkele uurtjes wel
ik zal zo nog ff om een andere sproeier, maar welke moet ik halen? hij loopt nogal apart, koud komt ie aardig van z'n plek maar eenmaal warm is ie niet meer vooruit te branden.
als je straalgas in de 6 rijdt merk je duidelijk dat hij constant een beetje optrekt/afremt, maar het geluid blijft precies hetzelfde
ook heb ik het idee dat ie koud meer toeren wil maken dan warm.
zou er een grotere sproeier in moeten of kleiner?
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
jan-dx11 |
3-2-2009 16:56 |
|
Frysk |
3-2-2009 17:24 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/6584/avatar) Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
nog niet, maar over enkele uurtjes wel ![](img/post/s/b.gif)
ik zal zo nog ff om een andere sproeier, maar welke moet ik halen? hij loopt nogal apart, koud komt ie aardig van z'n plek maar eenmaal warm is ie niet meer vooruit te branden.
als je straalgas in de 6 rijdt merk je duidelijk dat hij constant een beetje optrekt/afremt, maar het geluid blijft precies hetzelfde ![](img/post/s/v.gif)
ook heb ik het idee dat ie koud meer toeren wil maken dan warm.
zou er een grotere sproeier in moeten of kleiner?
als ie koud is verbrand ie beter ivm meer zuurstof ![](img/post/s/wink.gif)
dus als ie warm word krijgt ie minder zuurstof en begint minder mooi te lopen ![](img/post/s/smile.gif) (dit was toen iig het geval bij m'n stiefbroer z'n puch)
dus kleiner (bij die puch had ik op het laatst sproeier 140 erin en liep alleen koud goed)
dus sproeier 92 erin gestampt en liep 10x beter ![](img/post/s/smile.gif) alleen als ie koud was smoorde hij een beetje, was dus een beetje te klein
|
|
giggitybyte |
|
Joel_koningslust |
3-2-2009 17:28 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/10881/avatar) Posts: 14514 |
zuurstof die koud is kun je meer per cm3 bij elkaar proppen dan warm.
dus als hij koud is is er meer lucht. dus met die grote hoeveelheid brandstof komt het dan wel goed
zodra het warm wordt kan er minder zuurstof in je cilinder maar dezelfde hoeveelheid benzine waardoor hij dus veels te rijk loopt
oftewel. kleinere sproeier erin
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|