geert-nsr |
12-11-2006 20:34 |
Posts: 6438 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]
Wat is de slag precies?
Dan toch van als je zuiger onderin heb, tot bovenin?
ik geloof het wel ja. hoe meet ik die precies?
|
|
|
|
SCHOENENPOETSERSMURF |
12-11-2006 20:38 |
Posts: 1226 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
[...]
ik geloof het wel ja. hoe meet ik die precies?
cilinder erop zetten zonder kop
ff rond draaien onderste punt zoeken
bovenste punt en dan het verschil
dit kan je met een schuifmaar meten
|
|
|
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
12-11-2006 20:39 |
Posts: 13700 |
je kan vaak in de cilinder ook al zien van waar-waar zuiger heeft gelopen, dit even opmeten
|
|
|
|
SCHOENENPOETSERSMURF |
12-11-2006 20:42 |
Posts: 1226 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
je kan vaak in de cilinder ook al zien van waar-waar zuiger heeft gelopen, dit even opmeten
erg onnauwkeurig
tis dat deze 1 zuigerveer heeft dat het wel redelijk in de buurt komt op de dikte van de veer na
maar met 2 veren wordt het heel onnauwkeurig als je het niet meer neemt in me berekening
|
|
|
|
geert-nsr |
12-11-2006 21:44 |
Posts: 6438 |
ach onnauwkeurig maakt niet uit als ik boven de 400 cc kom weet ik al genoeg.. mar vele zeggen dat het een 250 is vandaar..
|
|
|
|
Pistash |
12-11-2006 22:14 |
Posts: 715 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
ach onnauwkeurig maakt niet uit als ik boven de 400 cc kom weet ik al genoeg.. mar vele zeggen dat het een 250 is vandaar..
lijkt mij ook eerder een 250, maar meet het ff op en je weet het
|
|
|
|
oenoehoofd |
12-11-2006 22:15 |
Posts: 17851 |
idd meet ff op,
ziet er allemaal nog wel goed uit. hij loopt vast wel naar een complete schoonmaak
|
|
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY |
|
geert-nsr |
12-11-2006 22:19 |
|
mkmk |
12-11-2006 22:20 |
Posts: 45 |
echt brut shit Geert, is echt vet zo'n crosser , succes met klussen..
|
|
|
|
geert-nsr |
12-11-2006 22:21 |
Posts: 6438 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mkmk
echt brut shit Geert, is echt vet zo'n crosser , succes met klussen..
tnx jij ook met je nsr he
|
|
|
|
Dooie Koe |
13-11-2006 13:18 |
Posts: 538 |
Hotje, leuk ding. Vooral orgineel houden!
|
|
|
|
koekie - Administrator |
13-11-2006 13:19 |
Posts: 12588 |
jaaaa hot
eindelijk is wat oldskool shizzle !
|
|
Haaks de hoek om! |
|
geert-nsr |
13-11-2006 13:43 |
Posts: 6438 |
orgineel houden ga ik zeker doen. opknappen niet aangezien het frame nog redelijk netjes is en die kappen kan je toch niet spuiten. die zal ik is n x goed poetsen dat het weer wit word:P.
mar het belangrijkste natuurlijk is dat het gaat rijden
ga zometeen even wat dealers bellen voor paar kleine onderdelen.
kan ik hem vd week weer inelkaar zetten
|
|
|
|
gerwin88 |
13-11-2006 13:44 |
Posts: 5197 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
ga zometeen even wat dealers bellen voor paar kleine onderdelen.
kan ik hem vd week weer inelkaar zetten
moet er nog veel aan het blok gebeuren dan?
|
|
VW rider for live |
|
geert-nsr |
13-11-2006 13:46 |
Posts: 6438 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gerwin88
[...]
moet er nog veel aan het blok gebeuren dan?
aan heb blok niet. mar heb nog een luchtfilter nodig en mij is verteld dat ik niet zomaar een twinair erop moet zetten maar gewoon een orginele . en heb nog snelgas nodig en olie.
|
|
|
|
Erik 39 |
13-11-2006 13:49 |
Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
[...]
aan heb blok niet. mar heb nog een luchtfilter nodig en mij is verteld dat ik niet zomaar een twinair erop moet zetten maar gewoon een orginele . en heb nog snelgas nodig en olie.
Hoop niet dat't over mij gaat?? 'mij is verteld..'
Ik had het niet over merk, ik had het over de pasvorm. Filter is belangrijk op een crosser, dus hij moet goed passen en je moet hem goed inolien.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
geert-nsr |
13-11-2006 14:03 |
Posts: 6438 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]
Hoop niet dat't over mij gaat?? 'mij is verteld..'
Ik had het niet over merk, ik had het over de pasvorm. Filter is belangrijk op een crosser, dus hij moet goed passen en je moet hem goed inolien.
kan al orginele filter krijgen voor 12 euro komt goed dus
|
|
|
|
PraatPaal |
13-11-2006 14:18 |
Posts: 7977 |
leuke schuurvondst :P uit welk jaar issie nouw? ik zie wel schijfrem voor
zijn er nog onderdele voor te krijgen? pakkingen enzo?
|
|
|
|
Pistash |
13-11-2006 14:23 |
Posts: 715 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
leuke schuurvondst :P uit welk jaar issie nouw? ik zie wel schijfrem voor
zijn er nog onderdele voor te krijgen? pakkingen enzo?
Pakkingen zijn zelf ook nog wel te knippen, maar weet je nou of het een 250 of 495 is?
Okeee praatpaal, laat maar
Dit bericht is gewijzigd door Pistash op 13-11-2006 om 14:25 uur.
|
|
|
|
PraatPaal |
13-11-2006 14:24 |
Posts: 7977 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pistash
[...]
Pakkingen zijn zelf ook nog wel te knippen, maar weet je nou of het een 250 of 495 is?
dat weet ik ook wel maar dat vraag ik niet, ik vraag of er nog onderdele voor te krijgen zijn als pakkingen etc, dus ook zuigers en andere slijtagedelen....
doe maar niet te wijsneuserig
|
|
|
|
Frysk |
13-11-2006 14:24 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
[...]
dat weet ik ook wel maar dat vraag ik niet, ik vraag of er nog onderdele voor te krijgen zijn als pakkingen etc, dus ook zuigers en andere slijtagedelen....
doe maar niet te wijsneuserig
waarschijnlijk wel maar moeilijk :
|
|
giggitybyte |
|
geert-nsr |
13-11-2006 14:50 |
Posts: 6438 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
waarschijnlijk wel maar moeilijk :
idd op ebay.com en .de staan wat onderdelen. ik ga morgen denk ik even naar een ktm zaak voor orginele luchtfilter. neem me frame en bloknummer mej weten zij meteen wat voor model het is enzo. Vraag ik ook even of er nog wat voor te krijgen is.
Ik ga nu even slag meten en zal het aantal cc's even uitrekenen
|
|
|
|
geert-nsr |
13-11-2006 15:12 |
Posts: 6438 |
Weer een nieuw raadsel:s
slag is wss 62 mm (globaal opgemeten)
boring is 71mm
volgens deze site lijken die getallen wel erg op die van de 250cc:
http://www.ktmmotocr...sic.com/modele83.htm
ik dus narekenen (71^2xPIx62)/4000= 245,46cc
Maar nu had ik ook via die gegevens van die site die 495 na gerekend en dan kom ik maar op 396cc uit i.p.v 494:S
die site klopt dan denk niet. maar ik weet bijna zeker dat ik een 250cc heb en geen 500:(:( 500 was zeker bruut geweest maar ben achteraf wel blij omdat ik waarschijnlijk toch beter met een 250 overweg kan met crossen:p en dat zal ook al meer dan hard genoeg voor mij gaan
|
|
|
|
Bjorntjuh |
13-11-2006 21:30 |
Posts: 1496 |
vet ding zeker zo houde
|
|
het lekkerste onder zon |
|
Timmetje1990 |
19-11-2006 14:31 |
Posts: 801 |
Ga je um verkopen
|
|
Tim heeft gesproken :'D |
|