Frysk |
9-11-2005 22:32 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
die die NS1 tank, die staat echt 394749302836?X veel bter
|
|
giggitybyte |
|
koosTSX |
9-11-2005 22:36 |
Posts: 705 |
wat is eigenlijk het voordeel van die veer onderlangs?
|
|
|
|
S1lv3r |
9-11-2005 22:36 |
Posts: 5213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koosTSX
wat is eigenlijk het voordeel van die veer onderlangs?
het staat kkvet ;p
|
|
|
|
mulder |
9-11-2005 22:38 |
Posts: 13701 |
zitten weinig voordelen aan
maar het is special
staat mooi
waren weinige andere plekken waar hij kon toch?
|
|
|
|
mulder |
9-11-2005 22:43 |
Posts: 13701 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: speeder
[...]
dan NSR blok
Betrouwbaarheid van honda met een snufje suzuki
Dit bericht is gewijzigd door speeder op 9-11-2005 om 22:30 uur.
henk is puuur suzuki:p
|
|
|
|
Henk-88 |
9-11-2005 23:01 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koosTSX
wat is eigenlijk het voordeel van die veer onderlangs?
iig lager zwaartepunt toch?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Henk-88 |
9-11-2005 23:29 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: speeder
btw als je toch bezig bent met lassen bak er dan een NS1 blok onder oid
geen tsx blok (kickstart problemen en olie lekage)
Waar lekken ze meestal olie dan?
En het doel (de grap evt.) blijft het halen van de 180 km/h @ 18.000rpm m?t een TSX-blokje met 50cc. Als dat niet lukt probeer ik het wel met een Kreidler- of Honda-blok.
als ik daar dan nog zin in heb...
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Uncle BLAM |
10-11-2005 1:10 |
Posts: 1025 |
strakke vering jow !
mare 18.000 rpm ???
hoe denk je dat te halen ?
uiterlijk is mooi (en dan niet alleen de veer)
Kawa tankje ziet er mooi slank uit !
|
|
een BF teller is sneller |
|
Henk-88 |
10-11-2005 1:26 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
strakke vering jow !
mare 18.000 rpm ???
hoe denk je dat te halen ?
uiterlijk is mooi (en dan niet alleen de veer)
Kawa tankje ziet er mooi slank uit !
Thanx, ik vind slank ook het mooiste eigenlijk; maar vanuit sommige hoeken is de NS1-tank weer mooier/bruter...
Ik ga eerst proberen zover mogelijk te komen met de gewone 50cc-snel (aangepast uiteraard) en een leuke uitlaat; daarmee moet de 15.000 rpm -bijna- te halen zijn.
Daarna komen krukas, drijfstang en andere cilinder (50 cc) aan de beurt, en met veel kennis van bedrijven en 'experts' en wat lef en geld is het kijken of de 180 km/h @ 18.000 rpm te halen is.
Als het met een Kreidler kan...
en stem nog ff in da poll dan...beter voor de score van de Kawa
Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 10-11-2005 om 1:29 uur.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
mulder |
10-11-2005 10:18 |
Posts: 13701 |
voor de ns1
|
|
|
|
koosTSX |
10-11-2005 10:38 |
Posts: 705 |
die ns1 tank doen man. veel agressiever en dat is cool
|
|
|
|
mulder |
10-11-2005 11:04 |
Posts: 13701 |
agree
|
|
|
|
brommervlek |
10-11-2005 11:07 |
Posts: 47 |
vet man die velgen, k ga miss ook eeen tsx halen en dan SM maken..
wa kost tegenwoordig een setje ns-1 wielen compleet met klauw enzovoort?
Dit bericht is gewijzigd door brommervlek op 10-11-2005 om 11:10 uur.
|
|
Doe maar nun Dotje |
|
Stefannn |
10-11-2005 12:04 |
Posts: 2291 |
Moet die vering van je raertje onder je blok ook ergens voor dienen?
|
|
|
|
FoX-racing |
10-11-2005 12:23 |
Posts: 1034 |
ja grappig veersysteem
maarja dan heb je zon ding en dan gaat die nog niet vooruit
|
|
\ XL500 | CR125 / |
|
mulder |
10-11-2005 12:42 |
Posts: 13701 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Stefannn
Moet die vering van je raertje onder je blok ook ergens voor dienen?
ik heb het getest het werkt echt alleen is die veer wat slap, die zal dus opmaat gemaakt moeten worden.
hij werkt nog progressief ook..
|
|
|
|
Henk-88 |
10-11-2005 13:12 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Stefannn
Moet die vering van je raertje onder je blok ook ergens voor dienen?
Niet te veel eer voor mij: als Rotax het maakt, zal het wel ok? zijn toch. Verder stond ik met m'n kameraad voor het probleem waar we de mono-veer moesten laten toen we de NS1-achterbrug in het TSX-frame geplaatst hadden. Na een dag denken was de beste oplossing een soort DT-achterbrug te maken maar dat zinde me niet omdat ik niet wist of dat nog goed veren zou. En ik vond dan de veer dan wel erg hoog zou komen; en ik vond het lelijk. Dus nog twee dagen googelen en denken en toen kwam ik erachter dat het Rotax-systeem de simpelste oplossing zou zijn. Het lagere zwaartepunt is mooi meegenomen. Nadelen zie ik nog steeds niet.
De veer dient dus om te veren.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
koosTSX |
10-11-2005 13:24 |
Posts: 705 |
kon het dan eigenlijk niet op de gewone manier? alleen dan zonder full floater?
|
|
|
|
Henk-88 |
10-11-2005 13:26 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koosTSX
kon het dan eigenlijk niet op de gewone manier? alleen dan zonder full floater?
euh, wat is een full=floater
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
renoeius |
10-11-2005 13:28 |
Posts: 6409 |
echt super projectje
je vering blijft toch het mooiste van alles . dat die veer te slap is (zoals MULDER zegt) kan wel kloppen. heb zelf ook een ns-1 veer op mijn MT zitten en het is idd aardig slap. veert gigantisch ver door. zelf ga ik kijken voor een veer van een lichte crossmotor. een 65 of 85cc'tje moet wel goed zijn. hoop ik
maar ik zal het een beetje blijven volgen
Dit bericht is gewijzigd door renoeius op 10-11-2005 om 13:43 uur.
|
|
|
|
mulder |
10-11-2005 13:34 |
Posts: 13701 |
m-lude-r
:p
mulder graag
|
|
|
|
renoeius |
10-11-2005 13:44 |
Posts: 6409 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mulder
m-lude-r
:p
mulder graag
sorry
is al veranderd
|
|
|
|
Henk-88 |
10-11-2005 13:51 |
Posts: 26703 |
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
mulder |
10-11-2005 17:35 |
Posts: 13701 |
11-6
|
|
|
|
mt power |
10-11-2005 17:51 |
Posts: 592 |
leuk idee...
was ik van plan om een mt5 om te bouwen, maar ik ben zelf (nog ) nooit verder gekomen dan de tekentafel.... maar na beetje uittekenen vind ik een mt5 te klein om er een racer van te maken....
sccs met je project
|
|
|
|