Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - TSX-racer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1133 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery TSX-racer
Geplaatst door Henk-88 op 3-7-2005 19:50
Hits Deze gallery is 67880 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Suzuki TS50X (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar N.n.b. / Niet opgegeven
Opgegeven max. vermogen Niet opgegeven
Opgegeven max. snelheid 103 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
het begin [Toon slechts deze afbeelding]
tja [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

Pagina 2 van 32
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 30, 31, 32Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Frysk 9-11-2005 22:32 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
die die NS1 tank, die staat echt 394749302836?X veel bter


 
giggitybyte
koosTSX 9-11-2005 22:36 Print reply

Posts: 705
wat is eigenlijk het voordeel van die veer onderlangs?


 
S1lv3r 9-11-2005 22:36 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koosTSX
wat is eigenlijk het voordeel van die veer onderlangs?




het staat kkvet ;p
 
mulder 9-11-2005 22:38 Print reply

Posts: 13701
zitten weinig voordelen aan
maar het is special
staat mooi
waren weinige andere plekken waar hij kon toch?
 
mulder 9-11-2005 22:43 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: speeder
[...]

dan NSR blok

Betrouwbaarheid van honda met een snufje suzuki

Dit bericht is gewijzigd door speeder op 9-11-2005 om 22:30 uur.



henk is puuur suzuki:p

 
Henk-88 9-11-2005 23:01 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koosTSX
wat is eigenlijk het voordeel van die veer onderlangs?





iig lager zwaartepunt toch?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Henk-88 9-11-2005 23:29 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: speeder
btw als je toch bezig bent met lassen bak er dan een NS1 blok onder oid
geen tsx blok (kickstart problemen en olie lekage)



Waar lekken ze meestal olie dan?


En het doel (de grap evt.) blijft het halen van de 180 km/h @ 18.000rpm m?t een TSX-blokje met 50cc. Als dat niet lukt probeer ik het wel met een Kreidler- of Honda-blok.

als ik daar dan nog zin in heb...

 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Uncle BLAM 10-11-2005 1:10 Print reply

Posts: 1025
strakke vering jow !
mare 18.000 rpm ???

hoe denk je dat te halen ?

uiterlijk is mooi (en dan niet alleen de veer)

Kawa tankje ziet er mooi slank uit !


 
een BF teller is sneller
Henk-88 10-11-2005 1:26 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
strakke vering jow !
mare 18.000 rpm ???

hoe denk je dat te halen ?

uiterlijk is mooi (en dan niet alleen de veer)

Kawa tankje ziet er mooi slank uit !




Thanx, ik vind slank ook het mooiste eigenlijk; maar vanuit sommige hoeken is de NS1-tank weer mooier/bruter...

Ik ga eerst proberen zover mogelijk te komen met de gewone 50cc-snel (aangepast uiteraard) en een leuke uitlaat; daarmee moet de 15.000 rpm -bijna- te halen zijn.
Daarna komen krukas, drijfstang en andere cilinder (50 cc) aan de beurt, en met veel kennis van bedrijven en 'experts' en wat lef en geld is het kijken of de 180 km/h @ 18.000 rpm te halen is.

Als het met een Kreidler kan...


en stem nog ff in da poll dan...beter voor de score van de Kawa


Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 10-11-2005 om 1:29 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
mulder 10-11-2005 10:18 Print reply

Posts: 13701
voor de ns1
 
koosTSX 10-11-2005 10:38 Print reply

Posts: 705
die ns1 tank doen man. veel agressiever en dat is cool
 
mulder 10-11-2005 11:04 Print reply

Posts: 13701
agree
 
brommervlek 10-11-2005 11:07 Print reply

Posts: 47
vet man die velgen, k ga miss ook eeen tsx halen en dan SM maken..
wa kost tegenwoordig een setje ns-1 wielen compleet met klauw enzovoort?

Dit bericht is gewijzigd door brommervlek op 10-11-2005 om 11:10 uur.
 
Doe maar nun Dotje
Stefannn 10-11-2005 12:04 Print reply

Posts: 2291
Moet die vering van je raertje onder je blok ook ergens voor dienen?
 
FoX-racing 10-11-2005 12:23 Print reply

Posts: 1034
ja grappig veersysteem

maarja dan heb je zon ding en dan gaat die nog niet vooruit
 
\ XL500 | CR125 /
mulder 10-11-2005 12:42 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stefannn
Moet die vering van je raertje onder je blok ook ergens voor dienen?



ik heb het getest het werkt echt alleen is die veer wat slap, die zal dus opmaat gemaakt moeten worden.
hij werkt nog progressief ook..
 
Henk-88 10-11-2005 13:12 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stefannn
Moet die vering van je raertje onder je blok ook ergens voor dienen?


Niet te veel eer voor mij: als Rotax het maakt, zal het wel ok? zijn toch. Verder stond ik met m'n kameraad voor het probleem waar we de mono-veer moesten laten toen we de NS1-achterbrug in het TSX-frame geplaatst hadden. Na een dag denken was de beste oplossing een soort DT-achterbrug te maken maar dat zinde me niet omdat ik niet wist of dat nog goed veren zou. En ik vond dan de veer dan wel erg hoog zou komen; en ik vond het lelijk. Dus nog twee dagen googelen en denken en toen kwam ik erachter dat het Rotax-systeem de simpelste oplossing zou zijn. Het lagere zwaartepunt is mooi meegenomen. Nadelen zie ik nog steeds niet.

De veer dient dus om te veren.

 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
koosTSX 10-11-2005 13:24 Print reply

Posts: 705
kon het dan eigenlijk niet op de gewone manier? alleen dan zonder full floater?
 
Henk-88 10-11-2005 13:26 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koosTSX
kon het dan eigenlijk niet op de gewone manier? alleen dan zonder full floater?


euh, wat is een full=floater
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
renoeius 10-11-2005 13:28 Print reply

Posts: 6409
echt super projectje

je vering blijft toch het mooiste van alles . dat die veer te slap is (zoals MULDER zegt) kan wel kloppen. heb zelf ook een ns-1 veer op mijn MT zitten en het is idd aardig slap. veert gigantisch ver door. zelf ga ik kijken voor een veer van een lichte crossmotor. een 65 of 85cc'tje moet wel goed zijn. hoop ik

maar ik zal het een beetje blijven volgen

Dit bericht is gewijzigd door renoeius op 10-11-2005 om 13:43 uur.
 
mulder 10-11-2005 13:34 Print reply

Posts: 13701
m-lude-r
:p
mulder graag
 
renoeius 10-11-2005 13:44 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
m-lude-r
:p
mulder graag


sorry

is al veranderd
 
Henk-88 10-11-2005 13:51 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renoeius
echt super projectje

je vering blijft toch het mooiste van alles . dat die veer te slap is (zoals mluder zegt) kan wel kloppen. heb zelf ook een ns-1 veer op mijn MT zitten en het is idd aardig slap. veert gigantisch ver door. zelf ga ik kijken voor een veer van een lichte crossmotor. een 65 of 85cc'tje moet wel goed zijn. hoop ik

maar ik zal het een beetje blijven volgen


Klein probleempje is dan dat de hele veer-demper een flink stuk langer gaat worden...
Ik had allang een verstelbare van Marktplaats gescoord als die maten niet zoveel verschillen... De NS1-veer/demper is met z'n ong. 25 cm lengte erg klein en dus niet vervangbaar door een andere zonder de ophangpunten aan m'n frame aan te passen... En dat ga ik dus niet doen want zoals het nu zit, worden de krachten nog goed door het frame opgevangen incl. de door ons aangebrachte verstevigingen.
Er moet dus een nieuwe veer gedraaid (of gevonden) worden door Hyperpro in De Meern, volgens mij het enige bedrijf in Nederland dat veren op maat (one-off) kan maken. Als jij een andere oplossing vindt, laat ff wat weten dan als je wilt..



-als je aan de kleurstelling van je MT maar niets wijzigt-

Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 10-11-2005 om 14:16 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
mulder 10-11-2005 17:35 Print reply

Posts: 13701
11-6
 
mt power 10-11-2005 17:51 Print reply
Posts: 592
leuk idee...
was ik van plan om een mt5 om te bouwen, maar ik ben zelf (nog ) nooit verder gekomen dan de tekentafel.... maar na beetje uittekenen vind ik een mt5 te klein om er een racer van te maken....

sccs met je project

 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 32
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 30, 31, 32Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved