Henk-88 |
7-8-2006 17:21 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: OmafietS
leuk filter :P
Daar zijn de meningen over verdeeld
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Toon |
7-8-2006 17:22 |
 Posts: 1679 |
Wow sjiek ding man, blijf doorzetten word echt iets apart
|
|
|
|
Henk-88 |
7-8-2006 17:38 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: toon
Wow sjiek ding man, blijf doorzetten word echt iets apart
Doe ik 
Alhoewel het eigenlijk niet om het uiterlijk te doen is. Motorisch moet het interessant worden. Maar blind ben ik niet natuurlijk.
Erg fraaie RG in je profiel idd. (Die FM is ook leuk, is dat het 2taktblokje van de Suzuki die zoveel op de FS1 lijkt?)
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Toon |
7-8-2006 17:43 |
 Posts: 1679 |
|
|
|
|
oenoehoofd |
7-8-2006 17:45 |
 Posts: 17851 |
hee ik weet waar die brug zit:P  hehe woont kameraad van me vlak bij:P
|
|
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY |
|
koekie - Administrator |
7-8-2006 17:47 |
 Posts: 12588 |
ik vind het egt beun ala beun, MAAR ik moet zeggen, het idee is goed, en hij ziet er zeker niet verkeerd uit!
Ga zo door man.. erg tof !!
>> H O T <<
|
|
Haaks de hoek om! |
|
Henk-88 |
7-8-2006 17:49 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: toon
[...]
Nee die fm is het enige model van suzuki 50cc wat 4-takt is. Het is de concurrent van de dax
 Ik kan je foto ervan niet verplaatsen..
wat ik eronder zie hangen is toch echt een 2taktcilinder ...
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gsmgast
hee ik weet waar die brug zit:P hehe woont kameraad van me vlak bij:P
Ik ook
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koekie
ik vind het egt beun ala beun, MAAR ik moet zeggen, het idee is goed, en hij ziet er zeker niet verkeerd uit!
Ga zo door man.. erg tof !!
>> H O T <<
Thnx  Het rijdt ook niet verkeerd btw
En dat beun: het was de bedoeling als alles klaar is pas het uiterlijk aan te passen (stralen en poedercoaten enzo) omdat er veel nog verbeterd wordt steeds (beugeltjes aan het frame e.d.).
Dat duurt nog wel ff omdat ik financieel krap zit en het technische en motorische nog niet ver genoeg af is. Het is voorlopig nog wel een soort rijdend testcentrum voor het motorische gedeelte denx.
Maar heel langzaam aan krijgt het uiterlijk zijn ware vorm ook nog wel.
Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 7-8-2006 om 18:00 uur.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
asbsolute16 |
7-8-2006 18:02 |
 Posts: 2485 |
hoe werkt dat veersysteem eigenlijk ? Wordt de veer nu ingedrukt als je over een hobbel gaat of uitgerekt ?
|
|
|
|
zeno |
7-8-2006 18:03 |
 Posts: 1595 |
ik vind het best wel een vet project, goed idee grappig gedaan
maar helaas vind ik t resultaat zoals het er nu uitziet echt ontzettend lelijk, maarja dat is persoonlijke mening
neutraaltje dus
|
|
bier drinken en kut roepen |
|
Henk-88 |
7-8-2006 18:13 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dark
hoe werkt dat veersysteem eigenlijk ? Wordt de veer nu ingedrukt als je over een hobbel gaat of uitgerekt ?
Gewoon ingedrukt, zie anders uitleg op 1e pagina in deze gallery
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zeno
ik vind het best wel een vet project, goed idee grappig gedaan
maar helaas vind ik t resultaat zoals het er nu uitziet echt ontzettend lelijk, maarja dat is persoonlijke mening
neutraaltje dus
Thnx
Een allemansvriendje zal het ook niet gaan worden. Ik volg volledig mijn eigen smaak helaas
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Michelangelo |
7-8-2006 23:38 |
Posts: 114 |
 heerlijke metamorfose. die veering... amen
zoals je eerder hier poste, idd lekker overal je tijd voor nemen.
respect voor het gebruik van hout, niet echt het materiaal waar ik persoonlijk snel naar zou grijpen (ok, ik ben dan ook totaal onbekend met de mogelijkheden)of gebruik je het uiteindelijk als mal bij het polyesteren?
schitterd ook die velgjes, ik heb zelf ook met de gedachte gespeeld NS1 velgjes in mn tsx te stoppen. Maar weet niet of dat het er echt schitterend uit ziet op het originele crosser model...
|
|
If you think you don’t need a helmet, you probably don’t. |
|
Henk-88 |
7-8-2006 23:49 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Michelangelo
heerlijke metamorfose. die veering... amen
zoals je eerder hier poste, idd lekker overal je tijd voor nemen.
respect voor het gebruik van hout, niet echt het materiaal waar ik persoonlijk snel naar zou grijpen (ok, ik ben dan ook totaal onbekend met de mogelijkheden)of gebruik je het uiteindelijk als mal bij het polyesteren?
schitterd ook die velgjes, ik heb zelf ook met de gedachte gespeeld NS1 velgjes in mn tsx te stoppen. Maar weet niet of dat het er echt schitterend uit ziet op het originele crosser model...
Thnx
Het hout is zo lkkr makkelijk te bewerken vandaar... en ik speel met de gedachte om er een polyester mal van te 'trekken' waarmee ik dan weer een kontje kan fixen van polyester.
Spaakvelgen zijn het mooiste op een crosser vind ik. Als je 'ns wat anders wilt met minder werk dan ik had, dan kun je ook van een oude 250cc-crosser de wielen en voorvork en achterbrug onder je TSX fixen. Daar wordt 'ie wat meer 'mans' van.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
teknik |
11-8-2006 23:06 |
 Posts: 1007 |
egt SUPERVET dat je gewoon een brommer "construeert" als het ware...
Alleen kontje is me te kort
en vul die leegte in je frame achter je kuipen op!
Keep up the good work
|
|
Oma's, kinderen en hondjes.. Loop je voor de weg dan ga je HORIZONTAAAAAL!!!!! |
|
Tombrom |
11-8-2006 23:13 |
 Posts: 15925 |
|
|
|
|
Henk-88 |
12-8-2006 13:14 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: teknik
egt SUPERVET dat je gewoon een brommer "construeert" als het ware...
Alleen kontje is me te kort
en vul die leegte in je frame achter je kuipen op!
Keep up the good work
Thnx
Maarreuh.. kontje te kort? 'k Vind 'm eerder te lang.. maarja 't kontje is nog lang niet klaar en er komt nog wat bovenop dus hopelijk komt 't allemaal goed.
Deze 'photoshop' van Frysk zul je dan wel een aardig idee vinden:
Vanaf het begin van de racer wilde ik het ding zo kaal mogelijk houden omdat dat 'doelmatigheid' uitstraalt en het hele idee is geboren vanuit het doel om met een TSX de 180 km/h bij 18.000 rpm te gaan halen dusja het gaat eigenlijk alleen om het motorische gedeelte.Een zo kaal mogelijk frame laat ook goed de lege plek zien waar normaal een veer zou moeten zitten en dat vond ik ook wel grappig.
Maar toen kwam Frysk met het bovenstaande idee en het ziet er niet slecht uit moet ik zeggen. Soms fiets ik door de stad zelfs met dit beeld op m'n netvlies..  Dus als er ooit iets van zijkappen op komen, is dat aan Frysk te danken.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tombrom
[...]opschepper
had doorgestudeert en niet je ma en pa afgeschoten
Opscheppen zit nu eenmaal in mijn aard
En ja, het geld is wel een probleem ja. Maar gelukkig heb ik Mars in mijn macht, en dat bespaart mij vééél doekoe.
En eigenlijk is het niet zo erg om er wat langer over te doen want er zijn veel grote en kleine problemen die opgelost en uitgedacht kunnen/moeten worden. Als je dan veel geld hebt, wordt een mens meestal ongeduldig en worden die problemen dan omzeild of half opgelost. Tot nu toe lijken we nog op schema te liggen en halen we hopelijk het doel om dit jaar nog de 125 te halen met de experimenteel getunede charmo-50cc.
Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 12-8-2006 om 13:17 uur.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Henk-88 |
15-8-2006 20:26 |
 Posts: 26703 |
De x1361x van tsxxxx is gearriveerd
Kwam in goede staat en übergrote doos aan.
De doos heb ik daar maar achtergelaten want ik was op de fiets
En toen was ik nieuwsgierug waarom deze x1361x niet paste op Lykantroop's en tsxxxx's TSX-en.
En dus even naast die van Uncle BLAM gelegd, die van Uncle BLAM ligt links en is wat lelijker:
De beelden spreken voor zich..
Daarna boog Uncle BLAM zich ff over de uitlaat en een kwartiertje later zat de uitlaat op de racer. Het ophangpunt boven de cilinder is niet gebruikt omdat teveel buigen ons ook niet goed leek.
Gelijk uitgetest of het kleine deukje in de bocht nog iets qua vermogen zou uitmaken.. en de top lag 2 km/h hoger dan met de x1361x van Uncle BLAM  Morgen ff een tandje groter voortandwiel er op en dan haal ik hopelijk méér dan de tot nu toe gehaalde 90 km/h met de onbewerkte charmo-50.
Hij past  :
Ik ben er wel blij mee.
Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 19-8-2006 om 3:20 uur.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
spoorlijncrosser |
15-8-2006 20:43 |
 Posts: 2687 |
hehe ik vind het er wel netjes uitzien idd
heb laten verpakken op mn pas werk
|
|
|
|
mulder |
15-8-2006 20:52 |
 Posts: 13701 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koekie
ik vind het egt beun ala beun, MAAR ik moet zeggen, het idee is goed, en hij ziet er zeker niet verkeerd uit!
Ga zo door man.. erg tof !!
>> H O T <<
er is niks beun aan dit ding
|
|
|
|
dt50rcrosser |
15-8-2006 20:55 |
 Posts: 6252 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koekie
ik vind het egt beun ala beun, MAAR ik moet zeggen, het idee is goed, en hij ziet er zeker niet verkeerd uit!
Ga zo door man.. erg tof !!
>> H O T <<
dan mag jij mij nou het stukje beun laten zien flikker,
zoland je het zelf niet beter doet (wat jij nooit zal redden met zo`n niveau) heb jij er niks beun aan te noemen,
uber mooi, super vering systeem, knap gedaan .
|
|
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek |
|
Henk-88 |
15-8-2006 21:00 |
|
mulder |
15-8-2006 21:01 |
 Posts: 13701 |
HAHAHAHAAAAAAAAAA
18000 rpm
|
|
|
|
.KT.m.t5 |
15-8-2006 21:02 |
Posts: 961 |
kvond em eigenlijk met ns1 tank en kuip mooier dan met ns1 zadel en ar tank
|
|
? |
|
mulder |
15-8-2006 21:06 |
 Posts: 13701 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: .KT.m.t5
kvond em eigenlijk met ns1 tank en kuip mooier dan met ns1 zadel en ar tank
wie niet ?
|
|
|
|
Henk-88 |
15-8-2006 21:09 |
 Posts: 26703 |
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Henk-88 |
21-8-2006 12:43 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
probeer eens een kleiner tandwiel voor, als 'ie in de 1, 2 en evt 3 wel goed rijd kwa afstelling ligt 't gewoon puur aan de vertanding als 'ie in de rest van de versnellingen niet meer in z'n powerband komt!
BTW, vet ding!
Kleiner tandwiel gecheckt maar dat scheelt nix.
Het blijft hetzelfde verhaal: ik kan een keer of twee in de powerband (12.000 tot 14.500) en de derde keer haalt 'ie nog maar 13.500 rpm en daarna nog minder.. dus ik kan dan niet meer goed in de volgende versnelling komen. De vierde versnelling rijd ik dus niet volledig meer uit.. het is net alsof de zuiger teveel uitzet door de hitte. Maar de zuiger gecheckt op krassen en nix raars te zien..
De cilinderkop wat verder afgevlakt ( compressieverhouding is nu ong. 14:1 als ik het goed heb) en hij houdt het nu één versnelling langer uit lijkt het.. blokje komt iets vaker en iets verder in de powerband. Maar het probleem blijft.
Het lijkt er nog steeds op dat er iets te heet wordt en dan voor extra wrijving zorgt, want bij 'koude' motor trekt 'ie goed genoeg om alle versnellingen door te moeten kunnen komen denk ik.
Als er iemand inspiratie heeft, hoor ik het graag
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|