Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - TSX-racer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 695 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery TSX-racer
Geplaatst door Henk-88 op 3-7-2005 19:50
Hits Deze gallery is 68637 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Suzuki TS50X (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar N.n.b. / Niet opgegeven
Opgegeven max. vermogen Niet opgegeven
Opgegeven max. snelheid 103 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
het begin [Toon slechts deze afbeelding]
tja [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

Pagina 14 van 32
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 30, 31, 32Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Henk-88 18-7-2006 14:57 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


HPI niet iets voor jou?





Jawel maar kan het nog niet betalen.
Afstellen (en uitlaten en carbs testen) dient toch eerst met vliegwiel te gebeuren (en dus daarna pas binnenrotor monteren) hoorde ik gisteren. Dus daar doen we dan gewoon wat langer over




De getoonde persoon op de bovenstaande afbeelding is niet de user die deze gallery heeft aangemaakt.

Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 20-7-2006 om 16:02 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
mulder 18-7-2006 15:00 Print reply

Posts: 13701
je weet henk
 
Henk-88 21-7-2006 13:34 Print reply

Posts: 26703
Weg met de Mik20

Welkom Dellorto PHBG21 (van de Sym geplukt )

Spruitje aangepast en rubbertje gefixed, een sproeier 99 er in en: boeken maar

Verdorie.. rijdt voor geen meter.. verzuipt volledig :(

dan maar de 92 erin waar de Sym (met Corsa-70 en Yasuni) ook mee reed. En weer verzuipt 'ie.. en maar 11.000 rpm met veel moeite en na de drie nam het ook weer flink af met de toeren en het vermogen.. met de Mik-20 trok hij harder en fijner en met meer toeren..
Bij 4000 rpm handje achter de carb en: een handje vol benzine

Morgen de naald maar naar beneden..
En daarna eerst de race-uitlaat maar ff checken..

edit: toch nog ff de 88 sproeier gecheckt en het werd er niet erg veel beter van.. een nog kleinere sproeier lijkt mij niet goed.









Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 27-7-2006 om 5:45 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Henk-88 27-7-2006 5:38 Print reply

Posts: 26703
De race-uitlaat er vandaag onder gezet..

7.000 rpm maximaal en het liep voor geen meter maar wel een mooie sound zo zonder demper.

Bougie vervangen (waarschijnlijk stukgegaan door het vele 'viertakten' de laatste tijd..) en het liep weer. Maar allemaal erg futloos. Wel meer toeren gemaakt dan ooit, dus dat geeft hoop. Dat wordt weer afstellen en afstellen en afstellen... :S

Ook ff rondgereden met vastgebeunde kuip:





Dat was erg stoer met veel lawaai en 50 km/h
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Erik 39 1-8-2006 14:57 Print reply

Posts: 15088
Whoo, echt een vet brommertje . Hoe heb je dat kontje gemaakt?
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Tombrom 1-8-2006 14:58 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Whoo, echt een vet brommertje . Hoe heb je dat kontje gemaakt?


als je goed kijkt aantal post leest kan je ut zien
 
Henk-88 2-8-2006 15:01 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Whoo, echt een vet brommertje . Hoe heb je dat kontje gemaakt?



Thnx Het kontje heb ik gemaakt van (goed buigbaar) berkentriplex van 3mm dik op een houten frame. Volgende kontjes worden bekleed met 0,5 mm dik berkentriplex, dat buigt stukken beter

Door de hele gallery heen zijn wel foto's te zien van het kontje in de diverse stadia van ontwikkeling. Hij is nog lang niet af iig. Ik moet nog een soort spatbordje bedenken waar de kentekenplaat op kan en waar twee ingebouwde ronde achterlichtjes komen. Het bovenste remlichtje is ook nog niet klaar. Daarna kan de zij-onderkant ook vormgegeven en als kers op de taart komt er nog een soort verstelbaar reetsteuntje bovenop. Ik neem er de tijd voor; dan wordt het mooier wss


Voor het motorische gedeelte: de verse Dellorto 21mm liet de boel steeds verzuipen; ik begon met sproeier 99 achter de 50cc-charmo.
meer dan 7.000 rpm zat er niet in bij beroerd lopen.
De 92 sproeier liet 11.000 rpm toe maar liep net zo beroerd en met tegenzin..
de 88 sproeier liet het blokje tot 14.000 rpm loeien maar geen powerband te bekennen en weer flinke tegenzin om in de toeren te klimmen. In de drie was de 12.000 rpm al niet meer te bereiken.
Ondanks angst voor een vastloper (wat loopt zo'n blokje en soepel en trillingsvrij boven de 12.000 rpm echt eng gewoon) toch maar een 85 sproeier gemonteerd en kijk: een soort powerbandje tussen de 11.500 en 14.000 rpm )
Sproeier 84 bracht weinig verbetering maar trok in koude toestand al weer wat beter vanaf de 9.000 rpm en liet in de tweede versnelling de toerenteller zo'n 14.500 rpm aanwijzen.. maar na het opwarmen was alleen in de eerste versnelling de powerband nog te bereiken (met veel geplof en tegenzin).. naja we komen er wel
Vanmiddag ff een 80 sproeier aanschaffen..



De veer ligt nu open onderaan omdat de kuip er niet omheen paste.. ik heb het idee om er toch voor de bescherming maar een bobbel 'omheen' te fixen.. doorzichtig zou wel leuk zijn. Zou een frisdrankfles daar geschikt voor zijn?
Voor een eventuele powerbox zou een flesje ook wel geschikt zijn misschien wat het totaan aantal flessen @ racer op drie zou gaan brengen.. tegen die tijd zal de racer zijn bijnaam krijgen denk ik zo




edit: Gisteren twee sproeiers opgehaald: 80 en 82. Natuurlijk eerst de 82 er ingedraaid maar dat leverde weinig verschil op. Vanavond de 80 maar proberen. De 78 en 75 liggen al klaar..

Zulke kleine maten heb ik nooit gebruikt.

edit: de 80 maar overgeslagen en gelijk de 78 gebruikt: alles iets minder dan met de 82; daarna maar resoluut een 70 er in gedraaid: en toen liep het nog minder allemaal en vooral geen toeren meer willen draaien alleen met het gas halfdicht kwam 'ie heel langzaamaam wat op toeren maar nog geen 10.000. Toen ff met koffie en peuk nadenken met welke sproeier ongeveer de brom het lekkerst had gelopen en dat was de 85 en de 88. Eerst de 88 er in en: weer wat powerband in de 1 en 2 tot 14.000 rpm en dit keer ook in de 3 tot bijna 13.000 rpm wat een snelheid van 73 km/h opleverde in geen tijden meer zo hard gereden met de racer in de 4 kon ik de powerband niet meer bereiken. Halverwege de testrit de gasnaald van de onderste naar de een-na-bovenste stand gedirigeerd maar dat vond het blokje wat minder; de powerband was nu in de 3 net niet meer te bereiken.. Tijdens het rijden en trillen probeerde ik mij voor te stellen wat een snelheid van 80 km/h in de 3 bij 14.000 rpm betekent voor de topsnelheid in de 6 als ik in de 6 ook de 14.000 rpm zou halen en er schiet dan in een flits door mij heen dat de racer nu misschien wat te zwaar vertand is ineens. Kan zoiets door een tune-beurt van de cilinder? Daar heb ik nog niet echt bij stil gestaan..

Toen de 85 er in gedraaid met de gasnaald op dezelfde een-na-bovenste stand en naar huis gereden. Wat minder toerengraag dan met de 88 ( 88 i.c.m. met de gasnaald hoog of met de gasnaald laag). Maar toch ga ik morgen de 85 nog ff proberen met de gasnaald laag.

En nu ga ik eerst pitten.

De 85 geprobeerd met de gasnaald laag en gelijk mijn voortandwiel 12 vervangen door een 11. Nog niet optimaal maar het reed in eerste instantie beter dan die ooit gereden heeft want ook in de vier haalde ik de powerband, maar haalde niet meer dan 13.000 rpm in de 4. Terwijl ik in de 1,2 en 3 nu wel tot de 14.500 rpm kwam. Na een paar keer tot de 14.500 rpm te hebben geloeid, loopt het blokje weer knudde zodat zelfs in de 1 de powerband (ong. 12.000 - 14.500 rpm) bijna niet meer bereden kan worden, het blokje ploft dan weer met een frisse tegenzin. Het kan met de temperatuur te maken hebben ondat het blokje koud veel lekkerder loopt maar toch te traag nog voor wat 'ie zou moeten presteren lijkt mij. Het is alsof ergens steeds de rem op staat.
Na het proberen van alle luchtschroefstanden i.c.m. met de sproeiers 88 en 85, en er voor het gemak even van uit gaande dat decarburateur, cilinder en uitlaat goed zijn, kom ik tot de conclusie dat het de ontsteking is die de prestaties tegenwerkt sinds de hoogtoerige cilinder en de race-expansie-uitlaat in gebruik zijn genomen.


Op 5 augustus de koeling wat verbeterd:



Uitlaatje:



Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 3-8-2006 om 12:32 uur.

Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 4-8-2006 om 4:10 uur.

Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 7-8-2006 om 0:59 uur.

Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 7-8-2006 om 15:29 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Frysk 7-8-2006 15:19 Print reply

Posts: 34930




It's all in the details :P
 
giggitybyte
Henk-88 7-8-2006 15:24 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
afbeelding



It's all in the details :P



thnx, dat is geen slechte tip.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Frysk 7-8-2006 15:33 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]



thnx, dat is geen slechte tip.

Heheh :P


wat dacht je van een Seatpipe ?

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 7-8-2006 om 15:33 uur.
 
giggitybyte
Henk-88 7-8-2006 15:38 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]

Heheh :P


wat dacht je van een Seatpipe ?

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 7-8-2006 om 15:33 uur.


Mag niet van Overmars
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Moped Macho 7-8-2006 15:40 Print reply

Posts: 2037
Ik hoop dat ie snel af is en dat er een filmpje komt van oa de toerenteller
 
Boerenkool om half 10.
Travel Fast 7-8-2006 15:44 Print reply

Posts: 486
Wouw, erg cool z'n NS-1 TSX racer
 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
-Tom- 7-8-2006 15:45 Print reply

Posts: 4151
probeer eens een kleiner tandwiel voor, als 'ie in de 1, 2 en evt 3 wel goed rijd kwa afstelling ligt 't gewoon puur aan de vertanding als 'ie in de rest van de versnellingen niet meer in z'n powerband komt!
BTW, vet ding!
 
FTS Member
Henk-88 7-8-2006 15:48 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
Ik hoop dat ie snel af is en dat er een filmpje komt van oa de toerenteller


Ik heb het eerder gemeld en doe het ff weer: de toerenteller van de NS1 is rechtstreeks aangesloten op het TSX-blok. Tot nu toe lijkt er weinig verschil (in de overbrengingsverhouding) te zijn met een TSX-toerenteller maar die zou ook nog flink van de werkelijkheid kunnen afwijken. De genoemde toerentallen zijn dus eigenlijk enkel geschikt om de verschillende prestaties van mijn eigen racer te kunnen vergelijken.

Het wordt tijd voor een universele digitale toerenteller.

Filmpje komt nog als ik het lef heb.. ik zou eigenlijk dat handige film-stuur-houdertje van Onno (GSM-gast) moeten hebben.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Travel Fast
Wouw, erg cool z'n NS-1 TSX racer


Thnx


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
probeer eens een kleiner tandwiel voor, als 'ie in de 1, 2 en evt 3 wel goed rijd kwa afstelling ligt 't gewoon puur aan de vertanding als 'ie in de rest van de versnellingen niet meer in z'n powerband komt!
BTW, vet ding!


Thnx

Ik heb er ten einde raad al een kleiner tandwiel opgezet en dat gaat maar een stukje beter. Een slechte afstelling is natuurlijk niet weg te werken met een andere tandwielverhouding. Ik moet gewoon de afstelling goed hebben. Ik hoop vanmiddag de ontsteking eens grondig te kunnen checken. (En ik hoop dat het daaraan ligt )

Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 7-8-2006 om 15:53 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
janssendt 7-8-2006 16:09 Print reply
Posts: 218
wow, de vorm oogd nu al goed! volgens mij gaat ie heel mooi worden!
mooier als veel fabrieks racers!
 
Frysk 7-8-2006 16:16 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]


Mag niet van Overmars




overmars ?
politie ?
 
giggitybyte
Henk-88 7-8-2006 16:34 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: janssendt
wow, de vorm oogd nu al goed! volgens mij gaat ie heel mooi worden!
mooier als veel fabrieks racers!



Thnx man je hebt gelijk


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
overmars ?
politie ?



Verdomme daarom werkt die uitlaat niet goed

Die Frits Overmars is gewoon een smeris natuurlijk.




Maar misschien kan de überMars (Uncle BLAM) er nog iets op verzinnen
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Frysk 7-8-2006 16:36 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]



Thnx Het kontje heb ik gemaakt van (goed buigbaar) berkentriplex van 3mm dik op een houten frame. Volgende kontjes worden bekleed met 0,5 mm dik berkentriplex, dat buigt stukken beter

Door de hele gallery heen zijn wel foto's te zien van het kontje in de diverse stadia van ontwikkeling. Hij is nog lang niet af iig. Ik moet nog een soort spatbordje bedenken waar de kentekenplaat op kan en waar twee ingebouwde ronde achterlichtjes komen. Het bovenste remlichtje is ook nog niet klaar. Daarna kan de zij-onderkant ook vormgegeven en als kers op de taart komt er nog een soort verstelbaar reetsteuntje bovenop. Ik neem er de tijd voor; dan wordt het mooier wss



zoek nieuw type derbi GPR achterlicht
zit in kontje verwerkt :P
 
giggitybyte
Henk-88 7-8-2006 16:39 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]

zoek nieuw type derbi GPR achterlicht
zit in kontje verwerkt :P


Ik weet.. maar doe dat alleen als ik zelf nix beters weet
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Moped Macho 7-8-2006 16:42 Print reply

Posts: 2037
Maak van plexiglas zelf een achterlicht wat er precies in past. Doe daar 2 halogeenspotjes achter en klaar is Kees, uhh Henk.

 
Boerenkool om half 10.
Henk-88 7-8-2006 16:44 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
Maak van plexiglas zelf een achterlicht wat er precies in past. Doe daar 2 halogeenspotjes achter en klaar is Kees, uhh Henk.




Hmm, dat zou óók nog kunnen idd.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Saknet 7-8-2006 16:49 Print reply

Posts: 10355
ja leuk natuurlijk
omdat ik ook wel eens custom achterkantjes wil maken
ben ik gaan zoeken naar berkentriplex (en alternatieven)

toen kwam ik hier uit
hier dus

je kan beter niet overvallen worden door een regenbui dus..

maja de lak is wel vochtwerend natuurlijk..
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Henk-88 7-8-2006 16:57 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
ja leuk natuurlijk
omdat ik ook wel eens custom achterkantjes wil maken
ben ik gaan zoeken naar berkentriplex (en alternatieven)

toen kwam ik hier uit
hier dus

je kan beter niet overvallen worden door een regenbui dus..

maja de lak is wel vochtwerend natuurlijk..


Leuk linkje

Berkentriplex is best wel geschikt om mee te werken vanwege de goede buigbaarheid, de 0,5 mm-variant buigt iets beter dan de 3mm-variant die ik gebruikte... Als je voor duurzaamheid gaat dan is er een malletje van te trekken toch.

Maken die handel!
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
OmafietS 7-8-2006 17:03 Print reply

Posts: 7472
leuk filter :P
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 14 van 32
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 30, 31, 32Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved