Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Wat is jouw mening over deze gallery? |
Gallery gegevens
|
Naam gallery |
Daihatsu Charade 1.0 GTti |
Geplaatst door |
Supernova op 28-8-2006 20:47 |
Hits |
Deze gallery is 7818 maal bekeken. |
Voertuig bij deze gallery
|
Soort voertuig |
|
Merk + type |
Daihatsu Charade (Momenteel in bezit) |
Kleur / Bouwjaar |
Wit / 1990 |
Opgegeven max. vermogen |
101 pk / 74 kW |
Opgegeven max. snelheid |
185 km/h |
Gallery afbeeldingen
|
Pagina 1 van 1
|
|
Front Mount Intercoolertje
|
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
Pagina 5 van 7
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Supernova |
2-1-2007 18:39 |
Posts: 7654 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
je kan een vermogensvermeerdering van 180% krijgen door je turbodruk op te voeren? dream on...
van die copen, heb je daar een grafiek van? en een link ofzo?
het is wel mogelijk, maar simpel is het echt niet..
Wie zegt ooit dat ik dat heb gezegd? als je boven de 150 pk wil uitkomen met dit ding moet je erg veel doen maar zover gaan we in ieder geval niet.
grafiek van de copen:
Link dernaar: http://www.daihatsut...id=122&Itemid=25
En nee hij heeft niet het orginele blokkie der meer inliggen maar toch nog maar 713 cc
Origineel
Motor type: JB-DET
Aantal cilinders: 4, in lijn
Cilinderinhoud: 659 cc
Aantal kleppen per cilinder: 4
Aantal nokkenassen: 2, bovenliggend
Kentekengewicht: 798 kg
Lengte x breedte x hoogte: 3,395 x 1,475 x 1,245 mtr
Origineel vermogen en koppel: 68 pk @ 6.000 rpm
(fabrieksopgave) 110 Nm @ 3.200 rpm
Origineel vermogen en koppel: 69,8 pk @ 6.387 rpm
(gemeten waarden) 94 Nm @ 3.172 rpm
Modificaties
Motor type: JC-DET
Aantal cilinders: 4, in lijn
Cilinderinhoud: 713 cc
Aantal kleppen per cilinder: 4
Aantal nokkenassen: 2, bovenliggend met DVVT systeem
Turbo: IHI RHF4 turbo met regelbare waste gate
Origineel vermogen en koppel: 120 pk @ 7.200 rpm
(fabrieksopgave) 128 Nm @ 4.800 rpm
Overige modificaties / specificaties
- gesmede krukas, drijfstangen en zuigers
- brandstof drukregelaar
- brandstof retour leiding
- brandstofpomp met extra capaciteit
- grotere (295 cc) injectoren
- Japanse Copen motor kabelboom
- Japanse Copen ontstekingsspoelen
- NGK racing competition R7435-9 bougies
- JC-DET down pipe met katalysator
- DTM race ECU
- HKS piping kit
- HKS Racing Suction luchtfilter
- HKS Super SQV blow-off valve
- HKS EVC black limited edition boost controller
- D-Sport thermostaat
- D-Sport intercooler
- D-Sport RVS race uitlaat
- D-Sport veerpootbrug
- D-Sport front grill
- Pivot Raizin VS-E voltage stabilizer
Het huidige gemeten vermogen is:
150 PK @ 7.305 rpm
157 Nm @ 6.280 rpm
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ADHD-Kutkind
ziet er allemaal leuk uit, maar WAAROM DE CHARADE?
Waarom? Tja.... dit was een goedkoop wagentje in aanschaf en voor ons is het ook iets om te leren, daarnaast is er vrijwel niks te krijgen voor de charade dus alles moet pas gemaakt worden, dat vinden we leuk en het is ook nog apart, want niemand heeft het ooit zo extreem gemaakt als wij van plan zijn
Dit bericht is gewijzigd door Supernova op 2-1-2007 om 18:40 uur.
|
|
WP Car Customs |
|
MrOi |
3-2-2007 19:00 |
Posts: 3110 |
waarom al dat geld in een auto stoppen als een 25kw motor je er toch uit trekt :(
|
|
XT Supermotard For Sale! |
|
Leen |
3-2-2007 19:01 |
Posts: 26877 |
dempers met verhitte randjes.
ik zeg maar niks meer, dan gaan er mensen gekwetst worden.
|
|
|
|
-Tom- |
3-2-2007 19:03 |
Posts: 4151 |
wij zijn allang gestopt met iets te zeggen van jou hoofd leen, dus wat dat betreft heb je gelijk :p
|
|
FTS Member |
|
Leen |
3-2-2007 19:04 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
wij zijn allang gestopt met iets te zeggen van jou hoofd leen, dus wat dat betreft heb je gelijk :p
Zelfs van jou had ik nog wel iets meer smaak verwacht.
Maar zo blijkt maar, mensen met een cuore zijn onvoorspelbaar.
|
|
|
|
-Tom- |
3-2-2007 19:20 |
Posts: 4151 |
ja je moet opkomen voor je mededaihatsuner ofzoiets.
Cuore's zelf zijn zelf ook onvoorspelbaar, vooral in het weggedrag in snelle bochten
|
|
FTS Member |
|
Mopar |
3-2-2007 19:23 |
Posts: 4772 |
Hoe ben je ten 1e op het idee gekomen zo'n gebakje op te knappen/er geld in te steken ?
Met zo'n bak moet je door het weiland crossen, of op de maasvlakte
|
|
|
|
Mopar |
3-2-2007 19:33 |
Posts: 4772 |
edit :
Ik zie dat je 150~180 wilt halen ?
Mag ik de specs. weten van je blok ?
Denk dat je in je jatten mag klappen als je 120pk weet te halen...
Oftewel, uitdraai!!!
Neem aan dat je dat zoiezo gaat doen
iig veel succes verder met opbouwen !
|
|
|
|
-Tom- |
3-2-2007 19:40 |
Posts: 4151 |
lees dit topic eens door, daar zie je een uitdraai staan van een ander daihatsublok, en zoek eens op internet op gtti. Dit zijn geen brakke amerikanen met WO-I techniek
Specs, 1 liter 3 cilinder, standaard 101 pk.
|
|
FTS Member |
|
Supernova |
3-2-2007 19:59 |
Posts: 7654 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
lees dit topic eens door, daar zie je een uitdraai staan van een ander daihatsublok, en zoek eens op internet op gtti. Dit zijn geen brakke amerikanen met WO-I techniek
Specs, 1 liter 3 cilinder, standaard 101 pk.
thanks tom, laat ze maar wij weten beter
Ik zal eens een uitdraai zoeken.
Maar wat loopt iedereen toch de heletijd te zaniken over pk's? alsof dat het belangrijkste is, boeit mij dat of ie nou 101 pk standaard houdt of 150 of wat dan ook.
Ik bespeur hier niks meer dan jaloersheid
En ja lekker belangrijk als een 25 kw wat motor me deruit trekt, daar noem je ook wel lekker een groot verschil he!
en waarom zoveel geld? omdat jij het niet doet
|
|
WP Car Customs |
|
Kees de Jong |
3-2-2007 20:05 |
Posts: 1881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: khaz
hip! haha mijn vriendin heeft net ook een charade gekocht
maar dan wel met de 1,3 l 16 klepper met EFI
Dit bericht is gewijzigd door khaz op 28-8-2006 om 20:49 uur.
Deze is een stukje sneller hoor.
Oh, hot trouwens, vooral als er nog eens meer dan 140 pk uit komt.
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
Supernova |
3-2-2007 20:06 |
Posts: 7654 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kees de Jong
[...]
Deze is een stukje sneller hoor.
Oh, hot trouwens, vooral als er nog eens meer dan 140 pk uit komt.
Mijn vorige was ook een 1.3 efi, weleens van de een in de andere gestapt en vond de efi ook snel maar als je uit de gtti komt en dan de efi instapt is ie best sloom.
|
|
WP Car Customs |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
3-2-2007 20:15 |
Posts: 10560 |
wtf heb je aan 150 pk op zo klein auto'tje .
je kunt mooie zwarte strepen trekken ... ?
maja toch hot , omdat ik het wel cool vind dat je er zo veel serieus werk insteekt
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Tom.89 |
3-2-2007 20:21 |
Posts: 193 |
Me oma heeft zo'n auto.
Om 100m verder boodschappen te doen
Dikke not dus, als ik iemand in zo'n auto zie rijden vind ik het zelfs het uitlachen nog niet waard.
|
|
Schnell und Zuverlassig ! |
|
markskegilerarcr |
3-2-2007 20:28 |
Posts: 264 |
die auto erachter op die foto bij uitgebreide voetuig gegevens is beetje mooier
|
|
DEH KAN ME GEEN REET ROESTE!!!! |
|
Mopar |
3-2-2007 20:40 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Supernova
[...]
thanks tom, laat ze maar wij weten beter
Ik zal eens een uitdraai zoeken.
Maar wat loopt iedereen toch de heletijd te zaniken over pk's? alsof dat het belangrijkste is, boeit mij dat of ie nou 101 pk standaard houdt of 150 of wat dan ook.
Ik bespeur hier niks meer dan jaloersheid
En ja lekker belangrijk als een 25 kw wat motor me deruit trekt, daar noem je ook wel lekker een groot verschil he!
en waarom zoveel geld? omdat jij het niet doet
Ik was gewoon serieus hoor
En geef me 1 voorbeeld waarom IK jaloers zou zijn.
got a freakin 'Cuda back in my garage
Ik stel gewoon de vraag wat de specs. van je blok zijn, en waarom je er (zoveel?) geld in wilt steken..
Gewoon belangstelling
Overigens, niet om af te zeiken ofzo, maar 101pk+ lijkt me echt zo verschrikkelijk piekerig en niet lekker rijden als dat over 3 cilindertjes met een totale inhoud van 1 litertje verdeelt is...
|
|
|
|
Leen |
3-2-2007 21:35 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
lees dit topic eens door, daar zie je een uitdraai staan van een ander daihatsublok, en zoek eens op internet op gtti. Dit zijn geen brakke amerikanen met WO-I techniek
Specs, 1 liter 3 cilinder, standaard 101 pk.
vermogen zegt niks, koppel is het toverwoord.
en laten we wel zijn, koppel is bij zo'n auto ver te zoeken :P
|
|
|
|
mcdronkz |
3-2-2007 23:25 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
dempers met verhitte randjes.
ik zeg maar niks meer, dan gaan er mensen gekwetst worden.
True, daarvoor moet je geld toe krijgen.
Maar eerlijk, als je tijd, geld en moeite in een Daihatsu gaat steken moet je in de spiegel kijken, en je schamen.
|
|
|
|
MrOi |
5-2-2007 10:31 |
Posts: 3110 |
Wel tof hoor, wat je hiervan weet te bakken
Resultaat zal ook leuk worden, alleen ik snap niet waarom mensen zoveel geld in een autootje pompen, om hem een klein beetje op te voeren waar je toch bijna niks aan hebt.
|
|
XT Supermotard For Sale! |
|
Supernova |
10-2-2007 10:34 |
Posts: 7654 |
Tjaaa, t is een hobby, net zoals veel mensen hier behoorlijk veel geld in hun brommertje stoppen
|
|
WP Car Customs |
|
-Tom- |
10-2-2007 10:37 |
Posts: 4151 |
|
|
FTS Member |
|
DVM, trotse Vlaming |
10-2-2007 10:50 |
Posts: 330 |
NOT sry hoor zene maar 180paardjes uit zo'n blokje
Denk als je het ding al maxmaxmaxtuned je blok niet lang zal overleven. Koop toch een deftige met stevig blok, naar mijn mening zou ik Duits nemen .
EDIT: zie je uitdraaien nu: 150pk is mooi gedaan met dat blok,
maar koppel is bitter weinig, zoals ik wel verwacht had .
Dit bericht is gewijzigd door dvm yamaha dt op 10-2-2007 om 10:52 uur.
|
|
|
|
Supernova |
10-2-2007 19:14 |
|
Mopar |
10-2-2007 19:18 |
|
Supernova |
10-2-2007 19:20 |
Posts: 7654 |
|
|
WP Car Customs |
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 5 van 7
|
|