Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Daihatsu Charade 1.0 GTti

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1121 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Daihatsu Charade 1.0 GTti
Geplaatst door Supernova op 28-8-2006 20:47
Hits Deze gallery is 7818 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Auto [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Daihatsu Charade (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Wit / 1990
Opgegeven max. vermogen 101 pk / 74 kW
Opgegeven max. snelheid 185 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Nieuw Speelgoed! [Toon slechts deze afbeelding]
Gespoten versnellingsbak [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Supernova 2-1-2007 18:39 Print reply

Posts: 7654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
je kan een vermogensvermeerdering van 180% krijgen door je turbodruk op te voeren? dream on...
van die copen, heb je daar een grafiek van? en een link ofzo?
het is wel mogelijk, maar simpel is het echt niet..


Wie zegt ooit dat ik dat heb gezegd? als je boven de 150 pk wil uitkomen met dit ding moet je erg veel doen maar zover gaan we in ieder geval niet.

grafiek van de copen:




Link dernaar: http://www.daihatsut...id=122&Itemid=25

En nee hij heeft niet het orginele blokkie der meer inliggen maar toch nog maar 713 cc

Origineel
Motor type: JB-DET
Aantal cilinders: 4, in lijn
Cilinderinhoud: 659 cc
Aantal kleppen per cilinder: 4
Aantal nokkenassen: 2, bovenliggend
Kentekengewicht: 798 kg
Lengte x breedte x hoogte: 3,395 x 1,475 x 1,245 mtr
Origineel vermogen en koppel: 68 pk @ 6.000 rpm
(fabrieksopgave) 110 Nm @ 3.200 rpm
Origineel vermogen en koppel: 69,8 pk @ 6.387 rpm
(gemeten waarden) 94 Nm @ 3.172 rpm

Modificaties
Motor type: JC-DET
Aantal cilinders: 4, in lijn
Cilinderinhoud: 713 cc
Aantal kleppen per cilinder: 4
Aantal nokkenassen: 2, bovenliggend met DVVT systeem
Turbo: IHI RHF4 turbo met regelbare waste gate
Origineel vermogen en koppel: 120 pk @ 7.200 rpm
(fabrieksopgave) 128 Nm @ 4.800 rpm

Overige modificaties / specificaties
- gesmede krukas, drijfstangen en zuigers
- brandstof drukregelaar
- brandstof retour leiding
- brandstofpomp met extra capaciteit
- grotere (295 cc) injectoren
- Japanse Copen motor kabelboom
- Japanse Copen ontstekingsspoelen
- NGK racing competition R7435-9 bougies
- JC-DET down pipe met katalysator
- DTM race ECU
- HKS piping kit
- HKS Racing Suction luchtfilter
- HKS Super SQV blow-off valve
- HKS EVC black limited edition boost controller
- D-Sport thermostaat
- D-Sport intercooler
- D-Sport RVS race uitlaat
- D-Sport veerpootbrug
- D-Sport front grill
- Pivot Raizin VS-E voltage stabilizer





Het huidige gemeten vermogen is:
150 PK @ 7.305 rpm
157 Nm @ 6.280 rpm

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ADHD-Kutkind
ziet er allemaal leuk uit, maar WAAROM DE CHARADE?



Waarom? Tja.... dit was een goedkoop wagentje in aanschaf en voor ons is het ook iets om te leren, daarnaast is er vrijwel niks te krijgen voor de charade dus alles moet pas gemaakt worden, dat vinden we leuk en het is ook nog apart, want niemand heeft het ooit zo extreem gemaakt als wij van plan zijn

Dit bericht is gewijzigd door Supernova op 2-1-2007 om 18:40 uur.
 
WP Car Customs
MrOi 3-2-2007 19:00 Print reply

Posts: 3110
waarom al dat geld in een auto stoppen als een 25kw motor je er toch uit trekt :(
 
XT Supermotard For Sale!
Leen 3-2-2007 19:01 Print reply

Posts: 26877


dempers met verhitte randjes.
ik zeg maar niks meer, dan gaan er mensen gekwetst worden.
 
-Tom- 3-2-2007 19:03 Print reply

Posts: 4151
wij zijn allang gestopt met iets te zeggen van jou hoofd leen, dus wat dat betreft heb je gelijk :p
 
FTS Member
Leen 3-2-2007 19:04 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
wij zijn allang gestopt met iets te zeggen van jou hoofd leen, dus wat dat betreft heb je gelijk :p



Zelfs van jou had ik nog wel iets meer smaak verwacht.
Maar zo blijkt maar, mensen met een cuore zijn onvoorspelbaar.
 
-Tom- 3-2-2007 19:20 Print reply

Posts: 4151
ja je moet opkomen voor je mededaihatsuner ofzoiets.
Cuore's zelf zijn zelf ook onvoorspelbaar, vooral in het weggedrag in snelle bochten
 
FTS Member
Mopar 3-2-2007 19:23 Print reply

Posts: 4772
Hoe ben je ten 1e op het idee gekomen zo'n gebakje op te knappen/er geld in te steken ?

Met zo'n bak moet je door het weiland crossen, of op de maasvlakte
 
Mopar 3-2-2007 19:33 Print reply

Posts: 4772
edit :

Ik zie dat je 150~180 wilt halen ?

Mag ik de specs. weten van je blok ?

Denk dat je in je jatten mag klappen als je 120pk weet te halen...

Oftewel, uitdraai!!!

Neem aan dat je dat zoiezo gaat doen

iig veel succes verder met opbouwen !
 
-Tom- 3-2-2007 19:40 Print reply

Posts: 4151
lees dit topic eens door, daar zie je een uitdraai staan van een ander daihatsublok, en zoek eens op internet op gtti. Dit zijn geen brakke amerikanen met WO-I techniek
Specs, 1 liter 3 cilinder, standaard 101 pk.

 
FTS Member
Supernova 3-2-2007 19:59 Print reply

Posts: 7654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
lees dit topic eens door, daar zie je een uitdraai staan van een ander daihatsublok, en zoek eens op internet op gtti. Dit zijn geen brakke amerikanen met WO-I techniek
Specs, 1 liter 3 cilinder, standaard 101 pk.




thanks tom, laat ze maar wij weten beter

Ik zal eens een uitdraai zoeken.

Maar wat loopt iedereen toch de heletijd te zaniken over pk's? alsof dat het belangrijkste is, boeit mij dat of ie nou 101 pk standaard houdt of 150 of wat dan ook.


Ik bespeur hier niks meer dan jaloersheid

En ja lekker belangrijk als een 25 kw wat motor me deruit trekt, daar noem je ook wel lekker een groot verschil he!

en waarom zoveel geld? omdat jij het niet doet
 
WP Car Customs
Kees de Jong 3-2-2007 20:05 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khaz
hip! haha mijn vriendin heeft net ook een charade gekocht
maar dan wel met de 1,3 l 16 klepper met EFI

Dit bericht is gewijzigd door khaz op 28-8-2006 om 20:49 uur.


Deze is een stukje sneller hoor.

Oh, hot trouwens, vooral als er nog eens meer dan 140 pk uit komt.
 
7 seconden, of 21 gram
Supernova 3-2-2007 20:06 Print reply

Posts: 7654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kees de Jong
[...]


Deze is een stukje sneller hoor.

Oh, hot trouwens, vooral als er nog eens meer dan 140 pk uit komt.



Mijn vorige was ook een 1.3 efi, weleens van de een in de andere gestapt en vond de efi ook snel maar als je uit de gtti komt en dan de efi instapt is ie best sloom.
 
WP Car Customs
crossgek - Forum en Sales Moderator 3-2-2007 20:15 Print reply

Posts: 10560
wtf heb je aan 150 pk op zo klein auto'tje .

je kunt mooie zwarte strepen trekken ... ?

maja toch hot , omdat ik het wel cool vind dat je er zo veel serieus werk insteekt
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Tom.89 3-2-2007 20:21 Print reply

Posts: 193
Me oma heeft zo'n auto.
Om 100m verder boodschappen te doen
Dikke not dus, als ik iemand in zo'n auto zie rijden vind ik het zelfs het uitlachen nog niet waard.
 
Schnell und Zuverlassig !
markskegilerarcr 3-2-2007 20:28 Print reply
Posts: 264
die auto erachter op die foto bij uitgebreide voetuig gegevens is beetje mooier
 
DEH KAN ME GEEN REET ROESTE!!!!
Mopar 3-2-2007 20:40 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Supernova
[...]



thanks tom, laat ze maar wij weten beter

Ik zal eens een uitdraai zoeken.

Maar wat loopt iedereen toch de heletijd te zaniken over pk's? alsof dat het belangrijkste is, boeit mij dat of ie nou 101 pk standaard houdt of 150 of wat dan ook.


Ik bespeur hier niks meer dan jaloersheid

En ja lekker belangrijk als een 25 kw wat motor me deruit trekt, daar noem je ook wel lekker een groot verschil he!

en waarom zoveel geld? omdat jij het niet doet


Ik was gewoon serieus hoor

En geef me 1 voorbeeld waarom IK jaloers zou zijn.
got a freakin 'Cuda back in my garage

Ik stel gewoon de vraag wat de specs. van je blok zijn, en waarom je er (zoveel?) geld in wilt steken..

Gewoon belangstelling

Overigens, niet om af te zeiken ofzo, maar 101pk+ lijkt me echt zo verschrikkelijk piekerig en niet lekker rijden als dat over 3 cilindertjes met een totale inhoud van 1 litertje verdeelt is...

 
Leen 3-2-2007 21:35 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
lees dit topic eens door, daar zie je een uitdraai staan van een ander daihatsublok, en zoek eens op internet op gtti. Dit zijn geen brakke amerikanen met WO-I techniek
Specs, 1 liter 3 cilinder, standaard 101 pk.




vermogen zegt niks, koppel is het toverwoord.

en laten we wel zijn, koppel is bij zo'n auto ver te zoeken :P
 
mcdronkz 3-2-2007 23:25 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen


dempers met verhitte randjes.
ik zeg maar niks meer, dan gaan er mensen gekwetst worden.


True, daarvoor moet je geld toe krijgen.

Maar eerlijk, als je tijd, geld en moeite in een Daihatsu gaat steken moet je in de spiegel kijken, en je schamen.
 
MrOi 5-2-2007 10:31 Print reply

Posts: 3110
Wel tof hoor, wat je hiervan weet te bakken

Resultaat zal ook leuk worden, alleen ik snap niet waarom mensen zoveel geld in een autootje pompen, om hem een klein beetje op te voeren waar je toch bijna niks aan hebt.
 
XT Supermotard For Sale!
Supernova 10-2-2007 10:34 Print reply

Posts: 7654
Tjaaa, t is een hobby, net zoals veel mensen hier behoorlijk veel geld in hun brommertje stoppen
 
WP Car Customs
-Tom- 10-2-2007 10:37 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Ik was gewoon serieus hoor

En geef me 1 voorbeeld waarom IK jaloers zou zijn.
got a freakin 'Cuda back in my garage

Ik stel gewoon de vraag wat de specs. van je blok zijn, en waarom je er (zoveel?) geld in wilt steken..

Gewoon belangstelling

Overigens, niet om af te zeiken ofzo, maar 101pk+ lijkt me echt zo verschrikkelijk piekerig en niet lekker rijden als dat over 3 cilindertjes met een totale inhoud van 1 litertje verdeelt is...


he flapdrol, begrijp het nou eens, jou stinkende amerikaan is niet heilig, niemand wilt zo'n ding
 
FTS Member
DVM, trotse Vlaming 10-2-2007 10:50 Print reply

Posts: 330
NOT sry hoor zene maar 180paardjes uit zo'n blokje
Denk als je het ding al maxmaxmaxtuned je blok niet lang zal overleven. Koop toch een deftige met stevig blok, naar mijn mening zou ik Duits nemen .
EDIT: zie je uitdraaien nu: 150pk is mooi gedaan met dat blok,
maar koppel is bitter weinig, zoals ik wel verwacht had .

Dit bericht is gewijzigd door dvm yamaha dt op 10-2-2007 om 10:52 uur.
 
Supernova 10-2-2007 19:14 Print reply

Posts: 7654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dvm yamaha dt
NOT sry hoor zene maar 180paardjes uit zo'n blokje
Denk als je het ding al maxmaxmaxtuned je blok niet lang zal overleven. Koop toch een deftige met stevig blok, naar mijn mening zou ik Duits nemen .
EDIT: zie je uitdraaien nu: 150pk is mooi gedaan met dat blok,
maar koppel is bitter weinig, zoals ik wel verwacht had .

Dit bericht is gewijzigd door dvm yamaha dt op 10-2-2007 om 10:52 uur.



Er word 180 peekaas gezegd dat het mogelijk is, blok houdt het nog aardig uit maar niet super lang nee.

Voor die 180 peekaas ga ik ook zeker niet, snap eig niet waarom iedereen maar op die pk's terug blijft vallen daar draait het toch niet alleen maar om?

Ik zie wel waar het schip strand met dat ding, of ie der nou 150 of 101 heeft, als ie maar mooi word en leuk rijdt enzo dan vind ik het prima

Dit bericht is gewijzigd door Supernova op 10-2-2007 om 19:17 uur.
 
WP Car Customs
Mopar 10-2-2007 19:18 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Supernova
[...]



Er word 180 peekaas gezegd dat het mogelijk is, blok houdt het nog aardig uit maar niet super lang nee.

Voor die 180 peekaas ga ik ook zeker niet, snap eig niet waarom iedereen maar op die pk's terug blijft vallen daar draait het toch niet alleen maar om?

Ik zie wel waar het schip strand met dat ding, of ie der nou 150 of 101 heeft, als ie maar mooi word en leuk rijdt enzo dan vind ik het prima

Dit bericht is gewijzigd door Supernova op 10-2-2007 om 19:17 uur.


wel.
 
Supernova 10-2-2007 19:20 Print reply

Posts: 7654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dvm yamaha dt
NOT sry hoor zene maar 180paardjes uit zo'n blokje
Denk als je het ding al maxmaxmaxtuned je blok niet lang zal overleven. Koop toch een deftige met stevig blok, naar mijn mening zou ik Duits nemen .
EDIT: zie je uitdraaien nu: 150pk is mooi gedaan met dat blok,
maar koppel is bitter weinig, zoals ik wel verwacht had .

Dit bericht is gewijzigd door dvm yamaha dt op 10-2-2007 om 10:52 uur.


Owja, en heb al een "echte auto" zoals je dat zou noemen haha en nee een duitser ben ik geen fan van doe mij maar een Jappie

 
WP Car Customs

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved