Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - projectje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 965 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery projectje
Geplaatst door HondaNSRmaster op 17-5-2006 23:09
Hits Deze gallery is 1921 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Er is nog geen voertuig aan deze gallery gekoppeld.

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
1800 8v [Toon slechts deze afbeelding]
carbs [Toon slechts deze afbeelding]
filters [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

RM-sm 18-5-2006 17:32 Print reply

Posts: 3908
maare ook bij nagedacht dat der dan ook goeie krukassen in moet en kleppen / ontstekking / versnelling bak andere shit wat je allemala moet doen en moet vervangen.. en dan nog een je bedrading..

doe het zoals wij het deden, koop een motor op ergens of desnoods cross auto met goeie motor nog en ga vanaaf daar dingen aanpassen en verandere, scheeld je veel meer geld omdat je de meeste dingen al heb dan een kaal blok.

maare heel veel succes der mee
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 18-5-2006 17:36 Print reply

Posts: 17929
dat blok komt weer in de oorspronkelijke auto te zitten?
 
hehenny 18-5-2006 17:42 Print reply

Posts: 1324
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hasj volle gasj
[...]


dan kan hij een stuk makkelijker lucht aanzuigen door die gestroomlijnde vorm van die kelk
(corrigeer me als ik fout zit )


Dit bericht is gewijzigd door hasj volle gasj op 18-5-2006 om 17:01 uur.


Klopt hoor en het geluid wordt beter je kunt er nog gaasjes voor doen tegen het vuil.
Een kameraad zit bij een rally team (peugeot 106 maxi ongeblazen 1600 met 235 PK) deze had ook kelken in een airbox zitten en dat brengt de prestaties echt wel naar boven want een powerfilter (lees openluchtfilter) Maakt een leuk motor geluid maar prestaties moet je er niet van verwachten! Met geluk haalt zon ding 2 pk op..... en dan heb je echt geluk want een beetje verkeerd geplaatst zoals bij dit 1800 blok zuigt het alleen warme lucht (VW 1800 ui 1989 heeft namelijk het uitlaat en inlaatspruitstuk aan de zelfde kant zitten) Dus een filter boven het uitlaatspruitstuk zal wel niet enorme koude lucht aanzuigen.... Dus ff afschermen boven het uitlaatspruitstuk airbox vanaf de grill richting je inlaat!
Wat ook mogelijk is, is om een grote aanzuigbuis ta maken met daar aan carb inlaten dan is je filter tenminste weg van hete motor.

Owja die rally auto is helaas overleden tijdens een ongeluk (total loss)
 
Negative, ghostrider, the pattern is full
HondaNSRmaster 18-5-2006 17:46 Print reply

Posts: 157
Ja hij zit er al in Golfje 1 uit 83 heb alles al klaar alleen zit nog met de orgineel carb te klooien .
Want die carb heeft electriche choke hij is helemaal electriche valt niks aan af te stelle zit geen lucht schroef geen stationair schroef ,duz dan maar zo.
 
HondaNSRmaster 18-5-2006 17:50 Print reply

Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hehenny
[...]


Klopt hoor en het geluid wordt beter je kunt er nog gaasjes voor doen tegen het vuil.
Een kameraad zit bij een rally team (peugeot 106 maxi ongeblazen 1600 met 235 PK) deze had ook kelken in een airbox zitten en dat brengt de prestaties echt wel naar boven want een powerfilter (lees openluchtfilter) Maakt een leuk motor geluid maar prestaties moet je er niet van verwachten! Met geluk haalt zon ding 2 pk op..... en dan heb je echt geluk want een beetje verkeerd geplaatst zoals bij dit 1800 blok zuigt het alleen warme lucht (VW 1800 ui 1989 heeft namelijk het uitlaat en inlaatspruitstuk aan de zelfde kant zitten) Dus een filter boven het uitlaatspruitstuk zal wel niet enorme koude lucht aanzuigen.... Dus ff afschermen boven het uitlaatspruitstuk airbox vanaf de grill richting je inlaat!
Wat ook mogelijk is, is om een grote aanzuigbuis ta maken met daar aan carb inlaten dan is je filter tenminste weg van hete motor.

Owja die rally auto is helaas overleden tijdens een ongeluk (total loss)





Ja heb al een hitte schild gemaakt voor boven het uitlaatspruit.
Alleen weet ik nie of dit genoeg is tegen de warmte, moet denk ik ook nog ff een buis maken achter de grill die naar de carbs leid voor extra koeling.

 
Neluhz 18-5-2006 18:02 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Dell'Orto en Mikuni is voor n00bs.

Op een VW horen Webers te zitten



DCOE geakk

Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 18-5-2006 om 18:02 uur.
 
Knoxville 19-5-2006 17:13 Print reply

Posts: 1454
1. Motorcarbs op een auto kan zat en is een leuk project..
Ikzelf heb een ouwe kadett met opgefokt blok.
1600 onderblok
1400 kop geflowed en gevlakt + Klepzitting bewerkt en kleppen bewerkt
Afgedraaid vliegwiel
4 x 36mm motorcarbs
Spaghettiuitlaat pijp

Blok is compleet gereviseerd en alles netjes gemaakt..

Blok perst er op de testbank 131,3 pk uit in tegenstelling tot origineel 75pk.

Dus het wil wel degelijk met motorcarbs

Dit bericht is gewijzigd door Knoxville op 19-5-2006 om 17:14 uur.
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Knoxville 19-5-2006 17:44 Print reply

Posts: 1454
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hehenny
[...]


Owke srry

Maar dan nog op een auto? Owja inplaats van "powerfilters" kun je er beter kelken op zetten slurpt iets meer maar ook meer resultaat


IPV IPV.. dat werkt niet..

Met open kelken gaat ie beter lopen, maar hoeft niet per definitie meer te gaan zuipen! Gewoon goede kelken draaien en daarom heen een fatsoenlijk luchtfilter.. + je kop netjes bewerken en hoge compressie..

 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
hehenny 21-5-2006 1:02 Print reply

Posts: 1324
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knoxville
1. Motorcarbs op een auto kan zat en is een leuk project..
Ikzelf heb een ouwe kadett met opgefokt blok.
1600 onderblok
1400 kop geflowed en gevlakt + Klepzitting bewerkt en kleppen bewerkt
Afgedraaid vliegwiel
4 x 36mm motorcarbs
Spaghettiuitlaat pijp

Blok is compleet gereviseerd en alles netjes gemaakt..

Blok perst er op de testbank 131,3 pk uit in tegenstelling tot origineel 75pk.

Dus het wil wel degelijk met motorcarbs

Dit bericht is gewijzigd door Knoxville op 19-5-2006 om 17:14 uur.


Ja nee vlakken helpt wet veel :S

Kelken betekent meer lucht dus meer benzine

 
Negative, ghostrider, the pattern is full
Knoxville 24-5-2006 16:33 Print reply

Posts: 1454
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hehenny
[...]


Ja nee vlakken helpt wet veel :S

Kelken betekent meer lucht dus meer benzine




Knuppel... Wou je met een compressie verhouding van 8.5:1 veel vermogen gaan trekken :P Hij staat nu 11.5:1 Precies goed..
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
cmtheman 24-5-2006 16:34 Print reply

Posts: 2710
wa voor wagen is dit voor project??
 
ZAC #802, KNMV #82
Knoxville 24-5-2006 16:37 Print reply

Posts: 1454
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
wa voor wagen is dit voor project??


Golf 1 met een 1800 8klepper carburateur blokje...

Std ongeveer 90 pk.

 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Pistonpen Paultje 24-5-2006 16:54 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hehenny
[...]


Klopt hoor en het geluid wordt beter je kunt er nog gaasjes voor doen tegen het vuil.
Een kameraad zit bij een rally team (peugeot 106 maxi ongeblazen 1600 met 235 PK) deze had ook kelken in een airbox zitten en dat brengt de prestaties echt wel naar boven want een powerfilter (lees openluchtfilter) Maakt een leuk motor geluid maar prestaties moet je er niet van verwachten! Met geluk haalt zon ding 2 pk op..... en dan heb je echt geluk want een beetje verkeerd geplaatst zoals bij dit 1800 blok zuigt het alleen warme lucht (VW 1800 ui 1989 heeft namelijk het uitlaat en inlaatspruitstuk aan de zelfde kant zitten) Dus een filter boven het uitlaatspruitstuk zal wel niet enorme koude lucht aanzuigen.... Dus ff afschermen boven het uitlaatspruitstuk airbox vanaf de grill richting je inlaat!
Wat ook mogelijk is, is om een grote aanzuigbuis ta maken met daar aan carb inlaten dan is je filter tenminste weg van hete motor.

Owja die rally auto is helaas overleden tijdens een ongeluk (total loss)


Jos zeker? Die was ook van sp de keet volgens mij?

De 106 is redelijk tot de grond gelijk gemaakt inderdaad. Maar dat waren overigens geen carb's hoor....Was dubbele injectie met een kelkenbody

Dit bericht is gewijzigd door Pistonpen Paultje op 24-5-2006 om 16:54 uur.
 
Knoxville 24-5-2006 17:23 Print reply

Posts: 1454
Throtlle bodies zeker met soort van DTA erop?
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
mulder 24-5-2006 17:24 Print reply

Posts: 13701
dit komt allemaal op je nsr?
 
Knoxville 24-5-2006 19:59 Print reply

Posts: 1454
omg.. kijk eens naar het plaatje wat ie getekend heeft....

 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved