Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

FAQ artikel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 943 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  FAQ artikel: Rs50 voorkant verlagen
Geschreven door Cabrinha
Geplaatst op 8-10-2003 18:25
Categorie Algemeen

Als je je voorkant van je rs verlaagd, kom je beter op de weg te liggen, waardoor je een betere wegligging krijgt.
let wel op! je onderkuip ligt dus dichter op de grond en raakt dus makkelijker stoeprandjes, drempels en voorwerpen op de grond.
De voorvering word hierdoor ook stugger en zal minder ver wegzakken als je remt.

Maak eerst je voorvork los aan de bovenkant, die kapjes.
dan kan je in je voorvork kijken, daar zie je bussen zitten met daarboven borgveren.

Haal de borgveren en de ring eronder uit, je moet zo'n 5 centimeter tussen de ring en de binnenpoten overhouden.

Druk de ringen in en borg ze weer met de borgveren.

Draai de imbusbouten die de voorvork vasthouden los, let erop dat je ze niet te los draait anders zakt je voorkuip of je voorspatbord.

Laat de voorvork zo danig ver zakken tot de gewenste hoogte, meet ze wel alle 2 na of ze gelijk staan.

Nu kan je hem weer vastdraaien.





Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

mark87rs 29-7-2004 16:16 Print reply

Posts: 118
Weet iemand misschien hoe je een rs kunt verlagen, zonder dat de voorvork boven de kroomplaat uitsteekt. Ik vind dat namelijk geen gezicht. Misschien iets in het binnenwerk van de veerpoten ofzo??
 
Punk [Dave] 29-7-2004 16:19 Print reply

Posts: 7003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mark87rs

Weet iemand misschien hoe je een rs kunt verlagen, zonder dat de voorvork boven de kroomplaat uitsteekt. Ik vind dat namelijk geen gezicht. Misschien iets in het binnenwerk van de veerpoten ofzo??


STOMME $#%$%^ NERD!!! LEES DIE FAQ DAN JIJ EIKEL
 
StreetFighter 29-7-2004 16:47 Print reply
Posts: 173
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Punk [Dave]

[...]


STOMME $#%$%^ NERD!!! LEES DIE FAQ DAN JIJ EIKEL

jij ook btr lezen..hij vraagt zonder dat die poten deruit steken..wat overigens nie kan volgus mij
 
boy.schouten 29-7-2004 16:55 Print reply

Posts: 884
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StreetFighter

[...]

jij ook btr lezen..hij vraagt zonder dat die poten deruit steken..wat overigens nie kan volgus mij


Binnenpoten afzagen
 
af1 monoseat http://www.brommerforum.nl/showtopic/30806
arie-de-arier 29-7-2004 17:06 Print reply

Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StreetFighter

[...]

jij ook btr lezen..hij vraagt zonder dat die poten deruit steken..wat overigens nie kan volgus mij



 
Allah is beter
StreetFighter 29-7-2004 17:22 Print reply
Posts: 173
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

[...]




wat?:S
 
Leen 29-7-2004 18:10 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StreetFighter

[...]

jij ook btr lezen..hij vraagt zonder dat die poten deruit steken..wat overigens nie kan volgus mij


*zucht*
 
Apriliars105 20-10-2004 16:28 Print reply

Posts: 6111
waarom zou dit beter zijn voor de wegligging enzo, dan had aprilia dat zelf toch ook wel kunen bedenken?
 
As finishing touch, God created the Dutch
[RRT] Lost-P 20-10-2004 16:35 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Apriliars105

waarom zou dit beter zijn voor de wegligging enzo, dan had aprilia dat zelf toch ook wel kunen bedenken?



ze tunen toch ook niet je cilinder meteen? terwijl dat ook beter voor de prestaties is...

Verder is het beter omdat het gewicht anders/beter wordt verdeeld etc. etc. etc...(Geen zin om meer dingen te verzinnen )

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 20-10-2004 16:36
 
Chille Tune shit dan
Apriliars105 20-10-2004 16:37 Print reply

Posts: 6111
ja, maar sneller wil niet meteen beter zeggen dus die vergelijking gaat niet op...

Maar ik vraag me dus af waarom aprilia dat dan niet doet, de vering stugger maken en verlagen???
 
As finishing touch, God created the Dutch
Kampersjaak 20-10-2004 16:38 Print reply

Posts: 12285
omdat het gvd een brommer is die 45 mag ,

daarom
 
oderint dum metuant
[RRT] Lost-P 20-10-2004 16:41 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak

omdat het gvd een brommer is die 45 mag ,

daarom


idd!

Je hebt t (in principe) niet nodig...en dus waarom zouden ze moeilijk gaan doen...
apriliars105, je moet niet zo dom doen...

 
Chille Tune shit dan
mcdronkz 20-10-2004 16:47 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

[...]


idd!

Je hebt t (in principe) niet nodig...en dus waarom zouden ze moeilijk gaan doen...
apriliars105, je moet niet zo dom doen...





hij stelt niet echt slimme vragen maargoed

het drukt ook de kosten van zo'n brommer, al die kleine minpuntjes bij elkaar

Dit bericht is ge-edit door mcdronkz op 20-10-2004 16:48
 
Apriliars105 20-10-2004 16:52 Print reply

Posts: 6111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak

omdat het gvd een brommer is die 45 mag ,

daarom


een rs50 is niet gemaakt om 45 te gaan hoor schatje

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

[...]


idd!

Je hebt t (in principe) niet nodig...en dus waarom zouden ze moeilijk gaan doen...
apriliars105, je moet niet zo dom doen...



jij moet niet zeuren, want dat is een hele logische vraag
 
As finishing touch, God created the Dutch
[RRT] Lost-P 20-10-2004 16:54 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Apriliars105


[...]


jij moet niet zeuren, want dat is een hele logische vraag


vind van niet.....Als ze overal perfecte spullen en afstellingen voor zouden gebruiken, zodat de brommer echt stukken "beter" zou worden, dan zou de brommer ipv 3000 een euro of 5000 kosten
 
Chille Tune shit dan
Deon 7-5-2005 20:28 Print reply

Posts: 9656
vast een domme vraag, maar mijn rs is verlaagd en nu komt de voorkap op het voorspatbord?? hoort dat zo? en zoneej, wat is er mis mee, want zo besgadigt mijn voorspatbord,
 
RJ Tuning 7-5-2005 20:35 Print reply

Posts: 3242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: deon1989

vast een domme vraag, maar mijn rs is verlaagd en nu komt de voorkap op het voorspatbord?? hoort dat zo? en zoneej, wat is er mis mee, want zo besgadigt mijn voorspatbord,



wat hoger doen slimpiej
 
Deon 7-5-2005 20:35 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StreetFighter

[...]

jij ook btr lezen..hij vraagt zonder dat die poten deruit steken..wat overigens nie kan volgus mij


bij mij is dat wel zo, ik weet niet hoe het gebeurt is, maar die dingen steken niet uit, maar hij is wel verlaagd(zo verlaagd dat de voorkap me spatbord raakt als je NORMAAL remt)
 
Frysk 7-5-2005 20:35 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: deon1989

vast een domme vraag, maar mijn rs is verlaagd en nu komt de voorkap op het voorspatbord?? hoort dat zo? en zoneej, wat is er mis mee, want zo besgadigt mijn voorspatbord,
hoort niet zo (verhoog een beetje)
 
giggitybyte
Deon 7-5-2005 20:37 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: speeder

[...]
hoort niet zo (verhoog een beetje)


en hoe doe je dat?

en niet antwoorden van, doe het omgekeerde als in de faq staat.

I NEED HELP
 
Deon 7-5-2005 20:38 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RJ Tuning

[...]



wat hoger doen slimpiej


hoe? want die poten steken er niet boven uit
 
damientibbert1 7-5-2005 20:38 Print reply

Posts: 88
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: deon1989



Een aprilia RS NM moet je max 3.2 cm verlagen echter vanaf 3,1 cm stuurt ie wel erg makkelijk.

Mijn rs is 3cm verlaagd en is geheel vrij in zijn dempweg. meer is ook echt niet nodig en kan zelfs gevaarlijk zijn.

3 bouten per kant op je kroonplaten losdraaien en stukkie omhoog weer vastmaken.

Meet het wel goed na want 1mm verschil kan je poten slopen.(ervaring'
 
damientibbert1 7-5-2005 20:40 Print reply

Posts: 88
olie bij laten vullen (komt je brommer omhoog maar je depweg wordt wel korter)
 
RJ Tuning 7-5-2005 20:40 Print reply

Posts: 3242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: deon1989

[...]


hoe? want die poten steken er niet boven uit


oe ehm kan zijn dat ie lek is??
 
Deon 7-5-2005 20:49 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RJ Tuning

[...]


oe ehm kan zijn dat ie lek is??


en wat moet er dan gebeuren? aan nieuwe onderdelen?
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved