Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

FAQ artikel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 944 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  FAQ artikel: Begrenzer uit Tecno uitlaat voor MT5 halen
Geschreven door Leon de mt5 boer
Geplaatst op 12-9-2003 17:25
Categorie Uitlaat systeem

Deze faq gaat over de begrenzer die in de techno bocht zit voor mt5.
De techno bocht is vanaf de flens tot aan de eerste "deuk" dubbelwandig. Hierna houd het dubbelwandige op, op die plek zit de begrenzer. Hoe dit er allemaal uit ziet, zie je verder in de FAQ.

Benodigdheden:
-lasapparaat, of iemand die kan lassen,
-ijzerzaag,
-waterpomp tang,
-een slijptol met afbraamschijf,
-bankschroef,

Stap 1:
Span je uitlaat zo danig in de werkbank zodat je met de zaag goed net iets voor de eerste deuk kunt komen. Je zult denken waarom ik een zaag gebruik in plaats van slijptol, dat doe ik omdat ik anders te veel materiaal weg haal. Dan zet je de zaag in je uitlaat en begint te zagen. Als je niet vertrouwt waar de begrenzer zit kun je ook altijd nog met iets langs achter in je uitlaat voelen waar hij zit. Je zaagt de uitlaat zover open dat hij alleen nog maar vast zit aan de naat.


(op deze foto is goed te zien dat ik een stukje voor de deuk zaag)

Stap 2:
Als je helemaal tot de naad gezaagd hebt kun je de uitlaat open buigen. Ik zou hem niet helemaal open zagen omdat het dan moeilijker word om hem weer vast te lassen.


(nu zie je dat de begrenzer het einde is van het dubbelwandige)

Stap 3:
Als je ver genoeg gezaagt hebt kun je met een waterpomp tang de begrenzer er uit trekken. Als dit moeizaam gaat dan moet je misschien. Nog iets verder zagen.



Stap 4:
Als de begrenzer er uit is kun je de uitlaat weer dicht buigen en in de bankschroef klemmen zodat dit bij elkaar blijft.



Stap 5:
Als de uitlaat goed in gespannen staat, neem je het lasapparaat en ?hecht? je de uitlaat vast, zodat als je deze uit de bankschroef haalt mooi bij elkaar blijft.



Stap 6:
Nu de uitlaat gehecht is kun je er met de slijptol mooi een laagje chroom bij de naad waar gelast moet worden afhalen. Dit doe ik omdat de las dan beter zal hechten.


(het is een beetje onduidelijk, maar het is afgebraamd)

Stap 7:
Nu het geheel klaar is om te lassen kun je de uitlaat helemaal dichtlassen, Pas op, als je niet goed kunt lassen kun je het beter door iemand laten doen die goed kan lassen, of iemand met een Co2 lasapparaat(mig mag). Dit omdat het heel dun ijzer is waar je zo een gaatje in brand, maar dat is natuurlijk ieder voor zich.

groeten Leon.

Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

NSR RULEZZ 15-9-2003 14:54 Print reply

Posts: 4934
is je top er nou ook op vooruit gegaan? en heb je nou een beter powerband?

 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Neonlampje 15-9-2003 14:56 Print reply

Posts: 14825
ik heb t ook ns geprobeert, niet getest echter..
hoe werk je t n beetje mooi weg? heb geen zin om met zo'n lasnaad op mn bocht rond te rijden (Ding moet nog verkocht nl, rijdt alleen bagger, wordt begrenst door die tecno (70-zeta) )
 
mt-driver 15-9-2003 15:04 Print reply
Posts: 231
Omdat ik nog een voorbocht had liggen dacht leek het mij wel leuk om de begrenzer die daar inzat eruit te halen. Maar i.p.v het verwijderen van dit plaatje hem ik ervoor gekozen om er een groter gat in te maken, wat hetzelfde effect heeft zo'n beetje als het verwijderen ervan.

Mijn bevindingen waren dat mijn brommer niet zoveel vlotter liep en het aantal toeren weinig tot bijna niet steeg. Wel leverde het een toename van de hoeveelheid geluid op, net of je met een lekke uitlaatpakking rondrijd.

Dus leuke FAQ maar niet voor iedereen even interessant
 
MotoCrossIpkiss[stan] 19-9-2003 18:46 Print reply

Posts: 7744
Mijn mtx o.t rijd verschrikkelijk "bagger"....
70cc 19mm 4 kleps membraam verhouding 13-47, oke et is een cross vertanding maar hij loopt maar 75 met moeite misschien 80 en word"(denk) verschriukkelijk begrenst door de {standaart} bocht.....

kan ik hier ook gewoon het "Schotje"eruit halen ?
 
hoi
honda_frank 19-9-2003 19:56 Print reply
Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoCrossIpkiss[stan]

Mijn mtx o.t rijd verschrikkelijk "bagger"....
70cc 19mm 4 kleps membraam verhouding 13-47, oke et is een cross vertanding maar hij loopt maar 75 met moeite misschien 80 en word"(denk) verschriukkelijk begrenst door de {standaart} bocht.....

kan ik hier ook gewoon het "Schotje"eruit halen ?


yep dat heb ik ook gedaan (was wel een ori 80 uitlaat) maar dat scheelde een hele hoop
 
de politie is je beste vriend! (maar nu even niet) (www.nerdalert.tk)
Leon de mt5 boer 19-9-2003 20:21 Print reply
Posts: 494
ik ben blij dat er goede reacties op zijn....
 
ik kom uit brabant kunde gij de zien
KaWaReZ 21-9-2003 1:20 Print reply

Posts: 20582
hmm..
volgende uitlaat :P

 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
robert 21-9-2003 22:05 Print reply

Posts: 900
binnendempers zijn er meestal om lawaai te beperken, maar is ook toerenbegrenzing

hoe zit het met de luhao uitlaatjes voor 50 en 80?
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Martijn 28-9-2003 23:06 Print reply
Posts: 10000
ik heb ook een tecno op mn mt

maar kheb nu ook een nieuwe zwarte luhao..

ga niets aan kutten, want ik kan niet lassen en op een ori blok zal het nauwelijks schelen denk ik.

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Sjaakie 29-9-2003 21:33 Print reply
Posts: 26
Zal het schelen op een orgi. cilinder...?
 
Blijhoofd 29-9-2003 21:38 Print reply

Posts: 7378
ik heb op me Er ook luhao uitlaat maar daar zit het ook in maar kan niet lassen en geen zin in om moeite voor doen
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Pistonpen Paultje 29-9-2003 22:03 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoCrossIpkiss[stan]

Mijn mtx o.t rijd verschrikkelijk "bagger"....
70cc 19mm 4 kleps membraam verhouding 13-47, oke et is een cross vertanding maar hij loopt maar 75 met moeite misschien 80 en word"(denk) verschriukkelijk begrenst door de {standaart} bocht.....

kan ik hier ook gewoon het "Schotje"eruit halen ?


Heb je wel eens een originele uitlaat voor MTX o.t. gezien? Daar zit aan het begin een pijpje van 1cm doorsnede ofzo. Kun je moeilijk verwijderen....

Kheb er nog eentje in m'n schuur...humor dingetje

Beter een Luhao of proma pijp kopen.
 
Leon de mt5 boer 30-9-2003 9:29 Print reply
Posts: 494
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sjaakie

Zal het schelen op een orgi. cilinder...?



mmm ik denk dat ie el wat vlotter loopt, maar je hebt er denk wienig aan want een ori cilinder, maaakt bijna geen uitlaat gassen.
 
ik kom uit brabant kunde gij de zien
Pol de MT5 Crosser 1-10-2003 14:31 Print reply

Posts: 2892
HUH? ik heb dan een snelle techno das dan voor 50 snel en 70cc zit die daar dan ook in?

Jij hebt een mt8 dan heb je toch een andere Techno als mij?
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
Leon de mt5 boer 1-10-2003 15:55 Print reply
Posts: 494

techno bochtjes (die chrome) zijn er alleen voor een 50 blok: dus 50 en 70 cc. da is gewoon de zelfde pijp. Voor 80 heb je ze niet. ik heb een 70 pijpie omgelast. maar in alle pijpe van da model met die "deuke" bovenin zit haast een begrenzer

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pol de MT5 Crosser

HUH? ik heb dan een snelle techno das dan voor 50 snel en 70cc zit die daar dan ook in?

Jij hebt een mt8 dan heb je toch een andere Techno als mij?

 
ik kom uit brabant kunde gij de zien
clkdtm 5-10-2003 12:53 Print reply

Posts: 121
hey stoer is dat ook bij een biturbo uitlaad bocht?
 
Leon de mt5 boer 5-10-2003 16:03 Print reply
Posts: 494
ja, want daar zitte ook van die deuke in, moe je effe voele meej een pin ofzo
 
ik kom uit brabant kunde gij de zien
Kampersjaak 28-10-2003 10:44 Print reply

Posts: 12285
zou je die foto's weer kunnen uploaden?
mvg Frank
 
oderint dum metuant
POM 2-11-2003 13:39 Print reply

Posts: 757
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: POM

zit er ook een begrenzer in een standaart snel jamacol uitlaat? die ziet er hetzelfde uit maar is zwart

na er zit er idd 1tje in maar als het net zo kut rijd als een gianelli dan liever niet
 
Leon de mt5 boer 5-11-2003 22:12 Print reply
Posts: 494
doen de fotos het bij jullie dan niet???

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak

zou je die foto's weer kunnen uploaden?
mvg Frank

 
ik kom uit brabant kunde gij de zien
koen-z 13-11-2003 21:35 Print reply

Posts: 3702
ik denk dat als je ff met een stale pen ofzoiets, wel die begrenser er uit kan beuken ofzo.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 13-11-2003 22:27 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: martinus83

co2 is tog tig lassen? hmmz

mig mag zal ok hendig kunne maark vin tog makkelijker..spetterd ok nie


tig is andres dan mig en mag hoor

bij tig heb je van die stavan toevoeg materiaal van 1 meter

en mig is metal inert gas en mag is metal active gas das weer een vaag verhaal
 
MotoCrossIpkiss[stan] 28-2-2004 10:06 Print reply

Posts: 7744
kep met me stndrt tsx bocht hetzelfde gedaan.....

*veel betere powerband*
*sneller optrekken en veel hogere top*
(ong. 20km meer op 70cc met 21mm enz)

aleen verschrikkelijke takkeherrie eruit

 
hoi
roymt5 13-3-2004 21:29 Print reply

Posts: 1238
Scheelt het zoveel met het geluid?
Ik heb mijn mt nmlk om te crossen en als ie dan kut herrie gaat maken heb ik binne de kortste keren de buurt in mun nek hange of is dit alleen maar bij tsx uitlaten wat MotoCrossIpkiss[stan]zegt?

Dit bericht is ge-edit door roymt5 op 18-3-2004 21:37
 
Derbi, The RED power,maar toch roeleert honda :-) AGV CREW Jaapie START DIE WAGEN!!
JCG 21-4-2004 10:44 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roymt5

Scheelt het zoveel met het geluid?
Ik heb mijn mt nmlk om te crossen en als ie dan kut herrie gaat maken heb ik binne de kortste keren de buurt in mun nek hange of is dit alleen maar bij tsx uitlaten wat MotoCrossIpkiss[stan]zegt?

Dit bericht is ge-edit door roymt5 op 18-3-2004 21:37


grotere demper erop bouwen, je hebt toch minder druk omdat je de begrenser er uit hebt gehad, dus er best iets meer door eeen demper
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved