Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Info artikel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 885 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Info artikel: Vaktermen rondom een 2 taktmotor
Geschreven door Luc
Geplaatst op 4-9-2003 21:52
Categorie Algemeen

Omdat er tog redelijk vaak eens gevraagd wordt wat betekent bv, venturi?
of wat dan ook. Wil ik dus dit informatie artikel schrijven, waarin alle termen rondom de techniek van een brommer staan, hierbij bedoel ik NIET de termen
zoals carburateur enzo, want als we zo beginne zijn we over een paar jaar nog niet uitgetypt, mar meer de dingen zoals venturi, blowdownduration, ODP, BDP.
Et is niet alleen voor newbies,
maar ook voor al wat oudere members. Want er zijn, en zullen altijd members blijven die niet alle begrippen kennen.
(voor de members met een hele grote eigendunk, OK, jij bent een uitzondering)
Ik heb alvast een begin gemaakt, en jullie moete dan in je replys een begrip zetten, met een korte uitleg niet langer als een regel 4 of 5.
Ik zal dan alle dingen editten in men reply, zodat er eigenlijk een soort van woordenboek ontstaat.
Owja, Moderaters, jullie kunne mijn reply's ook editten, dus niet replyen dat ik te langzaam ben, want dan moeje da mar zelf doen


.Voor heel veeel info over begrippen in cilinder, duration die ik vanwege copyrights niet mag kopieren, en ik te lam ben, om h????l dat stuk over te typen, kijk op deze links;

http://2stroke-tunin...did=13&styleid=1

Algemeen;
Pakking
Dit is een plat plaatje, wat je tussen bv. je kop/cilinder doet, wat er voor zorgt dat het luchtdicht is. Een pakking kan zowel van metaal als van papier/karton gemaakt zijn. Ze zijn ook weleens van kurk gemaakt (Vaak klependeksels van auto's of van rubber)
En oliefilters hebben bijna altijd ene rubberen ring, koppakingen altijd alluminium, en dan heb je nog vloeibare pakking

Keerring
Een keerring is een afdichtingsring die bij de assen zitten, die uit het blok steken, ze zorgen ervoor, net als een pakking, wat dat gedeelte af wordt geschermt van de rest van et blok.
bv bij de krukasholte zit er een; die ervoor zorgt, dat er in de krukasholte geen blokolie/versnellingsbak olie kan zitten, en er voor zorgt, bij het vliegwiel, dat er geen valse lucht aangezogen wordt.

Circlip
Een circlip is een rond stuk ijzer, met daarin een uitsparing. Door deze uitsparing kan de circlip uit elkaar gebogen worden. Door de ronde gaten in de circlip past er een speciale tang op, welke het bevestigen vergemakkelijkt. Een circlip wordt gebruikt om dingen vast te zetten en/of te borgen.


Valse lucht
Als er bij een afdichting, waar een pakking of keering tussen zit, een sissend geluid wordt waargenomen, zuigtie valse lucht, dit kan er voor zorgen, dat bij de cilinder de ontbranding niet helemaal goed verloopt, of dat er bij de carburateur minder mengsel aan wordt gezogen, maar valse lucht.

Tunen
Letterlijk; Afstellen, bij het tunen probeer je alles opmaat temaken, op elkaar, dus bv een uitlaat, die precies geschikt is voor de cilinder, een carburateur die precies goed is voor de cilinder en ga zo maar door.

Exploded View
Dit is een tekening, van een gedeelte van een blok, of het hele blok, waar het gedeelte helemaal uitelkaar ligt, en waarop getekend is, hoe het weer inmekaar moet.

vliegwieltrekker;
speciale sleutel om je vliegwiel los te maken. die zit namelijk vaak erg vast. de sleutel werkt door het buitenste schroefdraad af te zetten tegen de binnenste bout, als het ware. in meerder maten verkrijgbaar.

Spie
Een spie is een stukje ijzer dat (meestal) in de vorm van een halve maan is. Deze kun je in een uitsparing leggen (zoals een krukas), waarna je een naaf eroverheen kunt schuiven. Nu zal de naaf niet meer over de as draaien, maar verbonden zijn. Deze manier van verbinden wordt onder andere gebruikt bij een vliegwiel.


bougiesleutel;
sleutel waarmee je je bougie kan losdraaien. zijn in meerdere maten verkrijgbaar.

Poedercoaten
(op zen engels ook wel Powdercoaten zoals het vaak wordt gezegd) Bij poedercoaten spuiten ze er een poeder op het metaal, dan doen ze dat in een grote oven en laten ze dat bakken. Dan wordt het dus kei hard, en ziet er mooi uit.


Blokonderdelen;
Balansas
Dit is een dikke massieve, halve maan vormige as, die de schokken voorkomen als de zuiger op het BDP en ODP is.

De koppeling;
de koppeling, de koppeling zorgt ervoor dat je je motorblok kan ontkoppelen, als je bijvoorbeeld over moet schakelen etc etc etc, in de koppeling zitten frictie platen zodat het al met al niet te schokkerig word.

Versnellingsbak;
De versnelling's bak zorgt ervoor dat je voorruit komt (met natuurlijk heel veel andere onderdelen ), je hebt hier ook weer verschillende versnelling's bakken, direct, indirect, 3bak, 4bak, 5bak, 6bak, tussen de versnellingen (meestal tussen de 1 en de 2) zit ook nog een neutraal, de neutraal is ervoor zodat je brommer kan laten lopen zonder dat je je koppeling hoeft te bedienen.

Bigend/smallend
Dit zijn de lagers van de drijfstang, het Bigend is de lager, die tussen de krukaswangen zit, en het small-end is de lager bij de zuiger.

Drijfstang
Dit is de stang, de verbinding, tussen de krukas en de zuiger.


Carburatie;
Vlakschuif / Ronde schuif
Bij een vlakschuif heeft de gasschuif een platte, rechthoekige vorm, bij de grotere carbuteurs (bv 38 Mik)
is de schuif wat dikker geworden ipv egt plat.
De rondeschuift heeft, jaja, je zou et niet zeggen, een Ronde schuif Een voordeel van een vlakschuif, is dat er bij het gas geven, minder wervelingen ontstaan, wat voor een betere doorstroom van het mengsel geeft.

Sproeier
Met de sproeier kan je de hoeveelheid benzine bepalen wat de cilinder nodig heeft, je kan sproeier's in verschillende maten kopen en merken natuurlijk, sommige merken geven de diameter van de sproeier aan en andere merken geven de hoeveelheid benzine aan die er in een bepaalde tijd door stroomt.

Vlotterbak
Dit is een gedeelte van de carburateur, waar de benzine als eerste in komt, en als er genoeg benzine in zit, dat de vlotter die in de vlotterbak hangt, omhoog gaat, en daardoor geen benzine meer in kan stromen, vandaar dus
vlotterbak. Vanuit de vlotterbak wordt de benzine aangezogen naar de venturi in de carburateur, waar de lucht, en benzine wordt gemengd.

Powerfilter
Een powerfilter plaats je ipv je originele filter, Het is voor brommers gemaakt die echt om lucht vragen, dus met zwaardere setups. Hep je niet zo'n zware setup? Dan kun je het nog doen, want et geluid word wat 'holler' wat bruter als het ware. Het nut van een powerfilter;
Meer lucht => Grotere sproeier => Meer mengsel in de cilinder => Grotere verbranding => Zuiger harder naar beneden => Harder optrekken => Zwaardere tandwielverhouding => Hogere top

Luchtstelschroef
schroef die de hoeveelheid aangezogen lucht bepaald afkomstig uit de luchtfilter.

Stationairschroef
schroef waarmee je bepaald hoe een brommer stationair loopt, constant, wanneer de gasnaal op zijn onderste punt zit (gas terug)

Opschuif? 2bouts?
een Op of In schuif spruitstuk, heeft een ronde aansluiting op het spruitstuk, en zet je vast met een soort van "slangenklem". Daartegenover staat de 2bouts, en die heeft de vorm van een "ruit" en die draai je met 2boutjes aan iedere kant vast.

Roulementen
Roulementen is een vlaams woord voor lagers, wat zijn lagers? zie lagers.


Alles wat betreft de cilinder;
BDP&ODP
Bovenste Dode Punt en Onderste Dode Punt. Het punt waarbij de zuiger op zen hoogste punt is(BDP) en waarbij het op zen laagste punt is {ODP)

Powerband
Het toerenbereik waarin je brommer het meeste kracht heeft, bijvoorbeeld 6000-8000 toeren. Hoe hoogtoeriger de cilinder en uitlaat hoe hoger de powerband komt te liggen. De powerband is te herkennen aan de vergroting van de trekkracht bij een bepaald toerental die daarna bij een hoger toerental weer ophoud. Waar de powerband nog meer afhankelijk van is; doorgang membraam, klepdoorlaat, klepbreedte, materiaal vd kleppen, dikte vd kleppen, vorm vd kleppen, stand vd reedstops etc etc

Hogedrukkop
Hogedrukkop heeft als functie dat de compressie omhoog gaat, waardoor het mengsel dat in de cilinder komt onder hogere druk verbrand. Hierdoor zul je dus harder optrekken en met zwaardere tandwielverhouding ook harder kunnen rijden.

Squish
de Squish is de afstand, van de zuiger als ie op het BDP staat, naar de kop toe.

Poorten
Dit zijn poorten die in de cilinder zitten, de Inlaatpoort voor de inlaat van het mengsel, de uitlaatpoort voor de uitlaat van de gassen, zo hep je nog spoelpoorten, boosterpoort..

Twinspark
Dit is een kop, met 2 gaten voor Bougi's erin, door de 2 bougi's is de ontbranding schijnbaar beter, je moet hiervoor wel ff een splittertje maken voor je bougikabel maken..

Powervalve
Met een powervalve kan je de uitlaatpoort oppervlakte beinvloeden en zo vermogen onderin verhogen.
Een hoogtoerige machine heeft namelijk ook een uitlaat voor veel toeren en die doen onderin weinig, met zo'n powervalve kan dat vermogen onderin opgekrikt worden.
[verstelbare uitlaatpoort die verder opengaat bij meer toeren en zo je power op elk toerental]

Deck-Height
De deck-height is de afstand van de zuigerrand totaan de bovenkant van de cilinder, wanneer deze op het BDP(Bovenste Dode Punt) staat.


LC?AC?
dit zijn de afkortingen voor Liquid Cooled, en AirCooled,
oftewel, watergekoeld, en luchtgekoeld.


Frame e.d;
Prolink
pro(gressive)link: speciaal veersysteem dat progressief(van weinig tot veel spanning tijdens inveren) opbouwt, door middel van een driehoekje met 3 gaten, 1 daarvan is met de achterbrug verbonden, 1 met de veer, die aan de andere kant aan het frame zit, en nog 1 die ook aan het frame zit. omdat het een rechthoekige 3hoek is, zal de veerweg opbouwen van langzaam naar veel, wat dus betekent dat het op het laatst meer moeite kost om de veer een even groot stuk in te duwen.

duo/monoshock?
duo of ook wel stereo vering genoemd word gebruikt op oudere type brommer's (honda mt/mb, zundapp, kreidler, puch). Op de nieuwere types zit meestal Monoshock, gewoon ??n enkele veer int midden..

Kroonplaten
Dit zijn 2 platen, waarin de voorvork poten mee worden vastgezet, en waar het stuur/dashbord op vast zit

Balhoofd
Hierop zitten de kroonplaten bevestigt, van de onderste kroonplaat, steekt er een pijp, door het balhoofd, naar de bovenste kroonplaat, zodat de kroonplaten kunne draaien, m.a.w dit is het scharnierpunt van het stuur.
In het balhoofd zitten allemaal kogeltjes die langs de buis van de kroonplaten afglijden, waardoor er een soort lager ontstaat.

singel swingarm
Enkele achterbrug (rs50 oud model)

Upsidedownvoorvork
"normale" voorvork maar dan omgekeerd: de buitenpoten zitten in de kroonplaten geklemd en de binnenpoten zijn verbonden met de as. voornamelijk gebruikt op grote racers, supermotards, en crossers. Het nut ervan;
door het onafgeveerde gewicht te verlagen (het gewicht wat dus niet 'onbeweegbaar vast' zit aan het frame, krijg je een betere wegligging.
binnenpoten zijn veeeel lichter als buitenpoten.

Floatingdisk
zwevende remschijf=remschijf waarvan het remoppervlak niet direct vastzit aan de velg, maar wordt vastgehouden door busjes aan een houder, die wel aan de velg zit.
doel:
betere remkracht: schijf sluit beter aan op de remblokjes
zelfcentrerende werking: minder weerstand door gyroscoopeffect.
lichter: binnendeel kan nu worden gemaakt van aluminium/carbon/kevlar/magnesium, en hoeft niet alles van staal te zijn




Elektronica (draadboom/ontsteking e.d);
Binnenrotoronsteking
Ontsteking waarbij het vliegwiel een stuk kleiner en daardoor lichter is.De spoelen zitten aan de buitenkant van het vliegwiel, vaak kun je hier geen lichtnet bij compenseren, tenzij je er een spoel bij bouwt. Een binnenrotor kunje heel duur kopen, mar je kunt ook een simpele uit een Kettingzaag halen, met een paar kleine aanpassingen kun jem pas maken op een Honda blok

accu
Een accu is een soort van grote baterrij, de accu zorgt ervoor als je bijvoorbeeld je brommer in de neutraal zet dat het neutraal lampje gaat branden.

Spanningsbegrenzer
begrenzer voor de hoeveelheid stroom die uit de onsteking door wordt gevoerd naar bijvoorbeeld de lampen. Dit kan in de vorm van een accu of een apart kastje, die bevestigd kan worden aan het frame.


Dus members; BRAND LOS zou ik zeggen, btw, niet alleen begrippen, mar ook korte uitleg, want ik ken ook niet alles

Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

User 927 4-9-2003 22:46 Print reply

Posts: 6405
Neem ook ff ut begrip Powerband op

Powerband

Het toerenbereik waarin je brommer het meeste kracht heeft, bijvoorbeeld 6000-8000 toeren. Hoe hoogtoeriger de cilinder en uitlaat hoe hoger de powerband komt te liggen. De powerband is te herkennen aan de vergroting van de trekkracht bij een bepaald toerental die daarna bij een hoger toerental weer ophoud.
 
Luc 4-9-2003 22:59 Print reply

Posts: 3590
Is gedaan

btw,ik zal et proberen nog wat over zichterlijker te maken
 
Mr Pain 4-9-2003 23:05 Print reply
Posts: 4966
Carburatie: sproeier, met de sproeier kan je de hoeveelheid benzine bepalen wat de cilinder nodig heeft, je kan sproeier's in verschillende maten kopen en merken natuurlijk, sommige merken geven de diameter van de sproeier aan en andere merken geven de hoeveelheid benzine aan die er in een bepaalde tijd door stroomt.

Frame e.d;: duo of ook wel stereo vering genoemd word gebruikt op oudere type brommer's (honda mt/mb, zundapp, kreidler, puch).

Elektronica: accu een accu is een soort van grote baterrij, de accu zorgt ervoor als je bijvoorbeeld je brommer in de neutraal zet dat het neutraal lampje gaat branden.

Blokonderdelen: versnelling's bak, de versnelling's bak zorgt ervoor dat je voorruit komt (met natuurlijk heel veel andere onderdelen ), je hebt hier ook weer verschillende versnelling's bakken, direct, indirect, 3bak, 4bak, 5bak, 6bak, tussen de versnellingen (meestal tussen de 1 en de 2) zit ook nog een neutraal, de neutraal is ervoor zodat je brommer kan laten lopen zonder dat je je koppeling hoeft te bedienen

Blokonderdelen: de koppeling, de koppeling zorgt ervoor dat je je motorblok kan ontkoppelen, als je bijvoorbeeld over moet schakelen etc etc etc, in de koppeling zitten frictie platen zodat het al met al niet te schokkerig word.

zo ik had even niks te doen, ik hoop dat je dit soort dingen bedoelde , let trouwens ook niet op type fouten want die zullen er zeker in zitten

graag gedaan , soms ben ik nog wel nuttig , dit is eigenlijk een verdomd handig FAQ toppie


Dit bericht is ge-edit door Benjamin op 4-9-2003 23:11
 
Luc 4-9-2003 23:09 Print reply

Posts: 3590
Dit soort replies moete we hebben

ff editten

Owja, Benjamin; eigenlijk hadik dit in men artikel gezet;
Quote:
Wil ik dus dit informatie artikel schrijven, waarin alle termen rondom de techniek van een brommer staan, hierbij bedoel ik NIET de termen
zoals carburateur enzo, want als we zo beginne zijn we over een paar jaar nog niet uitgetypt, mar meer de dingen zoals venturi, blowdownduration, ODP, BDP.



Mar als we nou tog bezig zijn

Dit bericht is ge-edit door lucvpuijenbroek op 4-9-2003 23:17
 
User 927 4-9-2003 23:18 Print reply

Posts: 6405
Begint al ergens op te lijken Puik werk
 
SIWWN 4-9-2003 23:26 Print reply
Posts: 7079
brommer= gemotoriseerde 2 wieler
puch nrg = een plastic puch
 
Luc 4-9-2003 23:27 Print reply

Posts: 3590
mmm, der zitte volges mij nu niet zoveel mense actief opt forum,
morge rond een uur of 6 ist meestal flink druk, dan komen er meer begrippen in
 
Mr Pain 4-9-2003 23:36 Print reply
Posts: 4966
ach ja ik kan wel 1dag aan het typen gaan en dan ben ik nog niet klaar maar ik gun anderen ook een beetje typ werk
 
Luc 5-9-2003 9:58 Print reply

Posts: 3590
Komop mensen, der zijn tog wel meer mense hier met een hoger IQ dan een ingevroren frikandel????

Of jullie zijn gewoon te lam om te typen...

mmmm, dat zal et zijn

edit, ik zal eens gaan searchen, naar moeilijke begrippen

Dit bericht is ge-edit door lucvpuijenbroek op 5-9-2003 10:05
 
CARMAGE 5-9-2003 10:09 Print reply
Posts: 151
Te lam dus! Ja, ken er ook wel enkele maar die zijn door jullie al opgenomen en voor de rest kan ik het niet zo goed uitleggen.
Maar supper bezig tot nu toe. Wat je misschien nog kan opnemen is een valse neutraal: Wanneer je tussen 2 en 3 tussen 3 en 4 ... plost in neutraal valt noemt men dit een valse neutraal
 
Carmi
Saknet 5-9-2003 10:10 Print reply

Posts: 10355
jah man laat ze het toch zelf uitzoeken
waarom denk je dat al die informatie in topics zo krikras door mekaar staat
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
CARMAGE 5-9-2003 10:15 Print reply
Posts: 151
Weet je ik dacht dat het de bedoeling van dit forum was: iedereen zo veel mogelijk te helpen. Ik heb dit forum een jaar lang als niet lid gevolgd en als brommer leek nu ik er iets van ken mag ik andere toch helpen!
 
Carmi
Zoetahmeerdah [Marcel] 5-9-2003 10:33 Print reply

Posts: 5996
powerband heef te maken met veel meer dingen. doorgang membraam, klepdoorlaat, klepbreedte, materiaal vd kleppen, dikte vd kleppen, vorm vd kleppen, stand vd reedstops etc etc

dit is enkel alleen al van het membraam wat de powerband beinvloed.

dit is dus niet alleen van de cilinder en uitlaat..

Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 5-9-2003 10:33
 
ik haat mensen
Luc 5-9-2003 15:09 Print reply

Posts: 3590
Zijn er hier alleen mar domme mensen, die nix weten???

Komop mensen, als jij wordt een probleem hep, wordt je ook (meestal) geholpen;
Deze lijst is alleen mar om andere mense te helpen...

(niet dat ik een probleem hep hoor)
 
Ralf 5-9-2003 15:16 Print reply

Posts: 9073
Mensen die het wel weten gaan hier geen aandacht aan besteden lijkt me
 
Luc 5-9-2003 15:20 Print reply

Posts: 3590
STELLETJE EGO?STEN!!

edit; ze replyen wel op topics, mar niet op faq's,
etkomt op et zelfde neer, je helpt er een ander mee

Dit bericht is ge-edit door lucvpuijenbroek op 5-9-2003 15:21
 
Martijn 5-9-2003 15:22 Print reply
Posts: 10000
vlgs mij is het btw keerring...met R'en...

mss cirklippies ofzo ook nog vermelden? schakelwals...dat soort shit...

luchtregelschroef...alles afgaan...

en wat een stuurstrop is...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
stoffelsmichiel 5-9-2003 15:34 Print reply

Posts: 395
een beetje makkelijk maar toch misschien nog wat gereedschappen:

vliegwieltrekker:
speciale sleutel om je vliegwiel los te maken. die zit namelijk vaak erg vast. de sleutel werkt door het buitenste schroefdraad af te zetten tegen de binnenste bout, als het ware. in meerder maten verkrijgbaar.

bougiesleutel:
sleutel waarmee je je bougie kan losdraaien. zijn in meerdere maten verkrijgbaar.


 
Luc 5-9-2003 16:34 Print reply

Posts: 3590
Welke marcel bedoel je?
Zoetahmeerda heeft mij nl geinboxed met een paar links, en daarbij, dat hij liever niet had, dat ik et derin zette,
ik zet et er nu in, mar als et van Zoetahmeerdah is, dan delete ik het

edit; ik hep nu overal voor dat HELE stuk al die [ b ] ....[ / b ] tags gezet, en dat is een behoorlijk tering werk, dus als ik ze dalijk weg moet halen hep jij problemen

Dit bericht is ge-edit door lucvpuijenbroek op 5-9-2003 16:47
 
NSR RULEZZ 5-9-2003 19:08 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lucvpuijenbroek

Welke marcel bedoel je?
Zoetahmeerda heeft mij nl geinboxed met een paar links, en daarbij, dat hij liever niet had, dat ik et derin zette,
ik zet et er nu in, mar als et van Zoetahmeerdah is, dan delete ik het

edit; ik hep nu overal voor dat HELE stuk al die [ b ] ....[ / b ] tags gezet, en dat is een behoorlijk tering werk, dus als ik ze dalijk weg moet halen hep jij problemen

Dit bericht is ge-edit door lucvpuijenbroek op 5-9-2003 16:47

ja die ja
iz al weg
thx
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Zoetahmeerdah [Marcel] 5-9-2003 19:14 Print reply

Posts: 5996
ik zei...dat dat ter informatie voor jouzelf was..niet dat je het KLAKKELOOS over kopiert zoals wat je nu gedaan heb,

die links mag je er wel bijzetten maar niet klakkeloos overkopieren. ik heb dat duidelijk in die reply gezet..
 
ik haat mensen
Luc 5-9-2003 19:22 Print reply

Posts: 3590
Ja mar ik wist dus niet of deze links van jouw waren, ik dacht ff dat et van Marcel Dekker was, van 50cc.nl.....
En daarom vroeg ik dus of het van jouw was

ik edit ff


edit;
Quote:
Welke marcel bedoel je?
Zoetahmeerda heeft mij nl geinboxed met een paar links, en daarbij, dat hij liever niet had, dat ik et derin zette,
ik zet et er nu in, mar als et van Zoetahmeerdah is, dan delete ik het

edit; ik hep nu overal voor dat HELE stuk al die [ b ] ....[ / b ] tags gezet, en dat is een behoorlijk tering werk, dus als ik ze dalijk weg moet halen hep jij problemen




Niet zeggen dat ik et niet gezegd hep

Dit bericht is ge-edit door lucvpuijenbroek op 5-9-2003 19:26
 
NSR RULEZZ 5-9-2003 19:51 Print reply

Posts: 4934
HEIBEL IN DE KEET !!!!


 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Luc 5-9-2003 20:01 Print reply

Posts: 3590
neuhh, ik ben niet boos, en ik verw8 ook niet dat marcel et is, mar ik ik et er gewoon netjes bijgezegd, dus geen verwijten hier op mij...
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 5-9-2003 20:09 Print reply

Posts: 5996
ik ben ook niet boos, alleen verdrietig

nee..no prob's here..nothing to worry about.

edit:

zet dit er anders neer in plaats van die 2 links,

[ url =http://2stroke-tuning.mine.nu/thread.php?threadid=5&boardid=13&styleid=1]Klik hier voor nog meer vaktermen[ /url ]

Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 5-9-2003 20:12
 
ik haat mensen

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved