Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
AM 4/5/6 blok (met dank aan Ralf) :
Kogel lagers :
Krukas links : 6303 : 17x47x14
Krukas rechts : 6303 : 17x47x14
Balans as links : 6202 : 17x40x12
Balans as rechts : 6203 : 15x35x11
Primaire as : 6203 : 17x40x12
Secundaire as : 6204(AM6)/ 6203(AM5)
Small end : 12x15x15
Hebo :
Small end : 12x17x15
Doppler :
Krukas links : 6204
Krukas rechts : 6303
Keeringen :
Krukas links : 17x35x8
Krukas rechts : 24x35x7
Secundaire as AM4: 20x35x7
Secundaire as AM5: 17x35x7
Schakel as : 12x22x7
Koppelings as : 15x24x5
Derbi SM/DRD : (met dank aan Gilera Gsm / gprnick) :
Kogel lagers :
Krukas links : 6204
Krukas rechts : 6204
Balansas: 6201
Balansas-aandrijvende as: 6000
Versnellingsbak: 6203RS
Primaire as naaldlager: HK1412
Keerringen :
Krukas links : 20x35x7
Krukas rechts : 20x35x7
Voortandwiel as keering: 17x35x7
Koppelings hevel keering: 12x20x5
Schakel-as keering: 10x24x6
Honda MB, MT, MTX 50 : (mede met dank aan Erik_N) :
Kogel lagers :
Krukas links : 62/22
Krukas rechts : 6204
Tandwiel as links : 6303
Tandwiel as rechts : HK1512
Toerenteller as : HK1010
Balans as links : 6201
Balans as rechts : 6203
Koppeling : 6203Z
Koppelings as links : 6001
Keerringen :
Voortandwielas : 17x28x7 DFD
Honda MB8, MT8 (met dank aan Erik_N) :
Kogel lagers :
Krukas links : 62/28
Krukas rechts : 6204
Honda MTX80R1, MTX80R2, NSR80 (mede met dank aan Blukmeester) :
Kogel lagers :
Krukas links (MTX80R2): 8205
Krukas rechts (MTX80R2): 8205 (Volledige designatie is TM8205/56CS 18PX5 NTN lager)
Krukas links : 6205
Krukas rechts : 6205
Uitgaande As (VTW) Links : 6303
Uitgaande As Rechts : HK 1512
Balans As Links : 6201
Koppelings As Rechts : 6303Z
Koppelings As Links : 6001
Koppeling : 6000
Waterpomp : 6001
Honda MBX, NSR50 (mede met dank aan Rene) :
Kogel lagers :
Krukas rechts : 6205 : 52x25x15
Krukas links : 6205 : 52x25x15
Balansas rechts : 6203 : 40x17x12
Balansas links : 6201 : 32x12x10
Primaire as rechts : 6303Z : 47x17x14
Secundaire as links : 6303 : 47x17x14
Primaire as links : 6001 : 28x12x8
Waterpomp as : 6001
Naaldhulzen en -bussen :
Secundaire as rechts : HK1512 : 21x15x12
Aandrijf as : HK1010 : 14x10x10
Balans as : HK1010 : 14x10x10
Keerringen :
Krukas rechts : 28x40x8 DGD
Krukas links : 61804 : 20x32x7 DGS
Kickstarter as : 16x28x7 DG
Versnellings as : 17x28x7 DFD
Schakel as : 12x22x7 DGS
Toerenteller as : 6,6x14,7x7 DES
Waterpomp as : 12x21x4
Waterpomp lager en het small-end lager is nog niet bekend.
Honda MTX SH :
Kogel lagers :
Krukas rechts : 6205 : 52x25x15
Krukas links : 6205 : 52x25x15
Balans as rechts : 6203 : 40x17x12
Balans as links : 6201 : 32x12x10
Primaire as rechts : 6303Z : 47x17x14
Secundaire as links : 6303 : 47x17x14
Primaire as links : 6001 : 28x12x8
Naaldhulzen en -bussen :
Secundaire as rechts : HK1512 : 21x15x12
Aandrijf as : HK1010 : 14x10x10
Balans as : HK1010 : 14x10x10
Keerringen :
Krukas rechts : 28x40x8 DGD
Krukas links : 61804 : 20x32x7 DGS
Kickstarter as : 16x28x7 DG
Versnellings as : 17x28x7 DFD
Schakel as : 12x22x7 DGS
Toerenteller as : 6,6x14,7x7 DES
Honda PX50/R (met dank aan losha):
Aangedreven as: 6201 en 6202, keerring 30x15x5
Eindas: 6203
Kawasaki AR50 (met dank aan AR50) :
Kogel lagers :
Linker krukas : 6304 JR2
Rechter kurkas : 6304 JR2
Wormwiellager : 6804 (20x32x11)
Schakel primaire as rechts : 6203(17x40x12)
Schakel Secundaire as rechts : 6201(12x32x10)
Schakel Secundaire as links : 6203Z (17x40x12)
Keeringen :
Krukas links : 20x35x7/8
Krukas rechts : 20x35x7/8
Puch Maxi, Macho e.d. :
Kogel lagers :
krukas links (nieuw en oud model) : '6203' of '6203 C3'
krukas rechts (oud model) : '6203'
krukas rechts (nieuw model) : '6203 NR + ring' of '6203 NR C3 + ring'
krukas rechts (bepaalde krukassen waarbij de afstand tussen de 2 borgveertjes 11mm bedraagt) : 'Steyr NM + ring'
tandwielas links (nieuw en oud model) : '6203 Z'
tandwielas rechts (oud model) : '6203'
Suzuki TS50X, TS50, ZR50X1, ZR50S/SP/SL/SLP :
Kogel lagers :
Linker krukas : 6204
Rechter kurkas : 6204NR (belangrijk : de R staat voor een ring die om het lager heen zit, de N voor de groef)
Primaire as : 6203
Secundaire as : 6204
Small end : 12x16x16
Keeringen :
Krukas links : 18x30x4
Krukas rechts : 28x47x7,3
Tandwiel as : 20x35x5
Versnellings as : 12x22x9
Koppeling as : 17x5x5
ZR50/GT50/TS50:
Krukas rechts : 26x47x7.3
Krukas links : 37x21x8
Kickstarter : 13x24x6
Suzuki TS50 ER/ZR (robin denkers) :
Keeringen :
Kickstart: 14/24/6
Schakelpook: 12/22/7
Voortandwiel as: 17/40/7
Krukas: 20/37/8 & 26/47/7.3
Yamaha DT 50/80 (met dank aan brommercrazy) :
Kogel lagers :
Krukas links : 6204
Krukas rechts : 6204
Primaire as : 6203
Secundaire as : 6303
Keeringen :(met dank aan dirktimmer)
keerring 28x40x8 DGD krukas rechts
keerring 20x35x7/8DGS krukas links
keerring 15,3x22x7DG koppelingshev
keerring 25x40x5 DG aandrijfas
keerring 12x22x5 DG schakelas
keerring 15x26x6 DG kickstarteras
keerring 5x15x7 DG koppelingsstift
Zundapp 4 voetgeschakelt (met dank aan zundapp_gts) :
Kogel lagers :
Krukas links : 6203Z
Krukas rechts : 6302Z
Koppelingshuis uitwendig : 16005
Koppelingshuis inwendig : 6002
Schakel as : 6204Z
Keeringen :
Krukas rechts : 15x24x7
Krukas links : 17x28x7
Schakel as : 20x30x7
Aantrap as : 20x26x4
Aantrap tandwiel : 12x20x4
Zundapp 3 handgeschakelt (met dank aan zundapp_gts) :
Kogel lagers :
Krukas links : 6203Z
Krukas rechts : 6202Z
Koppelingshuis uitwendig : 16005
Koppelingshuis inwendig : 6002
Schakel as : 6203
Keeringen :
Krukas rechts : 15x24x7
Krukas links : 17x28x7
Schakel as : 16x24x7
Aantrap as : 16x22x3
Koppelingsdeksel : 16x22x3
Voorvork Keeringen (met dank aan SIWWN) :
Honda MB5/8/MT5/8 :
27X39X10.5
Honda MTX :
31X43X10
Honda MTX 80 (bwj 82-86):
31X43X10
Honda MTX R2(bwj 83-86):
35X48X11
Kawasaki AR50/80 :
27X39X10.5
Suzuki TS50 ER/TS 50 XR :
27X39X10.5
Suzuki TS50 XK :
32X43X12.5
Yamaha DT50M/DT50 MX/DT50 MX-S/DT80 MX :
30X40,5X10,5
Yamaha DT80LC1 :
35X48X11
Yamaha DT80LC2 :
36X48X11
Yamaha DTR :
31,8 x 42 x 7
Wiel lagers :
Aprilia RX/MX 50 : (met dank aan Master 1.0)
Voor en achter : 6202 2RS
Suzuki TS50X, TS50 :(met dank aan SkaBla)
Achter : 6201ZZ
Uitleg lagers (mede met dank aan martinus83) :
Je hebt C1,C2,C3,C4 lagers en "normaal", dan staat er niks op het lager (achter het lager nr.).
C1 : Nog preciezer dan C2, voor hele nauwkeurige machines dus (computers, meettafels etc.).
C2 : Voor nauwkeurige machines, d'r zit een hele kleine inwendige radiale speling op de lagers, waardoor ze wat strakker ziten, het smeermiddel er moeilijker tussen komt en ze dus minder toeren kunnen draaien.
C3 : Ruimer dan normaal, meer inwendige radiale speling dus meer toeren max 15000 tpm olie, max 12000 tpm vet.
C4 : Heeft meer inwendige radiale speling dan C3, C4 kan dus meer toeren aan maar heeft meer inwendige radiale speling, je praat hier dan wel over 100-en natuurlijk.
C1 (v.b. : 6205/C1): Hele hoge loopnauwkeurigheid.
C2 (v.b. : 6205/C2): Hoge loopnauwkeurigheid.
(v.b. : 6205 ): normaal
C3 (v.b. : 6205/C3): Minder hoge loopnauwkeurigheid
C4 (v.b. : 6205/C4): Minst hoge loopnauwkeurigheid.
Let op : Bij gebruik van C4 lagers eerst de motor goed warm laten worden (laag toeren) voor gebruik anders zijn de lagers snel stuk.
Deze Faq wordt steeds vernieuwd dus hou dit in de gaten ook voor jouw brommer.
Typfouten onder voorbehoud.
Mensen die nog maten van bloklagers en keeringen van type brommers hebben die hier nog niet tussen staan meld dit a.u.b. dan even, alvast bedankt.
scooterkiller? Copyright protected.
Dus waag het niet dit te jatten voor je eigen site of firma. |
Pagina 7 van 8
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
scooterkiller |
25-10-2007 23:33 |
Posts: 2987 |
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
robinderbigpr |
25-3-2008 21:34 |
Posts: 116 |
derbi gpr 2006 wiellagers voor 6202 RS2
EDIT alleen voor voor... achter gaat ik van de week doen
Dit bericht is gewijzigd door robinderbigpr op 25-3-2008 om 21:35 uur.
|
|
|
|
RiejuJossie |
30-6-2008 19:59 |
Posts: 502 |
De asgat maten enzo van de balans as lagers van AM4/5/6 kloppen niet, staan bij het verkeerde lagernummer
Nu staat er;
Balans as links: 6202 17x40x12
Balans as rechts: 6203 15x35x11
Dit moet zijn;
Balans as links: 6202 15x35x11
Balans as rechts: 6203 17x40x12
|
|
|
|
derbiilove |
20-2-2009 16:06 |
Posts: 88 |
iemand lagercodering voor derbi gpr om blok? staat er helaas niet bij:(
weet wel dat kruk as 6204 is en in de bak een 6203 zit (onstekingskant maar de rest kan ik nergens vinden.
kan iemand dit misschien vertellen (lijkt me wel aangezien er al honderden derbi blokken gereviceerd zijn)
|
|
|
|
BramRoemaat |
5-2-2010 15:58 |
Posts: 510 |
Zijn alle lagers voor AM6 C3 of ook sommige c2 of c4? Want dit kan ik eigenlijk niet vinden. Want bestel ze via leveranciers bedrijf voor lagers.
|
|
|
|
Pixl |
23-2-2010 11:26 |
Posts: 3125 |
Foutje
Secundaire as van TSX heeft HK1512 lagers, de lagers die er nu in staan zijn kogellagers en d'r moeten naaldlagers in.
|
|
So fuckin' what!? |
|
gprnick |
23-2-2010 12:04 |
|
2SLOW4ME |
22-4-2010 15:15 |
Posts: 1944 |
Zou iemand de lagers en keerringen voor derbi aan kunnen vullen?
Ik tel namelijk maarliefst 13 lagers in het blok, en 8 keerringen.
Keerringen:
-Krukas 2x
-Uitgaande as vbak
-Schakelpook
-Waterpomp 2x
-Koppelingskeerring
-Kickstart as keerring
Lagers:
Versnellingsbak:
http://www.easyparts...705/Drive_shaft.html
18 2x
25
20
10
Bij de koppeling zit er nog 1.
Nr. 13
En nog op de as die tussen het tandwiel van de koppeling en de balans as zit.
Daar zitten 2 lagers op.
Nr. 32 2x, en nr 33 2x van de balans as.
http://www.easyparts...n_cylinder_head.html
Dan nog het naaldlager dat in de krukas zit, en de 2 krukas lagers.
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
2SLOW4ME |
29-4-2010 18:34 |
Posts: 1944 |
Ik heb het blok van mijn derbi (2002 EBE) open getrokken.
-Krukas lagers: 6204 / C3 (2x)
-Lager achter de koppelingskorf in het middencarter. 6203
-Uitgaande as vbak (de as van de vbak waar het voortandwiel aan zit) óók 6203. Alleen was dit een gesloten lager, en die van de koppeling open. Zal niet erg veel verschil maken, twee open lagers zouden het net zo goed gedaan hebben vermoed ik.
-Naaldlager van de versnellingsbak van de uitgaande versnellingsbak as. 1412. (het lager dat dus ín het middelste carter zit).
Ik weet niet of het lager in het carter van de ontstekingskant van de andere as van de versnellingsbak het zelfde is (vermoed van wel) want die ben ik kwijt ><
-2x Lagers die om de "tussenas" zitten tussen de balans as en de koppeling. 9177. Dit zijn "gesloten" lagers.
http://www.easyparts...n_cylinder_head.html
Nummer 32 op deze link.
-1x lager bij de drukstift van de koppeling. Maat onbekend (staat er niet op..)
Nummer 13 op de bovenstaande link.
-1x lager IN de versnellingsbak (het enigste lager dat er in zit). 14x18x8.
Keerringen:
-Krukas: 2x 2035.
-Uitgaande as versnellingsbak (waar het voortandwiel om zit) Stonden een hele boel cijfers op, weet niet welke de precieze maat is..
TC12420 17 35 7 4850 4
-Kickstart, 15 265 8
-Schakelas versnellingsbak: 1C 12 20 5 1079 8
-Koppelingsstift (aan de koppelingskant van het blok, over de as die uitsteekt) 12-20-5
-Waterpomp 2x : 10-24-6
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
Royal Club |
7-6-2010 22:06 |
Posts: 60390 |
tandwiel as keerring mist bij am6.
20x35x7
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
kenny77 |
6-7-2010 22:33 |
Posts: 29286 |
Honda mb/mt5 mtx-ot
Keeringen:
tussen haakjes honda bestelnummer
Krukas links---20x32x7 DGS-----(91205 166 004)
Krukas rechts--28x56x8 DGD-----(91206 166 004)
Toerenteller---6.5x14.5x7 DES--(91201 324 003)
Tandwielas-----17x28x7 DFD-----(91201 415 003)
Schakelas------12x22x7 DGS-----(91209 612 000)
Kickstarter----15x25x6 DGS-----(91211 671 003)
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-7-2010 om 22:35 uur.
|
|
|
|
Royal Club |
17-8-2010 22:53 |
Posts: 60390 |
wat was de maat van am6 naaldlager in de bak ookalweer? kan het zo 123 niet meer vinden
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
kenny77 |
24-8-2010 21:19 |
Posts: 29286 |
Zijn de keerringen van een mb8 blok het zelfde als een mb5?
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 24-8-2010 om 21:20 uur.
|
|
|
|
BenjaminDG |
24-8-2010 22:08 |
Posts: 4605 |
Krukas rechts, tandwiel as en schakel as zijn dezelfde.
toernteller en kickstarter zullen ook wel dezelfde zijn dan
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 24-8-2010 om 22:11 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
kenny77 |
24-8-2010 22:10 |
Posts: 29286 |
naja krukaslager is ook anders, dus misschien dat de rechter krukaskeerring ook een andere maat heeft?
het is dat mijn vader alles achter al had afgesloten, maar dan kijk ik morgen zelf even in de garage.
|
|
|
|
bierbundelhonda |
7-11-2010 22:45 |
Posts: 3396 |
Derbi lagers en Keerringen ? zijn als ik het een beetje goed opvat voor Derbi Oud Type Blok opgegeven.
Hoe zit het met de Nieuw Type Blok?
is dat het zelfde?
|
|
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!! |
|
scooterkiller |
25-10-2011 21:49 |
Posts: 2987 |
Ik zal eerstdaags even deze faq updaten met veel meer soorten maten (ook scooters)
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
mxbeunking |
25-10-2011 21:52 |
|
scooterkiller |
25-10-2011 21:58 |
Posts: 2987 |
8 jaar geleden gemaakt en ik had niet verwacht dat het nog bestond, ben even weg geweest
Hulp bij maten van lagers en keerringen die er niet tussen staan zijn weer van harte welkom, maakt niet uit welk merk,type, brommer of scooter
Updates komen spoedig.
Dit bericht is gewijzigd door scooterkiller op 25-10-2011 om 22:02 uur.
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
Cas DT |
25-10-2011 22:13 |
Posts: 3131 |
Voorvork keringen:
Yamaha DT50X, Derbi senda, derbi gpr,
35x48x11
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
mxbeunking |
25-10-2011 22:20 |
Posts: 2305 |
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
scooterkiller |
25-10-2011 22:21 |
Posts: 2987 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Voorvork keringen:
Yamaha DT50X, Derbi senda, derbi gpr,
35x48x11
Thnx Cas DT, ik zal het spoedig plaatsen en natuurlijk komt je naam er ook bij te staan voor de informatie
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
scooterkiller |
25-10-2011 22:22 |
Posts: 2987 |
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
mxbeunking |
25-10-2011 22:29 |
Posts: 2305 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller
[...]
Bedankt maar ik stop geen reclame in de lijst
oke sorry, heb nog een keerring van de kickstart suzuki ts50x: 14X24X6
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
scooterkiller |
25-10-2011 22:31 |
Posts: 2987 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mxbeunking
[...]
oke sorry, heb nog een keerring van de kickstart suzuki ts50x: 14X24X6
Heel erg bedankt want die lekt vaak dus is erg belangrijk, er staatnu 13x24x6 maar dat is dus fout of zijn er 2 types?
En hoeft geen sorry te zeggen want ik weet plekken waar het nog veel goedkoper kan inkoopsprijs, daarom
Dit bericht is gewijzigd door scooterkiller op 25-10-2011 om 22:36 uur.
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 7 van 8
|
|