Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
AM 4/5/6 blok (met dank aan Ralf) :
Kogel lagers :
Krukas links : 6303 : 17x47x14
Krukas rechts : 6303 : 17x47x14
Balans as links : 6202 : 17x40x12
Balans as rechts : 6203 : 15x35x11
Primaire as : 6203 : 17x40x12
Secundaire as : 6204(AM6)/ 6203(AM5)
Small end : 12x15x15
Hebo :
Small end : 12x17x15
Doppler :
Krukas links : 6204
Krukas rechts : 6303
Keeringen :
Krukas links : 17x35x8
Krukas rechts : 24x35x7
Secundaire as AM4: 20x35x7
Secundaire as AM5: 17x35x7
Schakel as : 12x22x7
Koppelings as : 15x24x5
Derbi SM/DRD : (met dank aan Gilera Gsm / gprnick) :
Kogel lagers :
Krukas links : 6204
Krukas rechts : 6204
Balansas: 6201
Balansas-aandrijvende as: 6000
Versnellingsbak: 6203RS
Primaire as naaldlager: HK1412
Keerringen :
Krukas links : 20x35x7
Krukas rechts : 20x35x7
Voortandwiel as keering: 17x35x7
Koppelings hevel keering: 12x20x5
Schakel-as keering: 10x24x6
Honda MB, MT, MTX 50 : (mede met dank aan Erik_N) :
Kogel lagers :
Krukas links : 62/22
Krukas rechts : 6204
Tandwiel as links : 6303
Tandwiel as rechts : HK1512
Toerenteller as : HK1010
Balans as links : 6201
Balans as rechts : 6203
Koppeling : 6203Z
Koppelings as links : 6001
Keerringen :
Voortandwielas : 17x28x7 DFD
Honda MB8, MT8 (met dank aan Erik_N) :
Kogel lagers :
Krukas links : 62/28
Krukas rechts : 6204
Honda MTX80R1, MTX80R2, NSR80 (mede met dank aan Blukmeester) :
Kogel lagers :
Krukas links (MTX80R2): 8205
Krukas rechts (MTX80R2): 8205 (Volledige designatie is TM8205/56CS 18PX5 NTN lager)
Krukas links : 6205
Krukas rechts : 6205
Uitgaande As (VTW) Links : 6303
Uitgaande As Rechts : HK 1512
Balans As Links : 6201
Koppelings As Rechts : 6303Z
Koppelings As Links : 6001
Koppeling : 6000
Waterpomp : 6001
Honda MBX, NSR50 (mede met dank aan Rene) :
Kogel lagers :
Krukas rechts : 6205 : 52x25x15
Krukas links : 6205 : 52x25x15
Balansas rechts : 6203 : 40x17x12
Balansas links : 6201 : 32x12x10
Primaire as rechts : 6303Z : 47x17x14
Secundaire as links : 6303 : 47x17x14
Primaire as links : 6001 : 28x12x8
Waterpomp as : 6001
Naaldhulzen en -bussen :
Secundaire as rechts : HK1512 : 21x15x12
Aandrijf as : HK1010 : 14x10x10
Balans as : HK1010 : 14x10x10
Keerringen :
Krukas rechts : 28x40x8 DGD
Krukas links : 61804 : 20x32x7 DGS
Kickstarter as : 16x28x7 DG
Versnellings as : 17x28x7 DFD
Schakel as : 12x22x7 DGS
Toerenteller as : 6,6x14,7x7 DES
Waterpomp as : 12x21x4
Waterpomp lager en het small-end lager is nog niet bekend.
Honda MTX SH :
Kogel lagers :
Krukas rechts : 6205 : 52x25x15
Krukas links : 6205 : 52x25x15
Balans as rechts : 6203 : 40x17x12
Balans as links : 6201 : 32x12x10
Primaire as rechts : 6303Z : 47x17x14
Secundaire as links : 6303 : 47x17x14
Primaire as links : 6001 : 28x12x8
Naaldhulzen en -bussen :
Secundaire as rechts : HK1512 : 21x15x12
Aandrijf as : HK1010 : 14x10x10
Balans as : HK1010 : 14x10x10
Keerringen :
Krukas rechts : 28x40x8 DGD
Krukas links : 61804 : 20x32x7 DGS
Kickstarter as : 16x28x7 DG
Versnellings as : 17x28x7 DFD
Schakel as : 12x22x7 DGS
Toerenteller as : 6,6x14,7x7 DES
Honda PX50/R (met dank aan losha):
Aangedreven as: 6201 en 6202, keerring 30x15x5
Eindas: 6203
Kawasaki AR50 (met dank aan AR50) :
Kogel lagers :
Linker krukas : 6304 JR2
Rechter kurkas : 6304 JR2
Wormwiellager : 6804 (20x32x11)
Schakel primaire as rechts : 6203(17x40x12)
Schakel Secundaire as rechts : 6201(12x32x10)
Schakel Secundaire as links : 6203Z (17x40x12)
Keeringen :
Krukas links : 20x35x7/8
Krukas rechts : 20x35x7/8
Puch Maxi, Macho e.d. :
Kogel lagers :
krukas links (nieuw en oud model) : '6203' of '6203 C3'
krukas rechts (oud model) : '6203'
krukas rechts (nieuw model) : '6203 NR + ring' of '6203 NR C3 + ring'
krukas rechts (bepaalde krukassen waarbij de afstand tussen de 2 borgveertjes 11mm bedraagt) : 'Steyr NM + ring'
tandwielas links (nieuw en oud model) : '6203 Z'
tandwielas rechts (oud model) : '6203'
Suzuki TS50X, TS50, ZR50X1, ZR50S/SP/SL/SLP :
Kogel lagers :
Linker krukas : 6204
Rechter kurkas : 6204NR (belangrijk : de R staat voor een ring die om het lager heen zit, de N voor de groef)
Primaire as : 6203
Secundaire as : 6204
Small end : 12x16x16
Keeringen :
Krukas links : 18x30x4
Krukas rechts : 28x47x7,3
Tandwiel as : 20x35x5
Versnellings as : 12x22x9
Koppeling as : 17x5x5
ZR50/GT50/TS50:
Krukas rechts : 26x47x7.3
Krukas links : 37x21x8
Kickstarter : 13x24x6
Suzuki TS50 ER/ZR (robin denkers) :
Keeringen :
Kickstart: 14/24/6
Schakelpook: 12/22/7
Voortandwiel as: 17/40/7
Krukas: 20/37/8 & 26/47/7.3
Yamaha DT 50/80 (met dank aan brommercrazy) :
Kogel lagers :
Krukas links : 6204
Krukas rechts : 6204
Primaire as : 6203
Secundaire as : 6303
Keeringen :(met dank aan dirktimmer)
keerring 28x40x8 DGD krukas rechts
keerring 20x35x7/8DGS krukas links
keerring 15,3x22x7DG koppelingshev
keerring 25x40x5 DG aandrijfas
keerring 12x22x5 DG schakelas
keerring 15x26x6 DG kickstarteras
keerring 5x15x7 DG koppelingsstift
Zundapp 4 voetgeschakelt (met dank aan zundapp_gts) :
Kogel lagers :
Krukas links : 6203Z
Krukas rechts : 6302Z
Koppelingshuis uitwendig : 16005
Koppelingshuis inwendig : 6002
Schakel as : 6204Z
Keeringen :
Krukas rechts : 15x24x7
Krukas links : 17x28x7
Schakel as : 20x30x7
Aantrap as : 20x26x4
Aantrap tandwiel : 12x20x4
Zundapp 3 handgeschakelt (met dank aan zundapp_gts) :
Kogel lagers :
Krukas links : 6203Z
Krukas rechts : 6202Z
Koppelingshuis uitwendig : 16005
Koppelingshuis inwendig : 6002
Schakel as : 6203
Keeringen :
Krukas rechts : 15x24x7
Krukas links : 17x28x7
Schakel as : 16x24x7
Aantrap as : 16x22x3
Koppelingsdeksel : 16x22x3
Voorvork Keeringen (met dank aan SIWWN) :
Honda MB5/8/MT5/8 :
27X39X10.5
Honda MTX :
31X43X10
Honda MTX 80 (bwj 82-86):
31X43X10
Honda MTX R2(bwj 83-86):
35X48X11
Kawasaki AR50/80 :
27X39X10.5
Suzuki TS50 ER/TS 50 XR :
27X39X10.5
Suzuki TS50 XK :
32X43X12.5
Yamaha DT50M/DT50 MX/DT50 MX-S/DT80 MX :
30X40,5X10,5
Yamaha DT80LC1 :
35X48X11
Yamaha DT80LC2 :
36X48X11
Yamaha DTR :
31,8 x 42 x 7
Wiel lagers :
Aprilia RX/MX 50 : (met dank aan Master 1.0)
Voor en achter : 6202 2RS
Suzuki TS50X, TS50 :(met dank aan SkaBla)
Achter : 6201ZZ
Uitleg lagers (mede met dank aan martinus83) :
Je hebt C1,C2,C3,C4 lagers en "normaal", dan staat er niks op het lager (achter het lager nr.).
C1 : Nog preciezer dan C2, voor hele nauwkeurige machines dus (computers, meettafels etc.).
C2 : Voor nauwkeurige machines, d'r zit een hele kleine inwendige radiale speling op de lagers, waardoor ze wat strakker ziten, het smeermiddel er moeilijker tussen komt en ze dus minder toeren kunnen draaien.
C3 : Ruimer dan normaal, meer inwendige radiale speling dus meer toeren max 15000 tpm olie, max 12000 tpm vet.
C4 : Heeft meer inwendige radiale speling dan C3, C4 kan dus meer toeren aan maar heeft meer inwendige radiale speling, je praat hier dan wel over 100-en natuurlijk.
C1 (v.b. : 6205/C1): Hele hoge loopnauwkeurigheid.
C2 (v.b. : 6205/C2): Hoge loopnauwkeurigheid.
(v.b. : 6205 ): normaal
C3 (v.b. : 6205/C3): Minder hoge loopnauwkeurigheid
C4 (v.b. : 6205/C4): Minst hoge loopnauwkeurigheid.
Let op : Bij gebruik van C4 lagers eerst de motor goed warm laten worden (laag toeren) voor gebruik anders zijn de lagers snel stuk.
Deze Faq wordt steeds vernieuwd dus hou dit in de gaten ook voor jouw brommer.
Typfouten onder voorbehoud.
Mensen die nog maten van bloklagers en keeringen van type brommers hebben die hier nog niet tussen staan meld dit a.u.b. dan even, alvast bedankt.
scooterkiller? Copyright protected.
Dus waag het niet dit te jatten voor je eigen site of firma. |
Pagina 6 van 8
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
jorismb |
20-10-2005 21:45 |
Posts: 360 |
dat van puch klopt geen ene ruk van.. ik zal ff de nieuwe maten doorgeven:
puch maxi/macho e.d.: (van bovenaf gezien, onderdelen in de onderste carterhelft)
krukas links (nieuw en oud model) : '6203' of '6203 C3'
krukas rechts (oud model) : '6203'
krukas rechts (nieuw model) : '6203 NR + ring' of '6203 NR C3 + ring'
krukas rechts (bepaalde krukassen waarbij de afstand tussen de 2 borgveertjes 11mm bedraagt) : 'Steyr NM + ring'
tandwielas links (nieuw en oud model) : '6203 Z'
tandwielas rechts (oud model) : '6203'
dit alles is te bestellen op www.puchshop.nl daar wijst zich alles vanzelf.. oliekeerringen zijn daar ook te koop in een setje (nieuw of oud model)
|
|
|
|
mbrulezzz |
9-11-2005 17:04 |
Posts: 2084 |
eey bij honda mb moet het linker tandwiel lager van de secundaire as 6303 zijn en niet 6203!!!!
|
|
MB racing |
|
pleepotkiller |
14-11-2005 16:03 |
Posts: 913 |
weet iemand de lager maten van het achterwiel van een derbi en moet ik dan c1,2,3 of 4 hebben?
|
|
een beetje vreemd maar wel lekker |
|
Gilera Gsm |
16-12-2005 9:55 |
Posts: 2376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marthin
"Honda MB, MT 50 : (mede met dank aan Erik_N) :
Kogel lagers :
Krukas links : 62/22"
een 6222 lager is van een vliegtuig vertelden ze mij hier bij de lasaulec.
weet iemand het goede nummer?
Je hebt een kleine lager 6222 en een grote lager 6222.
|
|
|
|
MT70-nolimit |
16-12-2005 10:02 |
Posts: 4322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pleepotkiller
weet iemand de lager maten van het achterwiel van een derbi en moet ik dan c1,2,3 of 4 hebben?
nou je moet de normale c1 lagers hebben, tenzij jou achterwiel 14k draait op top snelheid hahah
|
|
gaat lang goed |
|
BSTS |
16-12-2005 10:36 |
Posts: 4241 |
nuttig topic
|
|
sprintjah |
|
psychopatje |
16-12-2005 10:56 |
Posts: 5621 |
zeker nuttig,alleen de krukas lagers voor am 4/5/6 zijn volgens mij afhankelijk van de krukas die er in zit,ik had laatst geloof ik aan 1 kant een 6204......
|
|
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!! |
|
khpoppema |
16-12-2005 11:02 |
Posts: 3199 |
Honda:
MTXR2:
kurkas links + rechts 8205
MTX R1, MBX 80, NSR 80, MCX:
6205
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
scooterkiller |
27-1-2006 16:40 |
|
mail2kid |
27-1-2006 16:47 |
Posts: 1905 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller
[...]
duurt wel lang die 4 weken he
ik zal het vanavond even bijwerken, als iemand nog info heeft plaats het nu dan kan ik het er vanavond bij zetten
tsx kickstart keering
13x24x6
|
|
Golf II styling |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
27-1-2006 16:53 |
Posts: 17929 |
am4/5/6 stat bij de doppler kruk een 6203 en een 6303 lager, 03 staat voor de asmaat, hoe kan het dat door een andere kruk de buitenring van je lager kleiner word?
|
|
|
|
Verschoor |
6-7-2006 20:02 |
Posts: 86 |
Kan iemand mij ook de lagernummers geven voor de wiellagers ( achterwiel ) van een oud model Aprilia RS50 ? Dus het model met de enkelvoudige wielophanging.
BVD.
|
|
Liever een zuster als hoer , dan een politieagent als broer . |
|
Alvilon |
6-7-2006 20:12 |
Posts: 1013 |
Ik ben zelf met nieuwe lagers bezig voor in NSR velgen, Opletten!
NSR achterwiel: 6301
NSR Voorwiel: 6201
keer 2 uiteraard
en!
MB/MBX/MT voor&achter velgen: 6301
Hoewel ik niet zeker weet of in de verschillende maten velgen van MT/MTX ook allemaal 6301 lagers zitten
|
|
Cb350four, Big Bore, Big Brakes |
|
ArieNSR |
6-7-2006 20:29 |
Posts: 750 |
een ns1 heeft origineel:
krukaslager links: 25 X 56 X 15
krukaslager rechts: 22 X 56 X 15
Ik ben bezig mijn eigen ns1 te reviceren maar ik heb links en rechts lagers van 25 X 56 X 15.
net zoals deze dus:
Honda MTX80R, NSR80 (mede met dank aan Blukmeester) :
Kogel lagers :
Krukas links : 8205 : 25x56x15
Krukas rechts : 8205 : 25x56x15
zou het zo kunnen zijn dat ik een nsr80 krukas hebin mijn ns1 blok? ik heb wel een zuigerpen van 13mm zoals een ns1 origineel heeft.
|
|
de politie is je beste vriend | Front tegen skoeters | |
|
fordrwd4ever |
1-8-2006 0:12 |
Posts: 107 |
Kawasaki AR-50:
De krukaskeerringen zijn 20 x 35 x 7 (of 20 x 35 x 8 mm )
20 x 30 is een beetje te klein voor in het carter...
Is tenminste zo bij 3 verschillende blokken die ik in onderdelen heb liggen
|
|
Idiot outside, but why? |
|
khpoppema |
1-8-2006 0:24 |
Posts: 3199 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ArieNSR
een ns1 heeft origineel:
krukaslager links: 25 X 56 X 15
krukaslager rechts: 22 X 56 X 15
Ik ben bezig mijn eigen ns1 te reviceren maar ik heb links en rechts lagers van 25 X 56 X 15.
net zoals deze dus:
Honda MTX80R, NSR80 (mede met dank aan Blukmeester) :
Kogel lagers :
Krukas links : 8205 : 25x56x15
Krukas rechts : 8205 : 25x56x15
zou het zo kunnen zijn dat ik een nsr80 krukas hebin mijn ns1 blok? ik heb wel een zuigerpen van 13mm zoals een ns1 origineel heeft.
ns 1 heeft rechts en links dezelfde krukaslagers.
enne mtx80r heeft krukaslagers: 6205, mtx80R-2 daarentegen wel de 8205
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
Furia Master |
4-8-2006 18:34 |
Posts: 14 |
maten bloklagers voor AM5 en AM6 blok kloppen niet hoor......
hier het lijstje van AM5 en AM6:
AM6
Krukas links: 6303/C3
Krukas rechts: 6303/C3
Doppler krukas links: 6303/C3
Doppler krukas rechts: 6204/C3
Balansas links: 6202/C3
Balansas rechts: 6203/C3
Versnellingsbak primair 6203/C3
Versnellingsbak secundair 6204/C3
AM5
Krukas links: 6303/C3
Krukas rechts: 6303/C3
Doppler krukas links: 6303/C3
Doppler krukas rechts: 6204/C3
Balansas links: 6202/C3
Balansas rechts: 6203/C3
Versnellingsbak primair 6203/C3
Versnellingsbak secundair 6203/C3
|
|
|
|
ArieNSR |
4-8-2006 19:02 |
Posts: 750 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
[...]
ns 1 heeft rechts en links dezelfde krukaslagers.
enne mtx80r heeft krukaslagers: 6205, mtx80R-2 daarentegen wel de 8205
ik zou bij de honda dealer een setje krukaslagers bestellen voor mijn ns1, dr zaten 2 verschillende lagers in dat setje volgens die kerel
|
|
de politie is je beste vriend | Front tegen skoeters | |
|
Marijn Nsr |
13-8-2006 23:31 |
Posts: 47 |
Wat zijn de maten van een Honda BMX 80?
|
|
I love it when a plan comes together! |
|
mtx_owned |
17-10-2006 23:14 |
Posts: 2183 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
Ik zie bij nsr het volgende staan:
Keringen, Krukas rechts : 22x40x8 DGD
Bij mtx-sh:
Keringen, Krukas rechts : 28x40x8 DGD
Nu heb ik hier een keringen setje van 50cc.nl liggen voor nsr en de rechter krukas kering is 28x40x8
Dat, en aangezien de blokken hetzelfde zijn lijkt mij dat er bij nsr een foutje staat
Of het verschilt wel en 50cc.nl heeft me genaaid en kan ik 30 km rijden voor 1 kering
Hmm wacht, de binnendiameter van een kering kan natuurlijk niet groter zijn als de binnendiameter van het lager..
Iemand verduidelijking?
Dit bericht is ge-edit door Joscross op 13-8-2004 13:13
Heej dit probleem kwam ik vandaag tegen. Ik heb een NSR blok en ik had de rechter krukaskeerring 22x40x8 gekocht, en die past onmogelijk op de krukas. Bij NSR is de rechterkrukaskeerring volgens mij ook gewoon 28x40x8.
en wat betreft die binnendiameter, er schuift eerst nog een bus over de krukas heen waar de keerring dus weer overheen gaat dus dat klopt wel. Maar NSR moet dus ook gewoon 28x40x8 zijn.
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
- Han - |
20-6-2007 14:34 |
Posts: 9667 |
wat zijn de maten van de krukas voor senda?
|
|
<10.000 posts |
|
Master 1.0 |
20-6-2007 15:05 |
Posts: 152 |
voor en achterwiellagers voor een aprilia RX/MX 50 zijn: 6202 2RS (voor en achter dus t zelfde)
|
|
Kennis vermenigvuldigt zich door het te delen! |
|
Maximum Max |
15-7-2007 14:11 |
Posts: 340 |
Ik ben mijn zundapp blok aan het reviseren... Nu ben ik dus nieuwe lagers erin aant zetten enzo. Maar moet je deze lagers ook nog dik invetten met speciaal kogellager vet of andere olie ofzow? of kun je ze er gewoon zo in zetten? Overigens zijn de lagers gloed nieuw dus ze zijn al ligt gesmeerd...
|
|
- |
|
scooterkiller |
25-10-2007 23:18 |
Posts: 2987 |
Sjoooo de mieters dat was een werk maarja.
TIS BIJGEWERKT
Thnx voor jullie hulp, laat de rest maar weer komen
Edit zie dat ik dit topic in 2003 ben gestart, damn ik wordt oud
Dit bericht is gewijzigd door scooterkiller op 25-10-2007 om 23:32 uur.
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
rossitzr |
25-10-2007 23:31 |
Posts: 259 |
waneer komt de NS-1 er bij ?
zal wel makkelijk zijn
enne copyricht protect ? dus not staat ook andermans info op
|
|
|
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 6 van 8
|
|