Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

FAQ artikel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 555 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  FAQ artikel: MTX-sh Ophogen
Geschreven door Luc
Geplaatst op 1-6-2003 21:38
Categorie Algemeen

Je kunt je MTX ophogen door middel van een ophoogblokje te kopen, en die tussen je bovenkantveer en frame te doen.
Maar zoals bij mij dus het geval was; paste het blokje er niet eens tussen, en heb ik zelf een manier moeten vinden om men MTX op te zien hogen.
Hier staat uitgelegd d.m.v een plaatje hoe je je MTX-sh op kunt hogen:

Benodigd heden:
  • Lasapparaat
  • Slijptol/ijzerzaag
  • Boormachine (met boortjes, 10 of 12mm dacht ik)
  • Ijzeren strip, en stuk pijp binnendiameter 10-12mm

    Foto's heb ik niet, dus heb ik het maar uitgetekend in paint.

    Ik leg het aan de hand van deze tekening mar uit;


    Onderaan je monoveer zit een ding in de vorm van een V, maar dan op ze kop, daaraan zit weer het rode gedeelte.
    Haal dat ding van je brommer af, en neem de lengte van de bus over, en zaag een stukje pijp af, wat even lang is,
    daar las je 2 evenlange stukjes strip op, en boor daar gaatjes in. LET OP, de afstand van de gaatjes tot je frame, is bepalend hoe hoog jij je MTX wilt. Dus, hoe korter bij het frame, hoe hoger hij wordt.

    Want hoe korter het rode gedeelte, hoe horizontaler de V komt te staan, waardoor je achterbrug wat meer omlaag gaat.
    Ik hoop dat de uitleg zo genoeg is; kijk maar naar het plaatje, dat zegt waarschijnlijk genoeg.

    Het is vrij lastig uitleggen, als je ff niet weet hoe die stomme dingen onderaan je veer heten=)
    Iemand enig id hoe die dingen heten?!?
  • Pagina 2 van 2
    Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
    Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

    niekmtx 2-11-2005 16:53 Print reply

    Posts: 471
    je kunt zon blokje van kettingspanner boven op de achterbrug dicht bij het draaipunt monteren, zodat de ketting daar over heen loopt. Het houd het echt wel een poosje dan... sowieso wel de 10000 km
     
    Brommerloos
    -Wheelie-Johie- 2-11-2005 16:59 Print reply

    Posts: 2814
    of een stukje nylon erop
     
    trots BMW e30 325i eigenaar
    Valid 1-1-2006 20:39 Print reply

    Posts: 658
    Is er ook een FAQ voor het ophogen van de voorkant?
     
    mulder 1-1-2006 20:40 Print reply

    Posts: 13701
    dat kan dmv bussen
     
    mb-gek 1-1-2006 20:41 Print reply

    Posts: 10385
    Quote:
    Oorspronkelijk gepost door: Valid
    Is er ook een FAQ voor het ophogen van de voorkant?

    ophoogbussen erop en klaar
    kan je zo kopen
     
    http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
    Bolo 14-11-2008 14:33 Print reply

    Posts: 234
    waarom zo moeilijk met dat lassen enzo.
    je kan de mtx-sh toch ook gewoon verhogen door er een grotere veer in te zetten?
    dat schild veel werkt en is veel sneller gefixt.
     
    Niek27 5-9-2009 13:32 Print reply

    Posts: 633
    Hmmm, ik heb hem nou ook opgehoogd met zo'n ophoogblokje, maar nu loopt mijn ketting langs die beugels onder op mijn frame, waar het blok vastzit, en het prolink systeem. Ook loopt hij met een behoorlijk grote hoek van de achterbrug naar het voortandwiel. Ik heb het prolink systeem er tussen weggehaald. Wat moet ik doen, zodat hij niet meer langs die beugel aan het frame loopt? Weer verlagen?
     
    flappie business
    florisdenekamp 5-1-2012 17:29 Print reply
    Posts: 20
    Haal heel die prolink uit je hoofd en van je brommer af! gewoon je achterveer gelijk door laten lopen tot je achterbrug, zonder prolink dan komt die ong 10 cm hoger...
     
    JB1 5-1-2012 18:31 Print reply

    Posts: 14881
    Quote:
    Oorspronkelijk gepost door: florisdenekamp
    Haal heel die prolink uit je hoofd en van je brommer af! gewoon je achterveer gelijk door laten lopen tot je achterbrug, zonder prolink dan komt die ong 10 cm hoger...


    En dan mis je juist de voordelen van het pro-link
     
    You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

    Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
    Pagina 2 van 2
    Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina

     
    Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved