Blukaap |
9-10-02 |
Posts: 10006 |
Nog een tipje:
Zorg dat het reservoir hoger ligt dan de klauw en de slang.
Anders ben je aan het pompen tot pasen en pinksteren op 1 dag vallen.
|
|
Bastila is lief |
|
Joost |
5-3-2003 16:20 |
Posts: 1108 |
Beter ontlucht je remleiding. Op deze manier blijft je rem zeker weten sponzig. Als je namenlijk je rem hendel los laat kan er weer lucht in de klauw komen.
Het beste kun je de nippel los draaien vervolgens de hendel in knijpen en vast houden. Draai nu de nippel weer vast en laat de handel weer los. En dit dan 100 keer herhalen .
Nog makkelijker, sluit een vacuum pomp (soort van plantenspuit voor je compressor) aan op de nippel en zuig echt alle lucht uit de leiding.
|
|
It is going to be a Endless summer... |
|
Roedi-Loerbeek |
12-9-2004 21:01 |
Posts: 1492 |
Waar kun je zo'n vacuumpomp krijgen en hoe duur zijn die ongeveer?
|
|
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT |
|
Leen |
12-9-2004 21:09 |
Posts: 26877 |
en nog een betere optie, gewoon een grote injecvtiespuit vullen met remvloeistof, en dan leegspuiten via de ontluchtingsnippel in je klauw, totdat je reservour vol zit
|
|
|
|
spinechiller |
17-5-2006 21:13 |
Posts: 509 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
en nog een betere optie, gewoon een grote injecvtiespuit vullen met remvloeistof, en dan leegspuiten via de ontluchtingsnippel in je klauw, totdat je reservour vol zit
dat is beun....
|
|
honda cr project... |
|
Leen |
17-5-2006 21:15 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: spinechiller
[...]
dat is beun....
pardon?
je biologische moeder is beun
|
|
|
|
Joostvdw |
17-5-2006 21:16 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: spinechiller
[...]
dat is beun....
wat is daar nou beun aan, dat is juist een goeie methode, van onderuit erin pompen
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Frysk |
17-5-2006 21:16 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: spinechiller
[...]
dat is beun....
uhhm
waarom ?
|
|
giggitybyte |
|
Mr Pain |
9-6-2006 21:06 |
Posts: 4966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gerwin88
ik was ff bezig mn remklauw aant bijvullen maar snap er geen zak meer van:
heb dus klauw helemaal los gehad, nieuwe blokken, helemaal schoongemaakt.
ik bovenin olie gegooid, ontluchtingsnippel eraf gedraaid, knijpen.... na tijdje kwam er dus olie uit ontluchtingsnippel.
maarre wat moetk nou verder doen? kan me remhandel helemaal inknijpen zonder dat die remt ofzo.
en ja ik heb al na die faqjes gekeke maar ik kom dr niet uit...
tgaat btw om voorrem van ns1
Dit bericht is gewijzigd door gerwin88 op 9-6-2006 om 20:54 uur.
volgorde van ontluchten, als mensen het nu nog niet snappen
je vult het rem potje met remVLOEISTOF (geen olie dat is het dus totaaaaal niet), je zorg da de remnippel makkelijk open en dicht gaat. dan ga je nu echt ontluchten:
je draait je remnippel een stukje open, je knijpt je remhendel in deze hou je ingeknepen, je draait de remnippel dicht, en laat langzaam je remhendel los, deze geweldige actie herhaal je net zolang zodat er remvloeistof uit je ontluchtings nippel komt ZONDER LUCHT.
tip: zet een slangetje (doorzichtig) op je remnippel en laat het slangetje in een potje lopen, dan kan je beter zien of er nog lucht in je remvloeistof zit tijdens het ontluchten. en je verneukt het lak niet op je velg
maaar maaaar maar ik heb nog geen druk , NEEEE dat klopt knijp een paar keer heel snel je rem hendel heen en weer en je hebt kkkkkkenker veel druk
heb je geen druk dan zit er een lek in je remsysteen.
je hebt druk maar hij remt niet, dan zitten je remzuigers vast.
hij voelt zacht heeft niet veel druk maar remt wel, dan is waarschijnlijk je remslang slecht en zet die heel er uit tijdens het inknijpen van je rem geval of je hebt niet goed ontlucht en er zit nog lucht in je remsysteem/remvloeistof.
hehehehe als mensen dit nou niet begrijpen zijn het echte josti's, hier met deze geweldige after FAQ moet het dus ook echt lukken, maar lukt je het nou niet ga dan nooit verder aan je brommer sleutelen je zal hem toch waarschijnlijk alleen maar verneuken......
ohhhh ja, let er ook even op dat je remvloeistofreservoir altijd vol zit met remvloeistof zodat die geen lucht kan aanzuigen anders kan je weer opnieuw beginne
Dit bericht is gewijzigd door Mr Pain op 9-6-2006 om 21:09 uur.
|
|
|
|
Henk-88 |
15-6-2006 16:01 |
Posts: 26703 |
Nippel open en inknijpen, nippel vast en dan hendel los.. en dat steeds herhalen deed ik ook altijd.
Wat ook kan om te ontluchten is: remvloeistof in reservoir bijvullen en gewoon ontluchtingsnippel open draaien.. laat het onder maar stromen (kan ff duren) tot reservoir bijna leeg is en vul daarna weer remvloeistof bij in reservoir.
Werkt goed.
(slangetje aan je ontluchtingsnippel is erg handig idd)
edit: bij voorrem iig omdat het reservoir daar flink hoger zit dan achter. Ik deed dat ook voor achterrem maar heb toen ff reservoir losgehaald en hoger gehangen.
Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 15-6-2006 om 16:03 uur.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
rik hulkenberg |
14-8-2007 13:44 |
Posts: 10029 |
ik wil mijn remvloeistof bijvullen van mijn mb maar je kan toch niet 2 verschillende soorten bij elkaar doen
|
|
|
|
Hardstyle |
14-8-2007 13:46 |
Posts: 1077 |
Hoebedoel je 2 verschillende?
Dot 3 en Dot 4 kan je wel bijelkaar mikken..
|
|
bladiebladieblaa - Racing in my blood! - |
|
VluggeJaapie |
14-8-2007 13:47 |
Posts: 1087 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
ik wil mijn remvloeistof bijvullen van mijn mb maar je kan toch niet 2 verschillende soorten bij elkaar doen
Vraag je eerst is af; heeft het gelekt? nee? hoe kan het dan dat niveau gedaald is. Juist remblokjes versleten.
|
|
Auto RBW :) |
|
mtlover |
14-8-2007 13:49 |
Posts: 2372 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hardstyle
Hoebedoel je 2 verschillende?
Dot 3 en Dot 4 kan je wel bijelkaar mikken..
Niet dus he, op de deksel staat welke vloeistof je moet hebben, meen DOT 4.
|
|
|
|
rik hulkenberg |
14-8-2007 13:50 |
Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MH-RX-PR
[...]
Vraag je eerst is af; heeft het gelekt? nee? hoe kan het dan dat niveau gedaald is. Juist remblokjes versleten.
week niet boeit me ook geen f*ck heb er ook geen tijd meer voor morgen 214km rijden
edit ik bedoel 2 verschillende merken
Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 14-8-2007 om 13:51 uur.
|
|
|
|
Hardstyle |
14-8-2007 13:54 |
Posts: 1077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtlover
[...]
Niet dus he, op de deksel staat welke vloeistof je moet hebben, meen DOT 4.
Jonge, er staat Use only dot 3 or dot 4..
En heb een flesje van Valvoline,staat op: 'Brake & Clutch Fluid, Dot 3&4'..
zeg t maar..
|
|
bladiebladieblaa - Racing in my blood! - |
|
rik hulkenberg |
14-8-2007 13:58 |
Posts: 10029 |
hij lekt trouwens denk ik zit witte aanslag op de remklauw
|
|
|
|
Baasbas |
14-8-2007 13:59 |
Posts: 2176 |
Voor nood kan je gewoon bijvullen.. dot 3 en 4 door elkaar, gaat prima.
Wel even fixen als je tijd hebt he.. remmen zijn best belangrijk
|
|
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik |
|
Hardstyle |
14-8-2007 14:00 |
Posts: 1077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
hij lekt trouwens denk ik zit witte aanslag op de remklauw
Je remklauw is van aluminium, alu roest niet naar ocxideerd en dan krijg je een beetje van dat witte poeder zegmaar..
Waarschijnlijk is dat het..
|
|
bladiebladieblaa - Racing in my blood! - |
|
rik hulkenberg |
14-8-2007 14:01 |
Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Baasbas
Voor nood kan je gewoon bijvullen.. dot 3 en 4 door elkaar, gaat prima.
Wel even fixen als je tijd hebt he.. remmen zijn best belangrijk
achter rem doet het wel goed voorrem is alleen voor bij te remmen hij doet het wel redelijk
|
|
|
|
mulder |
14-8-2007 14:14 |
Posts: 13701 |
teflontape eromheen wikkelen moet je niet doen
gewoon zorgen dat je goede koperenringetjes om de banjos hebt
|
|
|
|
Karlmt5 |
14-8-2007 14:43 |
Posts: 2296 |
wij hebbben van dat spul (Groen) voor hydrolische systemen voor citroen's... kun je er toch ook voor gebruiken?
|
|
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin |
|