Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
 |
Hier lees je hoe je de pakkingen kan vervangen, en waar je
op moet letten als je dat doet... |
 |
Eerst haal je het zadel en de tank eraf... |
Eerst is het noodzakelijk dat je de koelvloeistof eruit laat lopen, dit
kan door de bout los te draaien die rechts-onder de radiateur zit.
Als deze leeg is, haalt men de radiateur van het blok af, denk daarbij
om de kabelklemmen!
Daarna halen we de uitlaat eraf. Als de uitlaat eraf is, verwijder dan
meteen de pakking, dit is een rond ringetje, die tussen het blok en de
uitlaat inzit...
Ook de carburateur haalt met er op dezelfde manier af, alleen is de pakking
plat, en niet in "ring" vorm.
|
 |
 |
Nu gaan we de kop eraf halen...
Draai de 4 moeren eerst allemaal en beetje los, om ze vervolgens er helemaal
af te halen...
Hierdoor voorkom je dat er op ??n van de bouten teveel
kracht komt.
|
 |
Nu kan je ook zien dat er (in dit geval) flink gelekt is,
de kop is helemaal vet van de olie, en daar hoor dus pakking te zitten... |
Nu komt het moeilijkste... Althans, je moet hier op veel dingen letten.
Terwijl we de cilinder eraf halen, let er dan op dat de zuiger nooit
tegen het blok aanvalt, dit kan krassen maken met alle gevolgen van dien...
Let er ook op dat er geen vuil in de carter valt, hierin zit o.a. de
krukas, en doordat hij niet goed schoon is, kunnen ook hierop krassen
komen.
Bedenk dat deze as 10000+ toeren kan maken, een vuiltje ertussen is dan
niet leuk!
Zodra de cilinder eraf is, stopt men een doek of iets dergelijks over
de zuiger en de carter heen.om te voorkomen dat er vuil in komt.
|
 |
Het kan zijn dat je flink kracht moet zetten om de cilinder
eraf te krijgen, dit komt doordat de pakking alles aan elkaar kleeft...
(in mijn geval kleefde hij niet meer zo best, omdat er teveel olie tussen
zat.) |
Leg de nieuwe pakking op z'n plaats
(kan maar op ??n manier).
Plaats de cilinder weer terug, en
neem de tijd ervoor om te zorgen dat de zuigerveren goed in de cilinder
komen.
Dit is zeer belangrijk, dus het mag even duren.
|
Voordat de nieuwe pakkingen erop gaan, overtuig jezelf er
dan van dat de oude pakking weg is, en de plaatsen waar het pakking komt
goed schoon en vetvrij is. Terpentine kan helpen. Let op het vuil bij het
eventuele "afbikken" van de oude pakking! |
Nadat de cilinder weer op de plek is gelegd, pakken we
de koppakking. De naam zegt het al, deze komt bij de kop. Leg hem bovenop
de cilinder (kan weer op ??n manier) en schroef de kop erop.
Eerst alle vier losjes, en daarna kruislinks beetje bij beetje vastdraaien.
|
 |
Hierna plaatsen we de carburateur weer, met een nieuwe
pakking, en ook de uitlaat gaat er weer op, met de "ring"-vormige
pakking.
Sluit de radiateur weer aan, en let weer op de kabelklemmen,
dat deze goed sluiten.
Vul de radiateur en eventueel het tankje met koelvloeistof.
Zet de tank los op het frame, sluit hem aan en start de motor...(dit is
meteen een test). Geef geen gas, maar laat hem stationair draaien. Let
op het vloeistofpijl. Vul bij als dit nodig is. Zet de motor weer uit.
Zet de tank en het zadel er weer op. Nu is het tijd voor een proefritje.
|
|

Pagina 1 van 1
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Zoetahmeerdah [Marcel] |
23-8-2002 |
 Posts: 5996 |
mooi article  hoeveel mm carb is dat?
|
|
ik haat mensen |
|
Honda_MB80 |
28-8-2002 |
Posts: 251 |
Een 20mm Mikuni...
|
|
http://www.honda-mbx.tk/ |
|
Martijn |
28-8-2002 |
Posts: 10000 |
is dat een mbx??? mooidingkie
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
NSR JunK |
28-8-2002 |
 Posts: 2339 |
netjes gemaakt duidelijke fotos goeie uitleg, de beginner zal het wel kunnen gebruiken denk
|
|
|
|
suzuki4life |
9-3-2003 21:50 |
Posts: 104 |
ik zie geen foto's
|
|
TE KOOP:Suzuki TSW, proma uitlaat, homoet demper, 50snel, 18mm carbu, top 93km/uur |
|
joachim |
1-4-2003 18:30 |
Posts: 204 |
waar zijn de foto's? Het zou duidelijker zijn met.
|
|
|
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
1-4-2003 18:32 |
 Posts: 7007 |
ja lijkt me ook wel ff relaxt om te zien...fix die foto?s ff als het kan 
ben zo benieuwd..zie nu allee kruisjes daarom
|
|
nobody fuck with us!! |
|
Redyman |
1-8-2003 22:57 |
 Posts: 479 |
Ja, kan iemand die foto's er op zetten plz?!?! Anders naar me doormailen ofzo?
|
|
H O I ! |
|
bart de schakelgek |
2-8-2003 20:14 |
 Posts: 5987 |
nou hier ben ik zelf achtergekomen is helemaal niet moeilijk,
maaruh hoe doe ik dat als ik een luchtgekoelde cilinder heb? koelvloeistof en zo
|
|
Limburger |
|
scooterkiller |
3-8-2003 0:18 |
 Posts: 2987 |
Ik vind wel als je een FAQ maakt dat je zoizo moet zorgen dat de foto's het jaren moeten doen.
Zwaar minpuntje voor deze FAQ.
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
mark87rs |
5-3-2004 19:17 |
 Posts: 118 |
Foooooooottttttttooooooooo's, please
|
|
|
|
CraftyVirus |
5-3-2004 19:18 |
Posts: 1530 |
ik denk plaatjes zijn dood
|
|
WOOJOOOO |
|
hondadriver_chris |
5-3-2004 19:21 |
 Posts: 1042 |
kruisjes
|
|
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!! |
|
richard113 |
30-11-2004 12:50 |
 Posts: 198 |
komen er een x nieuwe foto's?
|
|
|
|
RippyNL |
21-5-2005 18:41 |
Posts: 218 |
Ik heb de foto's hersteld.
|
|
Honda Transalp |
|
Crosser [Corn |
31-12-2005 19:17 |
Posts: 603 |
ook niet voor lang blijkbaar......
|
|
|
|
Sypie_Honda |
31-12-2005 20:03 |
 Posts: 13830 |
ze zijn ook niet geupt met imageschack.us daar blijven ze altijd leven
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Rio88 |
31-12-2005 20:04 |
 Posts: 841 |
idd, wou al zeggen doe gewoon ff met imageshack... is tog niet zon grote moeite?
|
|
|
|
BlackIce4 |
31-12-2005 20:04 |
 Posts: 3654 |
er zijn twee van mijn pics wegegaan daar hoor
|
|
|
|
Frysk |
31-12-2005 23:14 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BlackIce4
er zijn twee van mijn pics wegegaan daar hoor
omdat die te groot waren...
|
|
giggitybyte |
|
BlackIce4 |
31-12-2005 23:26 |
 Posts: 3654 |
als al mijn pics even groot zijn dan...
|
|
|
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 1 van 1
|
|